پاکسازی پوست

رتینول تراپی – پاکسازی و جوانسازی پوست بدون دستگاه

4.9
(16)

کرم رتینول از خانواده‌ی رتینوئیدهاست و باتوجه به برخورداری از ساختار کوچک سلولی، با جذب آلودگی‌ها در حین فرایند رتینول تراپی، از لایه‌های بیرون پوستی، به لایه‌های زیرین پوست که محل استقرار کلاژن و الاستین است، انتقال پیدا می‌کند. کرم رتینول با نفوذ به این لایه‌ها موجب افزایش ترشح کلاژن و الاستین در زیر پوست و جوانسازی هرچه بیشتر پوست صورت می‌شود.

پاکسازی صورت در منزل و با استفاده از اقلام بهداشتی که در اختیار خودمان است تنها بخشی از موارد لازم برای برخورداری از پوستی تمیز و سالم هستند اما باید در نظر داشت که با مورد جمله قرار گرفتن هر روزه پوست صورت به واسطه آلودگی‌های محیطی، نیاز صورت به فرایندهایی هم‌چون رتینول تراپی به شدت حس می‌شود.

در ادامه به بررسی پیش‌زمینه، مکانیزم و مزایا، نکات حائز اهمیت، تعداد جلسات، هزینه و اقدامات قبل و بعد از فرایند رتینول تراپی خواهیم پرداخت که یکی از تنها فرایند‌های پاکسازی، جوانسازی و ترمیم پوست صورت بدون نیاز به جراحی و عاری از هرگونه درد و حساسیت است.

مقدمه‌ای بر رتینول تراپی

ترکیبات مورد استفاده در رتینول‌ تراپی به علت برخورداری از ساختار مشابه ویتامین A، علاوه بر جوانسازی پوست، از پوست صورت در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رتینول از بین تمام مواد موجود در گروه رتینوئید‌ها (نوعی ترکیب که برای محافظت و پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد)، از کمترین امکانِ ایجادِ حساسیت و تحریک پوست برخوردار است که برای افرادی با پوست حساس بسیار مناسب است.

علاوه بر جوانسازی و پاکسازی، تشابه ساختار رتینول با ویتامین A باعث ایجاد تاثیر بازسازی در این ماده و کرم‌های ساخته شده بر پایه ترکیبات این ماده شده است. در نتیجه می‌شود با استفاده از کرم‌های حاوی رتینول و مکمل‌های ویتامینی مورد استفاده در فرایند رتینول تراپی در کلینیک ساعی، با یک تیر چند نشان را بزنیم. پاکسازی، جوانسازی و بازسازی بافت پوست صورت همه و همه با استفاده از رتینول تراپی امکان‌پذیر خواهد بود، بدون نیاز به عمل جراحی و عاری از هرگونه عوارض جانبی.

مکانیزم رتینول تراپی

از آن جایی که رتینول از خانواده رتینوئید‌هاست باتوجه به برخورداری از ساختار ریزِ سلولی، پس از جذب در لایه‌های بیرونیِ پوست، به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند. در ابتدا اجرام موجود در این لایه‌های بیرونی توسط ترکیبات حاوی رتینوئید کرم رتینول جذب شده و ترکیبات موجود در کرم رتینول و کرم‌های ویتامینه به لایه‌های میانی و زیرین پوست دسترسی پیدا خواهند کرد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

این لایه‌ها محل ساخت کلاژن و الاستین است. با نفوذ به این لایه‌ها رتینول باعث ایجاد افزایش سطح ساخت کلاژن و الاستین در لایه‌های زیرین بافت پوست شده و توانایی جوانسازی و بازسازی پوست را افزایش می‌دهد. افزایش سطج بازیابی در پوست به اندازه‌ای است که تاثیر آن پس از یک جلسه رتینول تراپی به خوبی قابل مشاهده است.

مزایای رتینول تراپی صورت

  • عدم نیاز به استفاده از مواد تزریقی
  • عدم نیاز به استفاده از بی حسی موضعی مالشی یا تزریقی
  • عدم نیاز به گذران دوره نقاهت
  • پاکسازی لکه‌های قهوه‌ای‌رنگِ حاصل از تابش اشعه‌ی فرابنفش خورشید (که به اصطلاح پیگمِنتِیشِن Pigmentation نامیده می‌شوند)
  • رفع آکنه و رفع کک و مک از جمله موارد دیگری هستند که در رتینول‌تراپی میسر شده و برای مدت تقریبا طولانی پایدار خواهد ماند.
  • رفع و بهبود روزنه‌های گشاد پوستی در صورت (چه ریز و چه درشت)
  • بازیابی پوستی نرم و یک‌دست، همان تاثیرِ شگفت‌انگیزِ رتینول‌تراپی است که با عنوان “جادوی رتینول تراپی” شناخته می‌شود.
  • ایجاد تاخیر در روند پیری پوست و کاهش آسیب‌های جدی وارد شده به بافت پوست که ناشی از آلودگی‌های محیطی هستند.
  • تنها بخشی از مزایای پاکسازی با رتینول تراپی محسوب می‌شود.
  • درمان جوش‌های سرسفید، سرسیاه و گرفتگی منافذ پوست و گاها پاکسازی اجرام زیرپوستی.

اقدامات بعد از رتینول تراپی

از جمله مهمترین اقدامات پس از انجام رتینول تراپی، می‌توان به مراقبت از پوست در برابر تابش نور آفتاب و آلودگی‌های موجود در سطح شهر و محیط زندگی نام برد. منافذ پوست پس از انجام رتینول‌تراپی تا مدت محدودی باز خواهند بود؛ در نتیجه تابش مستقیم اشعه یا نفوذ مستقیم آلودگی بیشترین ضرر ممکن را به پوست صورت وارد خواهد ساخت.

یکی از اقدامات اصلی در محافظت از پوست پس از انجام رتینول تراپی که به علت حساس‌شدن پوست صورت نسبت به قبل و جلوگیری از آسیب به منافذ باز شده توصیه می‌شود، استفاده از کرم ضد آفتاب با درجه SPF بالا است.

در صورت عدم حساسیت به چنین درجه‌ای از کرم، استفاده از آن توصیه می‌شود در غیر این صورت برای دریافت راه‌حل بهتر، حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید. تا حد ممکن از بیرون رفتن هنگام تابش مستقیم و شدید نور آفتاب پرهیز کنید و در صورت بیرون زدن در طول روز و محیط‌های ماشین رو حتما از ماسک استفاده کنید.

مکمل های رتینول تراپی در پاکسازی و جوانسازی صورت

باید به خاطر داشته باشیم که رتینول تراپی به تنهایی قادر به لایه برداری بیرونی از پوست صورت نیست و سلول‌های پیر و مرده‌‌ مستقر در زیر پوست را هدف قرار می‌دهد در نتیجه به غیر از استفاده از رتینول تراپی، عمل لایه‌برداری، پاکسازی و جوانسازی پوست با میکرودرمی، میکرونیدلینگ، اکسیژن تراپی یا هیدرودرمی را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

نکته: انجام هر یک از این عمل‌ها به تنهایی و در کنار فرایند رتینول‌تراپی، پوستی زیبا، نرم، شفاف، شاداب و هم‌چون آینه صاف و صیغلی به شما عزیزان خواهد بود . بدن ما درست همانند اجزای دیگر موجود در طبیعت، به رسیدگی نیاز دارد و زمانی که این رسیدگی‌ها به بهترین نحو ممکن انجام شود، بدن ما هم‌چون گیاهی سرحال و شاداب بازتاب این رسیدگی‌ها و مراقبت‌های انجام شده را نمایان خواهد کرد.

تعداد جلسات و هزینه رتینول تراپی


تعداد جلسات و هزینه موردنیاز برای پاکسازی و جوانسازی پوست با فرایند رتینول تراپی از جمله موارد همواره تعیین شده توسط پزشک است که با توجه به معاینه صورت و دریافت خلاصه وضعیت از کیفیت و میزان سلامت پوست و سطح ساخت اکسیژن در پوست تعیین می‌گردد.

هم‌چنین هر دو این متغیرها به نوع و میزان مواد اولیه و کرم‌های مورد استفاده در جلسات رتینول تراپی نیز بستگی دارند. در نتیجه تعیین زمان‌بندی و هزینه‌ها، پس از جلسه‌ی معاینه توسط پزشک و دریافت مشاوره صورت خواهد گرفت. ما در کلینیک ساعی با بهره‌گیری از کادری مجرب، آماده ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر از فرایند‌های زیبایی – درمانی به شما عزیزان هستیم.

در صورت تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون عمل‌های زیبایی صورت هم‌چون انواع روش‌های کاشت مو، کاشت ابرو و بوتاکس زیر بغل، لطفا از طریق هر یک از پل‌های ارتباطی با پشتیبانی ما در ارتباط باشید یا همین حالا با ما تماس بگیرید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 16

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا