کاشت مو

نحوه شستشوی موها بعد از کاشت مو چگونه است ؟

4.6
(25)

امروزه کاشت مو به عنوان درمان قطعی ریزش مو در سراسر دنیا شناخته شده است. این روش درمانی به دلیل داشتن نتایج اثربخش، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. کاشت مو درصورتی که توسط تیم پزشکی مجرب انجام شود، می تواند نهایت انتظارات شما را برآورده کند. اما فقط تخصص پزشک برای موفقیت درمان کافی نیست. نتیجه نهایی پیوند مو، به مقدار زیادی وابسته به رعایت دستورالعمل های بعد از جراحی است.

مراقبت های بعد از کاشت مو، نقش بسیار مهمی در پیشبرد نتایج درمان ایفا می کند. یکی از مهم ترین اصول مراقبت از موها، مربوط به شستشو، استحمام و دوش گرفتن بعد از کاشت مو است. بعد از انجام جراحی، شستشوی صحیح موها برای محافظت از گرافت ها ضروری است.

فولیکول هایی که تازه کاشته می شوند، بسیار حساس هستند و جاگیر شدن آن ها در محل جدیدشان مدتی زمان می برد. از این رو چند روز اول بعد از جراحی، باید مراقب باشید هنگام شستشو به فولیکول ها آسیب وارد نکنید.

بعد از انجام جراحی، باید برای مدتی در شیوه حمام کردن و دوش گرفتن تغییر ایجاد کنید. استفاده از شامپوی مناسب، طریقه شستشو و خشک کردن موها و… از مواردی هستند که باید هنگام استحمام به آن ها توجه شود. هرگونه سهل انگاری در نحوه شستن موها، می تواند آسیب جبران ناپذیری به گرافت ها وارد کند و بر نتیجه درمان تاثیر منفی بگذارد. در صورتی که توصیه های پزشک را دنبال کنید، نتایج موفقیت آمیز کاشت مو امکان پذیر خواهد بود.

زمان مناسب برای شستشوی موها بعد از کاشت

اما در اغلب موارد، بهترین زمان شستشوی موها، 48 ساعت بعد از انجام جراحی است. البته گاهی اوقات ممکن است پزشک با ارزیابی و معاینه، این مدت زمان را بین 2 تا 4 روز تعیین کند.

از شستن موها بلافاصله بعد از جراحی اجتناب کنید، زیرا در این زمان گرافت ها بسیار حساس هستند و ممکن است صدمه ببینند. یک روز بعد از جراحی، می توانید بدون خود را بشویید ولی به هیچ اجازه ندهید آب به موهای کاشته شده برسد. از روز دوم به بعد می توانید موهای خود را طبق دستورالعمل پزشک کلینیک ساعی شستشو دهید.

نکاتی برای شستشوی صحیح موها بعد از کاشت مو :

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

  • برای شستشو، استحمام و دوش گرفتن بعد از کاشت مو، باید از شامپوهای مخصوص استفاده شود. بعد از جراحی، پزشک شما نوع شامپوی متناسب با موهایتان را به شما معرفی خواهد کرد. شامپوهای فاقد پارابن و مواد شیمیایی و شامپو بچه، انتخاب مناسبی برای شستشوی موها بعد از پیوند مو هستند.
  • هنگام شستشوی موها، از برخورد ناخن ها به ناحیه کاشت مو جلوگیری کنید. هرگونه خراشیدگی گرافت ها هنگام استحمام، می تواند باعث آسیب دیدن فولیکول ها شود. بنابراین لازم است هنگام شستن موها، از ماساژ دادن و کشیدن ناخن ها روی پوست سر اجتناب شود.
  • از قرار گرفتن در معرض فشار مستقیم آب اجتناب کنید. بعد از کاشت مو، فولیکول ها بسیار حساس هستند و نباید در معرض فشار مستقیم آب قرار بگیرند. هنگام شستشوی موها بعد از کاشت، اطمینان حاصل کنید که آب با فشار ملایم به موها برخورد کند. در غیر این صورت از یک ظرف یا کاسه برای شستن موها استفاده کنید.
  • بعد از جراحی، برای شستشوی موها از آب ولرم استفاده کنید. آب داغ می تواند باعث سوختگی گرافت ها شود و بر نتایج درمان تاثیر منفی بگذارد.
  • اولین شستشوی موها بعد از جراحی را با کمک یکی از اعضای خانواده انجام دهید تا براحتی و با احتیاط کامل بتوانید موها را شستشو دهید.
  • برای خشک کرن موها بعد از کاشت مو، از سشوار استفاه نکنید. حتی المقدور اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند.

نحوه شستن موها بعد از کاشت مو

دوش گرفتن و حمام بعد از کاشت مو

با توجه به اینکه حساسیت موها در تمام مراحل بعد کاشت مو یکسان نیست، رعایت دستورالعمل ها بر اساس تقویم زمانی، می تواند برای شما کمک کننده باشد. نحوه شستشوی موها بر اساس تقویم زمانی تا 2 هفته بعد از جراحی به شرح زیر است :

  • دوش گرفتن در طی 10 روز اول بعد از کاشت مو

10 روز اول بعد از جراحی، فولیکول های مو بیشترین حساسیت و آسیب پذیری را دارند. به همین دلیل، لازم است طی این مدت هرگونه شستشو، استحمام و دوش گرفتن بعد از کاشت مو، با احتیاط و به آرامی انجام شود. طی این مدت، لازم است از هرگونه ماساژ دادن و ایجاد فشار بر موها خودداری شود.

برای محافظت از موها، بهتر است در روزهای ابتدایی از یک ظرف برای آبکشی موها استفاده کنید تا فولیکول ها در معرض فشار مستقیم آب قرار نگیرند. علاوه بر این لازم است تا مدت ها بعد از جراحی، از شامپوهای فاقد مواد شیمیایی برای شستشوی موها استفاده کنید تا از آسیب رسیدن به گرافت ها پیشگیری نمایید.

  • دوش گرفتن بعد از گذشت 10 روز از کاشت مو

از روز دهم به بعد می توانید از سرم یا لوسیون استفاده کنید تا رطوبت موها حفظ شود. استفاده از لوسیون ها و روغن های مختلف، همچنین می تواند به ریزش دلمه ها نیز کمک کند. 2 ساعت قبل از حمام کردن پوست سر را بوسیله لوسیون مرطوب کنید تا هنگام شستشوی موها، دلمه ها بدون آسیب دیدن ریزش کنند.

  • دوش گرفتن بعد از گذشت یک ماه از کاشت مو

بعد از گذشت یک ماه، می توانید با مشورت پزشک از یک شامپوی مخصوص خود استفاده کنید، اما همچنان باید در شستشوی موها احتیاط کنید. فولیکول های مو بعد از گذشت یک ماه، مقاومت بیشتری نسبت به قبل دارند، اما هنوز هم در برابر فشار مستعد آسیب هستند. بنابراین لازم است از اعمال فشار به موها هنگام شستشوی آن ها اجتناب شود.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.6 / 5. تعداد رای ها 25

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا