لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد بیکینی (واژن)

هزینه، خطرات، مزایای بی نظیر

فهرست مطالب

5
(49)

به‌صورت کلی همه افراد به زیبایی علاقه دارند اما این علاقه در خانم‌ها بیشتر بوده و یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا بانوان احساس زیبایی نکنند، موهای زائد در بدن آن‌ها است. بانوان برای رفع این مشکل مجبور هستند تا ابزارهای متفاوتی مثل تیغ و یا موم تهیه کنند و علاوه‌بر هزینه زیاد برای خود دردسر ایجاد می‌کنند. جدیدترین و مدرن‌ترین روشی که موهای زائد ناحیه‌های خاصی از بدن را لیزر می‌کند، روش لیزر بیکینی است. به‌طور کلی تنها روشی که می‌تواند مشکل موهای زائد را حل کند لیزر است. با انجام لیزر می‌توانید یک‌بار برای همیشه مو‌های زائد خود را حذف کرده و به زیبایی خود بیفزایید و همچنین از دردسرها و هزینه‌های زیاد تیغ و موم و… کم کنید. در ادامه این مطالب در مورد لیزر بیکینی صحبت خواهیم کرد و به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اتمام این مطلب با ما باشید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره‌ی لیزر موهای زائد

لیزر بیکینی و انواع آن

یکی از مشکلات بانوان، اصلاح موهای زائد در ناحیه تناسلی است، زیرا آن ناحیه همیشه با موهایی پوشانده شده که برای بانوان آزاردهنده است چون موهای زائد در آن ناحیه علاوه‌بر ایجاد تعریق باعث می‌شود که خانم‌ها در روابط جنسی به مشکل بر بخورند و تاثیر منفی در آنها می‌گذارد، به همین خاطر همیشه تلاش می‌کنند تا ناحیه تناسلی خود را به‌صورت کامل با استفاده از تیغ و ابزارهای دیگر تمیز کنند. استفاده از تیغ یا موم و… در دراز مدت باعث ایجاد جوش، زخم و قرمزی در آن ناحیه حساس می‌شود.

لیزر بیکینی مدت‌هاست که در بین خانم‌ها محبوبیت خاصی دارد زیرا اثر آن به مدت زیادی ماندگار است و همچنین در حین انجام این کار دردی حس نمی‌شود. افرادی که قصد انجام این لیزر را دارند می‌توانند با کلینیک ساعی تماس گرفته و اطلاعات بیش‌تری درباره این موضوع دریافت کنند و همچنین پزشک متخصص پس از دادن اطلاعاتی مفید در این‌باره، به مراجعه‌کننده کارهایی که باید انجام دهد را گفته و او را کاملا راهنمایی می‌کند.

تعداد جلسات لیزر، طولانی نیست و مدت زمان انجام لیزر در هر جلسه بین ۸ الی ۱۰ دقیقه است. در انجام لیزر بیکینی، پزشک متخصص از دستگاه‌هایی مانند دستگاه الکساندریت استفاده می‌کند که این دستگاه به ناحیه مورد نظر، لیزر خود را می‌تاباند و پس از گذشت چند جلسه، تا ۸۵ درصد از موهای شما از بین می‌رود و یا نازک می‌شوند.

در رابطه با لیزر موهای زائد، لازم است بدانید شما پس از اتمام هر جلسه می‌توانید به‌راحتی کلینیک را ترک کنید و به کارهای روزانه خود برسید و نیازی به مراقبت‌های درمانی زیادی ندارید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

لیزر موهای زائد بیکینی و واژن

عوارض و خطرات لیزر بیکینی

باید بدانید که استفاده از هر روش درمانی با خطرات و عوارضی همراه است اما اگر به‌درستی انجام شود عوارضی ندارد و جای نگرانی نیست، لیزر بیکینی نیز از این موضوع مستثنی نیست و اگر به طرز صحیح انجام شود خطری بدن شما را تهدید نخواهد کرد.

استفاده از تیغ می‌تواند خطراتی مانند: قرمزی، بریدگی، جوش، عفونت‌های پوستی، زخم و زگیل تناسلی به دنبال داشته باشد اما جالب است بدانید که استفاده از لیزر هیچ‌ یک از این مشکلات را ندارد، پس نتیجه می‌گیریم که انجام لیزر به اندازه استفاده از تیغ، خطرناک و دردناک نیست.

پرتوهای لیزر روی فولیکول‌های پوست تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را تغییر می‌دهد. لیزر بیکینی باعث قرمزی پوست در برخی افراد می‌شود و در افرادی که پوستی نازک دارند و یا پزشکانی که مهارت و تجربه کافی ندارند، ممکن است که در ناحیه تناسلی فرد، سوختگی ایجاد شود که این مورد از نادرترین عوارض لیزر بیکینی است.

یکی دیگر از عوارض لیزر بیکینی، این است که، پوست دچار خارش می‌شود و خارش پوست باعث می‌شود تا فرد ناحیه تناسلی خود را بخاراند و این کار منجر به قرمزی پوست و درد می‌شود اما بهتر است بدانید که عوارض لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی موقتی هستند و از بین می‌روند.

افرادی که قصد انجام لیزر بیکینی را دارند همیشه نگران هستند زیرا فکر می‌کنند که پرتوهای لیزر ممکن است به اندام‌های داخلی بدن و دستگاه تناسلی برسد و به آن‌ها آسیب وارد کند و باعث ناباروری شود اما تحقیقات نشان می‌دهد که لیزر به اندام‌های داخلی بدن نمی‌رسد و افراد دچار این مشکل نخواهند شد.

بیشتر بدانید: عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه لیزر بیکینی

کلینیک‌ها و مراکز درمانی، روش‌های متفاوتی برای تعیین هزینه لیزر بیکینی دارند اما باید بدانید به دلیل اینکه در یک جلسه این کار انجام نمی‌شود نمی‌توان قیمت دقیقی برای این کار اعلام کرد اما شما عزیزانی که در ایران هستید و قصد این کار را دارید نیازی نیست نگران هزینه‌های لیزر باشید زیرا در ایران، هزینه‌های درمان به مراتب پایین‌تر از سایر کشورها بوده و جالب است بدانید افرادی که در اروپا زندگی می‌کنند برای درمان به کشورهای دیگر سفر می‌کنند تا هزینه کمتری را متحمل شوند.

باید بدانید که قیمت‌های پایین درمان در ایران به معنای کیفیت پایین نیست. انجام لیزر در آمریکا هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ الی ۱۲۰۰ دلار دارد که هزینه بالایی محسوب می‌شود. ایران با اینکه یکی از قطب‌های پزشکی در آسیا است، هزینه درمان پایینی دارد و بسیاری از افراد از کشورهایی همچون روسیه و ارمنستان برای کارهای پزشکی و درمانی خود به ایران سفر می‌کنند تا هزینه کم‌تری بپردازند.

مراقبت‌های قبل از لیزر بیکینی

اگر قصد انجام لیزر بیکینی را دارید باید حتماً مراقبت‌های پوستی را انجام دهید. شما باید یک هفته قبل از انجام لیزر، ناحیه مورد نظر را با تیغ اصلاح کنید و باید بدانید که تیغ، ابزاری مناسب و درست است و استفاده از وکس، موم و… موجب می‌شود که در حین لیزر مشکلاتی برای شما ایجاد شود. یکی دیگر از کارهایی که قبل از انجام لیزر باید انجام دهید این است که یک ماه قبل از لیزر از هیچ نوع درمان پوستی مانند وکس، موم و… استفاده نکنید زیرا ریشه مو باید کاملاً سالم و دست نخورده بماند.

برای دریافت نتیجه مطلوب‌تر از لیزر نباید قبل از لیزر از پودرها، عطرها، لوسیون‌ها، دئودورانت‌ها و…. استفاده کنید و قبل از لیزر نیز باید قسمت مورد نظر را به‌طور کامل از هر نوع آلودگی پاک کنید.

شیو و اصلاح با تیغ

برای دریافت نتیجه‌ای مطلوب‌، بهتر است ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از لیزر، موهای بخش تحت درمان را با تیغ یا ژیلت اصلاح کنید.

استحمام

قبل از انجام لیزر حتما حمام کنید تا بدن شما از هر نوع آلودگی پاک شود و از پاک‌کننده و شوینده‌هایی که PH مناسب برای بیکینی و ناحیه تناسلی دارند نیز استفاده کنید. همچنین از شوینده‌هایی که معطر هستند پرهیز کنید زیرا مواد شیمیایی درون این شوینده‌ها باعث می‌شود تا پوست حساس شود و پس از اتمام لیزر موجب خارش و سوزش می‌شود.

به هیچ عنوان در معرض اشعه‌ی نور خورشید قرار نگیرید

اگر قبل از لیزر بدن خود را برنزه کنید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید باعث کاهش تاثیر لیزر و همچنین افزایش عوارض لیزر می‌شود.

لباس نرم و گشاد و راحت بپوشید

لباس‌های تنگ با بدن اصطکاک ایجاد می‌کنند و باعث می‌شوند که بدن حساس و تحریک‌پذیر شود به‌همین خاطر باید لباس‌های آزاد و گشاد به تن کنید.

استرس خود را کنترل کنید

به دلیل خجالت کشیدن در حین انجام لیزر بیکینی ممکن است استرس داشته باشید و یا مضطرب شوید، اما باید بدانید که استرس در حین لیزر خوب نیست و باید اضطراب را از خودتان دور کنید. در ضمن باید توجه داشته باشید ما در کلینیک ساعی تلاش می‌کنیم تا مکانی آرام را برای شما عزیزان فراهم کنیم.

مراقبت‌های بعد از لیزر بیکینی

یکی از کارهایی که شما باید از انجام دادن آن پرهیز کنید، دست زدن به ناحیه‌ تحت درمان است. اگر ناحیه تناسلی تحت درمان قرار گرفته است، با دست زدن به آن، باعث سوزش و خارش آن قسمت نشوید! و اگر با عوارضی مواجه شدید، سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.

استفاده از کمپرس یخ می‌تواند بهترین کار پس از اتمام لیزر باشد زیرا در لیزر، با حرارت و گرما فولیکول‌های پوست از بین می‌روند و به همین خاطر، دمای ناحیه تحت درمان بالا می‌رود، شما می‌توانید با استفاده از کمپرس یخ، دمای آن قسمت را کم کنید تا دمایی متعادل داشته باشید.

اصلاح کردن با تیغ باعث می‌شود که فولیکول‌های مو دست نخورده باقی بمانند و این امر سبب می‌شود تا لیزر بر پوست شما اثری نداشته باشد پس به همین دلیل پس از اتمام لیزر از تیغ زدن پرهیز کنید. در درازمدت استفاده از تیغ، ژیلت و… کم می‌شود اما در طی جلسات لیزر ممکن است پزشک به شما بگویید تا از تیغ استفاده کنید که انجام این کار موردی ندارد. بهتر است بدانید که استفاده از اپیلاسیون، ژیلت، وکس، کرم‌های رفع موهای زائد، الکترولیز و… قبل از اتمام همه جلسات لیزر خوب نیست و ممکن است آسیب‌هایی به‌همراه داشته باشد اما پس از گذشت ۳ روز بعد از جلسه لیزر، استفاده از تیغ اشکالی ندارد.

لیزر برزیلی

در این روش لیزر، قسمت‌های بیشتری تحت درمان قرار می‌گیرند همانند: خط باسن و لبه‌های بیرونی واژن. در این نوع لیزر، مراجعه‌کننده به صورت کامل لخت می‌شود اما در این روش قسمتی از موهای ناحیه تناسلی به شکل یک نوار باریک باقی می‌ماند.

تفاوت لیزر بیکینی و لیزر برزیلی چیست؟

این دو روش بسیار متشابه هستند و اغلب بانوان فرق این دو روش لیزر را نمی‌دانند و به علت خجالت، از کسی نمی‌پرسند و ترجیح می‌دهند تا در اینترنت پرس‌وجو کنند.

لیزر خط بیکینی

ناحیه‌ای که بیرون از شرت قرار می‌گیرد، بیکینی است. لیزر کردن این ناحیه تا حدود ۳ اینچ بیش‌تر از این خط را در برمی‌گیرد و این قسمت را به خوبی تمیز می‌کند. در این نوع روش لیزر، به انتخاب خود مراجعه‌کننده، اپراتور می‌تواند قسمت‌هایی مثل: لبه‌های بیرونی واژن و بالای قسمت تناسلی که زیر شرت قرار دارند را نیز تحت درمان قرار دهد.

آیا لیزر بیکینی باعث سرطان می شود؟

اگر درباره چگونگی انجام لیزر بیش‌تر مطالعه‌ کنیم می‌توانیم به این سوال نیز پاسخ دهیم. در عمل لیزر، از طریق گرما و پرتوهای یونیزه به رنگدانه‌های پوست که به ملانین معروف هستند، گرما می‌دهند و فولیکول‌های آن ناحیه را از بین می‌برند که این‌کار موجب می‌شود که رشد مو در آن قسمت کم شود و بعد از مدتی از بین برود. لیزر هیچ نوع آسیبی به اندام و بافت‌های داخلی بدن وارد نمی‌کند و تنها به فولیکول‌های مو آسیب می‌زند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده امریکا بی‌خطر بودن پرتوهای لیزر موهای زائد را تایید کرده است. امروزه از پرتوهای ایکس برای عکس‌برداری از استخوان‌های بدن استفاده می‌شود، این پرتوهای یونیزه‌کننده وارد دی ان ای سلول‌ها می‌شود و آن‌ها را از بین می‌برد و تخریب دی ان ای سلول‌، زمینه سرطان را فراهم می‌کند. اما اشعه‌های لیزر به صورت سطحی هستند و به داخل بدن نفوذ نمی‌کنند به همین خاطر ضرری برای بدن ندارند.

آیا لیزر بیکینی باعث ناباروری می شود؟

همان‌طور که در قبل گفته شد، پرتوهای لیزر به داخل بدن نفوذ نمی‌کند بلکه فقط در حد یک میلی‌متر به بدن وارد می‌شود و فقط فولیکول‌های مو را هدف قرار می‌دهند و به رحم و تخمدان نمی‌رسد و آسیبی وارد نمی‌کند و باعث ناباروری نمی‌شود. اما بهتر است بدانید که اگر کار لیزر را به فرد غیرمتخصص واگذار کنید ممکن است با ندانستن فرکانس مناسب و درنظر نگرفتن جنس و رنگ پوست، باعث سوختگی یا ایجاد لک روی پوست شما شود.

چند جلسه برای لیزر بیکینی کافی است؟

تعداد جلسات لیزر موهای زائد به جنس ناحیه تحت درمان بستگی دارد. برای مثال: تعداد جلسات برای لیزر پا شش جلسه است اما برای لیزر صورت تعداد جلسات بیشتری نیاز است زیرا جنس این دو ناحیه با هم تفاوت دارد. اما اغلب پس از اتمام جلسه ششم الی هشتم، ۸۰ درصد موهای زائد حذف شده‌اند و به صورت کلی تعداد جلسات لیزر برای هر فرد تفاوت دارد.

بیکینی تنها ناحیه‌ی بی‌دردسر برای لیزر است. لیزر بیکینی حدود شش تا هشت جلسه نیاز دارد، که هرجلسه به مدت ۳۰ دقیقه است و فاصله بین هر جلسه، یک ماه است. اگر بخواهیم به‌صورت علمی بیان کنیم باید بگوییم که، مراحل رشد مو سه مرحله دارد، آناژن، کاتاژن و تلوژن. لیزر در صورتی موثر است و موهای زائد را از بین می‌برد که فولیکول‌‌های مو در مرحله آناژن باشند. به‌دلیل اینکه تمام فولیکول‌های مو به‌صورت همزمان در این مرحله نیستند به تعداد جلسات بیش‌تری نیاز داریم. زمانی کار لیزر تمام می‌شود که، همه‌ی فولیکول‌های مو در مرحله آناژن از بین رفته باشند. به‌طور معمول، پس از گذشت دو جلسه موها نازک و کم‌پشت می‌شوند اما برای متوقف کردن رشد تمام موها بهتر است دوره لیزر را تمام کنید.

آیا آقایان هم می‌توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

لیزر در ناحیه بیکینی را همه افراد می‌توانند انجام دهند زیرا اصلاح کردن آن ناحیه توسط تیغ، ژیلت و… بعد از چند مدت پوست را حساس و تحریک‌پذیر می‌کند. به دلیل این مواردی که گفته شد و دردناک بودن اپیلاسیون برای آقایان به علت داشتن موهای ضخیم‌تر، بهترین روش لیزر بیکینی است. به تازگی آقایان نیز به لیزر موهای شکم، پاها، سرشانه‌ها، پشت، سینه و بیکینی روی آورده‌اند.

لیزر در همه افراد موثر است اما در افرادی که غلظت ملانین بیش‌تری دارند موثرتر است، زیرا این افراد پوستی روشن و موهای تیره دارند. اما لیزر در همه افراد با هر نوع رنگ مویی تاثیر دارد و فقط کسانی که رنگ موی خاکستری، قرمز و یا بلوند دارد، به تعداد جلسات بیش‌تری نیازمند هستند.

آیا باید موهای زائد را قبل از لیزر اصلاح کنیم؟

یک یا چند روز قبل از انجام لیزر باید ناحیه بیکینی را با تیغ یا ژیلت اصلاح کنید، زیرا اگر مویی بلند باشد مانع برخورد پرتوهای لیزر به فولیکول مو می‌شود. برخی از متخصصان این‌کار را خودشان انجام می‌دهند و با انجام این‌ کار سطح ناحیه بیکینی و ریشه‌ی فولیکول‌های مو بهتر در دسترس قرار می‌گیرند. اصلاح قبل از لیزر را سعی کنید با یک تیغ تازه به صورت آرام و ملایم انجام دهید تا پوست شما دچار بریدگی نشود زیرا اگر بریده شود، نمی‌توان آن قسمت را لیزر کرد و بعد از شیو، پوست کمی خشک می‌شود و کمی طول می‌کشد تا دوباره لایه چربی و رطوبت روی آن تشکیل شود به همین دلیل یک یا دو روز قبل از لیزر، باید ناحیه تحت درمان را شیو کنید. همچنین باید توجه داشته باشید اگر بلافاصله پس از شیو، لیزر کنید تا چند روز باعث سوزش و خارش می‌شود.

آیا نتیجه لیزر بیکینی، همیشگی است؟

پرتوهای لیزر، فولیکول‌های مو را تخریب می‌کنند تا رشد مو متوقف شود. اما ممکن است در تغییرات وزنی و یا تغییرات هورمونی، فولیکول‌های جدیدی جایگزین شوند و رشد مو آغاز شود. شما می‌توانید برای جلوگیری از این احتمالات پس از اتمام دوره لیزر خود، سالانه به کلینیک‌ خود مراجعه کنید تا فولیکول‌های به وجود آمده را حذف کنید.

لیزر بیکینی یا اپیلاسیون بیکینی؟ کدام بهتر است؟

برای گرفتن یک تصمیم درست، این دو روش را باهم مقایسه می‌کنیم:

لیزر یک روش موثر و ماندگار است زیرا پرتوهای آن باعث می‌شود تا فولیکول‌های مو تخریب شوند و از رشد مجدد مو جلوگیری می‌کند.‌ اما اپیلاسیون مو یک روش موقت برای حذف موهای زائد بوده که از رشد مجدد مو جلوگیری نمی‌کند و فقط سرعت رشد مو را کُند می‌کند.

اپیلاسیون در یک جلسه انجام می‌شود که با درد زیاد و غیر قابل تحمل همراه است اما لیزر بین ۶ الی ۸ جلسه انجام می‌شود که دردی بسیار کم و جزئی دارد که قابل تحمل است و پس از اتمام جلسه هیچ دردی نخواهید داشت.

لیزر اگر به دست یک متخصص سپرده شود هیچ عوارضی ندارد، درحالی که اپیلاسیون می تواند پوست را تحریک کند و به آن آسیب بزند.

در اپیلاسیون برعکس لیزر احتمال انتقال بیماری‌های عفونی مقاربتی وجود دارد.

آیا خانم‌هایی که به سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS مبتلا هستند نیز می‌توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

اغلب افرادی که به این سندروم دچار هستند و لیزر بیکینی را انجام داده‌اند، از لیزر خود راضی هستند. اما باید نکاتی را درمورد این موضوع بدانید:

بیماری‌های ناشی از اختلالات هورمونی مانند PCOS بر رشد موهای بدن موثرند و ممکن است پس از اتمام دوره لیزر، فولیکول‌های جدیدی ساخته شوند و رشد موها مجددا آغاز شود، پس شما باید این احتمالات را در نظر بگیرید. البته بهتر است که برای دریافت نتیجه‌ای مطلوب، دوره لیزر را کامل کنید و اگر پزشک تشخیص داد، جلسات بیش‌تری تحت درمان باشید.

در کلینیک ساعی، پزشک متخصص قبل از شروع جلسات لیزر با مشاوره‌ای رایگان تشخیص می‌دهد که شما می‌توانید با وجود این سندروم لیزر کنید یا نه.

آیا لیزر بیکینی باعث تیره شدن پوست می‌شود؟

لیزر بیکینی باعث تغییر رنگ نمی‌شود اما افرادی که دارای پوست روشن هستند ممکن است پس از لیزر شاهد لکه‌هایی روی پوست خود باشند که جای نگرانی نیست زیرا پس از گذشت چند روز این لکه‌ها از بین می‌روند.

به شما توصیه می‌کنیم تا پس از لیزر تا چند روز در معرض نور خورشید قرار نگیرید زیرا این‌کار ممکن است باعث تغییر رنگ پوست شما شود. اما خود لیزر رنگ پوست شما را تغییر نمی‌دهد زیرا با رنگدانه‌های پوست کاری ندارد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بیکینی کدامند؟

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های لیزر بیکینی، انتخاب دستگاهی مناسب است که با پوست شما سازگار باشد. به علت ارتباط مستقیم این موضوع با سلامت و زیبایی شما، بهتر است دور کلینیک‌هایی که هزینه کم‌تری دارند و به کادر درمانی و دستگاه‌های پیشرفته مجهز نیستند را خط بکشید.

به‌طور کلی چندین و چند دستگاه برای لیزر بیکینی وجود دارد همانند: الکساندریت، پلاتینیوم، دکا و…

برای لیزر بیکینی، دستگاه دکا از سایر دستگاه‌ها موثرتر است به همین خاطر قیمت بالاتری دارد و اغلب کلینیک‌ها ترجیح می‌دهند تا از این دستگاه استفاده نکنند.

دستگاه های لیزر موهای زائد

اگر تغذیه‌ رسانی به ریشه مو متوقف شود، فولیکول مو تخریب می‌شود و دیگر مویی رشد نخواهد کرد. تنها دستگاهی که می‌تواند این‌کار را انجام دهد، دستگاه دکا است. اگر از این دستگاه استفاده کنید به تعداد جلسات کم‌تری نیاز دارید‌. دکا برای از بین بردن موهای مقاوم‌تر و ریز‌تر از طول موج‌های مختلفی استفاده می‌کند.

بیشتر بدانید: بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

در کدام کلینیک، لیزر بیکینی انجام دهم؟

قبل از انجام لیزر باید درباره کلینیک مورد نظر خود تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آیا مجوز دارند، کادر درمانی مجرب دارند، مجهز به دستگاه‌های پیشرفته هستند یا خیر. زیرا مهم‌ترین مورد در لیزر ناحیه‌ای حساس مثل بیکینی، یک کلینیک خوب است.

به هیچ عنوان به سالن‌های زیبایی یا سایر مراکز بدون مجوز رسمی اعتماد نکنید. اگر قرار است لیزر را یک پرستار یا یک تکنسین انجام دهد، مطمئن شوید که مجوز این‌ کار را دارد و به صورت کلی در کلینیک‌ها باید پزشک متخصص باشد تا لیزر تحت نظر پزشک انجام شود و در صورت لزوم وارد عمل شود.

قبل از انجام لیزر حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا او تشخیص دهد که آیا شما کاندیدای خوبی برای لیزر هستید یا نه.

پزشک کلینیک چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

پزشک معالج ابتدا پرونده‌ای از تاریخچه‌ی پزشکی شما تهیه می‌کند. در این پرونده اطلاعات پزشکی شما مثل سابقه‌ی بیماری‌های پوستی یا زخم، روش‌هایی که قبلا برای اصلاح مو استفاده کرده‌اید و داروهایی که مصرف می‌کنید یا کرده‌اید ثبت می‌شود. سپس اطلاعات مفید و کاملی در مورد مزایا و معایب و عوارض و خطرات احتمالی استفاده از لیزر در اختیار شما قرار می‌دهد که در آخر به خواست شما از قبل و بعد از کار عکس‌برداری می‌کنند تا نتیجه کار را مشاهده کنید.

چند توصیه مهم درباره لیزر بیکینی

اشعه‌ی نور خورشید

زمانی که قصد دارید بیرون بروید حتما از ضد‌آفتاب با SPF30 استفاده کنید و از مصرف ضدآفتاب‌های رنگی پرهیز کنید. به هیچ وجه در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید و خوب است بدانید که کرم‌های سفید‌کننده پوست به تجویز پزشک می‌تواند کمک کند.

داروهای رقیق‌کننده خون

اگر از داروی خاصی به‌خصوص داروهای رقیق‌کننده خون مثل آسپرین یا داروهای ضد التهاب، استفاده می‌کنید حتما پزشک خود را در جریان قرار دهید.

دیگر روش‌های از بین بردن موهای زائد

حداقل تا چهار هفته پیش از انجام لیزر از روش‌های حذف موهای زائد که به فولیکول مو آسیب می‌زنند مثل اپیلاسیون و الکترولیز خودداری کنید.

شیو و اصلاح کردن موهای زائد

زمانی که موهای خود را اصلاح می‌کنید، فولیکول‌ها و ریشه‌های مو آسیب نمی‌بینند. پس مناسب‌ترین راه برای اصلاح موهای زائد قبل از انجام لیزر است.

کلام پایانی

ما در مطالب این صفحه درباره لیزر بیکینی سخن گفتیم و تمامی اطلاعات لازم درباره این روش درمانی را به شما ارائه دادیم و اینک در انتهای مطالب این صفحه به شما پیشنهاد می‌کنیم برای انجام لیزر بیکینی به‌صورت کامل با کادری مجرب و دستگاه‌هایی بروز حتما به کلینیک ساعی مراجعه کنید و از خدمات این کلینیک بهره‌مند شوید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 49

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا