لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد؛ همه چیز درباره‌ی رفع موهای زائد با لیزر

فهرست مطالب

4.4
(9)

همه‌ی ما درباره‌ی لیزر موهای زائد مطالبی شنیده‌ایم. گروهی از افراد بر این باورند که فرآیند لیزر موهای زائد هیچ فایده‌ای نداشته و عوارض بسیاری دارد و گروهی نیز معتقدند این فرآیند برای متوقف کردن رشد موهای زائد بدن، مناسب بوده و تاثیرگذار است. حال اگر قصد دارید درباره‌ی لیزر موهای زائد مطلبی جامع و کامل مطالعه کنید، و از کاربرد، مزایا، عوارض و سایر موارد مرتبط با لیزر موهای زائد، اطلاعاتی کامل داشته باشید به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

اگر قصد دارید به صورت کاملا علمی درباره‌ی لیزر موهای زائد بدانید به شما این مبحث را در 6 بخش توضیح خواهیم داد:

لیزر، یک پرتوی نوری است

لیزر یک پرتوی نوری است که دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد. این فرآیند در امور پزشکی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و جالب است بدانید فرآیند لیزر جهت جراحی چشم نیز کاربرد دارد.

لیزر یک دانش خاص است

کاربرد لیزر و ویژگی‌های آن یک فناوری و دانش خاص بوده که در این فناوری بدون تاثیر بر روی قسمت‌های دیگر پوست این فرآیند انجام‌پذیر است.

لیزرهای مختلفی جهت حذف موهای زائد وجود دارد

اگر کمی درباره‌ی لیزر موهای زائد اطلاعات داشته باشید مسلما می‌دانید فناوری‌های الکساندرایت، ND:YAG، دایود و… جهت حذف موهای زائد وجود دارد که هر کدام از این فناوری‌ها از لحاظ کاربرد با یکدیگر متفاوت بوده و دلیل این تفاوت، خاصیت‌های فیزیکی لیزر‌ها است.

اثر‌گذاری روی فولیکول‌ها

فرآیند لیزر موهای زائد به نحوی طراحی شده که گرمای حاصل از لیزر فقط به فولیکول‌ها آسیب برساند و این آسیب به پوست وارد نشود. اما گاهی در اثر خطای انسانی، فرآیند لیزر به پوست آسیب می‌رساند که این مورد جزو عوارض لیزر محسوب می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید لیزر سبب داغ شدن پیاز مو شده و آسیب به فولیکول‌ها و پیاز مو رشد مو را برای همیشه متوقف می‌کند. ‌

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کاهش دائمی موهای زائد

لیزر موهای زائد از 70 تا 90 درصد سبب حذف موهای زائد می‌شود و از لحاظ علمی در طی انجام یک جلسه لیزر، حذف موهای زائد به‌طور 100 درصد غیرممکن است.

ایجاد آسیب انتخابی

لیزر، آسیبی انتخابی وارد می‌کند. به این صورت که گرما‌ی حاصل از لیزر سبب از کار افتادن فولیکول‌ها در ناحیه‌ی مورد نظر گردیده و از کار افتادن فولیکول‌ها کاملا انتخابی است که البته گاهی این فرآیند به پوست نیز آسیب می‌رساند.

روش‌ لیزر موهای زائد

روش لیزر موهای زائد، یکی از روش‌های آرایشی درمانی جهت رفع دائمی موهای زائد به‌شمار می‌رود. روش لیزر موهای زائد، جهت نتیجه دهی مطلوب نیاز به گذر زمان دارد. قبل از اقدام به لیزر موهای زائد، باید همه عواملی که در نتیجه مطلوب یا نامطلوب لیزر موهای زائد، تاثیر می گذارند را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از این روش بگیرید.

روش لیزر موهای زائد، جزو آن دسته از از روش‌های پرطرفدار برای رفع دائمی موهای زائد است که برخی افراد به درستی آن را نمی شناسند و اطلاعاتی در این زمینه ندارند. به‌همین دلیل دوست دارند خیلی سریع از این روش نتیجه بگیرند. عدم شناخت صحیح لیزر و نحوه عملکرد آن، بعضا باعث می‌شود که این دسته از افراد خیلی زود به این نتیجه برسند که لیزر روشی بیهوده است درصورتی که این حرف صحت ندارد. اگر شما هم قصد انجام لیزر موهای زائد را دارید، بهتر است درباره این روش بیش‌تر بدانید!

اگر شما هم از برداشتن موهای زائد با روش‌هایی مانند موم انداختن، تراشیدن، کرم‌های موبر و کندن موها، خسته شده‌اید، می‌توانید برای خلاص شدن از موهای زائد خود به‌صورت دائمی از روش لیزر موهای زائد استفاده نمایید. روش لیزر موهای زائد امروزه به یکی از محبوب ترین روش‌های رفع موهای زائد، تبدیل شده است. لیزر موهای زائد در آقایان و بانوان انجام می‌شود. این روش جزو روش‌های غیر تهاجمی بوده و به همین دلیل باعث ایجاد عفونت در پوست نمی‌شود. اشعه لیزر به‌وسیله رنگدانه‌های ملانینی مو، جذب می‌شود و همین مورد باعث از بین رفتن سلول‌های سازنده مو می‌گردد. باید توجه داشته باشید هرچه موها مشکی‌تر و ضخیم‌تر باشد، نور لیزر بیشتر جذب شده و ریشه موها سریعتر تخریب می‌شوند.

در واقع فولیکول‌های مو گرمای لیزر را جذب می‌کنند و همین گرما از رشد مجدد موها جلوگیری می‌کند. روش لیزر موهای زائد نمی‌تواند به‌طور کامل موها را از بین ببرد بلکه باعث کند شدن رشد موها شده و تراکم موها در این روش کمتر می‌شود و مو کمرنگ‌تر و نازک‌تر می‌شود. لیزر موهای زائد برای همه قسمت‌های بدن قابل استفاده است و محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

مزایای روش لیزر موهای زائد

مهم‌ترین مزایای روش لیزر موهای زائد، از بین رفتن و کاهش موهای زائد است، اما این روش مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه به این مزایا اشاره می‌کنیم:

عارضه این روش بسیار کم است و در صورت داشتن هر یک از عوارض شایع مانند قرمزی و تورم، این عوارض پس از مدت کوتاهی از بین می‌روند.
این روش موثرترین و بهترین روش جهت حذف موهای زائد است.
لیزر نیازی به عمل جراحی ندارد و پس از لیزر شخص می‌تواند کارهای روزانه‌اش را انجام دهد.
در صورت رشد مجدد موها، این موها بسیار کمتر و کمرنگ‌تر هستند.
برای همه قسمت‌های بدن می‌توان از آن استفاده کرد.
این روش موجب روشن شدن و صاف شدن پوست می‌شود که همه این موارد سبب زیباتر شدن پوست می‌گردد.

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد

روش لیزر موهای زائد اگر به‌درستی انجام نشود ممکن است باعث ایجاد سوختگی و ناراحتی‌های پوستی برای شخص تحت درمان شود. بنابراین بهتر است روش لیزر موهای زائد را در یک مرکز تخصصی با افراد باتجربه در این زمینه، انجام دهید. قبل از روش لیزر موهای زائد درباره مرکزی که می خواهید به آنجا مراجعه کنید، حتما تحقیق کنید. برخی عوارض روش لیزر موهای زائد عبارتند از:

لیزر ممکن است باعث سوختگی‌های خفیف در پوست شود که این سوختگی در افراد با پوست های تیره، بیشتر است.
خارش در محل تحت درمان
قرمزی و تورم پوست پس از لیزر
آسیب‌های چشمی که به دلیل اشعه لیزر است. پس در طول لیزر حتما از عینک‌های مخصوص بر روی چشم‌ها استفاده نمایید.
پوسته پوسته شدن پوست در محل تحت درمان یا اطراف آن
کبودی خفیف در محل تحت درمان
لیزر در برخی افراد باعث کاهش یا افزایش رنگدانه های پوست می شود.
درد و بی حسی در محل تحت درمان

دو مورد از مهم‌ترین عوارض ناشی از خطای اپراتور لیزر

لکه‌ی پوستی

ایجاد لکه‌های روشن و تیره‌ی پوستی جزو عوارض بسیار نادر بوده و درمان آن بسیار دشوار است و در برخی از بیماران هیچگاه برطرف نمی‌شود.

سوختگی

شایع ترین عارضه لیزر سوختگی بوده و گاهی این عارضه بسیار خفیف است معمولا سوختگی طی فرآیند لیزر ناشی از خطای اپراتور بوده که در مواردی امکان دارد پوست تاول بزند. اگر در هنگام لیزر موهای زائد دچار سوختگی شدید حتما به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

عوارض طبیعی لیزر

تورم، قرمزی و احساس گرما از جمله عوارض طبیعی لیزر بوده که جهت کاهش این عوارض استفاده از کمپرس یخ بعد از لیزر پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید برای بهبود موارد گفته شده از کرم‌های خاصی استفاده کنید.

پوسته پوسته شدن و خشکی پوست دو مورد از عوارض طبیعی دیگر لیزر بوده که بسیار هستند. همچنین اگزما، تبخال، زگیل و خال نیز از سایر عوارض طبیعی لیزر بوده که این عوارض طی مدت کوتاهی از بین می‌رود.

4 مورد مهم درباره‌ی به حداقل رساندن خطرات و عوارض لیزر

توجه داشته باشید اپراتورهای مرکزی که در آن لیزر می‌کنید تجربه و تخصص کافی را دارا باشند.
حتما زیر نظر پزشک متخصص تمامی خدمات لیزر صورت گیرد.
از لیزر مناسب با رنگ پوست خود شما استفاده شود.
انجام لیزر در کلینیکی معتبر با دستگاه‌های جدید صورت گیرد.

بیشتر بدانید: عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

اثربخشی لیزر موهای زائد

تنها راه حذف موهای زائد، لیزر بوده و تاثیر لیزر به دستگاه استفاده شده نیز بستگی دارد. همچنین مواردی چون رنگ پوست، ضخامت موها و تراکم مو نیز در اثربخشی لیزر موهای زائد تاثیرگذار بوده و این موارد باید بررسی گردند. نکته‌ی جالبی که باید درباره‌ی لیزر موهای زائد بدانید این است که این روش همیشه نمی‌تواند تمامی موهای زائد بدن را از بین ببرد و ممکن است تا 40 درصد از موهای زائد باقی بماند.

در کلینیک پوست و مو ساعی در جلسه اول تمامی موارد بالا بررسی شده و مناسب‌ترین دستگاه برای لیزر موهای زائد شما انتخاب می‌شود. همچنین علاوه‌بر این موارد تمامی مراحل لیزر به صورت مختصر به شما توضیح داده می‌شود و جلسات مورد نیاز برای حذف موهای شما اعلام می‌شود. باید بدانید کاهش موهای زائد به تعداد جلسات لیزر بستگی داشته و برای لیزر موهای زائد به‌طور معمول 4 تا 6 جلسه کافی است.

چرا نمی‌توان 100 درصد موهای زائد را از بین برد؟

برای ساخت هر تار مو، فولیکول‌ها باید از 3 فاز عبور کنند که طی این 3 فاز تار مو ساخته می‌شود و هر فولیکول بارها این چرخه را ادامه می‌دهد.

3 فاز چرخه‌ی رشد مو:

فاز آناژن یا رشد: حدود 80 تا 90 درصد موهای زائد در این فاز قرار داشته و فولیکول این فاز همواره در ساخت مو فعالیت می‌کند.
فاز کاتاژن یا موقت: رشد مو در این مرحله متوقف شده و ارتباط فولیکول با پیاز مو قطع می‌شود.
قاز تلوژن یا استراحت: حدود 10 تا 20 درصد موهای زائد در این فاز بوده و فولیکول این فاز مویی نمی‌سازد و در حال استراحت است.

با توجه به 3 فاز توضیح داده شده لیزر موهای زائد تنها روی موهایی موثر بوده که در فاز رشد قرار دارند در نتیجه از بین بردن تمامی موهایی که در فاز رشد نیستند غیرممکن بوده و به همین دلیل نمی‌توان 100 موهای زائد را از بین برد. همچنین تغییرات هورمونی در دوران بارداری و عوامل دیگری نیز وجود دارد که نمی‌گذارد تمام موهای زائد حذف شوند. حال اگر مجموع همه تعییرات را در نظر بگیریم می‌توانیم بگوییم حدود 60 تا 90 درصد موهای زائد طی فرآیند لیزر از بین می‌رود.

مدت زمان نتیجه دهی روش لیزر موهای زائد

باید بدانید که روش لیزر موهای زائد روندی زمانبر دارد و باید برای آن وقت بگذارید زیرا از بین بردن فولیکول‌های مو، خود مستلزم گذشت زمان است. شما نباید انتظار داشته باشید که پس از یک جلسه، لیزر موهای زائد نتیجه بدهد. نوع پوست، رنگ پوست، نوع دستگاه لیزر و قسمتی که در حال درمان است، همگی از عواملی هستند که در مدت زمان نتیجه‌دهی لیزر موهای زائد، تاثیر می‌گذارند. از جلسه سوم به بعد می‌توانید کاهش موها را احساس کنید. لیزر موهای زائد معمولا بین ۶ تا ۸ جلسه انجام می‌شود.

فاصله جلسات بهتر است هر یکماه یا دوماه یکبار باشد. پس از پایان دوره، باید لیزر به مدت یکسال، هر ۶ ماه یکبار و پس از آن سالی یکبار، شارژ شود. در صورتی که بین جلسات لیزر وقفه انداخته شود، باید از ابتدا جلسات را شروع کرد و این باعث از بین رفتن هزینه و زمانی که برای اینکار صرف کرده‌اید، می شود. پس سعی کنید جلسات خود را کامل کنید. روش لیزر موهای زائد بهترین نتیجه را در افرادی که دارای پوست‌های روشن و موهای ضخیم و مشکی هستند، دارد.

چه کسانی نمی‌توانند لیزر کنند؟

روش لیزر موهای زائد با همه مزایایی که دارد، اما برای برخی از افراد که در ذیل آمده است، امکان استفاده از آن وجود ندارد:

افرادی که دارای اختلالات هورمونی هستند.
افرادی که از داروهایی مانند کورتون، ماینوکسیدیل، ضدتبخال و داروهای هورمونی استفاده می کنند.
زنان باردار و شیرده
افرادی که دارای پوست تیره و موهایی کرکی یا بور هستند.
افرادی که پوستشان را برنزه کرده‌اند یا دچار سوختگی و اسکار هستند.
کودکان

آیا لیزر موهای زائد، درد دارد؟

فرآیند لیزر موهای زائد دردناک نیست و تنها 1 درصد از افراد، هنگام لیزر به داروهای بی‌حسی نیاز دارند. میزان درد لیزر به ناحیه‌ی تحت درمان و آستانه تحمل شما وابسته بوده و بسیاری از مراجعین، درد لیزر را مانند برخورد یک کش پلاستیکی به پوست توصیف می‌کنند.

نکاتی که قبل از لیزر موهای زائد باید رعایت کرد

اگر متقاضی لیزر موهای زائد هستید، باید نکاتی را باید قبل از روش لیزر موهای زائد رعایت کنید:
از یک ماه قبل نباید موها را اپیلاسیون کنید یا آن‌ها را بکنید.
یک روز قبل از لیزر، موهای قسمت مورد نظر را با ژیلت اصلاح کنید.
برای کمتر شدن درد در حین لیزر می‌توانید از پماد یا ژل‌های بی‌حسی موضعی استفاده نمایید. البته در مورد استفاده از داروهای موضعی بی‌حسی باید دقت نمود چرا که احتمال عبور این داروها از پوست وجود داشته و اگر این داروها وارد خون بشوند موجب مشکلاتی از جمله کاهش تنفس، اختلال در ضربان قلب و غیره می‌شود.

کارهایی که پس از روش لیزر موهای زائد باید انجام دهیم

پس از انجام لیزر، اگر مواردی را رعایت کنید، دچار سوختگی یا تورم در قسمت تحت درمان نخواهید شد:

۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از انجام لیزر به قسمت مورد نظر عطر، دئودورانت و مواد آرایشی نزنید.
نباید تا یک هفته پس از لیزر، دوش آب داغ بگیرید.
پس از لیزر، بهتر است به منظور جلوگیری از سوزش و تورم در محل درمان، از پماد زینک اکساید استفاده کنید.
به مدت یک روز از پوشیدن لباس‌های تنگ و انجام ورزش‌های سنگین خودداری نمایید.
تا سه روز پس از لیزر از رفتن به استخر یا سونا خودداری نمایید.
تا سه روز بعد از لیزر از اسکراب پرهیز کنید.
بعد از انجام لیزر از شیو کردن پرهیز کنید.
به هیچ وجه در برابر آفتاب قرار نگیرید و از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین تا پایان جلسات لیزر از سولاریوم پرهیز کنید.

الکترولیز یا لیزر!؟ کدام عملکرد بهتری دارد؟

فرآیند لیزر با تابیدن اشعه‌های خاصی به پوست انجام می‌شود و این فرآیند اگر به‌صورت صحیح صورت گیرد هیچ‌گونه عوارضی نداشته و روشی بسیار مفید است. در این روش درمانی بین 70 تا 90 درصد موهای زائد از بین می‌روند و لیزر تنها در 6 الی 7 جلسه اتفاق می‌افتد. در این سوی میدان، الکترولیز تمامی موهای زائد را به‌صورت کامل از بین می برد اما این درمان گاهی تا 2 سال نیز طول خواهد کشید!

کاربرد لیزر موهای زائد

فرآیند لیزر موهای زائد را در هر نقطه‌ای از بدن می‌توان انجام داد و لیزر در ناحیه‌هایی مثل صورت، زیر بغل، خط ریش، موهای کمر و پشت گردن، بیشتر انجام می‌شود. منطقه تحت درمان، چه محدود باشد چه وسیع، شما باید یک دوره کامل درمانی را سپری کنید که در این دوره معمولا طی 4 تا 6 جلسه، لیزر موهای زائد صورت می‌گیرد.

لیزر خط بیکینی

ناحیه‌ای که بیرون از شرت قرار می‌گیرد، بیکینی است. لیزر کردن این ناحیه تا حدود ۳ اینچ بیش‌تر از این خط را در برمی‌گیرد و این قسمت را به خوبی تمیز می‌کند. در این نوع روش لیزر، به انتخاب خود مراجعه‌کننده، اپراتور می‌تواند قسمت‌هایی مثل: لبه‌های بیرونی واژن و بالای قسمت تناسلی که زیر شرت قرار دارند را نیز تحت درمان قرار دهد.

لیزر موهای زائد صورت

یکی از مناطق بسیار حساس بدن، صورت می‌باشد که در کلینیک ساعی، موهای زائد این ناحیه به شکل ایمن با کمک لیزر حذف می‌شود. جالب است بدانید یکی از نقاطی که امکان حذف موهای زائد آن توسط دستگاه لیزر وجود ندارد موهای زیر ابرو بوده چرا که احتمال آسیب رسیدن به چشم در این ناحیه وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید موهای بین دو ابرو را می‌توان با استفاده از لیزر از بین برد.

جالب است بدانید بند انداختن و وکس سبب افزایش تراکم و ضخامت موی زائد شما می‌شود و استفاده از تیغ برای حذف موهای زائد بانوان اصلا توصیه نمی‌شود و در این باره بهتر است از لیزر استفاده کنید. استفاده از تیغ علاوه بر اینکه باعث ایجاد زخم می‌شود روشی موقتی برای حذف موهای زائد است همچنین روش‌هایی مانند بند انداختن، وکس و برداشتن موها با موچین سبب افزایش موهای زائد شده و روش‌هایی بی تاثیر می‌باشند.

لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه تناسلی واژن

یکی از نقاطی که حذف موهای زائدش بسیار دشوار است نواحی بیکینی بوده و اگر شما بخواهید این ناحیه را با تیغ اصلاح کنید باید هفته‌ای یکبار این کار را انجام دهید. علاوه‌بر این مورد باید توجه داشته باشید هنگام اصلاح این ناحیه، زخمی ایجاد نکنید و تازه با خارش بعد از اصلاح این ناحیه نیز کنار بیایید!

ما در این مورد به شما پیشنهاد می‌کنیم موهای زائد این ناحیه را لیزر کنید و یک بار برای همیشه از شر این موهای زائد خلاص شوید.

تعداد جلسات لیزر

هر جلسه لیزر حدود 10 الی 15 دقیقه زمان می‌برد و برای حذف موهای زائد به صورت موثر و همیشگی به 6 الی 12 جلسه لیزر نیاز دارید که این جلسات با فاصله 2 تا 4 هفته‌ای صورت می‌گیرد.

لیزر صورت

همانطور که می‌دانید موهای صورت بانوان معمولا نازک می‌باشد و به‌طور کلی هرچه موهای زائد کم‌رنگ‌تر و نازک‌تر باشد لیزر کردن این موها سخت‌تر است. اگر قصد انجام لیزر دارید و دارای موهای نازک و روشنی هستید و یا پوست تیره‌ای دارید بهتر است به کلینیکی مراجعه کنید که به دستگاه الکساندریت و ND:YAG مجهز باشد. یکی از نکاتی که در رابطه با لیزر موهای زائد باید به آن توجه داشته باشید این است که روش‌های خنک‌کننده پوست در کلینیک صورت گیرد که در این رابطه لازم است بدانید در کلینیک ساعی از سری دستگاه‌های برتر لیزر استفاده می‌شود که این دستگاه‌ها مجهز به خنک‌کننده می‌باشند. همچنین این کلینیک از اپراتورهای مجرب استفاده می‌کند.

درد لیزر صورت

میزان درد فرآیند لیزر به آستانه‌ی تحمل هر فرد بستگی دارد و به صورت کلی نواحی جلوی گوش، نواحی پایینی صورت و پشت لب، دردی ندارد. تجربه‌ی افراد مختلف نشان داده لیزر پیشانی کمی دردناک است و بعد از انجام لیزر افراد معمولا دچار سردرد می‌شوند.

بسیاری از افراد آستانه‌ی تحمل بسیار پایینی دارند که در کلینیک ساعی برای این افراد از سری کرم‌های بی‌حس کننده و داروهای ضد درد استفاده می‌شود.

خطرات لیزر ناحیه‌ی صورت

خطر آسیب به چشم‌ها مهم‌ترین خطر لیزر صورت بوده که برای جلوگیری از این خطر از لوازم مراقبتی استفاده می‌شود که یکی از این لوازم‌های مراقبتی عینک‌های مخصوص لیزر بوده که احتمال آسیب به چشم را به صفر می‌رساند.

به صورت کلی دوری از اشعه آفتاب یکی از مهم‌ترین عواملی است که بعد از لیزر باید به آن توجه شود. همچنین شما عزیزان باید از سولاریوم و آفتاب گرفتن تا مدتی پرهیز کنید و هر بار که در محیط باز قرار می‌گیرید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.

لیزر زیر بغل

لیزر موهای زیربغل بسیار سریع و بی دردسر انجام می‌شود این لیزر کاملا موثر بوده و یکی از پرطرفدارترین نوع لیزر است. حذف موهای زیربغل تقریبا با 5 جلسه لیزر انجام شده و بعد از این 5 جلسه تا 95 درصد موهای زائد زیربغل از بین می‌رود.

درد لیزر زیربغل

بسیاری از مراجعه کنندگان کلینیک ساعی فرآیند لیزر زیربغل را عاری از درد دانسته و این لیزر را بهترین تجربه از لیزر موهای زائد خود را معرفی کرده‌اند. در لیزر موهای زیربغل همواره در جلسات ابتدایی درد بیشتر بوده و در جلسات پایانی این درد رو به کاهش است.

بهترین مرکز لیزر موهای زیربغل

اگرچه یکی از ساده‌ترین نقاط جهت انجام لیزر، زیربغل است اما باید توجه داشته باشید انتخاب یک مرکز لیزر مناسب در این رابطه بسیار مهم بوده و شما باید به این مورد توجه داشته باشید.

لیزر موهای زائد

لیزر مو برای آقایان

تمامی خدمات ارائه شده به بانوان در رابطه با لیزر برای آقایان نیز قابل انجام است. در سال‌های پیش بیش از 70 درصد از مراجعه کنندگان لیزر خانم بودند اما امروزه این میزان تغییراتی داشته و حتی تا حدودی میزان مراجعه کنندگان لیزر بین خانم‌ها و آقایان برابر است.

سه مورد از مزایای لیزر موهای آقایان

کاهش تراکم موهای زائد

برخی از مراجعه کنندگان آقا تنها قصد دارند تراکم موهای زائد خود را کم کنند و نمی‌خواهد به صورت 100 درصدی این موهای زائد را حذف نمایند. در این رابطه باید گفت لیزر موهای زائد هم برای کاهش تراکم و هم برای حذف کامل قابل انجام است.

لیزر موهای زائد برای ورزشکاران

فوتبالیست‌ها، شناگران، دوچرخه‌سواران و سایر ورزشکارانی که باید موهای بدن خود را مدام اصلاح کنند بهتر است از لیزر استفاده کنند و برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوند.

درمان موهای زیر پوستی

بعد از اصلاح ریش موهای زیر پوستی به شکل جوش‌هایی کوچک مشاهده می‌شود این عارضه که سودوفولیکولیت نام دارد به طور کامل تنها با یک جلسه لیزر از بین می‌رود.

میزان درد، خطرات و عوارض لیزر آقایان

مسلما میزان درد به آستانه‌ی تحمل شما بستگی داشته و هرچه پوست شما حساس‌تر باشد درد بیشتری را خواهید داشت. شاید برایتان جالب باشد بدانید تنها 2 درصد از آقایان در هنگام لیزر درد زیادی را تحمل می‌کنند که برای این افراد معمولا از داروهای بی حس کننده موضعی استفاده می‌شود. خطرات لیزر برای بانوان و آقایان یکسان بوده و پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از این خطرات در کلینیکی معتبر اقدام به لیزر کنید. عواملی مثل دوری از آفتاب و ورزش نکردن تاثیر زیادی در کاهش عوارض لیزر داشته و رعایت توصیه‌های بعد از لیزر کاملا ضروری است.

تعداد جلسات لیزر برای آقایان

تعداد جلسات لیزر در خانم‌ها و آقایان معمولا یکسان بوده و به 6 تا 8 جلسه با فاصله‌ی 4 تا 6 هفته‌ای نیاز است.

انواع دستگاه های روش لیزر موهای زائد

برای لیزر موهای زائد توجه داشته باشید که هر دستگاهی برای نوعی از رنگ پوست مناسب است و شما با شناخت انواع دستگاه‌های روش لیزرِ موهای زائد و رنگ پوستتان، می‌توانید بهترین دستگاه را انتخاب کنید. این دستگاه‌ها عبارتند‌از:

دستگاه لیزر الکساندرایت

این دستگاه یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دستگاه‌های لیزر موی زائد است. این دستگاه از نور مادون قرمز استفاده می‌کند که سرعت آن در از بین بردن موهای زائد نسبت به سایر دستگاه‌ها بیشتر است و افراد تحت درمان به جلسات کمتری برای درمان نیاز دارند. دستگاه لیزر الکساندرایت برای طیف پوست‌های روشن تا سبزه با موهای مشکی مناسب است. همچنین این دستگاه برای قسمت‌های بزرگ‌تر بدن مانند کمر، سینه، پاها و… بسیار مناسب است و تاثیر آن در از بین بردن موهای کرکی بیشتر از سایر دستگاه‌ها است.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه لیزر دایود، برای تولید نور از دایود استفاده می‌کند و این بدان معنی است که می‌توان طول موج‌های مختلفی را برای قسمت‌های مختلف بدست آورد. این لیزر برای افرادی با پوست تیره و موهای ضخیم و مشکی، بسیار مناسب است. هرچه طول موج بالاتر باشد در پوست نیز تاثیر بیشتری می‌گذارد. این دستگاه مانند الکساندرایت برای قسمت‌های وسیع بدن، بسیار مناسب است.

دستگاه لیزر IPL

در واقع دستگاه لیزر IPL، شبه لیزر است. تفاوت این دستگاه شبه لیزر با دستگاه‌های لیزر موهای زائد در این است که این دستگاه از یک طول موج مشخص برای همه قسمت‌های بدن استفاده نمی‌کند بلکه طول موج آن متغیر است. این دستگاه می‌تواند برای همه نوع پوستی بکار برود و قیمت آن نیز نسبت به دستگاه‌های لیزر ارزان‌تر است و بالطبع کارایی آن نیز پایین‌تر است. درد در این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها خیلی کمتر است.

دستگاه لیزر ND YAG

این دستگاه که نوعی جدید از دستگاه‌های لیزر است از فرکانسی بالاتر استفاده می‌کند که باعث نفوذ هرچه بیشتر در پوست می‌شود. البته می‌توان از فرکانس پایین‌تر آن نیز استفاده کرد. این دستگاه برای افرادی که در آسیای شرقی ساکن هستند و افرادی که از لیزرهای دیگر جواب نگرفته‌اند، بسیار مناسب است. دستگاه لیزر ND YAG برای همه نوع رنگ پوستی مناسب است و رشد مجدد موها در آن بسیار تاخیر دارد. اما درد این دستگاه خیلی زیاد است و عملکرد خوبی برای موهای روشن و کرکی ندارد.

بهترین دستگاه لیزر

امروزه وجود دستگاه‌هایی که کیفیت مطلوبی دارند روز به روز در حال افزایش است و انتخاب یک دستگاه لیزر مناسب کاری نسبتا دشوار است اما باید بدانید در میان برندهای سازنده‌ی دستگاه‌های لیزر، شرکت ایتالیایی دکا و شرکت آمریکایی کندلا از مشهورترین شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه لیزر هستند. دستگاه‌های لیزر موجود در کلینیک‌های ایران ساخت کشورهای خارجی بوده و خوب است در ادامه این مطالب به شباهت‌ها و تفاوت‌های این دستگاه‌ها اشاره کرده و شما را با برندهای مشهور دنیا آشنا کنیم.

شباهت: فناوری همه‌ی دستگاه‌ها

دستگاه‌های امروزی همه از لیزر الکساندریت، دایود و ND:YAG استفاده می‌کنند و پرتوی لیزر تولید شده توسط آنها تفاوت چندانی با یگدیگر ندارند.

تفاوت: برندهای معتبر دستگاه‌های فوق‌العاده‌تری دارند

تاثیر یک دستگاه لیزر به عوامل بسیاری بستگی دارد. قطر تابش، سیستم خنک‌کننده، زمان تابش لیزر و بسیاری از موارد دیگر روی نتیجه لیزر تاثیر داشته و هرچه دستگاه لیزر معتبر‌تر باشد نتایج بهتری را دریافت خواهید کرد.

دستگاه‌های لیزر خانگی از کدام تکنولوژی بهره می‌گیرند؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید دستگاه‌های لیزر خانگی در واقع لیزر نیستند. در واقع این دستگاه‌ها تولید کننده پالس‌های نوری پرانرژی بوده که به فناوری IPL مجهز می‌باشند. این دستگاه از لحاظ تاثیرگذاری تا حدود 50 درصد موهای زائد را از بین می‌برد و پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد حدود 20 درصد از موهای حذف شده به وسیله‌ی این دستگاه پس از گذشت 1 سال دوباره رشد می‌کند.

بهترین مرکز لیزر تهران در کجاست؟

پیش از اینکه بهترین مرکز لیزر پایتخت را به شما معرفی کنیم باید به 4 مورد مهم در این باره اشاره کرده و درباره‌ی این موارد توضیحاتی ارائه دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به 4 مورد از ویژگی‌های یک مرکز لیزر مناسب اشاره کنیم:

بهترین کلینیک چند دستگاه مختلف دارد

تنوع فناوری لیزر بسیار مهم بوده و همه‌ی افراد نمی‌توانند با یک نوع لیزر درمان شوند. در نتیجه بهتر است کلینیک انتخابی شما چند دستگاه لیزر مختلف داشته باشد.

وجود بهترین اپراتورها الزامیست

یکی از عوامل تاثیرگذار در موفقیت لیزر موهای زائد وجود یک اپراتور حرفه است باید توجه داشته باشید هرچه تجربه و دانش یک اپراتور بیش‌تر باشد اثرگذاری و سرعت لیزر بیشتر خواهد بود و به‌وجود آمدن آسیب‌ها و عوارض نیز کمتر می‌شود.

یک مرکز لیزر خوب قیمت‌های مناسبی نیز دارد

یک کلینیک لیزر باید قیمت‌های مناسبی داشته باشد و این قیمت‌ها نباید بیش از حد بالا و بیش از حد پایین باشد. شما نیز باید توجه داشته باشید قیمت پایین برخی کلینیک‌ها بی‌دلیل نبوده و حتما در انتخاب کلینیک دقت کافی داشته باشید.

بهترین کلینیک زیر نظر یک پزشک متخصص اداره می‌شود

قبل از اینکه درباره‌ی این مورد صحبت کنیم اکیدا توصیه می‌کنیم از انجام لیزر موهای زائد در سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها پرهیز کنید و برای این فرآیند درمانی به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و همواره توجه داشته باشید یک مرکز درمانی مناسب زیر نظر یک پزشک متخصص اداره می‌شود.

کلینیک ساعی، کلینیکی معتبر و مناسب

با‌توجه به 4 موردی که در بالا به آن اشاره کردیم باید بدانید کلینیک ساعی یک کلینیک معتبر بوده که با داشتن دستگاه‌های لیزر به‌روز، اپراتورهای حرفه‌ای و مجرب، متخصصین کارکشته و… تجربه‌ای فوق‌العاده از لیزر موهای زائد را به شما می‌دهد و تمامی فرآیند لیزر موهای زائد در این کلینیک طبق استانداردهای روز دنیا پیش می‌رود.

هزینه لیزر موهای زائد

تعداد جلسات، کیلینیک انتخابی، دستگاه‌های مورد استفاده، میزان مهارت و تجربه متخصصین و بخش‌هایی که قصد لیزر آن را دارید همگی در هزینه‌ی لیزر تاثیرگذار بوده و برای دریافت لیست قیمت‌ لیزر موهای زائد می‌توانید با اپراتورهای کلینیک ساعی در تماس باشید.

هزینه لیزر کل بدن

معمولا هزینه‌ی لیزر کل بدن ارزان‌تر از هزینه‌ی لیزر هرکدام از بخش‌های بدن به صورت جداگانه بوده و کلینیک ساعی برای انجام لیزر کل بدن، پکیج‌ها و تخفیف‌های ویژه‌ای دارد و شما می‌توانید با مراجعه به این کلینیک از خدمات آن استفاده کنید.

باورهای غلط درباره لیزر

با جستجو در اینترنت و شبکه‌های مجازی تصاویری مختلف از عوارض وحشتناک لیزر خواهید دید اما این عوارض تنها در کلینیک‌ها و مجموعه‌هایی رخ می‌دهد که فرآیند لیزر در آن‌ها توسط افراد غیر متخصص انجام می‌شود و باید توجه داشته باشید اگر فرآیند لیزر در شرایط استاندارد و یک کلینیک معتبر انجام شود هیچ خطر و عارضه‌ای شما را تهدید نمی‌کند. ما در ادامه چند باور غلط را به صورت موردی بیان خواهیم کرد و درباره ی این شایعات غلط توضیحاتی ارائه خواهیم داد:

پرتوهای لیزر سرطا‌ن زا است

پرتوهای نوری لیزر سبب از بین رفتن فولیکول‌های مو می‌شود و این پرتوها، پرتوهای خاصی هستند که خاصیت یونیزان ندارند در نتیجه پرتوهای لیزر سرطان‌زا نبوده و این مورد یک باور غلط در بین عموم است.

لیزر باعث نازایی می‌شود

نفوذ اشعه‌های لیزر در حد چند میلی متر بوده و این اشعه‌ها باعث نازایی نمی‌شوند.

لیزر به چشم‌ها آسیب می‌رساند

جهت انجام لیزر صورت به شما عینک‌های مخصوص محافظتی داده می‌شود و در زیر این عینک‌ها نیز پارچه‌ای برای اطمینان بیش‌تر قرار داده می‌شود در نتیجه اشعه‌های لیزر به چشم برخورد نمی‌کنند و آسیبی به چشم نمی‌رسانند اما باید توجه داشته باشید اگر بعد از لیزر دچار سوزش، آبریزش و قرمزی چشم شدید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

لیزر باعث به‌وجود آمدن رگ‌های واریسی می‌شود

این جمله کاملا غلط بوده و باید بدانید لیزر تنها تا چند میلی‌متر به پوست نفوذ می‌کند و اصلا به وریدهای پوستی نمی‌رسد که بخواهد تاثیری روی آن بگذارد.

در بالا به 4 باور غلط در بین عموم اشاره کردم و درباره‌ی این باور‌ها توضیحاتی مفید و صحیح ارائه دادیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت اطلاعات صحیح درباره‌ی لیزر با مشاورین کلینیک ساعی در ارتباط باشید و از دانش و اطلاعات این مشاورین استفاده کنید.

کلام پایانی

ما در مطالب این مقاله، تمامی نکاتی که لازم است درباره لیزر بدانید را گردآوری کردیم و امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با در میان بگذارید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.4 / 5. تعداد رای ها 9

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] لیزر موهای زائد توسط دستگاه‌های نوری انجام می‌شود که معمولا عوارضی را همراه دارد. […]

trackback

[…] لیزر موهای زائد توسط دستگاه‌های نوری انجام می‌شود که معمولا عوارضی را همراه دارد. […]

لیزر مونالیزا
8 ماه قبل

بسیار عالی و کامل توضیح دادین و به موارد خوبی اشاره کردین! سپاس

دکمه بازگشت به بالا