زاویه سازی صورت

زاویه سازی فک و صورت؛ هر چه باید در مورد مادلینگ چهره بدانید

4.7
(45)

امروزه عمل های زیبایی همچون زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، بین آقایان و خانم ها بسیار محبوب و پرطرفدار است. زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) ، علاوه بر فرم دهی به صورت و چانه، باعث جوانسازی و زیبایی پوست نیز می شود. عمل زاویه سازی صورت با روش های گوناگونی قابل انجام است که هر یک معایب و مزایایی دارند.

زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره )

گرایش به زیبایی در همه انسان ها وجود دارد و داشتن ظاهری بهتر، باعث بالارفتن اعتماد به نفس در افراد می شود. اینکه افراد همیشه زیباتر و بهتر به نظر برسند، برای همه مهم و قابل اهمیت است. از سوی دیگر وجود هر گونه عیبی در صورت، باعث کاهش اعتماد بنفس در افراد می شود. به همین دلیلی عمل های زیبایی که در ناحیه صورت انجام می شود، همیشه محبوبت ویژه ای در بین خانم ها و آقایان داشته است. اگر از اندازه چانه خود راضی نیستید و یا حس می کنید که فک شما نامتقارن است، می توانید با این عمل عیوب صورت خود را برطرف نمایید. در واقع عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، یکی از عمل های زیبایی جهت رفع عیوب چانه و حالت دادن به صورت است که توسط متخصصان پوست و مو انجام می شود. در کنار این نوع عمل زیبایی، کسانی که طالب زیبایی چهره هستند به انجام اعمال زیبایی همانند کاشت ابرو و کاشت مو نیز ترغیب می شوند.

همچنین برای درک بهتر اطلاعات پیرامون زاویه سازی صورت ، مزایا و معایب احتمالی انجام اعمال زیبایی و روشهای متنوعی با عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، با این مقاله همراه شوید.

فیلم زاویه سازی صورت در کلینیک ساعی

زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره )

 زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) باعث زیبایی، جوانسازی پوست، اصلاح زاویه بینی، رفع غبغب و حالت دادن به چانه می شود. در عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، حالت صورت پس از عمل به شکل V می شود ، زیرا این حالت صورت در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است . این عمل مخصوصا در بین خانمها و آقایان جوان بسیار رواج دارد. در زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ،  نقاطی از صورت که نقشی کلیدی در زیبایی صورت دارند برجسته تر می شوند تا تناسب آن ها با بقیه اجزای صورت بیشتر شود . این نقاط می تواند زاویه فک، خطوط فک، گونه و چانه باشد که با روش های مختلفی که برای زاویه سازی صورت بکار برده می شود، این اجزا در تناسب باهم برجسته شده و حالت زیبایی به صورت می دهند .

در واقع زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) عملی است که تغییراتی بر روی فک انجام می شود، به طوریکه فک کشیده تر شده و حالتی مانند V پیدا می کند. بنابراین زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) با کوچک کردن فک، لاغر نمودن صورت و برجسته سازی گونه و چانه انجام می شود. این عمل علاوه بر جنبه زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد و می تواند برای درمان افرادی که در طی یک حادثه یا به صورت مادرزادی دچار مشکل در ناحیه فک هستند، بکار گرفته شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

 

چه کسانی می توانند عمل مادلینگ چهره یا زاویه سازی صورت را انجام دهند؟

برای انجام عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، حالت صورت افراد باید دارای ویژگی هایی باشد. به عبارت دیگر این عمل برای همه قابل انجام نیست و افرادی با ویژگی های ذیل می توانند گزینه مناسبی برای این عمل باشند.

  • افراد دارای فک عریض و پهن
  • افراد دارای فک مربعی شکل
  • افراد دارای چانه دایره ای شکل
  • افرادی که خط فک آن ها زاویه ندارد.
  • افراد دارای گونه های چاق
  • خانم هایی که فک آن ها حالت مردانه دارد.
  • افراد دارای گونه های لاغر

شما می توانید پوست صورت خود را از دو طرف، با قرار دادن انگشت شست دست، به سمت گوش ها بکشید. اگر این حالت صورت را دوست دارید، یعنی صورت شما نیاز به تزریق و زاویه سازی دارد تا حجم از دست رفته خود را بازیابد و صورت زیباتر شود.

چه کسانی نمی توانند عمل زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) را انجام دهند؟
  • افرادی که صورت خیلی لاغر یا خیلی چاق دارند.
  • افرادی که دچار افتادگی پوست هستند.
  • افرادی که فک پایینی کوچکی دارند.
  • افرادی که صورت گرد و چاق دارند.
  • افرادی که گونه های کوچکی دارند.
  • افرادی که بینی بزرگی دارند.
  • افرادی که دارای چانه ای با حالت عقب رفتگی هستند.
  • افرادی که گردن چاقی دارند.
  • افرادی که قسمت بالای صورتشان نسبت به قسمت پایینی، باریکتر وکوچکتر است.

زاویه سازی صورتانواع روش های زاویه سازی صورت

روش های زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) بسیار متفاوت است. روش های انجام شده برای هر شخص به نظر پزشک معالج او بستگی دارد. قبل از انجام عمل، ابتدا پزشک حالت صورت و گردن ، ساختار فک و صورت بیمار را مورد بررسی قرار می دهد. سپس تست حساسیت و واکنش پوست نسبت به  برخی مواد مانند ژل یا نخ،  از او گرفته می شود. در نهایت شما با مشورت پزشک معالجتان، می توانید یکی از روش های ذیل را جهت زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) انتخاب نمایید.

زاویه سازی صورت با تزریق ژل:

تزریق ژل یک روش غیر جراحی است. در این روش ابتدا آناتومی صورت توسط پزشک مورد بررسی قرار می گیرد و قسمت هایی که باید تزریق انجام شود، مشخص می شود.

تزریق ژل باید به میزان کافی و با دقت لازم انجام شود. با توجه به اینکه در این روش از چه نوع ژلی استفاده می شود، ماندگاری این روش بین 6 تا 36 ماه است و باید دقت کنید که به دلیل وجود ژل های نامرغوب در بازار، قبل از زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، با تزریق ژل، حتما در مورد سابقه پزشک مورد نظر تحقیق نمایید، زیرا در صورت استفاده از ژل های نامرغوب عوارض جبران ناپذیری به صورت وارد می شود.

بهترین نوع ژل اسید هیالورونیک است که با بدن سازگار است. از معایب تزریق ژل می توان به عدم تقارن در صورت پس از تزریق، عفونت، کبودی و ورم اشاره نمود.

مادلینگ چهره ( زاویه سازی صورت ) با تزریق چربی:

این روش یکی از بهترین روش های زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) است. در این روش که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود، چربی های اضافه از یک قسمت بدن گرفته شده و پس از آماده سازی چربی، به نواحی از صورت که توسط پزشک مشخص شده است، تزریق می شود.

تزریق چربی هیچ گونه عارضه ای ندارد و به دلیل اینکه از بدن خود فرد گرفته شده است، با بدن او سازگار است و مشکلاتی که در تزریق ژل ممکن است بوجود آید، در تزریق چربی اتفاق نمی افتد. چربی های تزریق شده معمولا تا چندین سال ماندگاری دارند.

زاویه سازی صورت با نخ:

این روش نیز یکی از محبوب ترین روش های استفاده شده در زاویه سازی صورت (مادلینگ چهره) است. در این روش ابتدا پزشک معالج نواحی ورود و خروج نخ را بر روی صورت بیمار مشخص می کند. سپس با سوزن های نازک و مخصوص اینکار، نخ ها را وارد قسمت های مورد نظر کرده و پس از خروج، نخ ها را گره زده و آن را زیر پوست مخفی می کند.

استفاده از نخ باعث لیفتینگ و بالا کشیدن پوست می شود. نتایج حاصل از زاویه سازی صورت با نخ، آنی و قابل مشاهده است. این روش هیچ گونه عارضه ای ندارد و باعث ایجاد زخم یا اسکار بر روی صورت نمی شود.

زاویه سازی صورت با بوتاکس:

در این روش بوتاکس به قسمت های از چانه تزریق می شود تا چانه کوچکتر به نظر آید. این روش بدون جراحی انجام شده و بیمار در حین انجام آن کوچکترین دردی را احساس نمی کند. این روش برای کسانی که میخواهند قسمت پایین صورتشان کشیده تر به نظر آید یا افراد دارای فک مربعی شکل، بسیار مناسب است.

زاویه سازی صورت با تزریق فیلر:

در این روش فیلر به قسمت پایینی صورت و ناحیه گردن تزریق می شود که این امر باعث خوش تراش شدن فک می شود وحالتی زیبا به صورت می دهد. نتیجه تزریق فیلر پس از عمل به صورت آنی قابل مشاهده است. این روش عارضه ای ندارد و بیمار پس از عمل می تواند کارهای شخصی خود را انجام دهد.

نمونه کار زاویه سازی صورت
نمونه کار زاویه سازی صورت

 

زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) با جراحی:

در روش جراحی بیمار در اتاق عمل بیهوش می شود. سپس پزشک معالج اندازه فک را کوچکتر می نماید و اینکار با برش دادن بخشی از استخوان فک با مته و اره مخصوص انجام می شود.

همچنین در صورتی که این قسمت عضلاتی حجیم داشته باشد، پزشک قسمت هایی از این عضله را بیرون کشیده و آن قسمت را بخیه می زند.

کارهایی که پس از عمل زاویه سازی صورت باید انجام دهیم

دستوارت لازم برای بعد از عمل توسط پزشک معالج به شما داده می شود. اما رعایت کردن موارد ذیل در کنار توصیه پزشک معالج،  می تواند نتیجه عمل را بهتر نماید.

  • به مدت 4 ساعت پس از عمل از آرایش کردن خودداری نمایید.
  • به مدت یک هفته از جویدن غذاهای سفت خودداری نمایید.
  • به مدت 4 ساعت پس از عمل، از وارد آوردن هر گونه فشار بر روی محل خودداری نمایید.
  • به مدت 2 روز پس از عمل بر روی شکم نخوابید.
  • به مدت یک روز پس از عمل از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.
  • به مدت یک هفته پس از عمل ، از رفتن به سونا و آبگرم خودداری نمایید.

عوارض زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره )

عوارض زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، در روش های مختلف باهم متفاوت است. اما در حالت معمول تورم و درد پس از عمل، بین همه آن ها مشترک است که پس از مدت کوتاهی برطرف می شود. اما عوارض دیگری مانند عفونت، خون مردگی و عدم تقارن در روش تزریق با ژل ممکن است بوجود آید.

 هزینه زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره )

هزینه زاویه سازی صورت ( مادلینگ چهره ) ، بر اساس عوامل گوناگونی تعیین می شود. یکی از عوامل خیلی مهم، روشی است که برای این کار از آن استفاده می شود. هر یک از روش های ذکر شده هزینه ای متفاوت دارند. همچنین تجربه پزشک معالج نیز در برآورد هزینه عمل بسیار مهم است. اما به دلیل حساسیت این عمل، پیشنهاد می شود که برای اینکار به یک پزشک باتجربه و متخصص در این زمینه مراجعه نمایید و گول تبلیغاتی که بعضا قیمت های کمتری را پیشنهاد می دهند، نخورید. زیرا با کوچکترین سهل انگاری در عمل از سوی پزشک، ممکن است صدمات جبران ناپذیری به صورت وارد شود.

کلینیک پوست و موی ساعی با تجربه ای قابل تامل و بهره مندی از کادر پزشکی مجرب و متخصص ، برای کسانی که نیاز به انجام اعمال زیبایی دارند و طالب رسیدن به زیبایی هستند، خدمات متمایز و درخور توجهی ( لیزر موهای زائد ) را تهیه و تدارک دیده است. با مراجعه حضوری و معاینه توسط پزشکان حاذق می توانید مناسبترین روش برای انجام عمل زیبایی متناسب با نیاز خود را انتخاب نمائید.اگر در صورت ذیق وقت، تمایل به مشاوره آنلاین و یا تماس تلفنی داشته باشید ، این امکان نیز برای شما محیا شده است.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.7 / 5. تعداد رای ها 45

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
احمد
1 سال قبل

من در کلینیک شما کاشت مو انجام دادم خیلی راضی بودم
شما زاویه فک مردانه هم انجام میدین؟

شهلا
شهلا
1 سال قبل

سلام من مشکلی توی فکم به وجود اومده در دوران کودکی یه شکستگی به وجود اومده که خانواده اهمیت ندادن مونده میخوام بدونم حتما باید عمل جراحی کنم یا با تزریق ژل درست میشه لطفا راهنمایی کنین اعتماد به نفسمخیلی اومده پایین ازعمل به شدت میترسم از یکی از آشناها اسم کلینیک ساعیوشنیده بودم اون تزریق ژل برای سینه انجام داده بود.منم راغب شدم بیام سوالمو اینجا بپرسم مشاوره روم نشد بگیرم منتظر پاسختون هستم

مهسا
مهسا
1 سال قبل

فیلم نمونه کارتون خیلی خوب بود من صورتم خیلی لاغره می خوام زاویه سازی صورت انجام بدم کجا می تونم فیلم نمونه کاراتون و ببینم؟

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین
من چند وقته تمرین صورت برای زاویه سازی فک انجام میدادم زیاد تاثیر نداشت می خوام عمل زاویه فک و در کلینیکتون انجام بدم تزریق با ژل بهتره یا چربی؟

اعظم میرزایی
اعظم میرزایی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
زاویه سازی صورت به چه صورت انجام میشه عمل جراحی نیاره ؟
من استرس عمل زاویه فک دارم برای زاویه سازی از آشناها انجام دادن میگفتن سخته میخواستم بدونم روش های به جز عمل جراحی برای زاویه سازی هست من صورتم کرده میخوام زوایه صورت مثلثی بدم بدون عمل میشه انجام داد ممنون میشم راهنمایی کنید

دکمه بازگشت به بالا