ریزش و تقویت مومزوتراپی مو

مزوتراپی مو چیست؟ آنچه باید در مورد مزوتراپی مو بدانید

3.6
(7)

باتوجه به رشد روزافزون ریزش موی آندروژنیک در آقایان و بانوان، استفاده از مزوتراپی مو تبدیل به یکی از شیوه‌های رایج توقف در ریزش و بازیابی رشد موی سر شده است. به علت غیرتهاجمی بودن مزوتراپی مو به طور بدیهی این شیوه از محبوبیت بیشتری نسبت به کاشت مو برخوردار است.

استفاده از مزوتراپی مو به نوعی هم به عنوان پیشگیری از ریزش مو به دلایل مختلف بیماری، موروثی و هورمونی در نظر گرفته می‌شود و به عنوان درمانی برای طاسی و ناحیه‌ی کم‌پشت موهای سر در نظر گرفته می‌شود.

در این عنوان با توضیح مباحث مختلف مربوط به مزوتراپی مو سعی در پاسخ به پرسش‌های شما عزیزان را داریم. در صورت عدم دریافت پاسخ هر یک از سوالات خودتان در ارتباط با مزوتراپی مو لطفا با پشتیبان کلینیک ساعی در ارتباط باشید و سوالات خودتان را مطرح کنید.

مکانیزم مزوتراپی مو و نتایج پس از آن

مکانیزم مزوتراپی مو و نتایج پس از آن

در ابتدا موهای سر مشتری توسط پزشک مورد معاینه قرار می‌گیرد و نواحی که از ریزش موی بیشتری برخوردار هستند، برای انجام مزوتراپی مشخص می‌شوند. در مرحله‌ی بعد، تزریق‌های مزوی مو در این نواحی باعث توقف در ریزش و بازیابی سرعت رشد مو در فولیکول‌های سالم و ضعیفی می‌شود که تغذیه و تقویت آن‌ها با استفاده از مزوتراپی میسر می‌شود.

حالت بعدی، مواردی را شامل می‌شود که در آن ریزش مو در سر به قدری زیاد بوده که منجر به طاسی نواحی مشخصی در سر شخص شده است. در این‌گونه موارد پس از معاینه سر بیمار توسط پزشک، تزریق در نواحی مشخصی از سر که برخوردار از فولیکول‌های سالم مو هستند انجام می‌شود؛ این عمل باعث تغذیه، تقویت و بازیابیِ رشد فولیکول‌های به خواب رفته‌ی مو در نواحی طاس سر می‌شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

تاثیرات موقتی و دائمی مزوتراپی مو

اگر بنا به هر دلیلی پس از اجرای دوره کامل مزوتراپی مو و انجام کلیه تزریق‌ها، تغذیه‌ی فولیکول‌های مو به صورت طبیعی به حالت عادی و موردنیاز برای رشد مجدد مو برنگشت؛ ادامه روند تغذیه و تقویت فولیکول به صورت مصنوعی، با استفاده از تزریق‌های مزوتراپی در طولانی مدت، قادر به ایجاد تاثیری طولانی و بعضا مادام‌العمر در پیشگیری از ریزش مو و بازیابی رشد موهای سر از فولیکول‌های سالم خواهد بود.

ترکیبات تزریق در مزوی مو

به طور کلی ترکیبات تزریقی در مزوتراپی مو متشکل از مواد مغذی موردنیاز برای تقویت خون‌رسانی و تغذیه فولیکول‌های موی سر است که با هدف شادابی و درخشش بیشتر مو به پوست سر تزریق می‌شود. به علاوه ترکیبات موجود در مزوی مو شامل رنگدانه‌هایی هستند که از سفیدی زودرس موی سر جلوگیری می‌کنند. اما اگر بخوایم به بررسی جزئی‌ترِ هر یک از این ترکیبات بپردازیم، ماده‌ی تزریقی عمدتا شامل این عناصر می‌شود:

  • اَسِتیل تِتراپِتاید (Acetyl tetrapeptide-3)
  • بافلومِدیل (Buflomedil)
  • مینوکسیدیل (Minoxidil)
  • فیناستِراید (Finasteride)
  • داستِراید (Dutasteride)
  • بیوتین (ویتامین B7؛ Biotin)
  • سیلیسیوم اُرگانیک (Organic Silicium)
  • انواع ویتامین‌های موردنیاز

مزایای استفاده از مزوتراپی مو

  • حداقل میزان درد
  • بدون خونریزی
  • عدم نیاز به گذروندن دوره نقاهت طولانی
  • قیمت مقرون به صرف نسبت به روش‌های دیگه رشد و بازیابی مو
  • برخورداری از نتایج دائمی در اغلب موارد استفاده از این روش
  • عدم نیاز به جراحی، روشی ایمن‌تر نسبت به پیوند و کاشت مو
  • عدم بروز عوارض جانبی یا حساسیت
  • بدون نیاز به استفاده از بی‌حسی موضعی یا بی‌هوشی کامل

کاربرد‌های مزوتراپی مو

  • پیشگیری از ریزش موی آندروژنیک – Androgenic –  یا همان الگوی طاسی مردانه
  • توقف ریزش موی سر و بازیابی رشد در نواحی تزریق
  • افزایش سطح رویش و تغذیه‌ی بهتر مو در حالت طبیعی
  • پیشگیری از ریزش موی سکه‌ای در نواحی مختلف سر
  • درمان ریزش موی سکه‌ای مادرزادی یا هورمونی
  • بازیابی رشد موی سر در نواحی طاس که فولیکول‌های مو در حال استراحت یا خواب هستند

نواحی تزریقی در مزوتراپی مو

در مزوی مو نواحی تزریقی شامل بخش‌هایی از سر می‌شوند که یا ریزش موی سر در آن نواحی بالاست و دچار طاسی شده است یا ریزش زیاد موی سر در آن نواحی باعث بروز طاسی در آن نواحی شده است.

پس از انجام تزریق‌های مزوتراپی مو در این نواحی، عمل تغذیه فولیکول مو که با گردش خون در این نواحی از سر به صورت طبیعی صورت نمی‌گیرد؛ به صورت مصنوعی ایجاد می‌شود و ابتدا ریزش شدید موی سر در این نواحی را متوقف می‌کند و سپس بازیابی رشد موی سر در فولیکول‌های سالم موی سر صورت می‌گیرد.

فواصل زمانی بین جلسات و تزریق‌ها

فاصله زمانی میانگین برای انجام تزریق‌های مزوتراپی به طور معمول بین شش الی هفت روز است؛ اما با این حال پس از معاینه و انجام اولین تزریق برنامه کامل تزریق‌ها، توسط پزشک به شما عزیزان ارائه می‌شود تا شما از برنامه‌ریزی کامل درمانی خود آگاه باشید. الگوی همیشگی تزریق‌ها به این صورت است که ابتدا تزریق‌های اولیه برای ارزیابی نتایج صورت می‌گیرد و در صورت عدم برقراری چرخه‌ی تغذیه فولیکول‌های مو از طریق جریان خون، تزریق‌های، برنامه‌ی درمانی مشخصی بری تزریق‌ها با فواصل زمانی معین، مشخص خواهد شد.

تعداد جلسات مزوی مو

تعداد جلسات موردنیاز برای مزوی مو بر اساس وضعیت سر شما مشتریان عزیز تعیین می‌شود؛ در وضعیتی که ریزش در بخش‌های مختلف سر تنها منجر به خالی و کم‌پشت شدن موهای ناحیه‌ی موردنظر شده باشد؛ به طور بدیهی نسبت به وضعیتی که ریزش موهای سر منجر به بروز طاسی در آن ناحیه می‌شود، نیاز به تزریقات کم‌تری خواهد داشت. در نتیجه هر چه ناحیه و وضعیت ریزش مو در سر شما عزیزان بیشتر و بدتر باشد، تعداد جلسات موردنیاز برای مزوی مو افزایش می‌یابد.

عوارض جانبی

از جمله تنها عوارض جانبی موجود می‌شود به درد و تورم خفیف در نواحی تزریق اشاره داشت که از آن‌جایی که تزریق با مزوگان و سوزنی بسیار باریک انجام می‌شود؛ به طور بدیهی پس از گذشت 24 الی 72 ساعت درد، سوزش یا هر نوع احساس ناراحتی ناشی از تزریق از بین می‌رود و هیچ چیز مورد آزاردهنده‌ای پس از انجام تزریقات برای شما عزیزان وجود نخواهد داشت.

هزینه مزوتراپی مو

هزینه نهایی برای انجام تزریقات مزوتراپی مو بر اساس تعداد جلسات موردنیاز شما عزیزان تعیین می‌شود و تعداد جلسات انجام مزوتراپی مو هم بر اساس وضعیت و گستردگی ناحیه ریزش موی سر تعیین می‌گردد. در وضعیتی که ریزش در بخش‌های مختلف سر تنها منجر به خالی و کم‌پشت شدن موهای ناحیه‌ی موردنظر شده باشد به طور بدیهی نیاز به تزریقات کم‌تری از مزوتراپی مو وجود دارد؛ نسبت به وضعیتی که در آن ریزش موهای سر منجر به بروز طاسی در ناحیه‌ی گسترده‌ای در سر می‌شود. در نتیجه هر چه وضعیت ریزش و طاسی سر وخیم‌تر باشد، مسلما هزینه نهایی مزوی مو نیز دست‌خوش تغییرات افزایشی خواهد شد.

برای رزرو وقت برای جلسه‌ی مشاوره و دریافت مشورت و معاینه توسط پزشک، با کارشناسان کلینیک ساعی تماس حاصل فرمائید.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون تقویت یا کاشت موی سر هم‌چون انواع روش‌های کاشت مو در کلینیک ساعی یا پی آر پی مو یا انواع لطفا از طریق هر یک از پل‌های ارتباطی با ما در ارتباط باشید یا همین حالا با پشتیبانی ما تماس بگیرید!

آگاهیِ شما، رمز موفقیت ماست!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 3.6 / 5. تعداد رای ها 7

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] انواع روش‌های کاشت مو از روش میکروگرافت گرفته تا FUT، مزوتراپی و… آشنا شده و بهترین روش کاشت مو را انتخاب […]

دکمه بازگشت به بالا