کاشت مو

آیا کاشت مو ارزشش را دارد؟

مزایا و منافع کاشت موی طبیعی چیست؟

5
(1)

کسانی که به دنبال کاشتن مو هستند، اغلب با دو سوال مهم روبرو می‌شوند. یکی از این سوالات به بررسی میزان درد این کار مربوط است و دیگری به ارزشی که دارد. در مورد اینکه آیا زمان کاشتن مو دردی احساس می‌کنیم یا نه این‌طور توضیح می‌دهند «به اندازه‌ای که حتی متوجه گذر زمان نمی‌شوید». اما در مورد اینکه آیا کاشت مو ارزش سرمایه گذاری و صرف زمان لازم را دارد یا خیر، توجه به بررسی‌های این متن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیا کاشت مو ارزش صرف هزینه دارد؟

وقتی ارزش آن را متوجه می‌شوید که تأثیرات این کار بر اعتماد به نفس، ظاهر و ماهیت طولانی مدت درمان را در نظر بگیرید. سپس به این نکته توجه کنید که این کار چقدر بر زندگی شما تأثیر می‌گذارد. همچنین توجه به اینکه چقدر طول می‌کشد تا بهبود پیدا کنید و نتیجه نهایی چگونه خواهد بود نیز از دیگر مواردی است که باید به آنها توجه کنید.

این نوع جراحی، نسبتا پرهزینه بوده و توجه به هزینه کاشت مو یک امر ضروری است. علاوه بر این، درمان زمان بر است و حدود هشت ساعت زمان لازم است تا انجام این کار به پایان برسد. از طرف دیگر برای مشاهده نتیجه مورد نظر به یک سال فرصت کافی نیاز دارید. این میان چند هفته‌ای را هم برای بهبودی کامل خود در نظر بگیرید. مهم است که در این بازه زمانی استراحت کرده و از فعالیت شدید اجتناب کنید.

با این حال، ما معتقدیم که جراحی برای قطع ریزش مو و رویش مجدد آن، عملی کاملا ارزشمند است. زیرا هر روز شاهد تجربیات کسانی هستیم که این مراحل را از سر گذرانده و از مشاهده آنچه می‌خواستند، راضی هستند.

اگر ریزش مو بخشی از زندگی‌تان را مختل کرده، عزت نفس‌تان را کاهش داده و یا چالش‌های دیگری را پیش روی شما قرار می‌دهد، بهتر است از همین امروز برای کاشت مو سرمایه گذاری کنید.

بررسی هزینه‌های کاشتن مو

کلینیک‌های ارائه دهند این نوع خدمات، معمولا روش‌هایی مانند روش FUE را ارائه می‌دهند که به صورت جداگانه قیمت گذاری خواهند شد، زیرا این امر به تعداد گرافت‌های مو (فولیکول‌های مو که برداشته و پیوند می‌خورند) بستگی دارد. در طول مشاوره اولیه، مشاوران با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا هزینه عمل شما را ارزیابی کنند و قیمتی را ارائه دهند تا بتوانید بر اساس آن بودجه بندی کنید. همچنین ممکن است لازم باشد هزینه رفت و آمد و زمان مرخصی از کار را برای این عمل و بازیابی در بودجه خود، لحاظ کنید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر داشته باشید، اولویت دادن به قسمت‌های خاصی از پوست سر نسبت به قسمت‌های دیگر است. اغلب، بیمارانی که ریزش موی گسترده‌تری دارند می‌خواهند کل سرشان را برای عمل جراحی در نظر بگیرند. طبیعتا این کار هزینه بیشتری خواهد داشت؛ زیرا نیاز به پیوند بیشتری هم داریم. پس از بررسی‌ها، بسیاری از بیماران تصمیم می‌گیرند که تنها یک ناحیه نگران کننده مانند جلوی سر، خط مو یا تاج را پیوند بزنند. بیماران اغلب از نتیجه تنها یک روش در ناحیه مورد نظر بسیار راضی هستند که باعث صرفه جویی در هزینه و پیوندها می‌شود و این روش را بسیار مقرون به صرفه می‌کند.

کاشت مو چقدر طول می‌کشد؟

یکی دیگر از دغدغه‌های مراجعین پس از بررسی قیمت کاشت مو، مدت زمان لازم برای این روند است. خوب است بدانید که کاشت مو یک راه حل دائمی و طولانی مدت برای ریزش مو است. با این حال، نتایج ممکن است بر اساس نوع کاشت شما متفاوت باشد. اگر فولیکول‌های موی کاشته ‌شده‌ در آینده نازک شوند، ممکن است به پیوند مجدد نیاز باشد.

طبیعی است که نیاز به مکمل‌های مخصوص کاشتن مو با داروهای پیشگیری از ریزش مو مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید داشته باشید. این گزینه‌ها هر دو درمان‌های پیشگیری از ریزش مو بالینی اثبات شده هستند و احتمالا بخشی از رژیم مراقبت‌های بعد از عمل خواهند بود که توسط تیم پزشکی توصیه می‌شوند.

درصد موفقیت کاشتن مو چقدر است؟

زمانی که برای بررسی بهترین روش کاشت مو جستجوهای لازم را در نظر می‌گیرید، حتما به این الگوی ثابت در تجربیات افراد خواهید رسید. پاسخ به این سوال نیز بستگی به نوع پیوند مو دارد. این مورد که در کدام کلینیک کاشت مو این کار را انجام می‌دهید نیز می‌تواند گزینه دومی باشد که بر این روند تاثیر دارد.

به یاد بسپارید که تحقیقات زیادی در مورد درمان PRP برای ترمیم مو وجود ندارد، اما یک بررسی سیستماتیک در سال 2020 با تجزیه و تحلیل 12 کارآزمایی بالینی نشان داد که PRP برای آلوپسی آندروژنتیک (که به عنوان طاسی با الگوی مردانه شناخته می‌شود) با 84 درصد موفقیت حتمی همراه بوده است.

اگر ریزش موی شما در مراحل اولیه است، مشاوره به موقع می‌تواند روش کاشت مو مورد نیاز را مشخص کند. در حالی که اعداد مشخصی در گزارش‌های بالینی برای روش‌های کاشتن مو FUE در دسترس نیست، تحقیقات نشان داده‌اند هر دو روش (FUE و PRP) زمانی که بیماران به درستی ارزیابی شده و پیوندهای مناسب خود را دریافت کنند، نتایج موفقیت آمیز، قابل اعتماد و ایمنی را به همراه دارند.

توجه به این نکته مهم است بدانید که میزان موفقیت درمان FUE به مقدار موهای سالمی که برای کاشت در دسترس دارید، بستگی دارد. بنابراین بهتر است با تیم ترمیم مو خود مشورت کنید تا برای طراحی برنامه درمانی بهینه همکاری لازم را صورت دهید.

مدت زمان بهبودی پس از کاشتن مو چقدر است؟

اشاره کردیم که یکی از دغدغه‌های افراد هنگام بررسی هزینه کاشت مو، مدت زمانی است که باید برای این روند صرف کنند. این مهم بسته به روشی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. به این ترتیب که زمان بهبودی از پی آر پی برای ریزش مو کمتر است و افراد تنها چند روز پس از درمان درد دارند. با این حال، باید بدانید افرادی که تحت درمان با پی آر پی قرار می‌گیرند به چندین تزریق پیاپی نیاز دارند. این تزریقات یک بار در ماه و به مدت سه ماه، سپس هر 3 تا 6 ماه یک بار ادامه پیدا می‌کنند. این روند برای ادامه درمان نیاز است و نتایج قابل قبولی را به همراه دارد.

آیا کاشت مو ارزشش را دارد؟

افرادی که از روش‌های کاشت مو FUE استفاده می‌کنند باید انتظار داشته باشند که در عرض سه تا پنج روز به فعالیت‌های عادی خود (کار، مدرسه، معاشرت و غیره) بازگردند. برای این افراد نیز عادی است که پوست سرشان حساس و متورم شده باشد. پزشکان برای بهبود این موارد، داروهای ضد التهاب لازم را به این افراد پیشنهاد می‌کنند.

فراموش نکنید در حالی که اکثر بیماران تنها پس از روش FUE شاهد بهبودهای قابل توجهی خواهند بود، ممکن است برخی از افراد روش‌های دیگری مانند روش FUT را برای پوشش و یا تراکم بیشتر انتخاب کنند. جالب است بدانید که روش‌های FUT شامل برداشتن و پیوند یک نوار کامل از بافت است که یک اسکار خطی قابل مشاهده و دائمی بر جای می‌گذارد؛ بنابراین، بسیاری برای جلوگیری از این اسکار، روش FUE را به جای FUT ترجیح می‌دهند. پس از اتمام مراحل FUE می‌توانید موهای خود را در کناره‌ها کوتاه کنید.

مزایای جراحی برای کاشتن مو

بیشتر افراد زمان جستجو برای پیدا کردن بهترین روش کاشت مو، به دنبال این مورد هستند که مزایای زیادی به دست آورند. شاید دلیل اصلی در نظر گرفتن پیوند مو در ایران نیز همین مزایایی باشد که از نظر ظاهری و بالا بردن سطح اعتماد به نفس، حد مناسبی را به همراه دارد. گفتیم که ریزش مو می‌تواند از نظر روانی برای شخص ویرانگر باشد؛ بنابراین هر درمانی که جایگزین آن شود، ارزش بررسی دقیق‌تر را خواهد داشت. کاشت مو همچنین اثرات بصری فوری را نیز به همراه دارد. تنها پس از یک جلسه متوجه تفاوت در ضخامت موهای خود خواهید شد و در عرض سه ماه باید میزان کامل نتایج قابل مشاهده باشد. در نتیجه مهم است که به دنبال یک کلینیک کاشت مو مورد اعتماد باشید تا این مزایا را به دست آورید.

مزایای پنهان پیوند مو

اگرچه جراحی روی سر برای همه افراد خوشایند نیست، اما برخی از مزایای پنهانی که در این کار وجود دارند همه کسانی که دچار تردید شده‌اند را قانع می‌کنند. خوب است بدانید پس از اینکه فردی تحت عمل پیوند مو قرار گرفت، متوجه می‌شود تا چه اندازه سطح اعتماد به نفس او بهبود پیدا کرده. زیرا دیگر لازم نیست نگران پنهان کردن موهای نازک یا طاسی سر خود باشد.

انجام جراحی همچنین به شما این امکان را می‌دهد که مدل موهای جدید را انتخاب کنید. این امکان را خواهید داشت که از مدل‌هایی استفاده کنید که حتی روی موهای طبیعی هم سخت اعمال می‌شوند.

مزایای بلند مدت پیوند مو

علاوه بر نتیجه فوری که به دست می‌آورید، پیوند مو در طولانی مدت می‌تواند به جلوگیری از نازک شدن و طاسی کمک کند. کاشتن مو با افزایش تعداد موهای شما و بهبود ظاهر آنها پیش می‌رود، بنابراین اگر قبل از جراحی، یکی از آن افراد خوش شانس با موهای پرپشت بودید، این امکان را دارید که مشکلات کمتری در آینده داشته باشید. در واقع نگهداری از موها پس از کاشت مو برای شما آسان‌تر است.

با این حال، اگر مانند بسیاری از مردان (و زنان)، استعداد ژنتیکی شما نسبت به طاسی، آن‌قدر قوی باشد که با وجود تمام تلاش‌هایی که داشته‌اید، باز هم دچار مشکل طاسی بشوید، پس جلسات مداوم ممکن است بتواند ریزش مو را کاهش دهد. همچنین برخی از آسیب‌های وارده را از بین ببرد.

آیا کاشت مو ارزشش را دارد؟

رشد طبیعی مو با جراحی برای پیوند

این امکان وجود دارد که پس از بررسی قیمت کاشت مو، انجام این روند را کنسل کنید. اگر در این وضعیت هستید، باید بدانید که نیازی به کاشت کامل مو ندارید. استخراج واحد فولیکولی (FUE) گزینه خوبی است که مستلزم برداشتن تک تک موها از پشت و کناره‌های سر است؛ اما ناحیه اهدا کننده را دست نخورده باقی می‌گذارد. این روش ممکن است یک پیشنهاد جذاب برای کسانی باشد که هنوز برای یک تغییر اساسی آماده نیستند. همچنین کسانی که علاقه مند به آزمایش درمان قبل از انجام کامل هستند می‌توانند این روش را امتحان کنند.

بهینه سازی نتایج با درمان عوارض جانبی

با توجه به ارزشمندی اثرات طولانی مدت کاشتن مو، مهم است که بدانید چگونه می‌توان عوارض جانبی مرتبط با جراحی را کاهش داده یا از بین ببرید. به یاد داشته باشید که اگر جراحی کاشت مو توسط یک کلینیک معتبر انجام شده باشد، به احتمال زیاد از بی حسی موضعی برای به حداقل رساندن هرگونه درد و ناراحتی در طول عمل استفاده خواهند کرد. این کارT خود یک مزیت مهم است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

همچنین اگر نتایج به دست آمده دقیقا آن چیزی نیست که از درمان انتظار داشتید احتمال دارد دو مورد زیر اتفاق افتاده باشند:

• موهای قبلی شما برای ترمیم کامل کافی نبوده‌اند.
• مراقبت‌های بعدی را جدی نگرفته و ضعیف عمل کرده‌اید.

در این وضعیت ناامید نشوید؛ زیرا برخی از کلینیک‌ها یک جلسه تکمیلی را به صورت رایگان در تاریخ مشخص ارائه می‌دهند.

کدام روش کاشت برای مو بهتر است؟ FUT یا FUE

شاید مهم‌ترین جنبه تصمیم گیری در مورد پیوند مو این است که انتخاب کنید کدام روشِ بهبود وضعیت ظاهری به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. از نظر دستیابی به کامل‌ترین و متراکم‌ترین موی ممکن، به نظر می‌رسد پیوند واحد فولیکولی (FUT) گزینه‌ای باشد که بیشترین پیشرفت را در نتایج به افراد ارائه می‌دهد. به طور متوسط، در این روش بین 2200 تا 4000 پیوند منفرد در یک جلسه انجام می‌شود. با این حال شایان ذکر است که FUT به دلیل ماهیت تهاجمی خود، بیشتر مورد تردید قرار می‌گیرد.

در مقابل برای کسانی که نگران کنترل بیشتر روی رشد موهای جدید خود هستند، روش کاشت مو FUE می‌تواند بهترین گزینه باشد. این روش فولیکول‌های موی تکی را از پشت و کناره‌های سر شما می‌گیرد و آن‌ها را به هر روش یا الگویی که انتخاب کردید به قسمت‌های طاسی پیوند می‌زد.

اگر تعداد کاشت تعداد کم مو تنها چیزی است که برای ایجاد تغییر بزرگ در ظاهر خود بعد از جراحی نیاز دارید، FUE برای شما مناسب‌تر است. هر چه تعداد گرافت‌های بیشتری گرفته شود، تراکم طولانی ‌مدت بیشتری حاصل می‌شود؛ اما حتما نتیجه دلخواه را به دست می‌آورید.

نکات مهم برای بررسی ارزش کاشت مو زنان و مردان

کاشتن مو یک تصمیم شخصی است و ما اینجا هستیم تا در این تصمیم گیری به شما کمک کنیم. در نتیجه توصیه می‌کنیم که تمامی موارد زیر را به خوبی بررسی کنید تا علاوه بر بودجه بندی درست، میزان ارزشمندی این کار را نیز بسنجید:

• آیا می‌توانید هزینه این کار را تامین کنید؟
• آیا کلینیک مناسبی را برای پوشش دهی همه خدمات لازم پیدا کرده‌اید؟
• در مورد عکس‌های قبل و بعد از عمل کلینیک، پرس و جو کرده‌اید؟
• به لحاظ روحی برای این نوع درمان آماده هستید؟
• زمان مناسب برای استراحت و مراقبت را تعیین کرده‌اید؟
• تمامی موارد لازم برای مراقبت‌های طولانی مدت را شناسایی کرده‌اید؟

فراموش نکنید که استفاده دو بار در روز از محلول موضعی ماینوکسیدیل (Rogaine یا Regaine) برای جلوگیری از نازک شدن و ریزش موهای طبیعی اطراف موهای کاشته شده ضروری است. این موارد داروهای مهم و شناخته شده پس از کاشت مو هستند که باید به طور نامحدود مصرف شوند (یا حداقل تا زمانی که می‌خواهید موهای خود را حفظ کنید). توجه داشته باشید که در عرض چند ماه پس از قطع آنها، موهای شما نازک شده و دوباره می‌ریزند. همچنین ممکن است تراکم موی شما کم باشد یا پچ طاسی شما پخش شود. پس خودتان را برای پتانسیل کاشت بیشتر در آینده آماده کنید.

کلام آخر

در نهایت امر می‌توانید سوالاتی را که هنوز در ذهن دارید از کارشناسان ما بپرسید. برای این کار علاوه بر استفاده از تلفن‌های کلینیک زیبایی ساعی، با مراجعه حضوری نیز می‌تواند نگرانی‌های خود را برطرف کنید. توجه داشته باشید که همیشه ترس از ناشناخته‌ها می‌تواند ما را از مسیرهای با مزیت بالا دور کند، پس همین حالا برای دریافت مشاوره لازم و اخذ نوبت خود اقدام نمایید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا