هایفوتراپی

دستگاه هایفو چیست و بهترین دستگاه هایفوتراپی کدام است؟

4.2
(16)

هایفوتراپی یکی از درمان‌های نوین در حیطه زیبایی است که برای لیفت و جوان سازی صورت و بدن به کار برده می‌شود. هایفو صورت یک روش غیرتهاجمی موثر بر چین و چروک‌ها و افتادگی صورت است که امروزه به صورت گسترده در کلینیک‌های زیبایی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی، با استفاده از دستگاه‌هایی با نام دستگاه هایفو انجام می‌شود که تنوع و قدرت متنوعی دارند. در این مقاله قصد داریم تا در ابتدا کلیاتی درباره درمان هایفوتراپی بدانیم و در ادامه با این دستگاه، انواع آن  و مزایای استفاده از آن آشنا خواهیم شد. در پایان نیز درباره بهترین دستگاه هایفوتراپی بحث خواهیم کرد.

هایفوتراپی چگونه درمانی است؟

هایفو چیست؟ هایفو HIFU مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound  یا «امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا» است. این درمان می‌تواند اعماق مختلف بافت بدن را برای سفت کردن پوست و لیفتینگ آن هدف قرار دهد. درمان هایفوتراپی، برای صورت به عنوان یک لیفت صورت غیر تهاجمی عمل می‌کند. این درمان جدید، پوست را سفت می‌کند، چین و چروک‌ها و خطوط ریز صورت را محو می‌کند، منافذ را کوچک می‌کند و روی خطوط اخم و یا خط خنده نیز اثرات مثبت زیادی داد. هایفوتراپی باعث بهبود رنگ کلی پوست، منافذ، روشنایی و خاصیت ارتجاعی پوست نیز می‌شود.

نتیجه هایفو صورت با بهترین دستگاه ایران در کلینیک ساعی
نتیجه هایفو صورت با بهترین دستگاه ایران در کلینیک ساعی

دستگاه هایفو چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه هایفوتراپی، دستگاهی است که برای تولید امواج هایفو یا اولتراسوند به کار می‌رود. این دستگاه‌ها انواع گوناگونی دارند و برای درمان‌های گوناگونی نیز به کار می‌روند. این دستگاه، کاملا غیر تهاجمی عمل می‌کند و با هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست، باعث افزایش تولید کلاژن جدید و بازسازی کلاژن موجود در آن می‌شود. لیفت صورت با این دستگاه‌ها نیز یک روش غیرتهاجمی قدرتمند است که از جدیدترین فناوری اولتراسوند برای سفت کردن گونه‌های افتاده استفاده می‌کند.

دستگاه هایفو چگونه کار می‌کند؟
دستگاه هایفو چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌ هایفوتراپی با استفاده از اولتراسوند با فرکانس 10 هرتز، کلاژن‌سازی پوست را تحریک می کند و باعث بازسازی فیبرهای کلاژنی پوست می‌شود. لیفت صورت به این روش بر روی تمام لایه های پوست از اپیدرم گرفته تا لایه SMAS تمرکز می‌کند.

اولتراسوند مورد استفاده در این روش، ابتدا در عمق 3 تا 4.5 میلی‌متری پوست منتشر می‌شود که باعث آسیب حرارتی به لایه‌های پوست صورت، SMAS و درم می‌شود. به این ترتیب پوست برای بازسازی آسیب‌ها، کلاژن بیشتری تولید می‌کند. اثرات سفت کنندگی و لیفتینگ پوست در طی چند ماه پس از استفاده از این درمان، قابل مشاهده است. علاوه بر سفت شدن ساختار پوست، این روش باعث کاهش چربی نیز می‌شود و به ویژه اصلاح فرم صورت و نیز برای رفع چین و چروک پوست عالی است .

مزایای درمان با استفاده از دستگاه هایفو چیست؟

  • هنگامی که از این دستگاه برای درمان‌های زیبایی بر روی پوست شما استفاده می‌شود، امواج اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی بافت زیرین پوست متمرکز می‌شود. بنابراین هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست وارد نمی شود.
  • هایفو یک درمان تهاجمی نیست. هیچ برش، اثر سوزن یا جای زخم پس از اتمام درمان روی صورت‌تان، وجود ندارد.
  • این درمان کاملا سرپایی است. شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان، به زندگی روزمره خود بازگردید.
  • با این روش، بلافاصله پس از درمان، نتایج مثبتی را بر روی پوست‌تان مشاهده خواهید کرد اما برای حداکثر نتایج، معمولا باید تا 3 ماه طول صبر کنید.
  • درمان هایفو ارزان‌تر از هر روش لیفتینگ دیگر برای صورت، مانند جراحی است. به علاوه جراحی لیفت صورت، همیشه خطر خونریزی، عفونت، لخته شدن خون، درد، جای زخم و خطرات مرتبط با بیهوشی، وجود دارد.
  • به دلیل آن که هایفو به روش تحریک و ارتقای روند بهبود طبیعی پوست عمل می‌کند، نتایج بسیار طبیعی به نظر می‌رسند.
  • درمان هایفوتراپی، برای انواع پوست مناسب است.
  • این روش درمانی بسیار سریع و بدون درد است.
  • درمان صورت هایفو فواید زیادی دارد. صورت شما را شکل می‌دهد و پوست شما را برای مبارزه با اثرات پیری تقویت می‌کند. به علاوه این روش، بافت پوست را نیز بازسازی می‌کند. لکه‌های پوستی، منافذ بزرگ، آکنه و مشکلات دیگر نیز با هایفوتراپی بهبود قابل توجهی پیدا می‌کنند.

عوارض هایفوتراپی چیست؟

  • دستگاه هایفو، به جای پرکردن زیر سطح پوست برای ظاهری حجیم‌تر یا خلاص شدن از شر پوست اضافی با جراحی، به بازسازی پوست کمک می‌کند. از آن جایی که این روشی برای ارتقای روند طبیعی پوست است، نتایج به توانایی پوست برای بازسازی بستگی دارد. از این رو نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.
  • برخی از افراد ممکن است بلافاصله پس از این درمان دچار تورم و قرمزی خفیف شوند که معمولا به سرعت از بین می‌رود. ناحیه درمان نیز ممکن است به مدت یک هفته کمی حساس باشد.
  • روش هایفوتراپی برای افتادگی خفیف تا متوسط ​​پوست مناسب است. اگر پوست خیلی افتاده‌ای دارید، بهتر است سایر درمان‌های پوستی در این زمینه را در نظر بگیرید.
  • اثرات درمان صورت هایفو معمولاً حدود 12 ماه ادامه دارد. پس از این مدت ممکن است برای حفظ نتایج، به جلسات درمانی مکرر نیاز داشته باشید.

انواع دستگاه هایفوتراپی موجود در ایران

وقی در اینترنت درباره کارایی و کاربرد این دستگاه‌ها جستجو می‌کنید با انواع بسیار متنوعی از دستگاه‌های مخصوص هایفو مواجه می‌شوید که ادعا می‌شوند برای اعمال زیبایی گوناگون و حتی لاغری کارایی دارند. اما بهتر است اطلاعات کلی درباره انواع باکیفیت موجود در ایران داشته باشید:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

1. دستگاه هایفو اولتراپی

این دستگاه را به جرات می‌توان بهترین دستگاه هایفوتراپی جهان دانست. این دستگاه ساخت آمریکا است و در ایران به صورت بسیار محدود وجود دارد. البته کپی چینی این دستگاه در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارایی دستگاه اورجینال را ندارد. به دلیل گران بودن این دستگاه و نیز مواد مورد استفاده در پروسه درمان و نیز به دلیل تحریم، احتمال بسیار کمی وجود دارد که دستگاه ادعا شده از این نوع باشد.

دستگاه هایفو اولتراپی بهترین دستگاه هایفوتراپی جهان
دستگاه هایفو اولتراپی بهترین دستگاه هایفوتراپی جهان

2. دستگاه هایفو دابلو و لیفت صورت

این دستگاه‌ها یکی از مرغوب‌ترین و کاراترین دستگاه‌های هایفو موجود در ایران هستند که برای اعمال زیبایی و به عنوان دستگاه هایفوتراپی صورت، کاربرد و کارایی بسیار خوبی دارند. این دستگاه به صورت اورجینال، ساخت شرکت هیرونیک در کشور کره جنوبی است. این دستگاه چهار کارتریج مختلف داشته و به این وسیله به خوبی می‌تواند سطوح گوناگون پوست را تحت تاثیر قرار دهد. به علاوه به علت داشتن سرعت شات بالاتر، سرعت درمان را نیز بالاتر برده است. البته نوع چینی این دستگاه نیز در ایران به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد که مشخصا از دستگاه کره‌ای کارایی کمتری دارد.

دستگاه هایفوتراپی و لیفت صورت دابلو
دستگاه هایفو دابلو

3. هایفو اولترافورمر برای لیفت صورت و دستگاه هایفو لاغری

این دستگاه باکیفیت ساخت شرکت کلاسیس کره جنوبی است. این دستگاه نیز جزو بهترین دستگاه هایفوتراپی موجود در ایران به شمار می‌رود. از این دستگاه هم برای زیبایی صورت و هم برای لاغری موضعی، به صورت گسترده استفاده می‌شود. بهترین کارکرد این دستگاه زمانی بروز می‌کند که بیمار هم برای لاغری و هم برای زیبایی پوست از آن بهره ببرد. با استفاده از بازه‌های گوناگون، از این دستگاه می‌توان هم برای لاغری صورت و هم برای لاغری بدن از آن بهره جست. طراحی ظریف کارتریج این دستگاه باعث شده تا اپراتور و یا پزشک، به خوبی بتواند از آن برای تمامی نقاط بدن حتی نواحی حساس استفاده کند.

دستگاه هایفو اولترافورمر ساخت کره که برای هایفو لاغری هم مناسب است
دستگاه هایفو اولترافورمر

این دستگاه را شاید بتوان باکیفیت‌ترین و بهترین دستگاه هایفو ایران برای لاغری دانست. البته میزان لاغری با استفاده از این دستگاه به اندازه روش‌های تهاجمی دیگر نیست اما کارایی خوبی دارد.

4. دستگاه هایفو اولترا

این دستگاه‌ها نیز یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های هایفو در ایران محسوب می‌شوند که فروش و استفاده بالایی دارند. این دستگاه ساخت کشور چین بوده و با روش مهندسی معکوس ساخته شده است. در مورد کیفیت و کارایی این دستگاه‌ها، گمانه‌زنی‌های فراوانی وجود دارد. برخی می‌گویند که کارایی این دستگاه‌ها نیز تفاوت معنی‌داری با مدل‌های کره‌ای ندارد و برخی دیگر اعتقاد دارند که استفاده از دیگر دستگاه‌های اورجینال، برای هایفو صورت، بهتر عمل می‌کنند. درباره ساختار دستگاه هایفو به طور کلی باید گفت تکنولوژی ساخت آن‌ها و تولید امواج، چندان پیچیده نیست و دستگاه اولترا نیز کارایی خود را تا حد زیادی ثابت کرده است. به دلیل قیمت پایین‌تر این مدل دستگاه‌های هایفو، هزینه هر جلسه درمان برای بیمار کمتر از دستگاه‌های دیگر است و مشتریان زیادی در ایران دارد.

دستگاه هایفو اولترا ساخت کشور چین
دستگاه هایفو اولترا

5. دستگاه هایفوتراپی هایفونیک

این مدل از دستگاه تولید ایران بوده و ساخت شرکت «لیزر نیک» است. با استقبال از این روش درمانی زیبایی در ایران، در سال‌هایی اخیر شرکت‌های تجهیزات پزشکی ایرانی نیز به تولید این دستگاه‌ها با استفاده از مهندسی معکوس نموده‌اند. این دستگاه یک کپی از دستگاه کره‌ای هایفو اولترافورمر محسوب می‌شود و کارایی قابل قبولی دارد.

دستگاه هایفوتراپی ایرانی هایفونیک ساخت شرکت لیزر نیک
دستگاه هایفوتراپی هایفونیک

این مدل از دستگاه ایرانی، از سه کارتیج یک و نیم، سه میلی‌متری و چهار و نیم میلیمتری برای رفع افتادگی صورت بهره می‌برد. این دستگاه همچنین از فناوری Centerless برای کاهش درد و جلوگیری از سوختگی پوست، بهره می‌برد.

6.دستگاه هایفو دلتا

این دستگاه نیز یکی دیگر از دستگاه‌های ساخت کشور چین است که به صورت اختصاصی برای استفاده در ایران طراحی و ساخته شده است. کارایی این دستگاه نیز در رده دستگاه چینی اولترا قرار می‌گیرد. این دستگاه، سه نوع کارتریج برای صورت و دو نوع کارتریج برای بدن دارد. این دستگاه همچنین به دلیل داشتن هندپیس واژینال، به دستگاه دو بعدی نیز معروف شده است. قیمت دستگاه هایفوتراپی دلتا نیز پایین‌تر از بیشتر مدل‌ها است و این دستگاه یکی از دستگاه‌های مقرون به صرفه در ایران نیز محسوب می‌شود.

دستگاه هایفو دلتا ساخت چین
دستگاه هایفو دلتا

7.دستگاه هایفو خانگی

این دستگاه‌ها با توجه به اندازه کوچک‌تر و نیز قیمت مناسب‌تر به دستگاه‌های هایفو خانگی معروف شده‌اند. مدل‌های گوناگون این گونه از دستگاه، تولید هیچ کدام از برندهای تجهیزات پزشکی معروف و مطرح در سطح جهانی نیستند و کارایی آن‌ها چندان مشخص نیست.

دستگاه هایفو خانگی یا مینی هایفو
دستگاه هایفو خانگی

بهترین دستگاه هایفوتراپی کدام است؟

برای درمان با بهترین نتیجه، ابتدا بهتر است کلینیک معتبری را که دیگران از آن نتیجه خوبی گرفته‌اند، انتخاب کنید. زیرا کیفیت درمان به کیفیت خدمات و نیز زمانی که پزشک و اپراتور برای این کار می‌گذارد نیز بستگی دارد. پس از پیدا کردن کلینیک معتبر، می‌توانید در مورد نوع و کشور سازنده دستگاه‌ها از آن‌ها سوال کنید. همان طور که در بخش‌های قبلی نیز توضیح داده شد، دستگاه‌های هایفو اولترافورمر کره و همچنین هایفو دابلو کره بهترین‌های موجود در ایران هستند. در صورتی که قصد دارید تا از این خدمات به صورت مقرون به صرفه‌تری استفاده کنید، می‌توانید به سراغ دستگاه‌های چینی بروید.

دستگاه هایفو با تکنولوژی CFU در کلینیک ساعی

دستگاه هایفو cfu در کلینیک ساعی
دستگاه پیشرفته هایفو cfu کلینیک ساعی

فیلم دستگاه هایفو با تکنولوژی CFU در کلینیک ساعی

 

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه هایفوتراپی می‌تواند بسیار متغیر باشد. این هزینه برای هر جلسه ابتدا به کلینیکی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به طور حتم اگر کلینیک‌های معروف و سطح بالای تهران و شهرهای بزرگ را برای دریافت این درمان انتخاب کنید، باید پول بیشتری نیز بپردازید.

هزینه هر جلسه هایفو همچنین به نوع دستگاه هایفوتراپی که استفاده می‌شود نیز بستگی دارد. دستگاه‌های کره‌ای به دلیل کیفیت و کارایی بالاتر، هزینه بیشتری نیز دارند. این هزینه برای هر جلسه همچنین به وسعت ناحیه درمان، محل درمان که صورت، گردن و یا دیگر نقاط بدن است نیز بستگی دارد.

جهت مشاهده قیمت خدمات هایفوتراپی در کلینیک ساعی به لینک زیر مراجعه کنید:

قیمت هایفوتراپی کلینیک ساعی تهران


منبع :lynton

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.2 / 5. تعداد رای ها 16

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبا
سبا
11 ماه قبل

چند ساله که ازین دستگاهها در ایران استفاده میشه؟

کلینیک ساعی
ویرایشگر
10 ماه قبل
پاسخ به  سبا

برای پاسخ به سوالات تون می تونین با مشاوران زییایی کلینیک ساعی تماس بگیرین: 09198528528

دکمه بازگشت به بالا