کاشت مو

کاشت مو به روش MICRO FIT

5
(9)

کاشت مو به روش Micro FIT یا MFIT یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است. در این روش پزشکان کاشت موی SUT و FIT را با هم ترکیب کرده اند و یک روش کاشت موی سریع تر، بهتر و با عوارض کمتر نسبت به دو روش قبلی، به وجود آورده اند.کلمه Micro در این روش اشاره به استفاده از دستگاه های ظریف و دقیق دارد. کاشت و برداشت فولیکول ها در این روش با استفاده از دستگاه های ظریف و مینیاتوری انجام می شود. این دستگاه، حفره هایی با قطر۰/۶ الی ۰/۹ میلی متر در سر ایجاد می کند و فولیکول ها را از بافت نرم اطراف جدا می کند.

با توجه به قطر بسیار کم این حفره ها، معمولا در این روش خونریزی شدید اتفاق نمی افتد و نیازی به بخیه نیست. بر خلاف روش FUT که برشی در پوست سر ایجاد می شود و بخش برش خورده جدا می شود و سپس پوست سر در دو قسمت برش به هم وصل شده و بخیه زده می شود.

کاشت مو با دستگاه میکرو FIT

تجهیزاتی که در کاشت مو به روش MICRO FIT استفاده می شود، سبب افزایش کیفیت کاشت مو با این روش شده اند. مزایای اصلی دستگاه ها در این روش نسبت به روش FIT عبارتند از:

  • دستگاه ایمپلنتر مینیاتوری در این روش، قابلیت ایجاد حفره هایی با اندازه های متفاوت را دارد. برخلاف FIT که در آن از یک پانچ استفاده می شود که فقط حفره های با قطر ثابت ایجاد می کند؛
  • پانچی که در این روش کاشت مو استفاده می شود، مانند یک مته مینیاتوری عمل می کند. با توجه به اینکه این پانچ دارای قابلیت چرخش است، به راحتی در پوست نفوذ می کند و حفره های بهتر و مناسب تری ایجاد می کند. جراح نیازی به چرخاندن دستگاه ندارد، بلکه با زدن دکمه ای، چرخش آن شروع می شود؛
  • تجهیزاتی که به منظور کاشت فولیکول ها در این روش استفاده می شوند نیز قابلیت ایجاد حفره های بسیار ریز و مینیاتوری را دارند. به این ترتیب عوارض کاشت مو در این روش به حد اقل می رسد.

دستگاه کاشت موی Micro FIT

در کاشت مو به روش FUT با ایجاد برش در پوست سر، یک لایه به قطر ۱ الی ۲ سانتی متری از پوست سر برداشته می شود و پوست دو طرف کشیده شده و به هم بخیه می شوند. سپس گرافت های از این نوار باریک استخراج شده و در ناحیه اهدا کاشته می شوند. بدیهی است که در افرادی که پوست سر آن ها خاصیت کشسانی نداشته باشد، استفاده از روش FUT امکان پذیر نیست. در این افراد MICRO FIT بهترین روش کاشت مو است.

برخی از افراد نیز سابقه ایجاد زخم های گوشتی دارند و ممکن است که جای بخیه و اسکارهای حاصل از روش FUT ترمیم نشود. بنابراین استفاده از MICRO FIT روش مناسب تری برای آن ها است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

به طور کلی این روش کاشت مو در تمام افرادی که دچار ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی، سوختگی یا ضربه شده اند، قابل انجام است. البته پزشک با انجام معاینات اولیه مشخص می کند که کدام روش کاشت مو برای فرد متقاضی بهتر است.

مراحل کاشت مو به روش MICRO FIT

در تمام روش های مبتنی بر کاشت موی FIT سه مرحله کلی وجود دارد.  تفاوت عمده این روش ها در نحوه برداشت فولیکول ها است. در ادامه این مسئله را بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • برداشت واحدهای فولیکولی

مرحله اول از کاشت مو، برداشت فولیکول ها از منطقه اهدا است. معمولا یکی از مناطق پشت سر یا پشت گوش به عنوان منطقه اهدا انتخاب می شوند. در معاینات اولیه با بررسی وضعیت موها توسط پزشک، منطقه اهدا مشخص می شود و سپس با بی حسی موضعی، برداشت فولیکول ها از منطقه اهدا شروع می شود. برای برداشت فولیکول ها، ایمپلنترهای مینیاتوری حفره های با قطر بسیار کم ایجاد می کنند. بنابراین برداشت فولیکول ها بدون خونریزی و اثرات جای زخم انجام می شود.

برداشت مو در روش Micro FIT

  • آماده سازی فولیکول های برداشت شده

به منظور حفظ فولیکول ها و جلوگیری از آسیب دیدگی، آن ها را در یک محلول مخصوص قرار می دهند. علاوه بر این تیم پزشکی فولیکول های برداشت شده را در زیر میکروسکوپ بررسی می کند. در صورتی که فولیکول ها نیاز به ترمیم داشته باشند، تغییرات لازم را روی آن ها انجام می دهند و آن ها را برای کاشت آماده می سازند.

  • کاشت گرافت ها

در این مرحله جراح با استفاده از ابزارهای دقیق و مینیاتوری، سوراخ هایی بسیار ظریف در پوست سر ایجاد می کند و فولیکول های استخراج شده را در آن قرار می دهد. با توجه به دقت و ظرافت دستگاه، پزشک این امکان را دارد که پس از ایجاد حفره های ظریف، کاشت فولیکول ها را با زاویه و جهتی دقیق و مناسب انجام  دهد.

فولیکول های آماده شده برای کاشت

مزایای کاشت مو به روش Micro FIT

کاشت مو به روش MICRO FIT مزایای بسیار زیادی دارد. در این بخش از مقاله برخی از مزایای این روش کاشت مو بررسی می شود. آگاهی از این مزایا شما را برای انجام این روش کاشت مو آماده می کند.

  • کاشت مو بدون خونریزی و بخیه : یکی از مزیت های کاشت مو به روش MICRO FIT ، نحوه برداشت گرافت ها از ناحیه اهدا است. دستگاهی که در این روش استفاده می شود، حفره های با قطر بسیار کم ایجاد می کند. با توجه به اینکه حفره های ایجاد شده ریز هستند و از طرف دیگر برای برداشت گرافت، هیچ گونه برشی در سر ایجاد نمی شود، خونریزی اتفاق نمی افتد و نیازی به استفاده از بخیه نیست. برخی مواقع جای برش و بخیه برای همیشه روی سر باقی می ماند. هرچند با گذشت زمان اثرات آن کم رنگ تر می شود اما کاملا از بین نمی رود. حفره هایی که در روش MICRO FIT روی سر ایجاد می شود، حتی از روش ربات کاشت موی ARTAS ، کوچک تر است. ربات کاشت موی ARTAS ، جدیدترین روش کاشت مو است و در آن از پانچ های ۱ میلی متری استفاده می شود.
  • روشی بدون درد یا درد بسیار کم : از آنجایی که این روش نیازی به ایجاد برش و بخیه ندارد و از طرف دیگر حفره های ایجاد شده در سر نیز بسیار ریز هستند، معمولا این روش، یک روش بدون درد است. درد کمی هم که ممکن است وجود داشته باشد، با استفاده از مسکن ها به راحتی تسکین می یابد.
  • دوران نقاهت و بهبودی کوتاه : باتوجه به روش برداشت و کاشت گرافت ها و ویژگی های دستگاه ها و ابزارهای مورد استفاده، عوارض کاشت مو در این روش بسیار کم است. با توجه به عوارض کم، سرعت ترمیم ناحیه اهدا و ناحیه کاشت مو در آن زیاد و دوران نقاهت و بهبودی بسیار کوتاه است.

عکس کاشت مو به روش FIT

  • احتمال عفونت بسیار کم است : از آنجایی که در کاشت مو به روش MICRO FIT، برشی در پوست سر ایجاد نمی شود، احتمال بروز عفونت به کمترین مقدار ممکن می رسد.
  • امکان برداشت مو از سایر نواحی بدن : در این روش، امکان برداشت مو از ریش، سینه و نواحی پشت بدن با استفاده از ایمپلنتر مینیاتوری وجود دارد و طراحی خط موی زیباتر و طبیعی تر و  تراکم بیشتر موها امکان پذیر است. علاوه بر این با استفاده از این دستگاه ها، امکان برداشت مو در افرادی که بانک موی نازک دارند نیز ممکن شده است.
  • کاشت ریش و ابرو : از ایمپلنتر مینیاتوری ظریف و دقیق، برای کاشت ریش و ابرو نیز استفاده می شود. علاوه بر این با استفاده از آن کاشت مو در مناطقی کوچک که بر اثر ضربه، سوختگی یا بیماری های خاص به صورت تکه ای دچار ریزش مو شده اند نیز امکان پذیر است.
  • بهبود کیفیت گرافت ها : فولیکول های موی سر شامل دو نوع می شوند. برخی از انواع فولیکول ها نسبت به ریزش مقاوم هستند و برخی دیگر به دلایل  مختلف، به مرور زمان دچار ریزش می شوند. در واقع نوع دوم فولیکول ها نسبت به عوامل ریزش مو حساس هستند. منظور از بهبود کیفیت گرافت ها، افزایش درصد فولیکول های دائمی در کاشت مو است. با توجه دستگاه های مینیاتوری و روش استخراج گرافت ها در کاشت مو به روش MICRO FIT ، شانس استخراج فولیکول های دائمی برای کاشت بیشتر شده است.
  • کاهش خطاهای جراحی نسبت به روش FIT : با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده در این روش، بسیاری از خطاهای حین جراحی که در روش FIT مرسوم است، در این نوع کاشت مو کاملا برطرف شده است.
  • با توجه به روش برداشت فولیکول ها، احتمال سالم ماندن آن ها بیشتر است : همانطور که بیان شد در کاشت مو به روش MICRO FIT ، دستگاه ها سوراخ های بسیار ظریفی در اطراف فولیکول ایجاد می کنند. با توجه به اینکه دست در برداشت فولیکول ها نقشی ندارد، احتمال سالم ماندن آن ها بیشتر است. همچنین در روش FIT، هنگام برداشت فولیکول ها، جراح باید همزمان با ایجاد سوراخ، پانچ را بچرخاند؛ این موضوع احتمال آسیب دیدگی فولیکلول ها را بیشتر می کند؛ اما در روش MICRO FIT، با قرار گیری پانچ روی سر و زدن دکمه ای، چرخش دستگاه و ایجاد سوراخ شروع می شود. در صورتی که فولیکول ها دچار آسیب دیدگی شوند، احتمال زنده ماندن آن ها در محل کاشت، کمتر می شود.
  • فولیکول ها حین استخراج دفن نمی شوند : یکی از مشکلات اساسی حین استخراج فولیکول ها در روش FIT، دفن فولیکول حین برداشت است. در کاشت مو به روش MICRO FIT این مشکل وجود ندارد. در  برخی مواقع در روش FIT ،  فولیکول ها حین جداسازی توسط پانچ، به عمق پوست فرستاده می شوند و به اصطلاح دفن می شوند. در صورتی که فولیکول های دفن شده جدا نشوند، سبب ایجاد التهاب می شوند. جداسازی فولیکول های دفن شده، مستلزم صرف زمان زیادی است و سبب طولانی شدن فرآیند کاشت مو می شود. در روش MICRO FIT، همزمان با ایجاد سوراخ توسط پانچ چرخان، برداشت فولیکول ها انجام می شود. بنابراین احتمال دفن شدن آن ها به صفر می رسد.

با وجود مزایای فراوان این روش کاشت مو، مهارت جراح در نتیجه حاصل از جراحی تاثیر زیادی دارد. تبحر جراح هم در انجام مراحل یک روش خاص کاشت مو و هم در انتخاب روش مناسب برای فرد، نمود پیدا می کند. پزشکان در کلینیک ساعی با توجه به نیازهای شما، بهترین روش را برای کاشت مو انتخاب می کنند.

عکس کاشت مو به روش FIT

معایب روش میکرو FIT

همان طور که بیان شد این روش کاشت مو دارای مزایای بسیار زیادی است. اما هر روش کاشت مو با وجود مزایای بسیار زیاد، معایبی نیز دارد معایب این روش بسیار کمتر از مزایای آن است؛ با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر روش  و نیز با در نظر گرفتن شرایط فردی که کاندیدای کاشت مو است، بهترین روش کاشت مو برای او انتخاب می شود.

  • سرعت پایین از معایب روش MICRO FIT است. برای برداشت ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ گرافت مو با این روش، ۳ الی ۴ ساعت زمان نیاز است. قابل ذکر است که در روش FUT، در مدت زمان ۱ ساعت، ۱۰۰۰ گرافت استخراج می شود؛
  • سرعت پایین پیوند مو، علاوه بر اینکه باعث طولانی شدن زمان کاشت مو می شود، باعث افزایش احتمال آسیب دیدگی فولیکول ها می شود؛ زیرا فولیکول ها مدت طولانی در خارج از بدن هستند؛
  • با توجه به استفاده از مواد بی حسی، احتمال بروز واکنش های آلرژیک در این روش کاشت مو نیز وجود دارد. احساس بی حسی نیز مدتی بعد از کاشت همراه شما خواهد بود؛
  • تورم در ناحیه پیشانی و سر در تمام روش های کاشت مو از جمله این روش مشاهده می شود.

توصیه های قبل از کاشت مو

توجه به مراقبت های قبل و بعد از کاشت مو در نتیجه نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه برخی از مراقبت های ضروری قبل از کاشت مو به روش MICRO FIT بیان می شود:

  • پزشک باید از تمام داروهایی که مصرف می کنید، اطلاع داشته باشد. در برخی مواقع بنا بر تشخیص پزشک، استفاده از برخی داروها متوقف می شود یا آن ها توسط داروهای دیگری جایگزین می شوند؛
  • در صورتی که از مکمل های دارویی، انواع ویتامین ها یا داروهای گیاهی استفاده می کنید، باید به پزشک اطلاع داده شود؛
  • استفاده از برخی داروها از قبیل وارفارین و آسپیرین با کاهش غلظت خون، سبب ایجاد مشکل در انعقاد خون می شوند. معمولا توصیه می شود که مصرف این داروها ۱۰ روز قبل از کاشت مو قطع شود؛
  • در شرایطی که ترس از اتاق عمل دارید، به پزشک اطلاع دهد؛
  • در صورتی که حساسیت نسبت به داروهای خاصی از قبیل آنتی بیوتیک وجود دارد، باید به پزشک اطلاع داده شود؛
  • موها شب قبل از کاشت مو شسته شوند. استفاده از ژل، نرم کننده و سایر مواد شیمیایی نیز ممنوع است؛
  • آمادگی روحی شما برای کاشت مو بسیار مهم است. انتظارات واقع بینانه شما از پیوند مو سبب می شود که بعد از عمل، احساس رضایت بیشتری داشته باشد.

مراقبت های بعد از کاشت مو به روش MICRO FIT

مراقبت های بعد از کاشت مو تاثیر زیادی در نتیجه نهایی  خواهد داشت. معمولا پزشک در این زمینه توصیه های لازم و ضروری را در اختیار شما قرار می دهد.

ما  نیز برخی توصیه های ضروری بعد از کاشت مو را به صورت زیر فهرست کرده ایم:

  • توصیه می شود که به مدت چند شب بعد از کاشت مو، هنگام خواب دو بالش زیر سر خود قرار دهید و سر با زاویه ۴۵ درجه قرار گیرد؛
  • از دستکاری و خارش ناحیه کاشت مو یا ناحیه اهدا پرهیز شود. هر گونه دست زدن و اعمال فشار ممکن است باعث آسیب رسیدن به فولیکول های کاشته شده شود؛
  • جلسات معاینه بعد از کاشت مو بسیار مهم است. در شرایطی که عوارض حاصل از جراحی برطرف نشده باشند، پزشک از روش های درمانی مختلف برای کاهش و رفع عوارض استفاده می کند. علاوه بر این رشد موها نیز در این جلسات بررسی می شود. در برخی مواقع نیاز به استفاده از درمان های تکمیلی به منظور ایجاد تراکم بیشتر است؛
  • مسکن ها، آنتی بیوتیک ها و داروهای دیگری که توسط پزشک تجویز می شود، به موقع و به طور مداوم مصرف شوند؛
  • معمولا ۳ روز بعد از کاشت، شستن سر ممنوع است؛
  • شستن موها باید طبق دستورالعمل پزشک انجام شود. تنها از شامپوها و مواد شوینده ای استفاده شود که پزشک تجویز کرده است؛
  • از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید پرهیز شود. نور خورشید دارای اشعه های مضر برای فولیکول های تازه کاشته شده است. در صورتی که به دلیل شرایط شغلی بیشتر از نیم ساعت در روز در معرض تابش خورشید قرار دارید، بهتر است از کلاه استفاده کند؛
  • به مدت حداقل ۲ هفته از انجام ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین خودداری شود. ورزش و فعالیت های فیزیکی سنگین سبب آسیب رسیدن به فولیکول های تازه کاشته شده می شوند. تعریق همراه با ورزش نیز زمینه را برای ابتلا به عفونت فراهم می کند. بهتر است در جلسات مشاوره بعد از کاشت مو در این رابطه با پزشک مشورت شود.

هزینه روش Micro FIT چقدر است ؟

استفاده از ابزارها و تجهیزات پیشرفته و کیفیت بالای کاشت مو، یکی از دلایل افزایش هزینه در کاشت مو به روش MICRO FIT نسبت به دیگر روش ها است.

البته عوامل دیگری نیز در هزینه کاشت مو تاثیرگذارند. یکی از این عوامل میزان طاسی یا وسعت منطقه کاشت است. با افزایش وسعت منطقه کاشت، تعداد فولیکول های لازم برای کاشت مو بیشتر می شوند. این موضوع سبب می شود که زمان مورد نیاز برای کاشت مو با این روش و همچنین هزینه آن زیاد شود.

علاوه بر این تبحر و مهارت پزشک و تیم پزشکی نیز عامل دیگری در تعیین هزینه کاشت مو است. این موضوع سبب شده است که هزینه کاشت مو در کلینیک های مختلف متفاوت باشد.

بنابراین عواملی از قبیل ویژگی های فردی، روش کاشت مو، تیم پزشکی و کلینیک کاشت مو هزینه نهایی کاشت مو را تعیین می کنند. بهتر است قبل از اقدام به کاشت مو در مورد هزینه نیز صحبت های لازم را داشته باشید. قیمت تقریبی کاشت مو در جلسات معاینات اولیه، پس از طراحی خط مو و تعیین تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت، مشخص می شود.

اگر قصد کاشت مو دارید و نگران هزینه آن هستید، بهتر است همین حالا با کلینیک ساعی تماس بگیرید و در رابطه با هزینه کاشت مو به روش های مختلف صحبت کنید. هزینه دقیق کاشت مو در شما بعد از جلسات معاینه مشخص می شود.

کاشت مو با روش مناسب و با کیفیت مطلوب، فرد را از کاشت مجدد و درمان های تکمیلی بی نیاز می کند. در واقع مزایای کاشت مو با استفاده از یک روش پیشرفته و با کیفیت، آن قدر زیاد است که به نظر می رسد، هزینه بیشتر آن قابل چشم پوشی باشد.

 رضایت مراجعه کنندگان به کلینیک ساعی همواره مایه افتخار پزشکان و پرسنل این مرکز بوده است. در صورتی که تصمیم کاشت مو با استفاده از روش Micro FIT را دارید، از طریق شماره های زیر با کلینیک ساعی تماس و وقت مشاوره بگیرید. در جلسات مشاوره، پزشک با انجام معاینات اولیه و تخمین تعداد فولیکول های مورد نیاز برای کاشت، هزینه نهایی کاشت مو را مشخص می کند.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام :clinicsaee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 9

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا