کاشت مو

نحوه و زمان کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

4.9
(28)

رعایت صحیح مراقبت های بعد از کاشت مو از مهمترین عوامل موفقیت درمان است که نتیجه نهایی کاشت مو را تحت تاثیر قرار می دهد. نحوه و زمان کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو، یکی از همین مواردی است که باید به درستی رعایت شود. فولیکول های کاشته شده از حساسیت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل رعایت دستورالعمل های پزشک برای محافظت از موها ضروری می باشد. از این رو کوتاه کردن موهای جدید نیازمند رعایت توصیه های پزشک می باشد.

کوتاه کردن موهای جدید بعد از کاشت مو

بسیاری از افراد بعد از کاشت مو، متوجه تغییر اندازه موهای کاشته شده و موهای طبیعی خود می شوند. این مسئله به دلیل تفاوت در سرعت رشد موهاست. فولیکول های جدید با سرعت کمتری رشد می کنند و اندازه متفاوتی نسبت به موهای طبیعی شما دارند.

برخی نیز انتظار دارند بلافاصله بعد از جراحی، رشد موهای جدید آغاز شود. درحالیکه رشد فولیکول های جدید کمی زمان بر است و نیاز به زمان دارد. بطور معمول 3 ماه بعد از کاشت مو روند رشد فولیکول ها آغاز می شود و موهای جدید شروع به رشد می کنند. بعد از اینکه رشد موهای جدید به مرحله پایداری رسید، می توانید روند کوتاه کردن موهای جدید را آغاز کنید. در ابتدا سرعت رشد موها بسیار کم است و موها نازک هستند اما بعد از سپری کردن مرحله شوک جراحی، ضخامت و تراکم موها افزایش میابد.

حدود ۶ ماه بعد از کاشت مو سرعت و ضخامت رشد موها افزایش یافته و موها دائمی می شوند. با ثابت شدن فولیکول ها، براحتی می توانید اقدام به کوتاه کردن موها کرده و آن ها را به مدل دلخواه خود کوتاه کنید. البته هر اقدامی برای کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو، باید با رعایت دستورالعمل ها و مشورت پزشک انجام شود.

زمان مناسب برای کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو

2 تا 4 هفته بعد از کاشت مو، فولیکول ها در محل جدید تثبیت می شوند و شما می توانید با مشورت پزشک، اقدام به کوتاه کردن موهای ناحیه برداشت کنید. همچنین می توانید برای پوشاندن زخم ها در ناحیه بانک مو، موها را در اندازه بلندتری کوتاه کنید. البته طی این مدت کوتاه کردن موها فقط با قیچی مجاز است نه تیغ و وسایل برقی.

یکی از نکاتی که هنگام کوتاه کردن موها باید به آن توجه شود، بهبودی کامل زخم ها و دلمه هاست. قبل از اقدام به کوتاه کردن موها، اطمینان حاصل کنید که زخم ها کاملا بهبود یافته و دلمه ها ریزش کرده اند. درصورتی که با وجود زخم ها، اقدام به کوتاهی کنید ممکن است خونریزی زخم ها، موجب صدمه دیدن گرافت ها شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

توصیه کلی این است که برای کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو، 3 ماه صبر کنید. فولیکول های جدید 3 ماه بعد از جراحی شروع به رشد کرده و بعد از سپری کردن مرحله شوک جراحی، دائمی می شوند. در این زمان شما می توانید اقدام به کوتاه کردن موهای جدید کنید اما نمی توانید از ماشین اصلاح استفاده کنید. برای تراشیدن موها باید کمی صبر کنید و از ماه ششم به بعد با مشورت پزشک اقدام به تراشیدن موها کنید.

اولین اصلاح بعد از کاشت مو، باید به دقت انجام شود. بنابراین حتما دقت کنید که در اولین اصلاح، قیچی را در نزدیکی سطح پوست قرار ندهید. علاوه بر این به دلیل اینکه دوره بهبودی و شرایط افراد باهم متفاوت است، بهتر است قبل از کوتاه کردن موها با پزشک خود مشورت کنید. برخی مواقع ممکن است روند بهبودی شما کند باشد و هنوز مقداری زخم و تورم روی پوست سر وجود داشته باشد. در چنین شرایطی پزشک تشخیص می دهد چه زمانی می توانید اقدام به کوتاه کردن موها کنید.

کوتاهی موها بعد از کاشت مو

زمان استفاده از تیغ و ماشین اصلاح بعد از کاشت مو

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، بهتر است در اولین اصلاح بعد از جراحی، قیچی را در نزدیکی سطح پوست قرار ندهید، زیرا ممکن است به بافت موها آسیب وارد شود. نحوه کوتاه کردن موها نیز بسیار حائز اهمیت است. تا 3 ماه بعد از جراحی برای کوتاه کردن موها می توانید از قیچی استفاده کنید، اما مجاز به استفاده از تیغ و ماشین اصلاح نیستید. زیرا استفاده از تیغ و ماشین اصلاح به دلیل برخورد با گرافت ها، می تواند آسیب جبران ناپذیری به فولیکول ها وارد کند.

برای تراشیدن موها با استفاده از تیغ و ماشین اصلاح حداقل باید 6 ماه صبر کنید و سپس با مشورت پزشک اقدام به تراشیدن موها کنید.

شانه زدن موها بعد از کاشت مو

2 هفته اول بعد از کاشت مو، گرافت ها بسیار حساس هستند و نباید فشاری به آن ها وارد شود. برای شانه زدن موها، بهتر است 2 هفته بعد از جراحی اقدام کنید و این کار را با دقت و با حرکات آرام انجام دهید تا آسیبی به گرافت ها وارد نشود. هنگام خیس بودن موها، به هیچ عنوان اقدام به شانه زدن موها نکنید، زیرا در این شرایط موها مرطوب هستند و ممکن است ریزش کنند.

آیا رنگ کردن موها بعد از کاشت مو مجاز است؟

بعد از کاشت مو شما ممکن است بخواهید به موهای خود حالت دهید، آن ها را رنگ کنید و موهای خود را زیباتر کنید. رنگ کردن موها در هفته های اول بعد از کاشت مو مجاز نیست، زیرا مواد شیمیایی موجود در رنگ ها می تواند باعث شکنندگی فولیکول ها شود. 2 ماه بعد از جراحی می توانید با مشورت پزشک خود اقدام به رنگ کردن موها کنید.

برای استفاده از اتو و سایر وسایل برقی نیز بهتر است کمی صبر کنید و عجله نکنید. وسایل برقی می تواند باعث سوختن فولیکول ها شود و اثرات نامطلوبی برای موهای کاشته شده داشته باشند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب ما در کلینیک ساعی تماس گرفته و از خدمات مشاوره حرفه ای ما بهره مند شوید. کلینیک ساعی برترین کلینیک تخصصی پوست و مو در تهران، آماده ارائه خمات پوست و مو با برترین تجهزات پزشکی و با تکیه بر تخصص پزشکان ماهر و مجرب به شما عزیزان است.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 28

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا