کاشت مو

کاشت مو برای پیشانی های بلند مردان و زنان

4
(3)

بسیاری از افراد، آرزو دارند که پیشانی کوتاه‌تری داشته باشند. کافی است عبارت «چگونه پیشانی کوتاه‌تری داشته باشیم» را در گوگل جستجو کنید تا وبلاگ‌ها و ویدئوهای بی شماری را در همین رابطه پیدا کنید. برخی ممکن است به شما توصیه کنند که مدل‌های مو جدید را امتحان کنید، موهای خود را بلند کنید یا از آرایش استفاده کنید. تأثیر چنین نکاتی فقط به طور کوتاه مدت خواهد بود. در اینجا به بحث درباره کاشت مو برای پیشانی های بلند خواهیم پرداخت و جوانب مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از این مشکل رنج می‌برید و چنانچه به دنبال راه حلی دائمی می‌گردید، می‌توانید عمل جراحی را مد نظر داشته باشید. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند جراحی تنها گزینه پیش روی آن‌ها است، اما راه دیگری نیز وجود دارد. برای این منظور می‌توانید کاشت مو انجام دهید. اگر فاصله بین ابروها و خط موی شما بیش از ۵ تا ۶.۵ سانتی‌متر باشد، ممکن است احساس کنید که پیشانی شما خیلی بلند است. این ممکن است با بقیه ویژگی‌های صورت شما متناسب به نظر نرسد.
ممکن است از پهن و بلند بودن پیشانی خودتان احساس ناراحتی کرده و حتی سعی داشته باشید آن را پنهان کنید. اگر چنین احساسی دارید، لازم نیست آن را پنهان کنید. کم نیستند افرادی که با پیشانی بلند به دنیا می‌آیند. با استفاده از جراحی یا کاشت مو می‌توانید پیشانی بزرگ با بلند خود را کوچک‌تر و کوتاه‌تر کنید.

کاشت مو چگونه به کوتاه‌تر شدن پیشانی کمک می‌کند؟

کسانی که با مشکل نازک شدن موها یا خط رویش ناهموار دست و پنجه نرم می‌کنند، معمولاً تحت عمل پیوند خط رویش مو قرار می‌گیرند. به غیر از آن، افراد دارای پیشانی بزرگ و بلند نیز می‌توانند از این روش بهره‌مند شوند. اضافه شدن به موهای قسمت جلوی سر منجر به کوتاه‌تر دیده شدن پیشانی می‌شود.

در این روش، فولیکول‌های مو استخراج شده از ناحیه پشت سر به خط موی جدید پیوند زده می‌شوند. لازم نیست نگران غیرطبیعی به نظر رسیدن نتایج باشید. پس از انجام عمل کاشت مو برای پیشانی های بلند می‌توانید از افزایش حجم موهای قسمت جلوی سر و در نتیجه کوتاه‌تر شدن پیشانی خودتان لذت ببرید. حالا دیگر لازم نیست که به فکر پنهان کردن پیشانی خود باشید.

خط رویش مو را چقدر می‌توان پایین آورد؟

ویژگی‌های مختلف صورت شما در هماهنگی با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا ظاهری زیبا را به ارمغان بیاورند. فرم چشم‌ها و ابروهایتان می‌تواند بر ظاهر پیشانی شما تأثیر بگذارد. پیشانی، بسته به دیگر ویژگی‌های صورتتان می‌تواند بلندتر یا کوتاه‌تر به نظر برسد. چنانچه از جراح بخواهید که خط رویش مو را خیلی پایین بیاورد، بدون شک طبیعی به نظر نخواهد رسید.

برای اینکه بفهمید خط رویش موهایتان را چقدر می‌توانید پایین بیاورید، جلوی آینه بایستید و ابروهایتان را بالا بیاورید. پیشانی شما چروک می‌شود. ناحیه بالای چروک همان حدی است که می‌توانید خط رویش موها را تا آنجا پایین بیاورید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

چگونه از طریق جراحی پلاستیک می‌توان پیشانی را کوتاه‌تر کرد؟

از دو عمل‌ جراحی زیبایی می‌توان برای کوتاه‌تر کردن پیشانی استفاده کرد. اولین شیوه عبارت است از کاهش پیشانی به کمک جراحی. هدف از این نوع جراحی به طور خاص، کاهش اندازه پیشانی است. شیوه دوم جراحی لیفت ابرو نام دارد. در این نوع جراحی، اندازه پیشانی در نتیجه لیفت ابرو کاهش پیدا می‌کند. انتخاب نوع روش جراحی به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد.

جراحی کاهش پیشانی

برای انجام عمل جراحی کاهش پیشانی، جراح برشی را در امتداد خط رویش مو از یک گوش تا گوش دیگر ایجاد می‌کند. پس از انجام این کار، بخشی از پوست پیشانی بیمار توسط جراح برداشته می‌شود. سپس پوست سر به سمت جلو کشیده می‌شود تا اندازه آن کاهش یابد. نکته‌ای که در مورد این روشِ جایگزینِ کاشت مو برای پیشانی های بلند وجود دارد آن است که می‌تواند در امتداد خط رویش مو جای زخم یا به اصطلاح اسکار باقی بگذارد. پس چنانچه تصمیم دارید که موهایتان را کوتاه نگه دارید، باید به این نکته ناخوشایند توجه داشته باشید.

مشکل دیگری هم وجود دارد که ممکن است حتی قبل از انجام عمل جراحی دچار آن شوید. جراح برای بررسی امکان‌پذیری انجام این نوع عمل جراحی از پوست پیشانی شما نیشگون می‌گیرد تا متوجه شود که آیا خاصیت ارتجاعی خوبی دارد یا خیر. اگر پوست شما فاقد خاصیت ارتجاعی لازم باشد، جراح نمی‌تواند آن را به سمت جلو بکشد تا به پوست پیشانی برسد. با وجود این، افرادی که از ریزش مو به دلیل آلوپسی آندروژنیک یا آلوپسی آره آتا رنج نمی‌برند، این نوع شیوه جراحی را ترجیح می‌دهند.

جراحی لیفت ابرو

معمولاً افراد بزرگسال با ابروهای افتاده تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرند. بالا بردن ابروها نه تنها به جوان‌تر دیده شدن ظاهر شما کمک می‌کند، بلکه همچنین به بهبود بینایی نیز کمک می‌کند. جراحی لیفت ابرو به کوتاه‌تر شدن پیشانی کمک می‌کند. به جا ماندن اسکارهای قابل مشاهده، مشکلِ این روش است. همچنین ممکن است موهای خود در محل برش جراحی را از دست بدهید. جدای از آن، هدف اصلی جراحی لیفت ابرو کاهش اندازه پیشانی نیست. بنابراین اگر قصد دارید فقط اندازه پیشانی خود را کاهش دهید، استفاده از این شیوه جراحی توصیه نمی‌شود.

کاشت مو برای پیشانی های بلند مردان و زنان

پایین آوردن خط رویش مو بهتر است یا کاشت مو برای پیشانی های بلند؟

بیایید نگاهی به موارد زیر بیندازیم تا ببینیم که استفاده از کدام روش برای کوتاه‌تر کردن پیشانی بهتر است:

کاشت مو برای پیشانی های بلند – بی‌حسی

کاشت مو برای پیشانی های بلند را می‌توان تحت بی‌حسی موضعی انجام داد. به دلیل بی‌حسی، دوره نقاهت در مقایسه با جراحی کاهش پیشانی که معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود، کوتاه‌تر است. در این مورد، فرآیند مراقبت‌های بعدی دشوارتر خواهد بود.

اسکار

لازم نیست نگران به جا ماندن اسکار با کاشت مو باشید، زیرا این روش نیازی به بخیه ندارد. زمانی که موها شروع به رشد می‌کنند، زخم‌های کوچک سوراخ شکل، دیگر قابل مشاهده نخواهند بود. حتی با وجود موهای کوتاه نیز به سختی می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. با این حال، در مورد جراحی کاهش پیشانی، به جا ماندن اسکارهایی که به راحتی دیده می‌شوند یک مشکل اساسی به حساب می‌آید. این مسئله می‌تواند موجب شود بسیاری از افرادی که به دنبال کوچک کردن پیشانی خود هستند، قید این نوع جراحی را بزنند.

مراقبت‌های پس از درمان

مراقبت‌های پس از انجام کاشت مو چندان کار دشواری نیست. برخی افراد می‌توانند در عرض چند روز به فعالیت‌های عادی خود برگردند. این ممکن است در مورد جراحی کوچک کردن پیشانی نیز صدق کند، اما بخیه‌ها باعث می‌شوند که روند مراقبت‌های پس از درمان دردناک‌تر شود. باید بسیار مراقب باشید که محل اطراف بخیه‌ها عفونت نکند.

کاشت مو برای پیشانی های بلند – نتایج

دوره ریکاوری پس از انجام کاشت مو به طور متوسط ۸ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد. بنابراین قبل از آنکه نتایج واقعی جراحی را مشاهده کنید، باید حداقل یک سال صبر کنید. با این حال، نتایج مربوط به عمل جراحی کاهش پیشانی بلافاصله قابل مشاهده است. برای دیدن نتایج واقعی فقط بایستی صبر کنید تا تورم ناحیه جراحی از بین برود.

ریزش مو

با استفاده از روش کاشت مو برای پیشانی های بلند می‌توانید اندازه پیشانی خود را کوچک‌تر کرده و از خط رویش موهایتان مراقبت کنید. اگر دچار ریزش مو هستید، عقب رفتن خط رویش موها می‌تواند باعث شود که پیشانی بلندتر و بزرگ‌تر دیده شود. در این مورد، استفاده از روش کاشت مو توصیه می‌شود، زیرا حتی در صورت انجام سایر جراحی‌های زیبایی، ریزش مو ادامه خواهد داشت. بنابراین در اینجا اگر می‌خواهید پیشانی کوچک‌تری داشته باشید، استفاده از کاشت مو توصیه می‌شود.

شکل خط رویش مو

اگر می‌خواهید پیشانی کوتاه‌تری داشته باشید و شکل آن را تغییر دهید، با کاشت مو کنترل بیشتری روی نتایج نهایی عمل‌ خواهید داشت. این بدان خاطر است که شما باید در مورد شکل جدیدِ خط رویش جدیدتان تصمیم بگیرید. البته قبل از انجام جراحی، جراح ترجیحات و خواسته‌های شما را در نظر خواهد گرفت و سپس او بسته به ساختار صورت شما توصیه‌هایی خواهد داشت. بنابراین، اگر ترجیحات خاصی در مورد الگو و شکل خط رویش موهایتان دارید، باید از این روش استفاده کنید.

کاشت مو برای پیشانی های بلند – خاصیت ارتجاعی پوست

همانطور که قبلاً اشاره شد، قبل از انجام جراحی کوتاه‌تر کردن پیشانی، جراح خاصیت ارتجاعی پوست شما را بررسی می‌کند. اگر پوست شما خیلی سفت باشد، توصیه می‌شود که از جراحی صرف نظر کنید. زیرا در این صورت جراح نمی‌تواند پوست سر را به سمت جلو کشیده و بخیه بزند. اما برای دستیابی به نتایج مشابه می‌توانید از روش کاشت مو استفاده کنید.

کاشت مو برای پیشانی های بلند چه تأثیری بر ظاهر فرد دارد؟

با ریزش مو بدون شک ظاهر شما به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این نه تنها بر دید شما نسبت به خودتان تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند دیدگاه دیگران را نیز تحت تأثیر قرار دهد. ریزش مو می‌تواند شما را مسن‌تر از آنچه هستید نشان دهد. کاشت مو برای پیشانی های بلند می‌تواند ظاهر شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. بازتابی را که هر روز در آینه می‌بینید دوست خواهید داشت. پیوند مو همچنین می‌تواند باعث شود ظاهر جوان‌تری داشته باشید و احساس جذابیت بیشتری به شما بدهد.

کاشت مو برای پیشانی های بلند مردان و زنان

افزایش اعتماد به نفس

وقتی احساس جذابیت نمی‌کنید، اعتماد به نفس شما ممکن است آسیب ببیند. شما دیگر از بیرون رفتن با دوستان و از ملاقات با افراد جدید خودداری می‌کنید. حتی ممکن است متوجه شوید که کارهایی را که زمانی دوست داشتید انجام دهید نادیده می‌گیرید، حتی اگر موهایتان نقشی در این فعالیت‌ها نداشته باشند. حتی ممکن است عملکرد شغلی شما آسیب ببیند، زیرا کاهش اعتماد به نفس، شما را از بیان ایده‌هایتان باز می‌دارد. به قول معروف وقتی خوب به نظر برسید، احساس خوبی دارید. کاشت مو می‌تواند اعتماد به نفس را به شما بازگرداند و حتی ممکن است آن را به سطحی برساند که هرگز فکرش را نمی‌کردید.

داشتن ظاهری طبیعی

جدیدترین روش‌های کاشت مو طی دهه‌های اخیر پیشرفت چشمگیری پیدا کرده‌اند. استفاده از روش‌های قدیمی باعث می‌شد موهای فرد حالتی مصنوعی به خود بگیرد. امروزه با استفاده از روش‌هایی مانند FUE علاوه بر آنکه دقت فوق‌العاده‌ای دارد، یک خط رویش طبیعی نیز برای فرد ایجاد می‌کند. هیچ کس با نگاه کردن نمی‌تواند بگوید که شما کاشت مو انجام داده‌اید. آن‌ها فقط به ویژگی‌های زیبای شما توجه خواهند کرد.

نتایج ماندگار

کاشت مو نتایج دائمی به همراه دارد. گفته می‌شود که فولیکول‌های مورد استفاده از محل اهداکننده در برابر ژنتیک مقاوم هستند، به این معنی که حتی در صورت طاسی با الگوی مردانه یا سایر اختلالات ژنتیکی، موهای آن ناحیه نمی‌ریزند. در جریان کاشت مو برای پیشانی های بلند، هنگامی که فولیکول‌ها به محل جدید خود منتقل می‌شوند، مقاومت خود را در برابر ریزش حفظ می‌کنند. این بدان معنا است که تا آخر عمر موهای پرپشتی خواهید داشت.

راحت به موهایتان مدل دهید

وقتی موهای نازکی دارید یا دچار ریزش مو می‌شوید، گزینه‌هایتان برای مدل دادن به موها بسیار محدود می‌شود. هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان، داشتن موهای پرپشت به این معنی است که گزینه‌های بیشتری برای مدل دادن به موها دارید. فرقی نمی‌کند برای پیاده‌روی و دویدن بیرون بروید، سر کار بروید یا قرار ملاقات رسمی داشته باشید، می‌توانید به موهایتان آنطور که دوست دارید مدل بدهید و واقعاً هم تأثیرگذار باشد.

کاشت مو برای پیشانی های بلند – نتیجه‌گیری

کم نیستند تعداد افرادی که به خاطر بلند و بزرگ بودن پیشانی خود از ظاهرشان احساس ناراحتی می‌کنند. این موضوع می‌تواند حتی به شدت اعتماد به نفس شخص را پایین بیاورد.

دلایل مختلفی برای بلند بودن پیشانی وجود دارد. بسیاری از افراد در اثر ریزش مو و عقب‌تر رفتن خط رویش مو این مشکل را تجربه می‌کنند. در چنین مواردی استفاده از عمل کاشت مو توصیه می‌شود. به این ترتیب نه تنها اطمینان حاصل می‌شود که فولیکول‌های پیوند شده به موهای جدید رشد می‌کنند، بلکه همچنین اندازه پیشانی نیز کاهش پیدا می‌کند. با این حال، این تنها دلیل انجام این نوع جراحی نیست.

ژن‌های شما نقش مهمی در تعیین ویژگی‌های کلی صورت شما دارند. برخی افراد به صورت مادرزادی با پیشانی بلند به دنیا می‌آیند که می‌تواند باعث شود احساس جذابیت و اعتماد به نفس کمتری داشته باشند. اگر اینطور است و از ریزش موی ژنتیکی رنج می‌برید، استفاده از روش کاشت مو برای پیشانی های بلند می‌تواند پیشانی شما را به شکل دلخواه تغییر دهد. شما می‌توانید از روش جراحی لیفت ابرو و کاهش پیشانی نیز استفاده کنید، اما از لیفت ابرو صرفاً نباید به این دلیل استفاده کرد. هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد.

کلینیک‌ها و مراکز درمانی تخصصی مختلفی با تیم‌های مجرب و متخصص در حال فعالیت هستند که تقریباً تمام آن‌ها به اتفاق خدمات مشاوره قبل از اعمال جراحی کاشت مو را ارائه می‌کنند. چنانچه قصد دارید از طریق جراحی برای کوتاه‌ کردن پیشانی اقدام کنید، باید به طور مفصل در این باره با جراح خود صحبت کنید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای ها 3

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا