کاشت مو

⭕️ نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو

5
(23)

یکی از رایج ترین دغدغه های بعد از کاشت مو درباره نحوه خوابیدن و استراحت بعد از جراحی است. به همین دلیل در این بخش از مقالات کلینیک ساعی به جزئیات این موضوع می پردازیم و نکاتی درباره نحوه خوابیدن در دوره نقاهت بعد از جراحی را به شما ارائه می دهیم.

خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو

همانطور که می دانید طی 2 هفته اول بعد از جراحی، گرافت ها ضعیف و حساس هستند و در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از کاشت مو، در معرض آسیب قرار گرفته و موجب عدم موفقیت کاشت مو می شوند. یکی از راه های مراقبت از موهای تازه کاشت شده خوابیدن صحیح بعد از کاشت مو می باشد. طی 2 هفته اول بعد از جراحی، لازم است عادات خواب خود را تغییر دهید. زیرا موقعیت نامنظم خواب و عادات نامناسب، می تواند باعث تحریک پوست سر شده و دوره نقاهت شما را طولانی تر کند. لذا 7 تا 10 روز بعد از جراحی، هنگام خواب و استراحت از یک بالشتک گردنی استفاده کنید. این بالشتک باعث می شود سر در موقعیت بی خطر و خنثی قرار گرفته و از برخورد پیوندها با بالشت جلوگیری شود.

همچنین شما می توانید بعد از کاشت مو هنگام خواب و استراحت از یک بالشت اضافه استفاده کنید. این کار باعث می شود سر نسبت به بدن در ارتفاع بالاتری قرار بگیرد و علاوه بر محاقظت از پیوندها، تورم بعد از جراحی کاهش یابد.

در هفته های اول بعد از کاشت مو به دلیل شکننده بودن گرافت ها تماس پیوندها با بالشت و سطوح مختلف، خطر از بین رفتن گرافت ها را به همراه دارد. به همین دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها می تواند بر نتایج کاشت مو تاثیر منفی بگذارد و موفقیت درمان را به خطر بیندازد.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

برای دستیابی به بهترین نتیجه از کاشت مو، پیروی از توصیه های تیم جراحی بسیار حیاتی است. یکی از مهم ترین توصیه ها تغییر عادات خواب در چند روز اول بعد از جراحی است، تا از برخورد گرافت ها با بالشت جلوگیری شود. نکات زیر به شما کمک می کند هنگام خواب از پیوندها مراقبت کنید و دوره بهبودی را کوتاه تر کنید:

  • سر و گردن خود را بالاتر از بدن نگه دارید.

در روزهای اول بعد از کاشت مو بخصوص هفته اول بعد از عمل، سر را در ارتفاع بالاتری نسبت به بدن قرار دهید. از آنجایی که احتمال بروز تورم و کبودی  وجود دارد، این کار به کاهش تورم بعد از کاشت مو کمک شایانی می کند. برای محافظت از گرافت ها، همچنین می توانید از یک بالشتک گردنی یا یک حوله تمیز استفاده کنید تا پیوندها تماسی با بالشت نداشته باشند و در وضعیت ایمن قرار بگیرند. علاوه بر این، اگر عادت دارید رو به شکم بخوابید، بهتر است بعد از جراحی عادات خواب خود را تغییر داده و به پشت بخوابید تا به گرافت ها آسیب وارد نکنید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

  • هنگام خواب از حرکت بیش از حد خودداری کنید.

بعد از جراحی از چرخیدن و حرکات بیش از حد در رختخواب خودداری کنید، زیرا این کار باعث تماس پیوندها با ملحفه و بالشت و جداشدن پیوندها می شود. اگرچه ممکن است رعایت این نکات کمی مشکل باشد، اما این مراقبت ها موقتی است و برای دریافت نتایج مثبت لازم است از این توصیه ها پیروی کنید.

  • بالشت خود را با حوله یا ملحفه تمیز بپوشانید.

ممکن است بعد از جراحی در نواحی کاشت مو ترشحاتی ایجاد شود. از این رو بهتر است برای تمیز نگه داشتن بالشت خود روی آن یک ملحفه یا حوله قرار داده تا ترشحات مستقیما روی بالشت نریزد و بلافاصه بتوانید با تعویض آن، بالشت و محیط اطراف سر را پاکیزه نگه دارید.

  • حتی الامکان از مصرف داروهای خواب آور اجتناب کنید.

طی 5 روز اول بعد از جراحی، داروی خواب آور مصرف نکنید. زیرا سنگین شدن خواب ممکن است باعث شده ناخواسته گرافت ها با بالشت تماس پیدا کنند و در اثر ضربه و فشار دچار آسیب شوند. البته بعد از کاشت مو به دلیل خارش پوست سر و موقعیت ناخوشایتد خواب ممکن است در به خواب رفتن مشکل داشته باشید. اما این ناراحتی اولیه موقت است و به زودی با تثبیت شدن گرافت ها می توانی  به وضعیت منظم خواب خود برگردید.

در برخی افراد که مشکل جدی در به خواب رفتن دارند، ممکن است پزشک داروهای خواب آور تجویز کند. بنابراین مصرف این داروها در صورت صلاحدید پزشک شما بلامانع است. اما از مصرف خودسرانه هرگونه دارو بعد از جراحی اجتناب کنید.

خوابیدن بعد از کاشت مو

چه موقع می توانم به حالت عادی بخوابم؟

ما به شما توصیه می کنیم هفته اول بعد از جراحی سر را در ارتفاع بالا قرار دهید. بعد از گذشت 7 تا 10 روز که تورم کاهش پیدا می کند، می توانید صاف دراز بکشید. اما بهتر است تا روز دهم استفاه از بالشتک گردنی را ادامه دهید تا پیوندها در موقعیت جدید خود تثبیت شوند و خطر آسیب به آن ها به حداقل برسد. بعد از ثابت شدن گرافت ها، می توانید با مشورت پزشک با یک بالشت معمولی بخوابید.

لطفا توجه داشته باشید که فرایند بهبودی از در افراد مختلف متفاوت است. با وجود اینکه دستورالعمل های ارائه شده کاربری همگانی دارند، اما اولویت با توصیه های پزشک معالج خود شما است. ممکن است پزشک شما با معاینه وضعیت گرافت ها، دستورالعمل متفاوتی به شما ارائه دهد. بنابراین بهتر است همیشه پیرو توصیه های تیم جراحی خودتان باشید. اگر شما هم اطلاعات مفیدی درباره نحوه خوابیدن و استراحت بعد از کاشت مو دارید، در بخش نظرات، تجربیات خود را با مخاطبان ما در میان بگذارید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 23

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا