کاشت مو

همه چیز در مورد کاشت مو طبیعی با تراکم بالا

4.8
(64)

کاشت موی سر از جمله اعمال زیبایی مهم و پر طرفدار در بین عموم مردم می باشد. بسیاری از افراد به دلایل موروثی یا بالارفتن سن دچار ریزش مو می شوند که موجب کاهش اعتماد به نفس آنها می شود. کاشت موی سر که یکی از جراحی های پرطرفدار در دنیا است برای این دسته از افراد بسیار مناسب است و باعث بازگشت موهای از دست رفته آنها می شود. کاشت مو به معنی جابه جایی فولیکول های مو از قسمت پر تراکم به نواحی کم تراکم است.

کاشت موی سر برای افرادی که دچار ریزش مو شده اند مانند معجزه است و باعث رشد مجدد موها می شود. اگر شما نیز دچار ریزش مو و طاسی شده اید، می توانید با مراجعه به متخصصان پوست و مو و افراد باتجربه در این زمینه ، کاشت مو انجام دهید. میدانیم که کسانی که عمل کاشت موی سر را بنابر دلایل ارثی و ریزش مو انجام میدهند ، در بسیاری مواقع تمایل به انجام اعمال زیبایی مرتبط مانند کاشت ابرو نیز خواهند داشت . کاشت موی سر با روش های مختلفی انجام می شود و پزشک معالج شما با توجه به سن شما و عواملی که در این زمینه مهم هستند، یکی از روش ها را برای شما استفاده کند. برای آشنایی با کاشت مو و روش های انجام آن، با این مقاله همراه شوید.

کاشت موی سر چیست؟

کاشت موی سر یک نوع عمل جراحی است که طی این عمل ریشه های مو از یک قسمت بدن که در مقابل ریزش ارثی مقاوم است، به قسمتی که موها در حال ریزش هستند، پیوند زده می شود. این روش یکی از موثرترین روش های ترمیم و بازیابی موهای از دست رفته است که در آن موی طبیعی به قسمت در حال ریزش پیوند زده می شود. در یک پیاز مو 1 الی 4 تار مو قابل رشد است. البته امروزه روش های جدیدی استفاده می شود که در آن پیاز مو بدن هیچ تغییر و دستکاری انتقال پیدا می کند. کاشت مو برای قسمت هایی از بدن مانند سر، ریش، ابرو، مژه، ناحیه تناسلی، سینه و قسمت هایی که دچار اسکار هستند، قابل انجام است. فولیکول های کاشته شده در قسمت در حال ریزش، تا آخر عمر شخص باقی می ماند.

کاشت مو در کلینیک تخصصی پوست و مو ساعی

در یک جلسه کاشت موی سر که معمولا یک روز طول می کشد، 1500 تا 3000 گرافت مو پیوند زده می شود. عمل جراحی کاشت مو به صورت سرپایی انجام می شود و در نواحی که قرار است مو پیوند زده شود، بی حسی تزریق می شود و بیمار هیچگونه دردی را در حین عمل حس نمی کند، فقط ممکن است پس از عمل کمی احساس درد نماید که طبیعی است. پس از عمل نیازی به استراحت نیست و فرد می تواند فردای روز عمل کارهایش را انجام دهد. معمولا بین سه تا پنج ماه پس از عمل، موهای کاشته شده رشد می کنند. درصد موفقیت عمل کاشت مو، 98 درصد است که البته به میزان مهارت جراح نیز بستگی دارد.

بررسی علل ریزش مو قبل از عمل کاشت موی سر

قبل از اقدام به جراحی کاشت مو سر ، باید علل ریزش مو بررسی شود تا بتوان تصمیم درستی در مورد انجام یا عدم انجام جراحی گرفت. همان طور که می دانید، علل متعددی در ریزش و کم پشت آن نقش دارد. عواملی مانند وراثت، تنش های روحی، تغذیه ی نامناسب از عواملی هستند که در ریزش مو ، دخیل هستند.

نظر نهایی در مورد صلاحیت افراد برای انجام این جراحی توسط جراح متخصص صورت می‌گیرد. در صورتی که مصرف داروهای خاص سبب ریزش مو شوند، فرد نمی تواند عمل کاشت مو سر را انجام دهد. فردی که قرار است جراحی برای کاشت موی سر انجام دهد، باید از یک الگوی طاسی مشخص برخوردار باشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

سن متقاضیان جراحی کاشت موی سر

در عمل کاشت موی سر سن متقاضیان از اهیمت زیادی برخوردار است. بهتر است که این عمل برای افراد کمتر از 25 سال انجام نشود و این عمل در سن های بالاتر صورت پذیرد. در واقع این افراد، برای کاشت مو مناسب نیستند.

البته افرادی که در سنین بالا هستند نیز ممکن است پس از کاشت مو، دچار ریزش مو شوند. به همین خاطر، فرم هایی که برای پیوند مو در نظر گرفته می‌شود، باید مناسب باشد تا بتواند این مسئله را پوشش دهد.

نمونه کار کاشت مو
نمونه کار کاشت مو

چه کسانی نمی‌توانند کاشت مو را انجام دهند؟

چه کسانی می‌توانند کاشت مو را انجام دهند؟

افرادی که استرس و افسردگی بسیار شدیدی دارند. این افراد ممکن است بعد از کاشت مو دوباره دچار ریزش مو شوند.

افرادی که طاسی آن‌ها ناشی از آسیب بر اثر جسم‌های مختلف باشد.

افرادی که به بیماری دیابت شدید مبتلا هستند.

افرادی که طاسی آن‌ها ناشی از بخیه جراحی است.

بیمارانی که به اختلالات انعقاد خون مبتلا هستند.

افرادی که در اثر سوختگی دچار طاسی شده‌اند.

خانم‌های باردار و زنان مبتلا به اختلالات هورمونی

افرادی که به‌صورت ژنتیکی خط رویش بالاتری دارند و به دنبال اصلاح خط رویش خود هستند.

افراد زیر 30 سال به دلیل اینکه هورمون ریزش مو هنوز در آن‌ها متوقف نشده است.

افرادی که در شغل‌های حساس و استرس‌زا مشغول هستند و به‌مرور شاهد ریزش موهای خود هستند.

افراد وسواسی که به‌صورت مرتب موها و ابروهای خود را با دست می‌کشند.

افرادی که دچار آلوپسی آندروژنی هستند.

افرادی که بانک مو ضعیفی دارند.

افرادی که به علت محکم بستن موهای خود دچار طاسی کششی شده‌اند.

افرادی که به بیماری‌های عفونی مثل ایدز و سیفلیس مبتلا هستند.

افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند و بانک مو مناسبی نیز دارند.

انواع روش های کاشت موی سر

عمل کاشت موی سر به شیوه های مختلفی که در ذیل آمده است، قابل انجام است.

  • روش FUT: این روش قدیمی ترین روش در جراحی کاشت مو است. در این روش بیمار بیهوش شده و قسمتی از پوست پشت سر که دارای مو بود، به قسمت طاس جلوی سر پیوند زده می شود که به دلایل عوارضی همچون درد و خونریزی امروزه استفاده از آن منسوخ شده است.
  • روش FIT: در این روش کاشت موی سر ، تارهایی از موی پشت سر به قسمت طاس جلوی سر پیوند زده می شود. اما این روش به دلیل خونریزی، دوران نقاهت پس از عمل، نیاز به تکرار جلسات و … امروزه استفاده نمی شود.
  • روش BHT: این روش مانند روش FIT است با این تفاوت که برای پیوند از موهای سایر قسمت های بدن نیز می توان به قسمت دچار ریزش، مو پیوند زد. اما این روش نیز به دلیل عوارضی که مانند روش FIT داشت، امروزه منسوخ شده است.
  • روش SUT: این روش یکی از جدیدترین و بهترین روش کاشت مو است که کمترین عارضه را دارد و در بیشتر کلینیک های پیوند مو، انجام می شود. این روش بدون خونریزی و بیهوشی انجام می شود و با یک دستگاه اتوماتیک موها برای پیوند برداشته می شوند. با این روش می توان 14000 تار مو را در قسمت دچار ریزش کاشت.
  • روش Micro fit: میکروفیت از جمله روش‌های مدرن کاشت مو است که در آن با استفاده از میکرو موتورهای اتوماتیک، گرافت های مو از بانک مو افراد برداشت می‌شود. در مرحله کاشت مو از دستگاه ایمپلنتر استفاده می‌شود و این باعث می‌شود تا در این روش به هیچ‌گونه برش و جراحی نیاز نباشد. این روش نسبت به روش‌های دیگر کاشت مو تراکم بیشتری دارد و افراد می‌توانند موهای پر پشت و بلندی داشته باشند. بنابراین این روش می‌تواند برای خانم‌ها مناسب‌تر باشد. کلینیک تخصصی ساعی با بهره‌گیری از مدرن‌ترین دستگاه‌ها، کاشت مو با روش میکروفیت را با کمترین هزینه برای افراد انجام می‌دهد.
  • روش سوپر ترکیبی: اگر پزشک احساس کند که نواحی طاسی در سر بیمار به طور قابل توجهی زیاد است و نتوان از سایر روش‌های کاشت مو استفاده کرد، روش سوپر ترکیبی را برای کاشت انتخاب می‌کند. در روش سوپر ترکیبی بر خلاف روش ترکیبی از نواحی مختلف بدن می‌توان گرافت های مو را برداشت. نواحی مثل قفسه سینه و زیر ریش از جمله ناحیه‌هایی هستند که پزشک از آن به‌عنوان ناحیه بانک مو استفاده می‌کند. در این روش پزشک ابتدا با استفاده از روش FUT از ناحیه بانک مو برداشت نواری را انجام می‌دهد و سپس از روش SUT استفاده می‌کند. در کاشت مو به روش سوپر ترکیبی امکان برداشت تا 5000 گرافت مو نیز وجود دارد. نکته مهم این روش این است که این روش از مزیت هر دو روش بهره می‌برد و در نهایت بهترین نتیجه را به بیمار می‌دهد.
  • روش Super Fue: کاشت مو با روش Super Fue یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که بر پایه روش FIT بنا شده است. این روش شباهت زیادی به روش FIT دارد اما معایبی که در آن روش وجود دارد در روش Super Fue برطرف شده است. Super Fue از جمله روش‌های کم‌خطر، کم تهاجمی و کم عارضه است و به همین دلیل امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. در این روش با استفاده از یک تیغ جراحی کوچک گرافت های مو برداشت می‌شود. در نتیجه برش‌های عمیق و بخیه لازم نیست و در نتیجه بیمار دچار درد و خونریزی نخواهد شد. دوره بهبود سریع، استفاده از اسکن کامپیوتری برای یافتن فولیکول‌های مقاوم، کاهش زمان جراحی و کاهش خطای جراحی از جمله مزیت‌های بزرگ این روش می‌باشد.
  • روش DHI: کاشت موی مستقیم که به کاشت مو با روش DHI شناخته می‌شود شباهت زیادی با روش FUE دارد. در روش DHI مرحله استخراج و کاشت فولیکول‌های مو به‌صورت همزمان انجام می‌شود و به‌عنوان بخشی از یک فرآیند محسوب می‌شود. در نتیجه پزشک فولیکول‌های برداشت شده را مستقیماً به ناحیه طاسی انتقال می‌دهد. نتایج مادام العمر، عدم نیاز به تیغ جراحی و قابلیت انجام عمل در یک جلسه باعث شده است افراد زیادی از آن استقبال کنند. این روش اگر در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود نتایج خارق‌العاده‌ای خواهد داشت و عوارض آن بسیار کم خواهد بود. کلینیک تخصصی ساعی بهترین گزینه برای کاشت مو با روش DHI است.
 
کاشت مو در کلینیک ساعی
کاشت مو در کلینیک ساعی

کدام روش کاشت مو بیشترین تراکم را می‌دهد ؟

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش micro fit نسبت به سایر روش‌های کاشت مو، تراکم بیشتری را می‌دهد و همین امر باعث شده است تا این روش نسبت به سایر روش‌ها طرفداران بیشتری داشته باشد. در روش میکروفیت با استفاده از سوزن‌های خاصی، برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده انجام می‌شود. در این روش همچنین از یک دستگاه کوچک برای برداشتن فولیکول‌های مو، باز کردن سوراخ‌های کوچک و کاشت مو استفاده می‌شود و امکان برداشت و کاشت مو به‌صورت همزمان در این روش وجود دارد.

در روش میکروفیت، فولیکول‌های برداشت شده به‌صورت مستقیم در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شود، حال آنکه در سایر روش‌های کاشت مو، فولیکول‌ها در محلول‌های ویژه‌ای نگهداری می‌شود و بعد از مدتی به ناحیه جدید منتقل می‌شوند. در روش میکروفیت خونریزی و درد وجود ندارد و تراکم زیادی به موهای افراد داده می‌شود و در نتیجه بیماران بعد از گذشت زمانی متوجه رشد خوب موهای خود می‌شوند و رضایت کاملی از عمل کاشت مو خواهند داشت.

در روش FUE حدود 60 پیوند در هر سانتی‌متر از ناحیه سر انجام می‌شود ولی در روش میکروفیت این تعداد به 90 پیوند می‌رسد و در نتیجه افراد بعد از عمل موهای پر پشت تری خواهند داشت. در روش میکروفیت نیازی به اصلاح وجود ندارد و فقط منطقه اهدا کننده بریده می‌شود. به‌طورکلی روش میکروفیت مزایای زیادی دارد و عوارضی که ممکن است در سایر روش‌های کاشت مو برای افراد به وجود آید در این روش وجود نخواهد داشت.

بیمارانی که نیاز به پیوند خط مقدم دارند و یا افرادی که به دنبال پیوند ریش و سبیل هستند می‌توانند گزینه مناسبی برای انتخاب روش میکروفیت باشند. همچنین خانم‌هایی که به دنبال تراکم بیشتر موهای خود هستند می‌توانند از این روش برای کاشت مو استفاده کنند و بهترین نتیجه را بگیرند.

آشنایی با مرحله‌های کاشت مو

کاشت مو از جمله عمل‌های زیبایی است که افرادی که دچار ریزش مو شده‌اند و به زیبایی خود انجام می‌دهند آن را انجام می‌دهند. فردی که قصد کاشت مو را دارد بهتر است تا با مراحل کاشت مو به‌خوبی آشنا باشد تا بتواند نتیجه خوبی از این عمل بگیرد.

مرحله اول کاشت مو، انتخاب یک کلینیک معتبر برای انجام عمل کاشت مو است. چه بسیار افرادی بوده‌اند که در اثر انتخاب کلینیک‌های نامعتبر دچار مشکلات بعد از کاشت شده‌اند. کلینیک تخصصی ساعی با داشتن مجوز از وزارت بهداشت و استفاده از تیم درمانی کامل و بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای کاشت مو باشد.

مرحله دوم کاشت مو مشاوره است. شما یک جلسه در کلینیک حاضر می‌شوید و پزشک شما را معاینه می‌کند و بسته به شرایط شما نوع عمل را انتخاب می‌کند و نکات مهم قبل و بعد از عمل را به اطلاع شما می‌رساند.

مرحله سوم کاشت مو انجام مراقبت‌های قبل از عمل است. مراقبت‌هایی همچون عدم مصرف دخانیات، قطع مصرف داروهای ضدالتهاب و انعقاد خون و عدم مصرف مشروبات الکلی از جمله مهم‌ترین کارهایی است که شما باید انجام دهید.

در مرحله چهارم کاشت مو برای شما انجام می‌شود. در این مرحله ناحیه موردنظر بی‌حس می‌شود و سپس فولیکول‌های مو از ناحیه بانک مو گرفته می‌شود و به ناحیه موردنظر اضافه می‌شود. در مرحله آخر پزشک به شما نکاتی را می‌گوید که شما باید بعد از عمل آن را رعایت کنید. نکاتی مثل مراقبت از ضربه خوردن ناحیه کاشت مو و عدم فعالیت‌های سنگین ورزشی از جمله مهم‌ترین نکات این مرحله است.

نکاتی مهم قبل از جراحی کاشت موی سر

در جراحی کاشت موی سر نیز مانند سایر جراحی ها، باید نکاتی را قبل از عمل رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از کاشت مو بگیرید. این نکات در ذیل آمده است.

  • دو هفته قبل از عمل از خوردن ویتامین ها E، مکمل ها و قرص آسپرین خودداری نمایید زیرا باعث رقیق شدن خون می شوند.
  • دو هفته قبل از عمل از مصرف الکل خودداری نمایید و سعی کنید کمتر چایی بخورید.
  • دو هفته قبل از عمل از گرفتن رژیم های لاغری که باعث دیر بهبود یافتن پس از عمل می شود، خودداری نمایید. دو هفته پس از عمل می توانید رژیم خود را مجددا بگیرید.
  • یک هفته قبل از عمل از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.
  • از یک هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را کنار بگذارید.
  • چندروز قبل از عمل سعی کنید شب ها را بدون استرس و راحت بخوابید.
  • یک روز قبل از عمل از خوردن ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری نمایید.
  • شب قبل از عمل غذایی بخورید که پروتئین، کربوهیدرات و قند به میزان کافی داشته باشد. بدین منظور می توانید از سیب زمینی سرخ شده یا پخته و خوردن بستنی بعد از شام استفاده نمایید.
  • روز عمل لباسی را بپوشید که به راحتی از بدن درآید.
عکس کاشت مو به روش SUT
عکس کاشت مو به روش SUT

عوارض پس از انجام عمل کاشت موی سر

برخی از افراد بعد از عمل ممکن است هیچ گونه عارضه ای نداشته باشند و عده ای دیگر دچار عوارض بعد از کاشت مو که در ذیل آمده است، شوند.

  • تورم پس از جراحی: یکی از شایعترین عوارض پس از انجام عمل کاشت مو است. این عارضه پس از مدت کوتاهی از بین می رود.
  • التهاب فولیکول مو: این عارضه که در 29 درصد بیماران پس از عمل رخ می دهد، به صورت زخم یا جوش در ناحیه کاشت مو ظاهر می شود.
  • خارش: به دلیل شکاف هایی که در قسمت های پیوند زده شده ی مو ایجاد می شود، ممکن است فرد در آن قسمت احساس خارش نماید. در صورت وجود خارش نباید آن قسمت را بخارانید زیرا باعث ایجاد زخم می شود. سعی کنید به صورت روزانه موها را با شامپوی مخصوص شست و شو نمایید.
  • بی حسی: این بی حسی طبیعی است و چند هفته پس از عمل بهبود می یابد.
  • سکسکه: درصد کمی از افراد پس از عمل دچار سکسه می شوند که با خوردن داروهای استروئیدی بهبود می یابند.
  • کیست: این کیست ها معمولا به رنگ بنفش بوده و 2 الی 3 هفته پس از عمل از بین می روند.

البته دقت داشته باشید که این عوارض کاملا طبیعی هستند و پس از مدتی بهبود می یابند.

هزینه کاشت موی سر ، میزان مهارت جراح

هزینه ی جراحی برای پیوند مو بسیار اهمیت دارد. برای جراحی پیوند مو، ممکن است یک تیم جراحی متشکل از چندین پرستار، جراح و تکنسین را نیاز داشته باشد. هم چنین موادی که برای این امر می بایست مصرف شود، در بردارنده هزینه می باشند. به همین خاطر در صورتی که تمایل به استفاده از امکانات بیشتر برای دست یافتن به نتایج بهتر دارید، لازم است هزینه های بیشتری را صرف نمایید. گاهاً تبلیغاتی مبنی بر هزینه های پایین و استفاده از بهترین روش جهت پیوند مو صورت می گیرد که خلاف واقع خواهد بود.

میزان توانایی و مهارت جراح، از دیگر نکات حائز اهمیت در رابطه با کاشت مو می باشد. زیرا جراحان ماهر و با تجربه، به نحوی عمل می‌کنند که فرد متقاضی جراحی پیوند مو، در حین عمل، شرایط بهتر و راحت تری داشته باشد. هم چنین هر آن چه که باید قبل و بعد از جراحی مراعات گردد توسط جراح یادآوری می شود. یک جراح باسابقه می تواند درصد موفقیت عمل را هرچه بیشتر نماید. بنابراین توصیه می شود که قبل از انجام جراحی پیوند مو، در مورد سابقه جراح انتخابی خود سؤال بپرسید. کلینیک ساعی مرکزی مجرب و قابل اعتماد برای دوستداران زیبایی وکسانی که طالب  انجام اعمال زیبایی هستند ، محسوب می شود.

بهترین و جدید ترین روش کاشت مو در سال 1401

بهترین راه‌حل برای درمان طاسی و ریزش مو، کاشت مو است. چراکه علاوه بر آن‌که عوارض کمی برای فرد ایجاد می‌کند کاملاً طبیعی است و فرد می‌تواند با استفاده از آن زیبایی را به چهره خود برگردانند. اما سؤالی که همیشه در ذهن افراد وجود دارد این است که بهترین و جدیدترین روش کاشت مو در سال جدید چیست؟

نمونه عکس کاشت مو به روش میکروگرافت
نمونه عکس کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو روش‌های گوناگونی دارد که یکی از بهترین و جدیدترین آن‌ها روش میکروفیت است. این روش که اخیرا در کلینیک‌های معتبر انجام می‌شود نسبت به روش‌های دیگر کاشت مو مناسب‌تر است و افراد برای انجام آن نیز هزینه زیادی پرداخت نمی‌کنند. در این روش با استفاده از دستگاه ایمپلنتر و بدون دخالت دست، گرافت های مو در محل طاسی قرار می‌گیرد. این روش به علت طبیعی بودن همواره طرفداران زیادی دارد.

کاشت مو با روش میکروفیت جدید اخیراً مورد استقبال پزشکان قرار گرفته است و به‌صورت کاملاً گسترده در کلینیک‌های معتبر انجام می‌شود. میکروفیت یک تکنیک است که شباهتی با روش‌های پیوند مو ندارد. در این روش بعد از برداشتن فولیکول‌های مو از ناحیه اهدا کننده، با استفاده از یک میکرو موتور به ناحیه جدید منتقل می‌شوند. روش میکروفیت برای خانم‌هایی که دوست دارند همیشه موی بلند داشته باشند و یا موهای پرپشت را بیشتر می‌پسندند مناسب‌تر است.

شستشو سر بعد از کاشت مو

عمل کاشت مو از جمله عمل‌هایی است که اگر مراقبت‌های بعد از عمل و توصیه‌های پزشک به‌خوبی انجام نشود نتیجه مناسبی برای بیمار به همراه نخواهد داشت. یکی از مهم‌ترین اقدامات نحوه شستشو موهای سر بعد از کاشت مو می‌باشد که باید به‌صورت اصولی انجام شود تا فولیکول‌های مو تازه کاشته شده دچار آسیب نشود.

بهتر است که تا حداقل یک ماه در هنگام شستشوی موهای خود به نکات مختلف توجه داشته باشید و بعد از یک ماه می‌توانید موهای خود را مثل سابق بشویید. یکی از نکات مهم در هنگام شستشوی موها بعد از کاشت مو استفاده از شامپو است. بهتر است که بعد از کاشت از شامپو بچه استفاده کنید. چرا که شامپو بچه فاقد مواد شیمیایی مضر برای موهای کاشته شده است. در هنگام شستشوی موهای خود توجه داشته باشید که نباید به ناحیه مورد نظر ضربه بخورد و یا با ناخن‌های خود بر روی ناحیه مورد نظر ضربه‌ای وارد کنید.

بعد از استحمام نیز برای خشک‌کردن موهای خود از سشوار استفاده نکنید. گرمای سشوار باعث می‌شود فولیکول‌های تازه کاشته شده دچار آسیب شوند و شما نتوانید نتیجه مورد نظر از کاشت مو را بگیرید. همچنین بهتر است که برای خشک‌کردن موهای خود از حوله استفاده نکنید و به موهای خود اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. البته استفاده از دستمال کاغذی نرم بدون آسیب به ناحیه مورد نظر برای خشک‌کردن سر مشکلی ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای ها 64

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینا
مینا
2 سال قبل

سلام ممنون بابت توضیحات خوبتونمن میخوام کاشت مو انجام بدم ولی از دردش میترسمآیا کاشت مو درد دارد؟

ارزو
ارزو
1 سال قبل

سلام ممنون بابت مقاله خوبتون
بهترین فصل برای کاشت مو چه فصلی هست ؟

امین
امین
1 سال قبل

سلام یه سوال داشتم حتما باید قبل از کاشت موهارو کوتاه کرد؟

آناهیتا
آناهیتا
9 ماه قبل

سلام ببخشید یه سوال داشتم آیا با برداشتن فولیکول‌های بانک اون قسمت سر کم پشت تر میشه؟

کلینیک ساعی
ویرایشگر
9 ماه قبل
پاسخ به  آناهیتا

سلام. می تونین برای دریافت پاسخ با مشاوران کاشت کلینیک صحبت کنین. 09193697383

دکمه بازگشت به بالا