کاشت ابرو

عوارض کاشت ابرو چیست و چقدر احتمال دارد؟

4.5
(21)

ریزش ابرو پدیده‌ای است که ممکن است در هر سنی یا مبنی بر هر حادثه یا دلیلی برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. یکی از دلایل ریزش ابرو استفاده از خدمات تتو ابرو است. بانوان عزیزی که سابقه استفاده از خدمات تتو ابرو و ریزش ابرو بر اثر استفاده از این خدمات را دارند، قادر به استفاده از خدمات کاشت ابرو به روش FUT هستند.

همچنین از جمله دلایل دیگر ریزش ابرو که می‌توان در آن از خدمات کاشت ابرو استفاده کرد مواردی هم‌‌چون کم‌کاریِ غده‌ی تیروئید اشاره داشت، که علاوه بر دیگر مشکلات ایجاد شده در بدن منجر به ریزش موی ابرو می‌شود و همچنین کَندن ابرو بر اثر اختلالات روحی – روانی یا ضربه‌ی شدیدی که منجر به شکستگی ابرو شده باشد را شامل می‌شوند.

عوارض کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو یک جراحی بسیارکم خطر است؛ اما عوارض مخصوص به خود را دارد. در این نوشتار به بررسی عوارض بعد از کاشت ابرو پرداخته شده است. شایان ذکر است که بسیاری از عوارض مطرح شده، عوارض احتمالی هستند. این عوارض در برخی افراد مشاهده شده اند و برخی افراد تنها تعداد محدودی از این عوارض را با شدت کم شاهد بوده اند. بنابراین بیان آن ها به این معنی نیست که در صورت کاشت ابرو، شما نیز حتما شاهد این عوارض خواهید بود. از طرف دیگر بسیاری از عوارض در صورت بروز به صورت خود به خود و با گذشت زمان، برطرف می شوند.

علاوه بر این، مراقبت های بعد از کاشت ابرو و مهارت پزشک، نقش مهمی در کاهش شدت عوارض و خطرات کاشت ابرو دارند. لطفا در ادامه مقاله با ما همراه باشید و با این عوارض آشنا شوید.

قرمزی پوست

یکی از عوارض بعد از کاشت ابرو، قرمزی پوست در ناحیه ابرو است. قرمزی پوست ناحیه ابرو ممکن است همراه با جوش و لکه های ریز باشد. معمولا بعد از چند روز قرمزی پوست به طور کامل برطرف می شود و درمان خاصی به منظور رفع قرمزی نیاز نیست. در شرایطی که قرمزی پوست مدتی ادامه داشت و برطرف نشد، لازم است که بیمار مجددا به پزشک مراجعه کند. پزشک از روش های درمانی مختلف برای رفع مشکل قرمزی پوست بیمار استفاده می کند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

قرمزی پوست بعد از کاشت ابرو

ظاهر ناخوشایند ابروها

موهای ابرو تفاوت های اساسی با موی سر دارند. به عنوان مثال زاویه رشد مو نسبت به پوست، بیشتر از زاویه رشد موی سر است. گاهی اختلاف این زاویه بین موی سر و ابرو به بیش از ۴۵ درجه نیز می رسد.

تفاوت دیگر این است که مو در بخش های مختلف ابرو در جهات مختلف رشد می کند. اگر ابرو را به سه قسمت سر (قسمت ابتدایی ابرو در بالای بینی)، تنه (بخش میانی ابرو)  و دم (بخش انتهایی ابرو) تقسیم کنیم. جهت رشد مو در این سه بخش متفاوت است.

با توجه به این تفاوت ها و تفاوت در حالت و ضخامت موها در سر و ابرو، گاهی ابروهای کاشته شده ظاهر ناخوشایندی پس از کاشت پیدا می کنند.

تجربه و مهارت پزشک در انتخاب زاویه و جهت مناسب کاشت ابرو سبب می شود که موهای کاشته شده، تطابق بیشتری با موهای طبیعی ابرو داشته باشند. بنابراین لازم است که در انتخاب کلینیک کاشت ابرو، بیشترین دقت را داشته باشید.

علاوه بر این موهای کاشته شده مدتی بعد از کاشت هماهنگی بیشتری با موهای ابرو پیدا می کنند؛ اما مدت کوتاهی بعد از کاشت ابرو گاهی ابرو ظاهر ناخوشایندی پیدا می کند که مطلوب بیمار نیست. به طور یقین پس از گذشت مدتی، ابروها ظاهر بهتری پیدا می کنند. موهای کاشته شده در محل ابرو پس از رشد ابتدا نازک هستند؛ اما بعد از ۵ الی ۶ ماه این موها ضخیم می شوند.

شکل ابرو بعد از کاشت به صورت طبیعی

متفاوت بودن رنگ و ضخامت ابروها

موهای بخش های مختلف بدن از نظر رنگ، حالت، ضخامت، سرعت رشد، زاویه رشد نسبت به پوست و چرخه رشد با موی سر متفاوت هستند. در کاشت ابرو، موها از بانک موی سر برداشت و در ابرو کاشته می شوند. تفاوت در رنگ و ضخامت بین موی ابرو و سر، سبب ناهنجاری در ابروهای کاشته شده می شود. ویژگی های فردی در این مورد بسیار مهم است. در برخی افراد این تفاوت کاملا مشهود و در برخی افراد نیز تفاوت ها کمتر است.

 

خارش در ناحیه ابرو و ناحیه اهدا

یکی دیگر از عوارض و خطرات کاشت ابرو، خارش در ناحیه برداشت و کاشت است. هرچند خارش نشانه ای از ترمیم زخم است؛ اما برای بیماران دردسر ایجاد می کند. توصیه می شود که از خاراندن ناحیه ای که دچار خارش شده است، پرهیز شود. زیرا فولیکول های کاشته شده، سست هستند، خارش و وارد کردن فشار به آن ها، سبب آسیب های جدی می شود.

در شرایطی که خارش شدید باشد یا مدت زیادی ادامه پیدا کند، لازم است که بیمار به پزشک مراجعه کند. استفاده از سیتریزین به رفع مشکل خارش کمک می کند. خارش با شدت های متفاوت در افراد مشاهده می شود؛ اما به طور کلی مشکل چندان جدی نیست و معمولا مدت کوتاهی بعد از کاشت رفع می شود.

پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو

یکی دیگر از عوارض احتمالی کاشت ابرو، پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو است. معمولا ۳ الی ۷ روز بعد از کاشت ابرو، این پوسته ها نمایان می شوند. در صورتی که ۷ روز از کاشت ابرو گذشته باشد، بیمار اجازه دارد که به آرامی و ملایمت پوسته های محل کاشت ابرو را بزداید. اگر در این زمان، شاهد خونریزی در محل ابروها بود، توصیه می شود که از دست زدن به ابروها خودداری کند و این کار را به ۲ روز دیگر موکول کند. دستکاری محل کاشت به منظور زدودن پوسته ها سبب اعمال فشار و آسیب زدن به فولیکول های کاشته شده می شود. علاوه بر این روند ترمیم و درمان زخم ها نیز کندتر می شود.

این پوسته ها از جمله عوارضی هستند که به طور خود به خود، بعد از گذشت دو هفته کاملا برطرف می شوند. استفاده از ژل آلوئه ورا نیز به توقف پوسته پوسته شدن، کمک می کند.

تورم بعد از کاشت ابرو

تورم در ناحیه کاشت، یکی دیگر از عوارض و خطرات کاشت ابرو است. تورم نیز از جمله عوارضی است که به صورت خود به خود برطرف می شود. اگر تورم در چشم ها نیز مشاهده شد و ۲۴ ساعت بعد از کاشت ابرو برطرف نشد، توصیه می شود که بیمار به پزشک مراجعه کند.

برخی مراقبت های بعد از کاشت، سبب کاهش عوارض از جمله تورم می شوند. به عنوان مثال توصیه می شود که بیمار برای مدتی از خم کردن سر بپرهیزد. در صورتی که نیاز به برداشتن چیزی از روی زمین داشت، بهتر است ابتدا به صورت عمودی، با خم کردن زانو، بنشیند و سپس آن وسیله را بردارد.

عوارض کاشت ابرو: تورم بعد از کاشت ابرو

انجام فعالیت های ورزشی نیز، تورم در این ناحیه را تشدید می کند. کاشت ابرو یک جراحی سنگین نیست و جزو کم عوارض ترین جراحی ها محسوب می شود. بیمار این امکان را دارد که از فردای روز جراحی به زندگی روزمره خود بپردازد؛ اما توصیه می شود که بعد از کاشت مو و ابرو، از انجام هرگونه فعالیت های ورزشی به مدت ۷ روز خودداری شود. ورزش های پرتحرک و سنگین نیز حداقل به ۱۴ روز بعد از کاشت ابرو موکول شوند. بعد از ۱۴ روز بیمار تنها با اجازه پزشک مجاز به انجام ورزش های پرتحرک و سنگین است. بنابراین بهتر است که در رابطه با زمان شروع فعالیت های ورزشی با پزشک مشورت شود.

خونریزی حین و بعد از کاشت ابرو

در جراحی کاشت ابرو نیز مانند هر جراحی دیگری، خطر خونریزی بیمار را تهدید می کند. البته باید ذکر کنیم که خونریزی بعد از کاشت ابرو و مو، اتفاق نادری است.

 برای جلوگیری از خطر خونریزی، معمولا توصیه می شود که ۱۰ روز قبل از انجام جراحی از مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپیرین، وارفارین، موترین و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی که سبب رقیق شدن خون می شوند، خودداری شود. علاوه بر این گاهی به بیمار توصیه می شود که به مدت ۲ روز بعد از جراحی نیز از مصرف این داروها پرهیز کند. توصیه به عدم استفاده از این داروها به منظور پیشگیری از خونریزی یک توصیه کلی است. در شرایطی که پزشک برای شما استفاده از این داروها را قبل یا بعد از کاشت تجویز کند، لازم است که طبق دستورالعمل پزشک این داروها مصرف شوند.

در شرایطی که با وجود مراقبت های مختلف، بیمار شاهد خونریزی در ناحیه ابرو یا ناحیه برداشت باشد، بهتر است که با استفاده از گاز استریل، پنبه یا پارچه بسیار تمیز، محل خونریزی را کمی فشار دهد و مدت ۵ دقیقه در همین حالت نگه دارد. با توجه به اینکه خونریزی معمولا بسیار خفیف است، با این روش متوقف می شود؛ اما اگر با این روش خونریزی متوقف نشد، توصیه می شود که بیمار به پزشک یا کلینیک کاشت مو مراجعه کند.

در کلینیک زیبایی ساعی، بیمار در تمام مراحل کاشت ابرو همراهی می شود. پرسنل دوره دیده این مرکز، هیچ گاه بیماران را تنها نمی گذارند. در صورت مشاهده خونریزی یا هر گونه عارضه دیگری بعد از کاشت ابرو، بیمار این امکان را دارد که از طریق تماس تلفنی، راهنمایی و مشاوره های لازم را  در این زمینه دریافت کند.

ریزش ابروها پس از کاشت

ریزش موهای کاشته شده یکی از عوارض شایع بعد از کاشت مو و ابرو است. این عارضه برای بسیاری افراد دلسرد کننده خواهد بود؛ اما جای هیچ گونه نگرانی نیست. ریزش بعد از کاشت یک فرآیند طبیعی است. چرخه رشد موها شامل سه مرحله رشد (آناژن)، استراحت (تلوژن) و ریزش (کاتاژن) است. ریزش موهای کاشته شده مربوط به مرحله ریزش می شود که موقتی است. بعد از این مرحله، موها در مرحله رشد، مجددا رشد خود را شروع می کنند.

معمولا ابروها ۲ الی ۳ هفته بعد از کاشت، شروع به ریزش می کنند.

رشد سریع ابروهای کاشته شده

قبلا بیان شد که یکی از تفاوت های موی سر و ابرو، تفاوت در چرخه رشد است. طول مدت مرحله رشد یا آناژن در موی سر ۳ الی ۷ ماه و در موی ابرو ۴ ماه است. بنابراین ابروهای پیوند شده رشد بیشتری نسبت به ابروی طبیعی فرد دارند.

با توجه به این تفاوت لازم است که فرد به طور مرتب ابروها را کوتاه کند چراکه در غیر این صورت ابرو ظاهری ناخوشایند پیدا می کند.

نمونه کاشت ابرو به روش FUT

نتیجه نامطلوب از کاشت ابرو

یکی از مشکلات پیوند ابرو این است که ابروها بعد از کاشت، رشد نامطلوبی داشته باشند یا کیفیت و تراکم مورد نظر فرد را نداشته باشند. در نتیجه فرد احساس رضایت کامل ندارد.

گاهی هنگام برداشت و کاشت فولیکول ها، آسیب می بینند و در نتیجه بعد از کاشت، رشد مطلوبی ندارند یا برخی از فولیکول های آسیب دیده به رشد خود در محل جدید ادامه نمی دهند.

نکته مهم در رابطه با کاشت مو و ابرو این است که برای مشاهده نتیجه نهایی باید صبور بود. نتایج نهایی کاشت ابرو، ۱ سال بعد از کاشت ابرو مشاهده می شود. در صورتی که بعد از این مدت فرد باز هم از نتیجه کاشت ابرو احساس رضایت نداشت، این امکان را دارد که به کاشت مجدد ابرو یا ترمیم آن اقدام کند.

احساس درد

احساس درد یکی از عوارض شایع در کاشت ابرو، کاشت مو و بسیاری از جراحی های دیگر است؛ البته با توجه به اینکه داروهای مسکن برای بیماران تجویز می شود، بیمار درد را چندان احساس نمی کند.

لازم است که بیماران داروهای مسکن تجویز شده را به طور دقیق و طبق دستورالعمل ارائه شده توسط پزشک مصرف کنند، مصرف داروها و رعایت توصیه های مراقبتی بعد از کاشت ابرو، نقش بسیار مهمی در کاهش درد دارد.

برخی مراقبت ها به کاهش درد کمک می کنند. به عنوان مثال در صورتی که هنگام خواب دو بالش زیر سر بیمار باشد و سر کمی بلند باشد، مقدار درد کمتر می شود.

نکته بسیار مهم در استفاده از داروهای مسکن این است که استفاده از هر دارویی تنها با صلاحدید پزشک مجاز است. مصرف خودسرانه هر دارویی از جمله مسکن ها، عوارض جانبی را به همراه دارد. بنابراین در شرایطی که فرد با وجود استفاده از مسکن ها، احساس درد شدیدی داشت، بهتر است مجددا به پزشک مراجعه کند و از پزشک در این زمینه کمک بگیرد.

التهاب فولیکول های مو در محل کاشت

یکی دیگر از عوارض و خطرات کاشت ابرو، التهاب فولیکول ها در محل کاشت است. التهاب فولیکول ها، فولیکولیت نامیده می شود، فولیکولیت، همراه با عوارضی از قبیل جوش و آکنه است. به منظور کاهش التهاب فولیکول ها توصیه می شود که روزی ۳ مرتبه از پماد آنتی بیوتیک استفاده شود. قرار دادن پارچه ای مرطوب و تمیز به مدت ۱۵ دقیقه نیز در کاهش التهاب موثر است.

التهاب فولیکول های مو در محل کاشت ابرو

فولیکولیت نیز یکی از عوارض شایع  بعد از کاشت ابرو و مو است و معمولا دردسر زیادی نیز برای بیمار ایجاد نمی کند.

بی حسی در ناحیه اهدا و کاشت

احساس بی حسی در ناحیه اهدا و کاشت که از عوارض داروهای بی حسی موضعی است، مدتی بعد از کاشت ابرو بیمار را همراهی می کند. معمولا بی حسی چند روز بعد از کاشت کاملا برطرف می شود. بنابراین بی حسی موضوع نگران کننده ای نیست و با از بین رفتن اثرات داروهای بی حسی، شرایط بیمار عادی می شود.

بروز عفونت از دیگر عوارض و خطرات کاشت ابرو

عفونت نیز بعد از کاشت مو و ابرو، بیمار را تهدید می کند. معمولا به منظور پیشگیری از عفونت، پزشک آنتی بیوتیک تجویز می کند. معمولا استفاده ازآنتی بیوتیک به مدت ۳ روز و روزی ۱ مرتبه توصیه می شود.

البته این مطلب بسیار کلی است. شرایط هر فرد با افراد دیگر متفاوت است. پزشک با در نظر داشتن شرایط افراد آنتی بیوتیک تجویز می کند و دستورالعمل استفاده از آنتی بیوتیک ها ممکن است در فردی با فرد دیگر متفاوت باشد. نکته مهم این است که استفاده از آنتی بیوتیک باید کاملا مطابق با دستورالعمل پزشک باشد.

نگران عوارض و خطرات کاشت ابرو نباشید…

کاشت ابرو یک جراحی زیبایی کم خطر است؛ اما این جراحی نیز مانند بسیاری از جراحی های دیگر، دارای برخی عوارض احتمالی است. در این نوشتار به برخی عوارض و خطرات کاشت ابرو از قبیل قرمزی ناحیه کاشت و اهدا، احساس درد، تورم، فولیکولیت در ناحیه کاشت، پوسته پوسته شدن در ناحیه کاشت، ریزش موهای کاشته شده، رشد نامطلوب موهای کاشته شده، عفونت، ظاهر ناخوشایند موهای کاشته شده، باقی ماندن جای زخم و اسکار در ناحیه برداشت و خونریزی اشاره شد.

باز هم تاکید می کنیم که عوارض عنوان شده، در واقع عوارض احتمالی هستند. بسیاری از افراد اقدام به کاشت ابرو کرده اند و تنها تعداد محدودی از این عوارض را با شدت بسیار کم، مشاهده کرده اند.

توجه دقیق به توصیه ها و مراقبت های بعد از کاشت، نقش مهمی در کاهش شدت این عوارض دارند. نقش پزشک نیز در کاهش عوارض بعد از کاشت ابرو، قابل توجه است. زیرا با توجه به ویژگی های ابرو و تفاوت هایی که بین موی ابرو و سر وجود دارد، کاشت ابرو از حساسیت بیشتری نسبت به کاشت مو برخوردار است و تبحر پزشک در نتیجه نهایی تاثیر قابل توجهی دارد.

در صورتی که علاقه مند به کاشت ابرو هستید، ضروری است که در انتخاب کلینیک تخصصی کاشت ابرو حساس باشید. پزشکان و متخصصان کلینیک ساعی آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه کاشت ابرو و مو به شما عزیزان هستند. تیم درمانی این مرکز در تمام مراحل کاشت ابرو و رسیدن به نتیجه مطلوب با شما همراه هستند. جهت دریافت وقت مشاوره با شماره های زیر در تماس باشید

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای ها 21

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا