خدمات درمانی و زیباییلیفت ابرو

آشنایی با انواع روش‌های لیفت ابرو

5
(12)

ابرو و پیشانی اولین قسمت‌هایی از صورت هستند که علائم پیری را نشان می‌دهند. از آنجا که اغلب ما در واکنش به هر اتفاقی ابروهای خود را بالا می‌بریم، چربی‌های این ناحیه از پوست سریع‌تر از بین می‌روند و شاهد افتادگی ابرو خواهیم بود. با این حال، لیفت ابرو راهکاری است که برای حل این معضل پیشنهاد شده است.

لیفت ابرو به روش‌های مختلفی قابل انجام است که بسته به اهداف و شرایط خود این امکان را دارید که هر یک از آنها را انتخاب کنید. درباره روش‌های متنوع لیفت ابرو چه می‌دانید؟ مزایا و معایب هر یک از آنها چیست؟ اصلاً کدام روش برای شما مناسب‌تر است؟

اگر به دنبال پاسخ پرسش‌های بالا هستید، با ما در ادامه همراه باشید تا هر آنچه باید در رابطه با این تکنیک بدانید را با شما به اشتراک بگذاریم.

لیفت ابرو چیست؟

لیفت ابرو که به اصطلاح عامیانه، کشیدن ابرو نیز نامیده می‌شود، تکنیکی ایده‌آل برای زیبایی چهره به خصوص در ناحیه ابرو و پیشانی است. این روش برای افرادی که به دنبال فرار از علائم پیری هستند، گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد.

این تکنیک نه تنها سبب بهبود ظاهر ابرو و جوان‌سازی صورت می‌شود، بلکه بر فرم چشم‌ها نیز تاثیرگذار است. از طرفی خط ابرو که در حدفاصل بین ابروها قرار دارد، به کمک این تکنیک قابل رفع و رجوع خواهد بود. شاید بپرسید به چه دلیل باید این تکنیک را برای جوان‌سازی پوست انتخاب کنم؟

با افزایش سن و افتادگی پیشانی و پلک‌ها دیگر خبری از نشاط جوانی روی صورت نیست. ابروهای افتاده، چهره را خسته و نگران نشان می‌دهند. به همین خاطر است که قوس دادن به ابرو و کشیدن آن، می‌تواند جوانی را مجدداً به شما هدیه دهد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

البته تنها با اهداف زیبایی صورت نمی‌گیرد؛ گاهی اوقات اهداف درمانی نیز مدنظر است. به عنوان مثال افتادگی ابرو و پلک ممکن است که باعث محدودیت بینایی شود؛ در اینجاست که کشیدن ابرو به عنوان راهکاری مناسب مطرح خواهد شد.

معرفی انواع روش‌های لیفت ابرو

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، لیفت ابرو به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که به کمک پزشک، این امکان را دارید که مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. با این حال ما قصد داریم انواع روش‌های کشیدن ابرو را یک به یک معرفی کرده و به بررسی نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر گونه تصمیم‌گیری در این خصوص، ادامه مطلب را از دست ندهید.

  • لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

اولین و ساده‌ترین راهکار برای کشیدن ابروها تزریق بوتاکس است. تکنیکی که این روزها با استقبال زیادی از سوی مردم مواجه شده است. این تکنیک که راهکاری غیرتهاجمی به حساب می‌آید، نسبت به سایر روش‌ها از ریسک پایین‌ترین برخوردار است. اما این روش برای چه اهدافی مناسب است؟

  • قوس دادن به ابروها : فرم دادن به ابروها به گونه‌ای که در تعادل با سایر اجزای صورت باشد، تاثیر باورنکردنی بر زیبایی صورت دارد. ایجاد یک تقارن خاص می‌تواند چهره فرد کاملاً متحول کند.
  • دیده شدن چشم‌ها : ابروهای افتاده بیش از هر چیز دیگر بر زیبایی چشم‌ها تاثیر می‌گذارد. با لیفت ابرو به کمک تزریق بوتاکس، چشم‌ها به فرم و طبیعی خود بازمی گردند و زیبایی چهره را دو چندان می‌کنند.
  • جوان‌سازی صورت : با بالا بردن ابروها، چهره‌ای شاداب‌تر و در عین حال جوان‌تر خواهید داشت. به این ترتیب، حالت چهره دیگر خسته و ناراحت به نظر نمی‌رسد.

لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

بوتاکس یا سم بوتولینوم باعث می‌شود که گیرنده‌های عصبی ماهیچه پیشانی از کار بیفتند و این عضله به حالت استراحت دربیاید. این ماده یکی از به‌صرفه‌ترین راهکارها برای کشیدن ابرو به شمار می‌آید. به منظور استفاده از این ماده، ابتدا کرم‌های بی‌حس‌کننده موضعی اعمال می‌شود و به دنبال آن تزریق صورتی می‌گیرد. با فلج شدن عضلات، شاهد رفع چین و چروک‌ها و بالا رفتن ابرو خواهیم بود.

فراموش نکنید که تزریق بوتاکس ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد و بعد از گذشت این مدت، باید نسبت به ترمیم آن اقدام کنید.

تزریق بوتاکس با وجود اینکه راهکاری مناسب برای جوان‌سازی صورت و بالا بردن ابروها به حساب می‌آید، مانند هر روش دیگری مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در ادامه به صورت جداگانه هر یک از آنها را بررسی می‌کنیم.

مزایای تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو
  • سریع بودن فرآیند : فرایند تزریق بوتاکس تنها 15 الی 20 دقیقه به طول می‌انجامد و بعد از انجام آن می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.
  • اثربخشی آنی : نتایج حاصل از تزریق بوتاکس تنها با گذشت 2 تا یک هفته بعد از تزریق قابل مشاهده است.
  • راهکاری غیرتهاجمی : این تکنیک، عوارض جانبی خفیفی مانند کبودی و قرمزی به دنبال دارد که بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند.
معایب تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو
  • اثربخشی موقت : ماندگاری بوتاکس ۳ ماه تا ۶ ماه در نظر گرفته شده است و نیاز به ترمیم بعد از گذشت بازه زمانی مشخص، مهم‌ترین عیب آن به حساب می‌آید.
  • درد و کبودی : با وجود اینکه این تکنیک، راهکاری غیرتهاجمی است، تزریق با سوزن ممکن است کمی دردناک بوده و با کبودی همراه باشد.

  • لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ از دیگر راهکارهای کم تهاجمی کشیدن ابرو است. از این تکنیک به منظور اصلاح افتادگی پلک و ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این تکنیک، از نخ‌هایی مخصوص به منظور کشیدن ابرو استفاده می‌شود. نخ مورد استفاده در این روش از یک قند پیچیده به نام PDO (پلی دیوکسانون) تهیه شده است. این ماده غیرحساسیت‌زا بوده و با گذشت زمان جذب پوست خواهد شد.

در این روش، از مواد بی‌حس‌کننده موضعی استفاده می‌شود که تقریباً 30 دقیقه پیش از شروع فرایند تزریق می‌شوند. بنابراین فرد متقاضی در طول فرایند دردی را احساس نمی‌کند.این نخ‌ها در زیر پوست به کار گذاشته می‌شوند و با کشیدن آنها، لیفت ابرو اتفاق می‌افتد. بعد از اتمام فرایند نیز امکان مشاهده نتیجه نهایی وجود دارد.

خبر خوب در رابطه با استفاده از این نخ‌ها، تحریک سلول‌های پوستی به تولید کلاژن است. به این ترتیب مجموع این عوامل به هم دست می‌دهند و پوست را سفت‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهند.

مزایای لیفت ابرو با نخ

اگرچه لیفت ابرو به کمک نخ، نقاط ضعف خاص خود را دارد، اما برای تصمیم‌گیری در خصوص این تکنیک، بد نیست نگاهی به مزایای آن داشته باشیم.

  • حفظ حالت طبیعی چهره،
  • عوارض جانبی کم و کوتاه مدت،
  • رفع شل بودن پوست پیشانی و افتادگی ابروها،
  • راهکاری مقرون به صرفه و کم تهاجمی،
  • گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی با سن 30 تا 50 سال.

به کمک این تکنیک، ابروها به خوبی کشیده شده و چشم‌ها جلوه‌ای زیباتر به خود می‌گیرند. از طرفی با تحریک تولید کلاژن، پوست به خوبی بازسازی شده و فضاهای خالی پر می‌شود. بنابراین این روش، راهکاری مناسب برای افرادی است که به دنبال تغییراتی اساسی، با صرف هزینه پایین می‌گردند.

معایب لیفت ابرو با نخ

در این روش برش‌هایی 3 تا 4 میلی متری روی ابرو ایجاد می‌شود. در ادامه به کمک سوزن‌های مخصوص، نخ از طریق شکاف‌های ایجاد شده وارد پوست خواهند شد. در رابطه با عوارض و معایب این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به بخیه و امکان به جای ماندن اثر آن؛
  • قرمزی و تورم بعد از انجام فرایند؛
  • امکان نامتقارن شدن ابروها.

جای زخم بخیه با استفاده از کرم‌ها به ندرت قابل مشاهده است. از طرفی عوارض جانبی این تکنیک، کوتاه مدت هستند بعد از چند روز اثری از آنها باقی نمی‌ماند. همچنین با انتخاب یک پزشک متخصص و ماهر احتمال نامتقارن شدن ابروها به حداقل می‌رسد.

  • جراحی لیفت ابرو

چنانچه از روش‌های غیرتهاجمی بگذریم، به جراحی لیفت ابرو می‌رسیم. البته انتخاب این تکنیک باید با مشورت با پزشک صورت بگیرد. هدف از انجام این جراحی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • بهبود افتادگی ابرو،
  • رفع افتادگی پلک،
  • رفع چین و چروک‌های اطراف چشم و پیشانی،
  • جوان سازی صورت و تغییر فرم چشم‌ها.

با این حال انتخاب این تکنیک مانند هر تکنیک تهاجمی دیگر، ریسک‌هایی به دنبال دارد که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

  • جای زخم : بخیه‌های ناشی از جراحی ابرو، ممکن است پس از جراحی قابل مشاهده باشد.
  • تغییر در لمس پوست : این احتمال وجود دارد که بعد از جراحی بی حسی موقت یا دائمی در قسمت پیشانی و ابرو احساس شود.
  • عدم تقارن در موقعیت ابروها : لیفت ابرو ممکن است منجر به عدم تقارن ابروها شود.
  • ریزش موها : ریزش مو در قسمت ابرو یا بخیه نیز از دیگر ریسک‌های این جراحی به حساب می‌آید.

لیفت ابرو جهت زیبایی چهره

این عمل جراحی مانند هر جراحی دیگری ممکن است که با خطر خونریزی، عفونت و واکنش نامطلوب نسبت به بیهوشی همراه باشد. لیفت ابرو در بیمارستان‌ها یا کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود. این عمل، با بیهوشی عمومی همراه است و از تکنیک‌های مختلفی برای جراحی استفاده می‌شود. به این ترتیب که ابتدا جراح براساس اهداف و نیازهای شما، محل‌های برش را تعیین می‌کند.

به طور کلی این جراحی به سه روش مختلف انجام می‌شود که در ادامه نحوه انجام آنها را شرح خواهیم داد.

  • جراحی لیفت ابروی کلاسیک : در روش کلاسیک، جراح برشی را در بالای پیشانی ایجاد می‌کند. جراح به جای برداشتن پوست سر کمی از پوست و بافت را از قسمت بالایی پیشانی شما برمی‌دارد. به این ترتیب خط رویش مو به سمت عقب کشیده نمی‌شود. اگر در فردی خط رویش مو کمی عقب تر از حالت عادی باشد، این احتمال وجود دارد که جای زخم ناشی از انجام این جراحی دیده شود. جراحی لیفت ابرو به طور معمول نزدیک به یک یا دو ساعت به طول انجامد.
  • لیفت ابروی کرونال : در این روش، جراح یک برش در راستای خط رویش مو، از پشت یک گوش به سمت گوش دیگر ایجاد می‌کند. در نتیجه پیشانی به سمت بالا کشیده می‌شود و شاهد تغییر موقعیت پیشانی در این روش هستیم. این تکنیک معمولاً برای افرادی با موهای بلند یا افرادی که مستعد ریزش مو هستند، پیشنهاد نمی‌شود.
  • لیفت ابرو اندوسکوپی : در این روش، جراح چند برش را در پشت خط رویش موها ایجاد می‌کند. در ادامه یک لوله باریک و بلند که دوربین کوچکی در انتهای نصب شده است (آندوسکوپ) از طریق یکی از برش‌ها به منظور مشاهده عضلات و بافت‌های زیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگر وارد بافت زیرین پوست می‌شود، جراح بافت پیشانی به سمت بالا می‌کشد و با بخیه و گره‌هایی کوچک آنها را می‌بندد. به این ترتیب جراحی به پایان می‌رسد و شاهد رفع افتادگی ابرو خواهیم بود.
مزایای جراحی لیفت ابرو

انتخاب هر یک از تکنیک‌های جراحی، نویدبخش تغییراتی شگرف در صورت شما هستند. اگرچه این روش تهاجمی هزینه بیشتری نسبت به سایر روش‌های لیفت ابرو دارد، اما مزایایی که به کمک آن نصیب شما می‌شود، با هیچ تکنیک دیگری قابل مقایسه نیست. برخی از مزایای این تکنیک به شرح زیر هستند:

  • رفع چین و چروک‌های پیشانی و داشتن پیشانی صاف،
  • بلندتر شدن خط ابرو و ایجاد نوعی برجستگی طبیعی،
  • فرم گرفتن ابرو و و جوان‌تر به نظر رسیدن چهره،
  • رفع افتادگی پلک‌های فوقانی،
  • رفع چین و چروک‌های پنجه کلاغی در اطراف چشم،
  • بهبود ظاهر ابروها،
  • حذف پوست اضافی در ناحیه ابرو و پیشانی.

به طور معمول، این جراحی با بیشترین توجه به سایر جزئیات صورت انجام می‌شود. این نوع جراحی را می‌توان با سایر تکنیک‌های زیبایی صورت به ترکیبی پیاده سازی کرد. به این ترتیب بار دیگر جوانی چهره را تجربه خواهید کرد.

عوارض جانبی جراحی لیفت ابرو

این تکنیک مانند هر جراحی دیگر عوارضی مانند به جای ماندن زخم، کبودی و قرمزی را به همراه دارد. در ادامه دیگر عوارض انجام این تکنیک را بررسی خواهیم کرد:

  • احتمال غیرطبیعی دیده شدن ابروها و صورت تا یک ماه اول وجود دارد. با این حال با گذشت زمان، شاهد بهبودی نسبی بازگشت فرم طبیعی صورت خواهیم بود؛
  • احتمال لخته شدن خون در زیر پوست یا آسیب به عصب‌های پوستی وجود دارد؛
  • کبودی و تورم اطراف چشم بعد از دو هفته اول کاملاً عادی است.

اغلب عوارض مطرح شده برای این جراحی، کوتاه مدت هستند و به کمک این روش، تحولاتی جدی در صورت خود مشاهده خواهید کرد.

کدام یک از روش‌های لیفت ابرو برای شما مناسب‌تر است؟

حال که با انواع روش‌های لیفت ابرو به همراه مزایا و معایب آن آشنا شدید، نوبت پاسخ به اصلی ترین سوال می‌رسد: کدام یک از این روش‌ها برای شما بهتر است؟ انتخاب از میان گزینه‌های متنوعی که مطرح شد، به عواملی مختلفی بستگی دارد. در ادامه عوامل موثر در انتخاب تکنیک مناسب را مطرح می‌کنیم.

  • اهداف و انگیزه شما : همه چیز به اهداف شما بستگی دارد. این موضوع که تصور شما از نتیجه نهایی کار به چه شکل است، عامل تعیین کننده نوع تکنیک خواهد بود. برخی از افراد به فرم ابروهای ابروهای خود اهمیت می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به دنبال تغییر فرم کلی چشم‌های خود هستند. بنابراین این اهداف و انگیزه‌های شما هستند که تعیین کننده تکنیک انتخابی خواهند بود.
  • شدت افتادگی ابرو و پلک : هر چه سن رو به افزایش می‌گذارد، بر شدت چین و چروک‌های پیشانی و افتادگی صورت افزوده خواهد شد. در نتیجه این احتمال وجود دارد که تکنیک‌های غیرتهاجمی، آنچنان که باید پاسخگوی نیاز شما نباشند. بنابراین شدت افتادگی ابروها و چین و چروک‌های پیشانی، عاملی تاثیرگذار بر انتخاب نهایی از میان تکنیک‌های مطرح شده هستند.
  • بودجه : بودجه شما نیز عامل مهمی در انتخاب گزینه‌های پیش رو است. برخی از تکنیک‌های مطرح شده نیاز به ترمیم و تکرار دارند و حتماً باید پیش از انتخاب این روش‌ها، برآوردی از هزینه‌های کلی داشته باشید.
  • نظر پزشک متخصص : در آخرین مورد به نظر پزشک متخصص می‌رسیم که تعیین کننده نهایی تکنیک لیفت ابرو است. پزشک متخصص با در نظر گرفتن تناسب ابرو با سایر اجزای صورت و وضعیت ابروها، تکنیکی ایده آل را به شما پیشنهاد خواهد داد. مشورت با پزشک به شما کمک می‌کند که تکنیک مناسب را برای برگرداندن جوانی به چهره خود انتخاب کنید.

آیا هزینه‌های لیفت ابرو بالاست؟

با توجه به آنکه لیفت ابرو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود، نمی‌توان تعرفه‌ای مشخص برای آن در نظر گرفت. با این حال تکنیک‌های غیرتهاجمی مانند تزریق بوتاکس و لیفت با نخ هزینه نسبتاً پایینی نسبت به سایر روش‌ها دارند.

با این وجود عواملی مانند پزشک متخصص، کلینیک انتخابی، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده بر هزینه نهایی تاثیرگذار هستند. در رابطه با هزینه جراحی لیفت ابرو، بیمارستان و جراح دو عامل مهم در تعیین قیمت نهایی به حساب می‌آیند. مجموع این عوامل در کنار هم هزینه نهایی لیفت ابرو را تشکیل می‌دهند.

کلینیک ساعی بهترین مرکز برای جراحی زیبایی

با افزایش سن و کاهش تولید کلاژن، به مرور شاهد افتادگی ابرو و پیشانی خواهیم بود. البته راهکاری متنوعی پیش روی ما قرار دارد تا بار دیگر جوانی را به چهره خود برگردانیم. لیفت ابرو با تزریق بوتاکس، استفاده از نخ و طی جراحی‌های مختلف انجام می‌شود که هر یک را به طور جداگانه بررسی کرده و به مزایا و معایب هر یک به طور جداگانه پرداختیم.

انتخاب از میان روش‌های مطرح شده بیش از هر عامل دیگری به اهداف شما بستگی دارد. به کمک یک پزشک متخصص و با انتخاب کلینیکی معتبر، دستیابی به نتیجه دلخواه غیرممکن نخواهد بود.

کلینیک ساعی واقع در شمال تهران ارائه دهنده انواع خدمات لیفت ابرو به روش‌های مختلف است. بهره‌مندی از تجهیزات پیشرفته و نوین در کنار بهره‌گیری از کادر درمانی قدرتمند، جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای را باقی نگذاشته است. این کلینیک با داشتن سال‌ها تجربه در حوزه زیبایی و درمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. در کنار ما زیبایی و سلامت را تجربه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 12

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا