پیکرتراشی

پیکرتراشی چیست؟

0
(0)

پیکرتراشی، بادی کانتورینگ یا بادی اسکالپینگ، یک فرایند فرم‌دهی به بدن است که به روش های مختلف جراحی یا غیر جراحی به افراد کمک می‌کند تا چاقی های موضعی بدن را از بین ببرند و به اندام ایده‌آل خود دست پیدا کنند. پیکرتراشی روشی موثر برای رفع چربی‌های اضافی و رفع نواقصی مثل افتادگی پوست در قسمت‌های مختلف بدن و در نتیجه بهبود سایز و وزن در خانم‌ها و آقایون محسوب می‌شود. این تکنیک به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در بخش بعد به آنها اشاره خواهیم کرد.

پیکرتراشی چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفته شد پیکرتراشی به دو روش جراحی و غیرجراحی صورت می‌گیرد. پیکرتراشی جراحی شامل استفاده از ابزارهای جراحی برای برداشتن چربی‌ها و پوست های اضافی از بدن است. این عمل معمولا تحت بیهوشی عمومی و در اتاق عمل انجام می‌شود و ممکن است چند ساعت طول بکشد. در روش غیرجراحی با استفاده از دستگاه‌های مختلف، بافت‌های چربی بدن از روی پوست و به صورت غیرتهاجمی، تحریک و به از بین رفتن آنها منجر می‌شود.

روش‌های پیکرتراشی جراحی کدامند؟

این روش با استفاده از تکنیک‌های تهاجمی و نیمه‌تهاجمی شامل روش‌های زیر می‌باشد:

لیپوساکشن

این روش رایج‌ترین روش پیکرتراشی جراحی است. در این روش از طریق برش‌هایی که در نقاط مورد نظر ایجاد می‌شود، سوزن یا لوله‌های نازک و بلند وارد بدن شده و مکش چربی‌های اضافه انجام می‌شود.

لیپوماتیک

لیپوماتیک یک روش پیشرفته‌تر از لیپوساکشن است که دارای مزایای مختلفی نسبت به لیپوساکشن سنتی است. این روش باعث ایجاد آسیب کمتری به بافت‌های اطراف می‌شود، کبودی و تورم کمتری ایجاد می‌کند و نتایج طبیعی‌تری دارد. در لیپوماتیک از امواج صوتی برای شکستن چربی‌ها استفاده می‌شود.

جراحی شکم و ابدومینوپلاستی

این روش یک عمل جراحی است که برای از بین بردن پوست و چربی اضافی شکم انجام می‌شود. تفاوت این روش نسبت به لیپوساکشن در برداشتن پوست‌های اضافی شکم هست و بنابراین نیاز به برش‌های بزرگتری نسبت به روش لیپوساکشن وجود دارد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

جراحی پلاستیک و لیفت بدن

لیفت بدن می‎‌تواند به صورت موضعی در قسمت‌هایی از بدن که چربی انباشته شده ی بیشتر و افتادگی، وجود دارد انجام شود. لیفت می تواند در اندامی مثل سینه برای سفت کردن و بالا بردن سینه، لیفت شکم برای از بین بردن پوست و چربی اضافی شکم، جراحی پلاستیک بازو یا ران برای از بین بردن چربی‌ها و پوست های اضافی بازو و ران انجام شود.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای پیکرتراشی جراحی هستند؟

کاندیدای مناسب پیکرتراشی جراحی فردی است که دارای شرایط زیر باشد:

– سن متقاضی لازم است در بازه ۱۸ تا ۶۰ سال و از نظر سلامتی در وضعیت خوبی باشد.

– فرد دارای چربی‌های اضافی در برخی نواحی بدن باشد. پیکرتراشی جراحی می‌تواند برای از بین بردن چربی‌های اضافی از نواحی مختلف بدن مانند شکم، سینه، ران‌ها، باسن، بازوها، چانه و گردن استفاده شود.

– به دنبال بهبود شکل و فرم بدن خود باشد و انتظارات واقع‌بینانه از نتایج پیکرتراشی جراحی داشته باشد. پیکرتراشی جراحی به کمک پزشک متخصص می‌تواند به بهبود شکل و فرم بدن کمک کند.

– از روش‌های غیر جراحی برای از بین بردن چربی‌های اضافی نتیجه نگرفته باشد. اگر فرد از روش‌های غیر جراحی مانند رژیم غذایی، ورزش و دستگاه‌های لاغری برای از بین بردن چربی‌های اضافی نتیجه نگرفته‌، پیکرتراشی جراحی می‌تواند یک گزینه مناسب برای او باشد.

عوارض پیکرتراشی جراحی

پیکرتراشی جراحی مانند هر عمل جراحی دیگری، دارای عوارضی نیز می‌باشد. برخی از عوارض احتمالی پیکرتراشی جراحی عبارتند از:
کبودی، تورم، درد، عفونت، ایجاد لخته خون، آمبولی، عدم تقارن در اندام‌ها و …

مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی جراحی

پس از پیکرتراشی جراحی، بیمار باید مراقبت‌های خاصی را انجام دهد تا بهبودی سریع‌تری داشته باشد. با توجه به توصیه پزشک، در برخی موارد، نیاز به ۲۴ ساعت بستری در بیمارستان وجود دارد. پس از ترخیص لازم است مراقبت‌های زیر در دوره نقاهت انجام شود:

استراحت کافی، مصرف داروهای مسکن برای کاهش درد، استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم، پوشیدن گن به مدت حداقل یک ماه، اجتناب از فعالیت‌های سنگین و …

پیکرتراشی جراحی می‌تواند یک روش موثر برای از بین بردن چربی‌های اضافی و ناخواسته از بدن باشد. با این حال، این عمل نیز مانند هر عمل جراحی دیگری، دارای عوارضی نیز می‌باشد. بنابراین، قبل از تصمیم‌گیری برای انجام پیکرتراشی جراحی، باید با یک جراح پلاستیک مجرب مشورت کنید.

روش‌های پیکرتراشی غیرجراحی کدامند؟

پیکرتراشی به روش غیرجراحی، شامل استفاده از روش‌های غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی‌های اضافی از بدن است. این روش‌ها معمولا درد و عوارض کمتری نسبت به پیکرتراشی جراحی دارند.

پیکرتراشی غیرجراحی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برخی از روش‌های پیکرتراشی غیرجراحی عبارتند از:

لیپولیز با امواج اولتراسونیک (Ultrasound lipolysis)

در این روش از امواج ماورای صوت یا اولتراسونیک برای گرم کردن و از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

لیپولیز با لیزر (Laser lipolysis)

در این روش از لیزر برای گرم کردن و از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

کریولیپولیز (Cryolipolysis)

در این روش از سرما برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

دستگاه لاغری اگزیمیا

دستگاه اگزیمیا با استفاده از ترکیب چند تکنولوژی شامل لیزرپوریشن، میکرودرم لیفت و اندورادیومگ و رادیو پوریشن، موجب درمان سلولیت و چربی های اضافی ‏‏بدن می ‏شود و باعث سفت شدن و جلوگیری از افتادگی پوست بعد از حذف چربی می‏ گردد. این روش منحصر بفرد در کلینیک ساعی به افرادی که به دنبال بهبود وزن و سایز بدن و رفع افتادگی پوست هستند ارایه می‌شود.

ماساژ و ورزش

ماساژ و ورزش تحت نظر متخصص می‌توانند به کاهش چربی موضعی کمک کنند.

کاندیداهای مناسب پیکرتراشی غیرجراحی چه کسانی هستند؟

افراد زیر ممکن است کاندیدای مناسبی برای پیکرتراشی غیرجراحی باشند:

افراد با چربی‌های موضعی: اگر شما چربی‌های موضعی‌ای دارید که با ورزش و رژیم غذایی کاهش نمی‌یابند، پیکرتراشی غیرجراحی ممکن است به شما کمک کند.

افراد با تناسب اندام نسبی: افرادی که تناسب اندام نسبی‌ای دارند و فقط به بهبود جزئی در شکل و ظاهر بدن خود علاقه دارند ممکن است از این روش‌ها بهره‌ ببرند.

افرادی که جراحی را نمی‌پسندند: برخی از افراد که از جراحی یا بیهوشی ترس دارند یا واجد شرایط مناسب برای عمل جراحی نیستند می‌توانند از روش‌های غیرجراحی به عنوان جایگزین جراحی بهره ببرند.

افرادی با زمان محدود: روش‌های غیرجراحی معمولاً زمان نقاهت کمتری نیاز دارند و برای افرادی که زمان محدودی دارند، مناسب هستند.

افراد با انتظارات واقع‌گرایانه: انتظارات واقع‌گرایانه از نتایج پیکرتراشی غیرجراحی مهم است. این روش‌ها نتایجی موقتی دارند و ممکن است نیاز به تکرار داشته باشند.

عوارض پیکرتراشی غیرجراحی

پیکرتراشی غیرجراحی معمولا عوارض بسیار کمتر و دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به پیکرتراشی جراحی دارد. با این حال، برخی از عوارض احتمالی پیکرتراشی غیرجراحی عبارتند از:
کبودی، تورم، درد، قرمزی و عدم تقارن در اندام‌ها

مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی غیرجراحی

پس از پیکرتراشی غیرجراحی، بیمار لازم است مراقبت‌های زیر را انجام دهد تا بهبودی سریع‌تری داشته باشد:
استراحت کافی، مصرف داروهای مسکن برای کاهش درد، استفاده از کمپرس سرد برای کاهش تورم یا کبودی، اجتناب از فعالیت‌های سنگین

تفاوت پیکرتراشی غیرجراحی با پیکرتراشی جراحی چیست؟

پیکرتراشی غیرجراحی و جراحی هر دو روش‌های موثری برای از بین بردن چربی‌های اضافی از بدن هستند. با این حال، بین این دو روش تفاوت‌هایی وجود دارد:

روش انجام: در پیکرتراشی غیرجراحی، از روش‌های غیر تهاجمی برای از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌شود، در حالی که در جراحی پیکرتراشی از روش‌های جراحی استفاده می‌شود.

عوارض: پیکرتراشی غیرجراحی، عوارض کمتری نسبت به جراحی پیکرتراشی دارد.

دوره نقاهت: زمان بهبودی در پیکرتراشی غیرجراحی، کوتاه‌تر از پیکرتراشی جراحی است.

هزینه: هزینه پیکرتراشی غیرجراحی معمولا کمتر از پیکرتراشی جراحی است.

مزایا و معایب پیکرتراشی چیست؟

پیکرتراشی جراحی و غیرجراحی در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایبی دارند که در این بخش به آنها اشاره می‌کنیم:

مزایای پیکرتراشی جراحی

اثربخشی بالا: پیکرتراشی جراحی می‌تواند مقدار قابل توجهی از چربی‌های اضافی را از بدن خارج کند و نتیجه ی آن، بلافاصله بعد از جراحی، قابل مشاهده است.

تطبیق‌پذیری بالا: پیکرتراشی جراحی می‌تواند برای از بین بردن چربی‌های اضافی از نواحی مختلف بدن استفاده شود. این روش به جراحان اجازه می‌دهد تا به دقت شکل بدن را تنظیم کنند و به نتایج دقیق‌تری دست یابند.

نتایج دائمی: نتایج پیکرتراشی جراحی می‌تواند به صورت دائمی باشد. یعنی چربی‌های اضافی که برش خورده می‌شوند، در صورت انجام توصیه‌های پزشکی در مورد مراقبت‌های بعد از جراحی برای همیشه از بین می‌روند.

معایب پیکرتراشی جراحی

عوارض جراحی: پیکرتراشی جراحی، یک روش تهاجمی است و نیاز به ایجاد برش‌های بزرگ دارد. این روش می‌تواند دارای عوارضی مانند کبودی، تورم، درد و عفونت است.

جای خراش‌ها: عمل جراحی می‌تواند باعث ایجاد جای خراش و برش‌ روی بدن بیمار بشود.

مزایای پیکرتراشی غیرجراحی

تهاجم کمتر: پیکرتراشی غیرجراحی یک روش کم‌تهاجمی است و نیازی به ایجاد برش‌های بزرگ ندارد.

دوره بهبودی کوتاه‌تر: دوره بهبودی در پیکرتراشی غیرجراحی، کوتاه‌تر از پیکرتراشی جراحی است.

عوارض کمتر: پیکرتراشی غیرجراحی نسبت به پیکرتراشی جراحی، عوارض کمتری دارد.

عدم نیاز به بیهوشی: بسیاری از روش‌های غیرجراحی، بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شوند که در اینجا ریسک‌های مرتبط با بیهوشی به صفر می‌رسد.

هزینه کمتر: هزینه پیکرتراشی غیرجراحی نسبت به پیکرتراشی جراحی، کمتر است.

معایب پیکرتراشی غیرجراحی

پیکرتراشی غیرجراحی ممکن است به اندازه پیکرتراشی جراحی موثر نباشد.

ممکن است برای از بین بردن چربی‌های اضافی از نواحی خاصی از بدن مناسب نباشد.

پیکرتراشی غیرجراحی در یک جلسه انجام نمی‌شود و بسته به تشخیص پزشک از ۵ تا ۱۰ جلسه نیاز به تکرار دارد.

بهترین روش پیکرتراشی چیست؟

همانطور که گفته شد روش‎ های متفاوتی در پیکرتراشی وجود دارد و انتخاب بین پیکرتراشی جراحی و غیرجراحی و تکنیک اجرای هر یک از این روش‌ها بستگی به نیازها، اهداف و وضعیت سلامت و شرایط جسمی و اندام متقاضی لاغری دارد.

بنابراین برای انتخاب بهترین روش، مشورت با پزشک متخصص و مجرب در زمینه لاغری، ضروری است. کلینیک زیبایی ساعی، آماده ارایه خدمات کامل پیکرتراشی از مشاوره تا اجرای فرایند آن می‌باشد.

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام @clinicsaee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا