کاشت مو

جدیدترین روش‌های کاشت مو در ایران و جهان

5
(35)

طبق آمار گزارش شده،  تقریبا از هر 3 مرد و از هر 5 زن، یک نفر از مشکل ریزش مو یا طاسی رنج می‌برد.  امروزه با پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی و علم پزشکی، روش‌های کاربردی‌تری برای کاشت مو معرفی شده است. با ظهور این روش‌ها متقاضیان و متخصصان آرامش خاطر بیشتری یافته‌اند. چرا که بیشتر این روش‌ها نه تنها همراه با کاهش عوارض هستند، بلکه مراجعه‌کننده دوران نقاهت را نیز به سرعت و با درد کمتری می‌گذراند.

در این مقاله سعی بر آن است که با معرفی دو نوع از روش‌های جدید کاشت مو، به مراجعه‌کنندگان در تصمیم‌گیری کمک کنیم. مخصوصا به آن دسته از کسانی که به دنبال تراکم فراوان موها با خط رویش طبیعی‌تر هستند. به این ترتیب به زیبایی خود بیفزایند. اما قبل از آن، بهتر است دیگر روش‌های گوناگون و پیشین هم مورد بررسی قرار بگیرد. سپس به معرفی جدیدترین روش کاشت مو در جهان، ARTAS و جدیدترین روش کاشت مو در کلینیک تخصصی ساعی در ایران، Sapphire FUE می‌پردازیم.

کاشت مو به روش FUE

انواع روش‌های کاشت مو

به‌طور‌کلی روش‌های کاشت مو در دو دسته‌ FUT و FIT تقسیم می‌شود. اما با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دستگاه‌های تخصصی متعدد، متخصصان روش‌های دیگری را از این دو روش استخراج و در دنیا و ایران به عنوان روش‌های جدیدتری طبقه‌بندی کرده‌اند. شناخت این روش‌ها برای متقاضیان این فرصت را فراهم می‌آورد که با شناخت بیشتر و علاوه‌بر بررسی شرایط خود، بهترین گزینه را برای داشتن موهایی زیبا انتخاب کنند. این روش‌ها به ترتیب پیدایش زمانی عبارت هستند از:

  • کاشت مو به روش FUT : در این روش با برداشت یک برش نواری از پشت سر، واحدهای فولیکولی موجود در نوار برداشته شده را استخراج می‌کنند و سپس این فولیکول‌ها را در قسمت کم‌پشت یا طاس سر قرار می‌دهند. این روش یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های پیشرفته‌ی کاشت مو بوده است که هنوز هم بسته به شرایط کاربرد دارد.
  • کاشت مو به روش  FIT : در روش FUE یا FIT به جای برداشت نوار پوستی، واحد‌های فولیکولی مو، دانه به دانه از پوست سر برداشته می‌شود و بعد از نگه‌داشتن آن‌ها در موادی مخصوص، در پوست ناحیه‌ی مورد نظر کاشته می‌شود.
  • کاشت مو به روش BHT : در این نوع کاشت مو، علاوه بر استفاده از ابزار، محل برداشت واحد‌های فولیکولی مو نیز متفاوت است. این نوع کاشت مو برای افرادی که بانک موی خوبی ندارند، مناسب است. به‌همین‌دلیل، واحدهای فولیکولی علاوه بر سر از بدن افراد نیز برداشت می شود البته فقط از دو ناحیه سینه و زیر ریش امکان برداشت وجود دارد. در روش BHT موی استخراجی فقط باید از دو ناحیه مذکور برداشت شود، درغیراین‌صورت ماندگاری خود را از دست می‌دهد.
  • کاشت مو به روش سوپرترکیبی : همان‌طور که از عنوان مشخص است، این روش‌ها ترکیبی از دو یا چند روش بالا هستند. ترکیب روش‌های کاشت موی FUT و FIT روش ترکیبی نام دارد و برای کسانی مناسب است که ریزش موی بیشتر یا سطح طاسی گسترده‌تری دارند. در این روش در ابتدا با روش FUT نواحی ریزش مو پر می‌شوند و سپس از طریق FIT فرایند تراکم صورت می‌گیرد. برای کسانی که علاوه‌بر داشتن سطح طاسی گسترده، بانک موی خوبی هم ندارند، از روش سوپرترکیبی استفاده می‌شود. از ترکیب روش ترکیبی و روش BHT، فرایند کاشت موی سوپرترکیبی حاصل می‌شود.

برداشت مو به روش SUT

  • کاشت مو به روش Super SUT : این روش برای سرعت بخشیدن به فرایند کاشت مو ابداع شده و نوع سرعت‌ یافته‌ی روش‌های BHT و FIT است. در این روش با کمک دستگاهی خودکار واحد‌های فولیکولی مو در زمان کمتر و با سرعت بیشتری برداشت می‌شوند.
  • کاشت مو به روش Micro FIT : تنها تفاوت این روش با FIT، در استفاده از ابزارهای دقیق‌تر و مینیاتوری برای برداشت مو است. استفاده از این ابزارها علاوه‌بر افزایش تراکم، عوارض فرایند کاشت مو در روش‌های قبلی را نیز کاهش می‌دهد.
  • کاشت مو به روش Super FUE : کاشت مو به این روش از طریق دستگاه‌هایی خاص انجام می‌شود که فرایند برداشت و کاشت مو به‌طور خودکار انجام می‌شود. همان‌طور که قبلا ذکر شد این روش هم بر پایه‌ی روش‌ FIT است و تنها تفاوت در استفاده از ابزارها و کاهش زمان عمل است.
  • کاشت مو به روش DHI : این نوع از کاشت مو که ابتدا در ترکیه انجام شد، شکل دیگری از روش FIT است. این روش به این صورت انجام می‌شود که واحدهای فولیکولی مو با ابزاری مخصوص که به آن قلم DHI یا قلم چوی گفته می‌شود، استخراج شده و در مدت زمان کمی، مستقیما در ناحیه‌ی مورد نظر کاشت می‌شود. بنابراین فاصله‌ی زمانی برداشت و کاشت تا اندازه زیادی کاهش می‌یابد.
  • کاشت مو به روش FCI : کاشت مو در این روش از طریق سلول‌های بنیادی و در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود. این فرایند به این صورت است که  از بانک موی فرد یا فرد دیگری تعدادی واحد فولیکولی برداشته می‌شود و آن را در محیط آزمایشگاه و به کمک تجهیزات و آزمایش‌ها چند برابر می‌کنند. این امر محدودیت بانک مو را تا حد زیادی برطرف می‌کند، اما این روش هنوز در مرحله تحقیقات باقی‌مانده و نمی‌توان موفقیت آن را صددرصد تضمین کرد.

همانطور که قبلا ذکر شد، تمام روش‌های کاشت مو، بر پایه‌ی FUT و FIT انجام می‌شوند و در بیشتر موارد تفاوت، تنها در نحوه‌ برداشت مو است. اما در دو روش جدیدی که در جهان و ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، هم کاشت و هم برداشت تفاوت دارند. از این رو در ادامه‌ مقاله به تفصیل به شرح این دو روش می‌پردازیم.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

یک روز بعد از کاشت مو

جدیدترین روش های کاشت مو در ایران و جهان

کاشت مو به روش سیستم روباتیک ARTAS، یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که ابتدا در کالیفرنیا ابداع شد و از سال 2011، به طور رسمی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا مورد استفاده قرارگرفت. این روش یک نمونه بی‌نظیر از پیشرفت تکنولوژی در کاشت مو است و فواید بسیاری را هم برای متخصص و هم برای فرد متقاضی فراهم آورده است.

کاشت مو با دستگاه ARTAS

این روش تفاوت زیادی با دیگر روش‌های کاشت مو دارد و مهم‌ترین تفاوت آن، استفاده از ربات‌های پیشرفته در تمامی مراحل کاشت و برداشت مو است. در این نوع از کاشت، دیگر احتیاجی به عمل‌های طولانی مدت، برداشت نواری از سر یا جداسازی دانه به دانه واحدهای فولیکولی نیست. در واقع تمامی این مراحل به کمک ربات و با سرعت و دقت بالایی انجام می‌شود.

در ابتدا پزشک با کمک ربات ARTS، یک مرحله شبیه‌سازی بر اساس ویژگی‌های هر فرد به نمایش درمی‌آورد. این مرحله نه تنها به فرد متقاضی کمک می‌کند که ظاهر خود را بعد از انجام عمل ببیند، بلکه به پزشک متخصص کمک می‌کند که تعداد گرافت‌های مورد نیاز را بر اساس مقدار ریزش مو، تخمین بزند و الگوریتم‌ها و اطلاعات مورد نیاز روز عمل را به هوش مصنوعی ربات بدهد.

در روز عمل، متقاضی کاشت مو به راحتی روی یک صندلی می‌نشیند و ربات ARTAS، به وسیله دوربین‌های پیشرفته و چندکاره، شروع به بررسی سر می‌کند. این امر سبب می‌شود که در نهایت ربات بهترین واحدهای فولیکولی را با برای کاشت مو، پیدا کند. بر اساس الگوریتم‌های داده شده به هوش مصنوعی ربات، فرایند جداسازی واحدهای فولیکولی تا حد نیاز، ادامه دارد. اما اگر به گرافت‌های بیشتری نیاز باشد، پزشک متخصص به صورت دستی الگوریتم بیشتری را به سیستم وارد می‌کند. از‌این‌رو، درصد خطا در تخمین گرافت‌ها، تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

بعد از پایان فرایند برداشت، سیستم ARTAS، با کمک مرحله‌ شبیه‌سازی، شروع به کاشت گرافت‌ها در ناحیه مورد نیاز می‌کند. این عمل با کمک تکنولوژی و هوش پیشرفته مصنوعی، به‌صورت چشمگیری و با تراکم بالا و بدون آسیب رساندن به بافت موهای دیگر انجام می‌شود. براساس مقدار ریزش مو، زمان عمل از 5 تا 7 ساعت متغیر است.

کاشت مو در کلینیک ساعی با دستگاه آرتاس

فواید و معایب کاشت مو به روش ARTAS

این روش هم مانند سایر روش‌ها بادرنظرگرفتن ویژگی‌های افراد و خود فرایند، فواید و معایبی دارد. از مهم‌ترین فواید این نوع از کاشت مو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمل بدون درد؛
  • عدم استفاده از چاقوی جراحی و بخیه؛
  • استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و سرعت‌بخشی به عمل؛
  • تصویربرداری دیجیتالی پیشرفته قبل و بعد از عمل؛
  • شبیه‌سازی نتیجه کاشت قبل از فرایند عمل؛
  • شناسایی و برداشت بهترین فولیکول‌های مو؛
  • کاهش زمان دوران نقاهت؛
  • ماندگاری بالای مو با تراکم زیاد و طبیعی.

با کمی کندوکاش در کاشت مو به روش ARTAS، خیلی زود متوجه خواهیم شد که مزایای آن بیشتر از معایب آن است. بااین‌وجود شاید یکی از اصلی‌ترین معایب آن استفاده از تکنولوژی و دوربین‌هایی است که هنوز آن‌قدر پیشرفته نشده‌اند که برای موهای کم‌پشت یا فر هم به خوبی عمل کنند. یکی دیگر از محدودیت‌های این روش، در این است که برخلاف روش‌های دیگر مانند FUE، نمی‌تواند از جایی به غیر از دو طرف سر برداشت گرافت‌ها را انجام داد. هرچند که این نواحی بهترین ناحیه برای برداشت گرافت‌ها از نظر پزشکی هستند.

کاشت مو به روش Sapphire FUE

با پیشرفت تکنولوژی روشهای کاشت مو در سطح پیشرفته‌تری انجام می‌شود. همان‌طور که قبلا گفته شد؛ روش Sapphire FUE از آن دسته روش‌هایی است که در هر دو مرحله‌ برداشت و کاشت متفاوت است. این روزها در بیشتر کشورهای پیشرفته این روش جدید کاشت مو، به دلیل مزایای فوق‌العاده آن بسیار مورد استقبال متقاضیان کاشت مو قرار گرفته است. این روش به استفاده از یاقوت به جای تیغه‌های فلزی در مرحله کاشت، شهرت دارد. با استفاده از این ابزار میکروکانال‌هایی برای کاشت ایجاد می‌شود که ظرافت خاصی به فرایند کاشت مو می‌دهد. خوشبختانه برخلاف روش ARTAS، که هنوز وارد ایران نشده است؛ با تلاش‌های کلینیک ساعی این روش برای ایرانیان فراهم شده است.

فرایند این روش نوظهور بسیار ساده اما کارآمد است. در ابتدا برداشت گرافت‌ها با کمک ابزار ذکرشده، به قدر نیاز انجام می‌شود. سپس بعد از اعمال بی‌حسی موضعی، با کمک ابزار یاقوتی، میکروکانال‌ها در پوست ناحیه موردنیاز ایجاد می‌شوند. این کانال‌های مینیاتوری نه تنها به کاهش درد و زمان بهبود زخم منجر می‌شود، بلکه باعث می‌شود موی کاشته‌شده ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.

عکس کاشت مو در کلینیک ساعی

فواید و معایب کاشت موی Sapphire FUE

به‌طورکلی پیشرفت تکنولوژی به جهت افزایش کیفیت عملکرد و زندگی صورت می‌گیرد. ازاین‌رو، این روش فواید بسیار قابل توجهی دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به نکات زیر اشاره کنیم:

  • کاهش درد؛
  • کاهش سطح زخم یا تورم؛
  • کاهش دوران نقاهت؛
  • افزایش تراکم؛
  • خط رویش طبیعی‌تر؛
  • خون‌ریزی کمتر.

از آن‌جایی که در ابزار‌های مخصوص این روش، از سنگ‌ قیمتی یاقوت استفاده می‌شود؛ خیلی دور از ذهن نیست که هزینه‌ی این عمل کمی از دیگر روش‌ها بالاتر باشد. از طرفی این روش نه تنها معایب قابل ذکری ندارد بلکه مزایای بسیار چشمگیری هم دارد.

فراموش نکنید که این هزینه یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب می‌شود. زیرا در این روش، شما با خیالی آسوده و با کمترین درد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از موهایی با تراکم و خط رویش طبیعی و ماندگاری‌ای بی‌نظیر بهره‌مند خواهید شد. بنابر بازخورد‌های دریافتی از کسانی که از این روش برای کاشت مو استفاده کرده‌اند، نه تنها درصد هرگونه ریسک احتمالی در این روش کاهش می‌یابد، بلکه افراد می‌توانند تا آخر عمر از زیبایی طبیعی آن لذت ببرند.

کلام آخر

در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، فرایند کاشت مو با موفقیت‌های چشمگیری روبه‌رو شده است. از آن‌جایی که امروزه ریزش مو در مردان و زنان، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زیبایی و اجتماعی است؛ شناخت انواع روش‌های کاشت مو و همچنین جدیدترین روش‌ها در ایران و جهان، به آ‌ن‌ها کمک می‌کند که در انتخاب یکی از این روش‌ها با موفقیت بیشتری عمل کنند. هر کدام از روش‌ها در طول زمان، درنتیجه پیشرفت تکنولوژی و تقاضای افراد، توسط متخصصین پوست و مو ارائه شده است و مطمئنا این توالی درنهایت به بهترین گزینه‌ها ختم شده است.

از جدیدترین روش‌های کاشت مو در جهان، می‌توان به ARTAS و Sapphire FUE اشاره کرد که با استفاده از تکنولوژی بالا آرامش خاطر بیشتر برای افراد فراهم کرده‌ند. توصیه‌ی اول متخصصان در بیشتر موارد یکی از این روش‌ها بوده است. چراکه این روش‌ها، یک‌بار برای همیشه موهایی با تراکم و زیبایی طبیعی برای متقاضیان فراهم می‌کند. از این دو روش ذکر شده، روش Sapphire FUE به کمک کلینیک‌های تخصصی مانند ساعی، وارد ایران شده است و با مزایایی شگفت‌انگیز بهترین فرصت را برای ایرانیان فراهم آورده است.

رضایت مراجعه کنندگان به کلینیک ساعی همواره مایه افتخار پزشکان و پرسنل این مرکز بوده است. در صورتی که تصمیم کاشت مو با استفاده از جدیدترین روش های کاشت مو را دارید، از طریق شماره های زیر با کلینیک ساعی تماس و وقت مشاوره بگیرید. در جلسات مشاوره، پزشک با انجام معاینات اولیه و تخمین تعداد فولیکول های لازم برای کاشت، هزینه نهایی کاشت مو را مشخص می کند.
مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 35

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا