کاشت مو

بررسی هزینه، مزایا و معایب کاشت مو به روش میکروگرافت

3.7
(6)

با ظهور و ورود روش های پیشرفته و موفقیت روش های جدیدتر در ایجاد تراکم بیشتر و ظاهر طبیعی تر، استقبال از کاشت مو، روز به روز بیشتر از قبل می شود و  این موضوع نیز باعث بروز خلاقیت های بیشتر متخصصان در حوزه کاشت مو شده است. امروزه ریزش مو به هر دلیل و با هر وسعتی کاملا قابل درمان است. روش های درمانی مناسب پاسخگوی تمام نیازهای متقاضیان کاشت مو هستند. از جمله روش های کاشت مو، کاشت مو به روش میکروگرافت است.

تفاوت اساسی کاشت مو به روش میکروگرافت با سایر روش ها در این است که نه تنها مانند روش SUT در برداشت گرافت ها از دستگاه های بروز و مدرن استفاده می شود، بلکه کاشت مو نیز با استفاده از دستگاه اتوماتیک با دقت و ظرافت زیاد در حد میکرو انجام می شود. در واقع این روش کاشت مو، نوع پیشرفته کاشت مو به روش SUT است.

 با توجه به استفاده از دستگاه ایمپلنتر دقیق و ظریف در حد میکرو، گرافت های بیشتری در یک سانتی متر از سطح پوست کاشته می شوند و این امر ظرافت کاشت مو را به مقدار زیادی بالا برده و تراکم چند برابری در مقایسه با روش های دیگر ایجاد می کند. محصول نهایی استفاده از دستگاه های ظریف و مینیاتوری در کاشت مو به روش میکروگرافت، رشد کاملا طبیعی موها پس از کاشت است. تمام تلاشی که در ابداع روش های نو و جدید در کاشته مو می شود، افزایش کیفیت موهای کاشته شده و ایجاد ظاهر طبیعی تر است.

کاشت مو به روش میکروگرافت

افراد زیادی که دچار طاسی یا ریزش موی منطقه ای یا شدید هستند، امکان استفاده از این روش کاشت مو را دارند. به طور کلی درمان ریزش مو با روش میکروگرافت در افراد زیر توصیه می شود:

  • افرادی که موهای پشت سر پرپشتی دارند، نتیجه بهتری از کاشت مو به روش میکروگرافت می گیرند. زیرا در این روش، موها از بانک مو در پشت سر استخراج می شوند؛
  • در افرادی که به دلیل ریزش مو در ابرو یا ریش، قصد کاشت مو را داشته باشند، استفاده از روش میکروگرافت به منظور ترمیم کاشت ابرو و ریش در این افراد نیز وجود دارد؛
  • توصیه می شود افرادی از این روش برای کاشت مو استفاده کنند که قبلا از روش های دیگر استفاده نکرده اند؛ زیرا در افرادی که قبلا از دیگر روش های کاشت مو استفاده کرده اند، بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت رشد موها کمتر است.

البته بسیاری از افراد با آگاهی از روش های کاشت مو، به پزشک مراجعه می کنند و تمایل به استفاده از روش خاصی برای کاشت مو دارند. در صورتی که پزشک ممکن است با توجه به معاینات اولیه و در نظر گرفتن شرایط و نیازهای بیمار، روش دیگری برای کاشت را مناسب بداند. با توجه به تجربه و دانشی که پزشک در این زمینه دارد، بهتر است که انتخاب روش مناسب به پزشک واگذار شود.

آنالیز و طراحی خط رویش مو

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

پزشکان متخصص و  با تجربه در کلینیک ساعی با داشتن سال ها تجربه در زمینه کاشت مو، همواره بهترین روش کاشت مو را برای بیماران انتخاب می کنند. اگر می خواهید بدانید شما نیز کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش میکروگرافت هستید یا خیر، بهتر است با تماس تلفنی یک وقت مشاوره از کلینیک ساعی بگیرید. در جلسات معاینه و مشاوره، مشخص می شود که  کدام روش کاشت مو برای شما مناسب تر است. تمامی اطلاعات لازم از قبیل تعداد فولیکول های لازم برای کاشت، هزینه کاشت و مدت زمان تقریبی کاشت مو نیز  در این جلسات مشخص می شود. همچنین برای آگاهی کامل از نحوه انتخاب روش مناسب شما حتما به صفحه بهترین روش کاشت مو وب سایت ما سر بزنید.

مراحل اصلی کاشت مو به روش میکروگرافت

همان طور که در مطلب قبلی بیان شد، در روش میکروگرافت از دستگاه های اتوماتیک در مرحله برداشت و کاشت گرافت ها استفاده می شود. مراحل کاشت مو با این روش، مشابه دیگر روش های کاشت مو است. در اینجا به منظور آشنایی شما با کاشت مو به روش میکروگرافت، مراحل کاشت مو با این روش بررسی می شود.

  • مرحله برداشت

برای برداشت گرافت ها در این روش از میکروموتورهایی استفاده می شود که تا حدود ۰/۳ میکرون، ظریف تر و دقیق تر از سایر روش ها، برداشت را انجام می دهند. با توجه به این دقت و ظرافت، علاوه بر اینکه گرافت هایی سالم تر برداشت می شوند، بلکه تعداد گرافت های استخراج شده نیز بیشتر می شوند. به بیان دیگر، سرعت و دقت در این روش بیشتر از روش های قدیمی تر است.

بر اساس نظر متخصصانی که بارها از این روش کاشت مو در متقاضیان مختلف استفاده کرده اند، میزان رضایت مراجعه کنندکان از این روش بسیار بالاست. از طرف دیگر، متخصصانی که از این روش کاشت برای درمان متقاضیان استفاده می کنند، همواره معتقدند که تجربه ای راحت داشته اند.

در شرایطی که بانک موی بیمار ضعیف باشد یا مساحت سطح طاسی در او زیاد باشد و نیاز به برداشت میکروگرافت ترکیبی از بانک مو باشد، این امکان وجود دارد که از تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت برای برداشت لایه یا فلپ مو وجود دارد.

برداشت گرافت های مو

  • مرحله آماده سازی گرافت ها

در این مرحله گرافت های برداشت شده، آماده کاشت می شوند. برخی از گرافت ها نیاز به ترمیم دارند. آماده سازی و ترمیم گرافت های برداشت شده، از مراحل اساسی در تمام روش های کاشت مو است. این کار نیاز به تخصص و مهارت زیادی دارد. همواره افرادی متخصص در این زمینه در تیم درمانی هستند که همزمان با برداشت و کاشت گرافت ها، آماده سازی آن ها را انجام می دهند.

گرافت های استخراج شده توسط دستگاه را در سلول های بنیادی فرد قرار می دهند. با این روش فولیکول های مو تقویت می شوند. تقویت فولیکول ها سبب افزایش ضخامت موهای کاشت  شده، بعد از کاشت می شود. گرافت های برداشت شده، با استفاده از روش های تخصصی آماده چینش در دستگاه میکروایمپلنتر یا دستگاه کاشت می شوند.

گرافت های برداشت شده در روش میکروگرافت

  • بی حسی منطقه کاشت

در این مرحله از کاشت مو، منطقه کاشت با استفاده از دستگاه های مخصوص بی حسی، بی حس می شود.

کاشت مو به روش میکروگرافت، در افراد متفاوت میزان درد متفاوتی به همراه دارد. برخی از افرادی که کاشت مو با استفاده از این روش را تجربه کرده اند، کاشت مو با این روش را یک روش بدون درد می دانند و برخی مقداری درد را در آن تجربه کرده اند. کبودی و تورم نیز معمولا از عوارض این جراحی است که با استفاده از کمپرس یخ برطرف می شود.

تزریق بی حسی برای کاشت مو
مرحله تزریق بی حسی با روش مدرن در کلینیک ساعی تهران

 

  • کاشت گرافت ها

 در این مرحله از کاشت مو، گرافت ها با استفاده از دستگاه ویژه میکروگرافت، در منطقه کاشت، چیده می شوند. گرافت ها، در مراحل قبلی آماده و سپس در دستگاه چیده شده اند.

با توجه به دقت و ظرافت دستگاه های میکروایمپلنتر در کاشت مو به روش میکروگرافت، تراکمی که در ۱ سانتی متر مربع از پوست ایجاد می شود، ۳ برابر روش های قدیمی تر است. علاوه بر این با توجه به ظرافت دستگاه، اثری از اسکار در پوست باقی نمی ماند.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

هر کدام از روش های کاشت مو، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. برخی از مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت عبارتند از:

  • با توجه به دستگاه ها و تجهیزات برداشت و کاشت گرافت، این روش کاشت مو روشی سریع تر نسبت به روش FUT است. هرچند کاشت مو در این روش در جلسات متعددی انجام می شود؛ اما معمولا هر جلسه ۱ الی ۲ ساعت زمان می برد. البته نظر فرد متقاضی نیز در انتخاب زمان دوره درمان تاثیر دارد؛
  • افزایش برداشت تعداد گرافت های سالم با توجه به استفاده از دستگاه های اتوماتیک و دقیق از دیگر مزایای این روش است؛
  • در این روش برش های عمیق، در سر ایجاد نمی شود و با توجه به این موضوع، خطرات و عوارض جراحی در آن وجود ندارد؛
  • کاشت مو به روش میکروگرافت، دوران نقاهت کوتاه تری نسبت به FUT دارد؛
  • موها در این روش ظاهری طبیعی دارند؛
  • افزایش تراکم از دیگر مزایای این روش کاشت مو است. بسته به بانک موی بیمار در میکروگرافت تک روش تراکم ۲ برابری و در میکروگرافت ترکیبی تراکم ۴ برابری حاصل شده است؛
  • با توجه به استفاده از میکروموتورهای ظریف و دقیق، ایمپلنترهای میکرو و تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت، اثری از جای اسکار در منطقه برداشت و کاشت مشاهده نمی شود؛
  • بی حسی در این روش کاشت مو، بدون سوزن و با استفاده از دستگاه های مخصوص انجام می گیرد. نفوذ سوزن به زیر پوست باعث ایجاد حس درد و آسیب احتمالی به ریشه موها می شود؛
  • رویش سریع تر موها و دست یابی سریع تر به نتیجه، نسبت به سایر روش های کاشت مو با توجه به استفاده از تکنیک سلول های بنیادی نیز از مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت است.

محدودیت ها

با وجود اینکه کاشت مو به روش میکروگرافت یکی از روش های با کیفیت است؛ اما برخی معایب در این روش کاشت مو نیز مشاهده می شود. از جمله معایب کاشت مو به روش میکروگرافت عبارت است از:

  • با توجه به استفاده از داروهای بی حسی، احتمال واکنش های آلرژیک در فرد وجود دارد؛ احساس بی حسی در ناحیه کاشت، مدتی همراه بیمار خواهد بود. البته این احساس از عوارض تمام روش های کاشت مو و به دلیل کاهش جریان خون در مویرگ های فرد است؛
  • احتمال خارش به مدت ۱ الی ۲ روز در محل کاشت که بسیار طبیعی است و در تمام روش های کاشت مو مشاهده می شود؛
  • تورم در پیشانی و سر که معمولا در همه روش های کاشت مو مشاهده می شود، در این روش نیز وجود دارد.

نمونه عکس کاشت مو به روش میکروگرافت

توصیه های قبل از کاشت مو

رعایت برخی توصیه ها و مراقبت ها قبل از کاشت مو ضروری است.

برخی توصیه های مهم قبل از کاشت مو عبارتند از:

  • به نظر می رسد اولین توصیه مهم قبل از اقدام به کاشت مو، انتخاب پزشک متخصص و کلینیک حرفه ای باشد. مهارت و تخصص پزشک و تیم درمانی در نتیجه کاشت مو بسیار مهم است. ضروری است که بیمار در انتخاب کلینیک کاشت مو و پزشک دقت کافی داشته باشد؛
  • پزشک باید از تمام داروهای مصرفی، مکمل های دارویی و ویتامین هایی که توسط بیمار استفاده می شود، مطلع باشد. در برخی مواقع به تشخیص پزشک، مصرف بعضی از داروها قطع می شود یا توصیه به استفاده از برخی داروهای جایگزین می شود؛
  • در صورتی که بیمار به داروهای خاصی حساسیت دارد، باید پزشک را از این موضوع مطلع کند. به ویژه اگر حساسیت به آنتی بیوتیک ها از قبیل پنی سیلین، اریترومایسین و سفالکسین باشد. استفاده از این آنتی بیوتیک ها به منظور جلوگیری از عفونت اجتناب ناپذیر است. بنابراین در صورت وجود حساسیت لازم است که پزشک از موضوع مطلع باشد؛
  • در صورتی که بیمار مشکلات انعقاد خون دارد یا از داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپیرین وارفارین یا داروهای دیگر استفاده می کند، باید به پزشک اطلاع دهد؛
  • شستشوی سر و موها قبل از کاشت مو ضروری است؛
  • بهتر است که بیمار یک وعده غذایی سبک قبل از کاشت مو میل کرده باشد.

در کلینیک ساعی، توصیه های ضروری توسط پزشک یا کارشناسان قبل و بعد از عمل، به طور دقیق به بیمار ارائه می شود. تیم درمانی در این مرکز زیبایی، با توجه به سال ها تجربه در زمینه کاشت مو، بهترین همکاری را در مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو با بیماران دارند. کاشت مو در این مرکز تخصصی کاشت مو، تجربه ای لذت بخش خواهد بود.

آزمایش ها قبل از کاشت مو

از جمله اقدامات قبل از کاشت مو، انجام برخی آزمایش ها است. نتیجه این آزمایش ها از چند بعد اهمیت دارد.

اول اینکه با استفاده از این آزمایش ها، علت ریزش مو در فرد مشخص می شود. ریزش مو در افراد به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. گاهی علت ریزش مو زمینه های ژنتیکی است و در برخی مواقع، کم خونی، کمبود مواد معدنی یا ناهنجاری های هورمونی سبب ریزش مو در افراد می شوند. با استفاده از آزمایشات قبل از کاشت مو، دلایل ریزش مو شناسایی و درمان می شود. ریزش مو به هر علتی که اتفاق بیفتد، کاشت مو درمان قطعی و دائمی برای ریزش مو است.

گاهی فرد مبتلا به بیماری های عفونی از قبیل ایدز یا هپاتیت است. در شرایطی که بیمار مبتلا به این بیماری ها باشد، لازم است که اقداماتی به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به پزشکان و سایر اعضای تیم درمان انجام شود؛ زیرا ممکن است که با بریدگی یا خراش هایی که در دست اعضای تیم درمانی ایجاد می شود، بیماری از طریق خون آلوده بیمار به این افراد منتقل شود. در چنین شرایط لازم است که مراقبت ها بیشتر باشد که از بریدگی و آسیب دیدگی جلوگیری شود یا از دو دستکش استفاده شود.

آزمایش های قبل از کاشت مو، از نظر شناسایی مشکلات انعقاد خون در بیمار اهمیت دارند. در صورت وجود مشکل انعقاد خون، احتمال وجود مشکلاتی حین یا بعد از عمل وجود دارد.

به طور کلی آزمایش هایی که قبل از کاشت مو انجام می شود به منظور بررسی وضعیت خون از نظر انعقاد، بررسی قند خون، بررسی خون از نظر بیماری هایی از قبیل هپاتیت B، هپاتیت C و ایدز است.

مراقبت های بعد از کاشت مو

برای نتیجه گیری بهتر از عمل کاشت مو، توجه و مراقبت های بعد از کاشت مو، اهمیت زیادی دارد. نتیجه کاشت مو تنها به انتخاب روش مناسب کاشت و مهارت پزشک بستگی ندارد. مراقبت های بعد از عمل نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی رفتارهای ناآگاهانه ممکن است، آسیب های جدی به فولیکول های کاشته شده وارد کنند. در این صورت با وجود استفاده از بهترین روش ها و متبحرترین متخصصان، باز هم نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. بنابراین مراقبت های بعد از عمل در هر جراحی زیبایی از جمله کاشت مو، اهمیت زیادی دارد.

  • در صورتی که پزشک برای بیمار مسکن تجویز کرده است باید به موقع و طبق دستورالعمل پزشک استفاده شوند. اگر با وجود استفاده از مسکن هنوز بیمار احساس درد می کند، مراجعه به پزشک ضروری است. معمولا در این شرایط پزشک داروهای دیگری تجویز می کند یا از روش های دیگری برای تسکین درد استفاده می کند؛
  • در صورت مشاهده کبودی و تورم، استفاده از کمپرس آب یخ برای التیام درد بسیار موثر خواهد بود. تورم بعد از عمل در کاشت مو به روش میکروگرافت، شایع تر از کبودی است. استراحت بعد از عمل، نقش مهمی در خوابیدن ورم دارد. بهتر است که تا از بین رفتن ورم و کبودی فرد استراحت کند؛
  • باید از دست زدن و خاراندن مناطق کاشت مو خودداری شود. خاراندن مناطق کاشت آسیب های جدی به فولیکول های کاشته شده وارد می کند؛
  • تنها از شامپوهایی استفاده شود که پزشک تجویز می کند. مصرف هر گونه شامپو بدون اطلاع پزشک ممنوع است؛
  • به مدت دو هفته بعد از کاشت مو از مصرف الکل، دخانیات و برخی قرص های استروئیدی خودداری شود. زیرا استفاده از این داروها باعث تاخیر در بهبود عوارض پس از کاشت مو
    می شود؛
  • بهتر است از ورزش های سنگین برای مدتی خودداری شود. ورزش ها و فعالیت های سنگین، سبب پاره شدن مویرگ ها و باز شدن مجدد زخم ها می شوند؛
  • جلسات معاینه و مشاوره بعد از کاشت مو بسیار مهم است. لازم است که تمامی جلسات معاینه بعد از عمل، طبق برنامه ریزی پزشک انجام شود. پزشک در این جلسات از روند رشد موها و رفع عوارض جانبی بعد از عمل، مطلع می شود و در برخی شرایط برای بهبود وضعیت بیمار، توصیه های جدیدی ارائه می دهد.

ما در اینجا برخی نکات مهم در رابطه با مراقبت های بعد از کاشت مو را بیان کردیم. مطمئنا پزشک بعد از عمل با در نظر گرفتن شرایط بیمار و نیازهای او، توصیه های لازم را به او ارائه می دهد. حصول نتیجه بهتر از کاشت مو، در گرو رعایت و توجه به این نکات است.

عکس کاشت مو در کلینیک ساعی

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت

فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت تاثیر دارند. روش کاشت مو از عوامل اساسی تعیین هزینه کاشت مو است. معمولا روش FUT با توجه به تهاجمی  و قدیمی بودن آن، ارزان ترین روش است؛ البته این روش نیز مزایای خاص خود را دارد که در مقالات مربوط، به آن، این موضوع بررسی شده است.

دیگر عوامل موثر بر هزینه کاشت مو شامل مقدار ریزش مو و وسعت طاسی سر، وضعیت بانک موی بیمار، تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم حداکثری، تبحر و مهارت پزشک و امکانات کلینیک کاشت مو می شوند.

خوشبختانه با توجه به وجود متخصصان فراوان و تقاضای زیاد کاشت مودر کشور ما، هزینه کاشت مو نسبت به سایر کشورهای دنیا پایین تر است. آمریکا به عنوان گران ترین کشور در زمینه خدمات کاشت مو، شناخته شده است. هزینه کاشت مو در این کشور ۱۵ الی ۲۰ هزار دلار می شود. لهستان با حدود ۱۵۰۰ دلار، ارزان ترین کشور در زمینه خدمات کاشت مو است.  میانگین قیمت کاشت مو در کشور ما ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار می شود. سالانه تعداد زیادی از متقاضیان کاشت مو، برای دریافت خدمات از کشورهای دیگر وارد کشور ما می شوند.

با وجود اینکه روش میکروگرافت مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما هزینه آن نسبت به سایر روش ها چندان بیشتر نیست. معمولا هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت بین ۶ الی ۸ میلیون تومان است.

البته بدیهی است که نرخ کاشت مو در سال 1402 تغییراتی خواهد داشت.

در صورتی که تمایل دارید که از هزینه کاشت مو به روش های مختلف در کلینیک ساعی اطلاع پیدا کنید، کافیست که با این مرکز تماس بگیرید. اگر  همین حالا تصمیم گرفته اید که با استفاده از روش میکروگرافت اقدام به کاشت مو کنید و تمایل به دانستن هزینه دقیق آن برای خود هستید، لازم است که به صورت حضوری به این مرکز مراجعه کنید. به هرحال پس از بررسی های اولیه، پزشک هزینه دقیق کاشت مو را به شما اعلام می کند.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 3.7 / 5. تعداد رای ها 6

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا