کاشت مو

چه مدت بعد از کاشت مو می‌توان ورزش کرد ؟

3.5
(4)

ورزش نیاز روزانه بدن است و بسیاری از افراد زمانی را در هر روز به فعالیت‌های بدنی اختصاص می‌دهند. اما اگر به تازگی کاشت مو انجام داده‌اید باید توجه داشته باشید که ورزش ممکن است شما را دچار مشکل کند. اینکه چه مدت بعد از کاشت مو می‌توان ورزش کرد سؤال همه افرادی است که کاشت مو را انجام داده‌اند. ما در این مطلب جزییات ورزش بعد از کاشت مو را بررسی می‌کنیم. شما نیز ضمن مطالعه این مطلب بهتر است تا همزمان با پزشک خود در مورد ورزش بعد از کاشت مو مشورت داشته باشید.

آیا ورزش بعد از کاشت مو مضر است؟

بعد از انجام کاشت مو، پزشک متخصص به شما در مورد فعالیت‌های بدنی و ورزش بعد از کاشت مو اطلاعاتی خواهد داد. اگر ورزشکار هستید و یا سبک زندگی شما با ورزش عجین شده است باید حتماً این اطلاعات را جدی بگیرید. نکته مهم اینجاست که شما بعد از کاشت مو باید حساسیت بیشتری روی سر و موهای خود داشته باشید. ورزش بعد از کاشت مو ممکن است سر شما را دچار تعریق کند و این تعریق باعث اختلال در فرآیند رشد موهای کاشته شده می‌شود. بنابراین ورزش بعد از کاشت مو باعث می‌شود تا فرآیند ترمیم که مهم‌ترین بخش کاشت مو است به‌درستی انجام نشود. اگر توصیه‌های پزشک خود را در مورد ورزش بعد از کاشت مو جدی نگیرید ممکن است نتایج خوبی نگیرید. نتیجه ورزش بعد از کاشت مو ممکن است عدم یکدست شدن موهای کاشته شدن بعد از گذشت زمان باشد.

چه زمانی بعد از کاشت مو فعالیت بدنی را شروع کنم؟

اگر به تازگی کاشت مو را انجام داده‌اید حتماً فعالیت‌های بدنی خود را برنامه‌ریزی کنید. فعالیت‌های ورزشی سنگین بلافاصله بعد از کاشت مو ممکن است کل زحمات پزشک را خراب کند و بعد از مدتی ببینید که کاشت مو اصلاً موفقیت‌آمیز نبوده است. کاشت مو به استراحت نیاز دارد و شما مسئول هستید که به موهای تازه کاشته اجازه دهید تا در زمان مشخص رشد کنند. پیشنهاد ما برای ورزش بعد از کاشت مو طبق برنامه زمانی زیر می‌باشد.

  • هفته اول: هفته اول بعد از کاشت مو حساس‌ترین و مهم‌ترین هفته در طول دوره درمان است. تفاوتی نمی‌کند که چه روشی برای کاشت موی خود انتخاب کرده‌اید، شما باید از هر فعالیت بدنی پرهیز کنید. شما حتی نباید در طی این هفته پیاده‌روی کنید. در این دوره گرافت ها در مرحله ابتدایی رشد قرار دارند و افزایش ضربان قلب و تعریق بر روی سر اختلال بسیار زیادی بر فرآیند رشد ایجاد می‌کند. ورزش بعد از کاشت مو در هفته اول مجاز نیست و شما در این هفته فقط باید استراحت کنید.
  • هفته دوم تا سوم:‌ در طی هفته‌های دوم و سوم شما مجازید که پیاده‌روی سبک انجام دهید ولی دویدن به صورتی که بدنتان شروع به عرق کردن کند مجاز نیست. ورزش‌های سبک در صورتی مجاز است که سبب افزایش فشار خون و تعریق شما نشود. در طی این مدت حتماً با پزشک خود ارتباط داشته باشید و به‌صورت خودسرانه دست به هر ورزشی نزنید. ممکن است شرایط شما نسبت به سایر افراد متفاوت باشد و بهترین شخص برای مشورت دادن پزشک شماست.
  • هفته چهارم تا ششم: در طی هفته چهارم تا هفته ششم فعالیت‌های سنگینی را انجام ندهید. پیاده‌روی سبک در طی این مدت اشکال ندارد. استراحت در این مدت بهترین کار است چرا که شما به موهای کاشته شده اجازه می‌دهید تا به‌خوبی رشد کنید و اختلالی در آن ایجاد نشود. اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید و برای ورزش بعد از کاشت مو نگران هستید حتماً باید از مشاوره‌های پزشک خود استفاده کنید.
  • هفته هشتم:‌ در هفته هشتم به بعد پزشک شما پیشنهاد می‌کند که فعالیت‌های ورزشی خود را از سر بگیرید. شما با ورزش کردن در هفته هشتم به بعد به رشد بهتر موهای خود کمک زیادی می‌کنید. بنابراین در هفته هشتم به بعد علاوه بر اینکه ورزش ممنوع نیست بلکه انجام آن برای سلامت موها توصیه می‌شود.

چه نوع ورزش‌هایی را بعد از کاشت مو می‌توان انجام داد؟

شما بعد از انجام کاشت مو اگر به مدت چند هفته استراحت کنید لطف بزرگی به موهای کاشته شده خود کرده‌اید. در طی هفته‌های اول حتی پیاده‌روی نیز منع شده است. اما با گذشت چند هفته شما می‌توانید نرمش‌های صبحگاهی، یوگا و مدیتیشن را انجام دهید. در طی این مدت شما باید حواستان به ضربان قلب، فشار خون و میزان تعریق خود باشید تا افزایشی نداشته باشد. ورزش‌هایی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال و شنا را بعد از حدود 1 الی 2 ماه بعد از کاشت مو با مشورت پزشک انجام دهید. ورزش‌های سنگینی همچون بدن‌سازی و وزنه‌برداری نیز بهتر است که حتماً با مشورت و نظر پزشک انجام شود. بنابراین ورزش بعد از کاشت مو حتماً باید به صورتی باشد که نتیجه زحمات خود و پزشکتان را خراب نکند.

بعد از انجام کاشت مو چه مراقبت‌هایی لازم است؟

انجام ورزش بعد از کاشت مو باید کاملاً زیر نظر پزشک باشد و حتی غذا خوردن شما نیز باید حساب شده باشد. خوردن غذاهای تند، قندی و فست فودی در مراحل بعد از کاشت مو توصیه نمی‌شود. همچنین سشوار بعد از کاشت مو نیز بهتر است انجام نشود، چرا که دمای زیاد رشد موهای تازه کاشته شده را خراب می‌کند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که حتماً برای کاشت مو به کلینیکی مراجعه کنید که مشاوره‌های بعد از کاشت نیز داشته باشند.  شما می‌توانید برای انجام یک کاشت موی طبیعی با خیالی راحت به کلینیک ساعی مراجعه کنید. کلینیک ساعی علاوه بر اینکه با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته بهترین کاشت مو را برای شما انجام می‌دهند از پزشکان متخصصی بهره‌مند است که شما را در مورد ورزش بعد از کاشت مو و سایر مراقبت‌ها کمک می‌کند. هزینه کاشت مو در کلینیک ساعی نسبت به سایر کلینیک‌ها بسیار مناسب‌تر است. کلینیک ساعی علاوه بر کاشت مو، در کاشت ابرو و سایر خدمات زیبایی نیز فعال است و بدون اغراق بهترین کلینیک کاشت مو کشور است.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع :treatmentroomslondon

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 3.5 / 5. تعداد رای ها 4

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا