کاشت مو

آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف قابل انجام است؟

5
(1)

کاشت مو برای افرادی که دارای بانک موی ضعیفی هستند عموما پیچیده‌تر از کاشت مو برای افرادی است که بانک موی مناسب دارند و این مسئله عموما می‌تواند برای کسانی که دارای بانک موی ضعیفی هستند مشکل ساز باشد اما راه حل این مساله کجاست؟

آیا افرادی که دارای بانک موی ضعیف هستند نیز می‌توانند مراحل کاشت را انجام دهند؟

چه روش های برای کاشت مو وجود دارد که افراد دارای بانک موی ضعیف نیز بتوانند از مزیت های کاشت مو بهره‌مند شوند؟

برای پاسخ به تمامی این سئوالات، شما مخاطبین عزیز می‌توانید تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید. در ابتدا برای پاسخ به این سوالات و بررسی این موضوع باید درمورد بانک مو اطلاعات لازم و دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

کاشت مو

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

بانک مو چیست؟

در روش‌های کاشت مو به طور معمول گرافت‌ها یا پیوندهای مو از بخش‌های مختلف بدن جدا شده و در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شوند که باید بدانید اصولا جداسازی از بخش پس‌سر انجام می‌شود، به ناحیه‌ای که از آن گرافت‌های مو برداشته می‌شود بانک مو گفته می‌شود.

جالب است بدانید در مردان عموما موهای پشت و طرفین سر تراکم بالایی دارند و جداسازی گرافت‌ها از این بخش‌ها صورت می‌پذیرد.

بانک موی ضعیف و کاشت مو

هرچه بانک مو  قوی‌تر باشد و میزان تراکم بالاتری داشته باشد، کاشت موی بهتری حاصل می گردد. اما کاشت مو با بانک موی ضعیف نیز قابل انجام است و غیر ممکن نیست. شما زیباجوی گرامی می توانید برای مشاوره رایگان با ما در کلینیک ساعی تماس بگیرید.

گرچه کاشت مو با بانک موی ضعیف برای متخصصین کاشت مو کار بسیار دشواری است اما این امر غیرممکن نبوده و کاملا امکان پذیر است. حال بسته به نظر پزشک و به میزان ضعف بانک مو روش‌های متفاوتی جهت کاشت اتخاذ می‌شود که در زیر این روش‌ها را نام برده و توضیحات جامعی درباره هر یک ارائه می‌دهیم.

روش‌ ترکیبی برای بانک موی ضعیف

هر دو تکنیک FUT و FIT در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد و نواحی طاسی به طور کامل پوشیده می‌شود. به گفته متخصصان، روش ترکیبی روش بسیار موثری است، در این روش برداشت گرافت‌های مو در حدود ۴۰۰۰ عدد می‌رسد که این خود تعداد گرافت برداشت شده‌ی قابل توجهی است. باید بدانید در کاشت ریش و سبیل نیز روش FIT  به تنهایی پاسخگو نیست زیرا در آن صورت گرافت برداشت شده بسیار محدود است و اتلاف فولیکولی نیز حاصل می‌شود.

 روش BHT

این مدل، روشی فوق العاده جهت کاشت مو برای افرادی است که دارای بانک موی ضعیفی هستند. روش BHT با عنوان پیوند موی بدن به سر شناخته می‌شود که در این روش می‌توان مابین ۵۰۰ تا ۶۰۰ گرافت مو از بدن فرد فاقد بانک مو برداشت کرد یا ۱۵۰۰ گرافت از قسمت ریش جداسازی کرد و مورد استفاده قرار داد و همچنین گرچه نمی‌توان برای احیای کامل خط رویش از موهای بدن استفاده نمود اما برای پر کردن بعضی از مناطق و همچنین افزایش تراکم مو نیز می‌توان از این روش بهره گرفت و مسئله جالب درباره کاشت به روش BHT این است که این روش نیز مشابه روش FIT فاقد جای گذاری هر گونه زخم جراحت و بریدگی است.

در بعضی از کلینیک‌های مجهز و مطرح مو برداشت گرافت های مو از قسمت پشت قفسه سینه و زیر فک انجام می‌شود تا فرد هیچ آسیب ظاهری را تجربه نکند و جالب است بدانید از موهای ریش نیز برداشت انجام می‌شود به این صورت که اگر شخص مورد نظر دارای ریش های پرپشت و زیاد باشد می توان‌ ۱۵۰۰ گرافت مو از این قسمت بدست آورد.

روش مکمل یا جایگزین

گرچه می‌دانیم BHT راه‌حلی صحیح برای جبران موهای از دست رفته نیست اما به جهت کاشت مو با بانک موی کم BHT می‌تواند به صورت یک روش مکمل مورد استفاده قرار گیرد.

جزئیات روش BHT

در این روش فولیکول‌ها از محل مورد نظر برداشته می‌شوند و به سر انتقال می‌یابند. گرچه محل استخراج فولیکول‌ها زخم‌های بسیار کوچکی را بر جای می‌گذارد اما این زخم‌ها سطحی و ساده هستند و پس از مدتی به طور کامل بهبود می‌یابد و لکه یا زخمی برجای نمی‌گذارد.

کاشت مو با بانک موی دیگران چه مزایایی دارد؟

کاشت مو با بانک موی دیگران دارای مزیت‌هایی است. نخست اینکه زخم در نواحی بانک مو دیگر وجود ندارد دوم برای افرادی که بانک موی خوب ندارند این مسئله بسیار قابل توجه است و سوم اینکه در این مورد بیمار ،دوره نقاهت کمتری را سپری می‌کند.

کاشت مو با بانک موی دیگران چه معایبی دارد؟

گرچه کاشت مو با بانک موی دیگران دارای مزایای بسیاری است اما در این روش ممکن است فولیکول‌های کاشته شده ضعیف عمل کنند و رشد مو حاصل نگردد و همچنین با برداشت مو، ممکن است ایجاد عفونت نماید و گاها سلامت بیمار به خطر می‌افتد همچنین در این روش احتمال پس زدن فولیکول‌های کاشته شده و ریزش مجدد مو پس از مدت زمان کوتاه و یا طولانی وجود دارد.

چه نگرانی‌هایی جهت استفاده از موهای بدن برای کاشت موی سر وجود دارد؟

  • از بین رفتن موهای پیوند زده شده در بازه زمانی ۲ الی ۳ سال
  • ناسازگاری مابین موهای سطح بدن و موهای سطح سر و در نهایت پس زدن عمل کاشت
  • تفاوت ساختاری مابین موهای سطح بد و موهای سر
  • نحوه برداشت مو از بدن

افرادی که جهت کاشت مو اقدام می‌کنند باید داری چه ویژگی‌هایی باشند؟

  • این افراد باید دارای سن مناسب باشند
  • مقدار تراکم موهای سر این افراد بهتر است کم باشد
  • از لحاظ عمومی این افراد سالم باشند
  • این افراد خود را برای این عمل باید آماده کنند

کاشت مو با استفاده از موهای ریش

موی ریش علاوه بر اینکه دارای ضخامت قابل توجهی است سرعت رشد بالایی نیز دارد و همان طور که در قسمت‌های بالا گفته شده استفاده از این ناحیه برداشت فولیکول‌های مو را تا سقف ۱۵۰۰ گرافت ممکن می‌سازد.

شاخص اهدا قفسه سینه  TD

برای بررسی میزان موفقیت کاشت به روش BHT از این شاخصه استفاده می‌شود که دارای پارامترهای مختلفی است از جمله

  • طول موهای بدن
  • میزان تراکم
  • شباهت ساختاری(رنگ، فرم و حالت مو)
  • وسعت ناحیه برداشت و تعداد گرافت‌ها

کاشت مو به روش FCL

کاشت مو در این روش توسط دستکاری فولیکول‌های مو انجام می‌شود این روش علاوه‌ بر مزایای زیادی که دارد یکی از سریع‌ترین روش‌های کاشت مو است. اما نکته مهمی که باید بدانید این است این مدل کاشت به روش سلول های بنیادی، در حد تئوری و نظریه‌های آزمایشگاهی است و هنوز توسط متخصصان این حوزه عملی نشده است.

اصلی‌ترین ایده روش FCL رشد مو به وسیله فولیکول‌های موی تکثیر شده است. در این روش فولیکول‌های مو از قسمت پشت سر جدا می‌شود اما برخلاف روش‌های مرسوم کاشت مو به صورت مستقیم بر روی سر انجام نمی‌شود. در این روش فولیکول‌ها جداسازی می‌شوند و در آزمایشگاه تحت شرایط مطلوب رشد می‌کنند سپس فولیکول‌هایی که توانایی رشد را پیدا کردند روی سر قرار داده می‌شوند و این فولیکول‌ها همانطور که در شرایط آزمایشگاهی رشد کردند هنگامی که روی سر نیز قرار می‌گیرند به رشد خود ادامه می‌دهند.

روش سوپرترکیبی در کاشت مو

در این روش علاوه بر روش‌های FIT و FUT از روش BHT نیز استفاده می‌کنند به نحوی که از موهای ریش و موهای سینه جهت افزایش تراکم استفاده می‌کنند. به این صورت که در حدود ۵۰۰۰ گرافت مو استخراج می‌شود که این خود تمام ظرفیت بانک موی یک فرد است.

جالب‌است بدانید دو نکته بسیار مهم برای کاشت مو به روش سوپرترکیبی و ترکیبی وجود دارد نخست اینکه امکان برداشت بانک مو فراهم باشد و دوم اینکه در این روش‌ها، کاشت مو به روش FUT نیز امکان پذیر باشد همچینین اگر پوست سر فرد فاقد کشتسانی باشد استفاده از این دو روش تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

دلیل اهمیت بانک مو چیست ؟

شاید برای شما نیز این سوال مطرح شده باشد که چرا اصولا برداشت گرافت‌های مو از قسمت‌های پشت سر و طرفین صورت میگیرد و چرا کمتر از بخش‌های دیگر دارای مو استفاده می‌کنند این به این دلیل است که متخصصان این حوزه بر این باوراند که این نواحی در برابر طاسی مقاوم هستند و به همین علت نواحی پشت سر و طرفین در برداشت بانک مو  بسیار حائز اهمیت می‌باشند.

کلام پایانی

متخصصین کاشت مو در کلینیک ساعی بر تمامی مسائل و مشکلات احتمالی شما عزیزان به خوبی اشراف داشته و در مقایسه با کلینیک‌های بسیار معتبر خارجی از جمله کلینیک استیوین در ترکیه هم سطح بوده و حتی گاهی از مزیت‌های برتری نیز برخوردار است. این مرکز با استفاده از متخصصان بروز و مجرب توانسته به عموم خواسته‌های بیماران خود پاسخ دهد. اینک در آخر این مطالب قصد داریم به دو سوال اساسی درباره این موضوع پاسخ دهیم تا توانسته باشیم شما را به طور کامل با موضوع کاشت مو آشنا نماییم.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا