کاشت موکاشت مو

نزدیکی بعد از کاشت مو چه تاثیری بر نتیجه درمان دارد؟

4.2
(13)

آیا نزدیکی بعد از کاشت مو عوارض دارد؟

نزدیکی یا همان رابطه جنسی در بسیاری از موارد پس از عمل‌های جراحی توصیه نمی‌شود. عمل کاشت مو هم یکی از این موارد است که نیاز به مراقبت بعد از عمل دارد. شاید در ظاهر نزدیکی تاثیری بر ناحیه کاشت مو نداشته باشد، اما این مقاله سیر تا پیاز ماجرا را روشن می‌کند.

نزدیکی و برقراری رابطه جنسی مانند ورزش، نحوه خوابیدن و تغذیه یکی از مراقبت‌های بعد از عمل محسوب می‌شود. طبیعتا نزدیکی بعد از کاشت مو به دلیل فعالیت بیرونی و واکنش‌های درونی بدن می‌تواند بر نواحی کاشت تاثیرگذار باشد. حالا می‌خواهیم بدانیم نزدیکی بعد از کاشت مو دقیقا چه تاثیری دارد و از چه زمانی توصیه می‌شود.

مراقبت‌های لازم پس از کاشت مو

کاشت مو عملی است که با برداشتن نوار پوستی و یا با برداشتن فولیکول‌های مو به صورت جدا انجام می‌شود. در واقع این عمل نوعی جراحی به شمار می‌رود که تا زمان بهبودی نیاز به مراقبت دارد. با پیروی از دستورات پزشک و جراح، طی 7 تا 10 روز پس از عمل بهبودی حاصل خواهد شد.

از جمله مواردی که باید پس از عمل کاشت مو مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

  • نزدیکی بعد از کاشت مو
  • نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو
  • ورزش بعد از کاشت مو

این‌ها تعدادی از مهم‌ترین مراقبت‌های پس از عمل کاشت مو است. در ادامه، به بررسی این سه مورد و به ویژه نزدیکی بعد از کاشت مو می‌پردازیم.

مراقبت‌های کاشت مو
مراقبت‌های لازم پس از کاشت مو

نزدیکی بعد از کاشت مو چه تاثیری دارد؟

طبق توصیه پزشکان بهتر است در مرحله اول دوره نقاهت کاشت مو از نزدیکی و فعالیت‌های جنسی خودداری شود. اما مگر نزدیکی تاثیری بر عمل کاشت مو و بهبودی آن دارد؟!

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

نزدیکی و فعالیت‌های جنسی ارتباط مستقیم با جریان خون دارد و با ترشح برخی هورمون‌ها موجب افزایش فشار خون می‌شود. این مسئله ممکن است منجر به مشکلاتی مانند خونریزی و عفونت در نواحی کاشت شود و روند بهبودی را مختل کند.

به علاوه، فعالیت‌های بدنی در حین نزدیکی می‌تواند باعث تعریق شود. در این صورت، ممکن است به فولیکول‌های حساس مو که سعی در چسبیدن به پوست سر دارند، آسیب برساند.

نکته دیگر این است که زخم‌ها برای بهبودی نیاز به پروتئین و سایر مواد مغذی موجود در خون دارند. از آن جا که نزدیکی می‌تواند منجر به کاهش پروتئین شود، پرهیز از آن برای جلوگیری از اخلال در روند بهبودی لازم است.

چند روز بعد از کاشت مو می‌توان رابطه داشت؟

گرافت‌های کاشته شده حدود 4 تا 12 روز پس از عمل در جایگاه جدیدشان مستقر می‌شوند. نزدیکی و فعالیت‌های قلبی و عروقی سنگین ممکن است به دلیل ایجاد فشار زیاد بر پوست سر منجر به ترکیدن برخی گرافت‌ها شود. در این صورت، احتمال از بین رفتن پیوندها به صورت گسترده وجود دارد.

همچنین، نزدیکی بعد از کاشت مو می‌تواند باعث ایجاد تاثیر منفی بر بخیه‌ها و بهبودی محل برداشت شده شود. زیرا در حین نزدیکی، حرکات بدن از کنترل خارج شده و امکان ایجاد ضربه و فشار به محل برداشت وجود دارد.

بنابراین، حداقل تا 10 روز پس از عمل پرهیز از نزدیکی توصیه می‌شود. اگرچه بعد از این مدت هم بیماران باید در هنگام نزدیکی و فعالیت‌های جنسی مراقب باشند. آن‌ها باید از دست زدن به سر و وارد کردن هرگونه فشار و کشش به پوست سر خودداری کنند.

کاشت مو
کاشت مو

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو یکی از مراقبت‌های سخت و مهم این دوران است. شاید خوابیدن برای بیمار سخت شود و خواب راحتی نداشته باشد، اما برای نتیجه مثبت لازم است مدتی تحمل کند.

خوابیدن روی شکم و پهلو در هفته اول پس از عمل ممنوع است. زیرا در این حالت سر و خط کاشت مو روی بالش کشیده می‌شود. بهتر است به صورت نشسته خوابید.

بیمار به منظور کاهش خطر تورم، باید در هفت روز اول پس از عمل سر خود را بالا گرفته و بدون وارد آوردن فشار به سر بخوابد. در برخی از بیماران ممکن است این زمان کوتاه‌تر باشد. این به این دلیل است که همه افراد پس از کاشت مو دچار تورم نمی‌شوند. بنابراین، اگر در اطراف پیشانی خود فشاری احساس نمی‌کنید، می‌توانید به حالت عادی بخوابید.

اما در صورت احساس ورم یا فشار خفیف، توصیه شده که تخت را به حالت یک صندلی راحتی موقت درآورید. همچنین، می‌توانید با استفاده از تعدادی بالش فاصله ایجاد کنید. در هر صورت، فشار یا برخوردی نباید به سر وارد شود و بهتر است سر را با زاویه 45 درجه بالا نگه دارید.

کاشت مو
کاشت مو

ورزش بعد از کاشت مو

وقتی صحبت از ممنوعیت نزدیکی بعد از کاشت مو به میان می‌آید، پس حتما از ورزش بعد از کاشت مو هم باید پرهیز شود. واضح است که ورزش و هر گونه فعالیت سنگین باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود.

طبق توصیه پزشکان، در هفته اول پس از کاشت مو ضربان قلب و فشار خون باید در حالت طبیعی نگه داشته شود. با این حال، انجام نرمش‌های سبک مانعی ندارد. پیاده‌روی و یوگا هم جایگزین‌های مناسبی برای ورزش سنگین هستند.

سخن پایانی

برای دریافت نتیجه مثبت از عمل کاشت مو حتما مراقبت لازم است. نزدیکی بعد از کاشت مو، نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو و ورزش بعد از کاشت مو از مهم‌ترین این مراقبت‌هاست. نزدیکی و هر گونه فعالیت جنسی از مسائلی است که خیلی اوقات پس از درمان نادیده گرفته می‌شود.

اما در زمینه کاشت مو نزدیکی یکی از مراقبت‌های پس از درمان است که کمتر به آن پرداخته می‌شود. در صورتی که لازم است درباره آن آگاهی لازم دریافت شود. برای این کار می‌توانید به متخصص و یا سایت کلینیک مورد نظر مراجعه کنید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108


منابع: Dr. Yetkin BayerKent H. Webb M.D. FACS

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.2 / 5. تعداد رای ها 13

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا