لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد صورت برای خانم‌ها و آقایان

فهرست مطالب

4.6
(17)

یکی از قسمت‌هایی که موهای زائد آن برای بانوان و برخی آقایان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، صورت است. ما در مطالب این صفحه قصد داریم درباره‌ی لیزر موهای زائد صورت برای خانم‌ها و آقایان مطالبی را ارائه دهیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطالب این صفحه همراه ما باشید.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره‌ی لیزر موهای زائد

لیزر موهای صورت

شاید برای شما هم این سوال پیش‌آمده باشد که چگونه لیزر؛ موهای زائد را از بین می‌برد؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است بدانید در پوست ما اجزایی به‌نام ملانین وجود دارد که رنگ‌دانه‌های پوست ما محسوب می‌شوند. در کنار ملانین، فولیکول‌های مو قرار گرفته‌اند که ساخت تار مو را برعهده دارند.

به‌طور کلی لیزر نیز اجتماعی از پرتوهای نور با طول موج و انرژی مشخصی است که این پرتوها با برخورد به ملانین، به فولیکول مو آسیب می‌زنند و هنگامی که فولیکول مو آسیب ببیند، توانایی خود در ساخت تار مو را از دست می‌دهد و در آن ناحیه، دیگر مویی رشد نخواهد کرد. بر همین اساس لیزر باعث از بین بردن موهای زائد می‌شود. باید توجه داشته باشید روییدن موی زائد در صورت علاوه‌بر کاهش اعتماد به نفس، در زیبایی نیز اثر می‌گذارد و این امر سبب می‌شود تا افراد به دنبال روش‌های متفاوتی برای از بین بردن موهای زائد خود باشند. بنابراین لیزر، روشی تاثیر‌گذار برای رفع این مشکل بوده و تعداد بیشماری از مراجعه‌کنندگان، به کیلینک‌های پوست و مو، برای رفع این مشکل مراجعه کرده‌اند.

کاربرد‌های لیزر موهای زائد در صورت

موهای زائد نواحی زیر را با کمک لیزر می‌توان به‌طور دائمی از بین برد:
1) خط ریش آقایان
2) گردن
3) وسط ابروها (ابروهای پیوندی)
4) چانه
5) دور ابروها
6) پشت لب بالایی
7) پشت سر و گردن

لیزر موهای زائد صورت برای آقایان

لیزر موهای زائد صورت برای آقایان به دو منظور انجام می‌شود:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

لیزر برای صورت آقایان یک نوع درمان محسوب می‌شود. زیرا موهای زائد یک بیماری پوستی به‌ نام فولیکولیت در آقایان به‌وجود می‌آورد و این بیماری به‌گونه‌ای است که موهای ریش به سمت داخل پوست رشد می‌کند و باعث ایجاد جوش‌های پراکنده در صورت و به‌خصوص در گردن و همچنین التهاب پوست می‌شوند.

برای آقایانی که از شیو کردن خسته شده‌اند، این روش بسیار مناسب است.

بهترین کاندیدای لیزر موهای صورت

البته که پزشکان و متخصصان این زمینه بهتر می‌توانند تشخیص دهند که آیا شما کاندیدای مناسب لیزر موهای زائد صورت هستید یا خیر. اما بهتر است چند نکته را درباره‌ی بهترین کاندیدای لیزر موهای صورت بدانید:

افرادی که دارای پوست روشن و موهای ضخیم و سیاه هستند، بهترین کاندیدای لیزر هستند؛ و افرادی که رنگ پوست و رنگ موهای صورتشان مشابه هم است برای لیزر موهای صورت کاندیدای مناسبی نیستند. همچنین لیزر برای افرادی که دارای موی بور، کرکی و یا نازک هستند نیز موثر نبوده و اگر پوستی تیره به همراه موهای زائد ضخیم و مشکی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از فناوری‌های خاص مانند Nd yag استفاده کنید و موهای زائد صورت خود را از بین ببرید.

عوارض لیزر موهای زائد صورت

بافت جوشگاهی (ایجاد اسکار)

اختلال در تنظیمات دستگاه و یا نداشتن مهارت و دانش کافی در انجام این‌کار باعث می‌شود تا پوست مراجعه‌کننده، دچار اسکار یا بافت جوشگاهی شود که متاسفانه این عارضه دائمی است.

پوسته پوسته شدن

نوع دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باعث ایجاد این مشکل می‌شود، اما خوشبختانه این عارضه موقتی است و بعد از مدتی از بین می‌رود.

ایجاد تاول

این مشکل نیز مانند بافت جوشگاهی، به علت متناسب نبودن دستگاه لیزر با پوست شما و یا نداشتن مهارت کافی متخصص، به‌وجود می‌آید.

درد خفیف و قرمز شدن پوست

این مشکل نیز موقتی است و زود از بین می‌رود اما می‌تواند برای شخص، آزاردهنده و در برخی موارد نگران‌کننده نیز باشد.

بیشتر بخوانید: عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

توصیه‌های لیزر موی صورت

با انجام دادن کارهای زیر می‌توانید نتیجه‌ بهتر و مطلوب‌تری از لیزر موهای صورت خود داشته باشید:

تا یک هفته پس از لیزر در مقابل نور خورشید قرار نگیرید و اگر به بیرون از منزل رفتید حتما از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.

اگر پوستتان دچار تاول شد، از ترکاندن آن‌ها اجتناب کنید.

یک ماه پیش از لیزر، از کندن موی خود، موم‌ و بند انداختن پرهیز کنید زیرا این موارد ممکن است تاثیر لیزر را به شدت کاهش دهد.

اگر باردار هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

هنگام مراجعه برای لیزر موهای زائد صورتتان، حتما در همان روز موهای صورت خود را شیو کنید و هیچ نوع کرم و آرایشی روی صورتتان نداشته باشید.

درصورت استفاده از داروهای خاص، قبل از لیزر حتما متخصص لیزر را در جریان قرار دهید. چرا که ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد به‌عنوان مثال داروی آنتی‌بیوتیک می‌تواند پوست شما را در برابر لیزر حساس کند.

اگر دارای بیماری خاصی هستید، قبل از انجام لیزر با متخصص کلینیک مشورت کنید و او را در جریان این بیماری قرار دهید.

لیزر موهای زائد صورت برای خانم‌ها و آقایان

طول درمان و هزینه لیزر موهای زائد صورت

معمولا مراجعه‌کنندگان قبل از انجام لیزر، با پزشک کلینیک، یک جلسه‌ مشاوره انجام می‌دهند که در این جلسه‌ی مشاوره، درباره تعداد جلسات که به اندازه قسمت تحت درمان بستگی دارد، فاصله بین جلسات، هزینه‌ی لیزر که به تعداد جلسات بستگی دارد و نوع پوست و موی شما و همچنین نوع دستگاه لیزری که برای شما استفاده می‌کنند، صحبت می‌شود. خوب است بدانید تعداد جلسات اغلب بین ۳ الی ۷ جلسه است و فاصله بین جلسات معمولا ۴ الی ۶ هفته می‌باشد.

ویژگی‌های انجام لیزر در کلینیک‌ ساعی

1) کیفیت بالا
2) قیمت منطقی و به‌صرفه
3) داشتن تیم درمانی حرفه‌ای و تکنولوژی‌های نوین
4) داشتن مجوزهای لازم
5) استفاده از برترین دستگاه‌های لیزر
6) جلسه مشاوره قبل از درمان
7) داشتن کادر درمانی مجرب

آیا با یک بار لیزر کردن، تمام موهای زائد صورت به‌طور دائمی از بین می‌روند؟

بهتر است بدانید که تمام موهای یک قسمت از بدن در یک مرحله از زندگی خود نیستند، به همین علت، در طی یک جلسه نمی‌توان تمام موهای زائد را از بین برد و پیشنهاد ما به شما، انجام جلسات پیوسته است زیرا در این صورت نتیجه مطلوب‌تری خواهید گرفت. جالب است بدانید که لیزر بیش‌تر در موهای در حال رشد اثر دارد و به همین دلیل معمولا لیزر موهای زائد طی چند جلسه صورت می‌گیرد.

آیا لیزر کردن، فرآیند دائمی حذف موهای زائد است؟

اگر فرآیند لیزر به خوبی انجام شود، یعنی با استفاده از دستگاه‌های متناسب با پوست و یک برنامه درمانی صحیح صورت گیرد، ۶۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد حذف می‌شود و طی چند جلسه موهای زائد به‌طور کلی از بین می‌روند.

آیا امکان رشد مجدد موهای زائد حذف شده در ناحیه صورت، وجود دارد؟

معمولا پس از تخریب فولیکول مو، دیگر در آن ناحیه رشد مو دیده نخواهد شد، اما در بعضی موارد مانند سندرم تخمدان، امکان رشد مجدد موهای زائد وجود دارد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چطور امکان دارد موهای لیزر شده دوباره رشد کنند؟
برای پاسخ به این سوال باید بدانید در برخی بانوان ممکن است سندرم تخمدان ایجاد شود. در این سندرم، بخشی به‌نام کیستیک وجود دارد که ترشح هورمون تستوسترون را افزایش می‌دهد، به همین دلیل فولیکول‌های لیزر شده مجددا تولید تار‌ مو را آغاز می‌کنند.

آیا انجام لیزر صورت می‌تواند باعث آسیب به پوست صورت و چروک شدن آن شود؟

اگر پزشک به خوبی این‌کار را انجام دهد و خطای درمانی نداشته باشد و همچنین دستگاه لیزر متناسب با پوست شما باشد، جای نگرانی نیست و پوست شما دچار آسیب‌دیدگی نخواهد شد.

آیا می‌توان قبل از شروع به لیزر از ژیلت استفاده کرد؟

همان‌طور که در مطالب فوق مطالعه کردید، اگر موهای زائد ضخیم و مشکی باشند، نتیجه‌ی لیزر بهتر خواهد بود، استفاده از ژیلت نیز باعث می‌شود تا موهای زائد کلفت و سیاه شوند، پس بهتر است از ژیلت استفاده شود. در برخی از کلینیک‌ها، پزشکان به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌کنند تا قبل از شروع اولین جلسه‌ لیزر، حتما با استفاده از ژیلت، صورت خود را اصلاح کنند.

نکته دیگری که درمورد این موضوع باید بدانید این است که، در فاصله بین جلسات ممکن است پوست شما تورم یا التهاب داشته باشد، به همین خاطر نباید در این مواقع از ژیلت استفاده کنید.

آیا لیزر موهای زائد صورت، دردناک است؟

پاسخ این سوال به آستانه تحمل شما بستگی دارد زیرا، عده‌ای می‌گویند همانند برخورد کش با صورت دردناک است اما افرادی دیگر می‌گویند فقط کمی سوزش دارد. این مورد به آستانه تحمل شما بستگی دارد. اما اگر می‌دانید که نمی‌توانید تحمل کنید، حتما قبل از شروع لیزر، مسکن بخورید، از پمادهای سرکننده موضعی استفاده کنید و پس از اتمام کار از کمپرس سرد می‌توانید برای جلوگیری از سوزش و درد استفاده کنید. اما اگر در حین کار، درد لیزر برای شما غیرقابل تحمل شد، پزشک ما انجام لیزر را برای دقایقی متوقف خواهد کرد.

آیا انجام لیزر برای رفع موهای زائد صورت، به چشم آسیب می‌زند؟

قبل از انجام لیزر صورت، عینکی مخصوص به شما و پزشک داده می‌شود که آن عینک سبب می‌شود تا چشم شما آسیب نبیند و خطری برای شما ایجاد نشود.

آیا امکان بروز واکنش پوستی به دنبال لیزر موهای زائد صورت وجود دارد؟

در کلینیک ساعی، پیش از شروع جلسات لیزر، متخصص کلینیک، ناحیه‌ای از بدن شما را با دستگاه مورد نظر لیزر می‌کند تا مطمئن شود که بدن شما به لیزر واکنش غیر طبیعی نشان نمی‌دهد و بعد از انجام این امتحان، جلسات لیزر آغاز خواهد شد و به شما این اطمینان داده می‌شود که نگران پوست خود و واکنش‌هایی که می‌دهد نباشید.

آیا استفاده از لیزر برای موهای زائد صورت، سرطان‌زا است؟

همانطور که در مطالب بالا گفته شد از لیزر برای درمان بعضی از بیماری‌های پوستی نیز استفاده می‌شود. بهتر است بدانید که پرتوهای لیزر به‌طور سطحی وارد پوست شما می‌شود و فقط بر ملانین پوست تاثیر می‌گذارد و بر اجزای دیگر صورت و بدن شما تاثیری ندارند، به همین خاطر جای نگرانی نیست و انجام دادن این‌کار به بدن شما آسیبی نمی‌رساند.

آیا کلینیک‌های لیزر موهای زائد صورت، باهم متفاوت هستند؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ مواردی هستند که در کلینیک‌های مختلف با‌هم تفاوت‌هایی دارند که این تفاوت‌ها عبارتند از:

دستگاه‌های لیزر

همان‌طور که در جریان هستید دستگاه‌های لیزر چند مدل دارند و هر ساله مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های لیزر تولید می‌شوند که این دستگاه‌های مختلف از نظر ایجاد عوارض احتمالی، کیفیت، ایمنی و موثر بودن بر روی پوست تفاوت دارند.

برای اطلاعات بیشتر، این مقاله رابخوانید: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

پزشک کلینیک

در کلینیک‌های لیزر باید پزشک متخصص پوست و مو حضور داشته باشد تا تعداد جلسات لیزر، دستگاه متناسب با پوست شما، فاصله‌های بین هر جلسه لیزر و پیش‌بینی و جلوگیری از عوارض احتمالی بر عهده او باشد.

اپراتور‌های انجام لیزر

اپراتور به کسی گفته می‌شود که زیر نظر پزشک، کار لیزر را انجام می‌دهد و برای گرفتن نتیجه مطلوب از کار اپراتور، موارد زیر اهمیت دارند:

1) تعهد اپراتور
2) مهارت و دانش کافی در انجام این‌کار
3) داشتن تجربه کاری

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره لیزر موهای زائد صورت برای خانم‌ها و آقایان سخن گفتیم و اطلاعات مفیدی در این باره در اختیار شما همراهان‌گرامی قرار دادیم و اینک در انتها امیدواریم مطالب ارائه شده‌ی این صفحه برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.6 / 5. تعداد رای ها 17

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا