پیکرتراشیلیپوماتیک

فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن؛ کدام تکنیک بهتر است؟

0
(0)

لیپوماتیک و لیپوساکشن، هر دو، روش هایی با تهاجم پایین برای از بین بردن چربی های اضافی و مقاوم بدن به شمار می آیند. با این حال برخی تفاوت های کلیدی با همدیگر دارند که در هنگام انتخاب روش فرم دهی بدن و پیکرتراشی، مورد توجه پزشکان و افرادی که خواهان انجام این عمل زیبایی هستند، قرار می گیرند. در این مقاله به بررسی تفاوت های بین این دو روش از جنبه های گوناگون مانند تکنولوژی مورد استفاده، میزان درد، مدت نقاهت، هزینه و … می پردازیم.

فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن چیست؟

در راستای درک این موضوع بهتر است ابتدا به تعریف هر یک از این دو روش بپردازیم:

لیپوساکشن جزو روش های پیشین فرم دهی بدن و حذف چربی اضافی به شمار می آید و دستاوردها و پیشرفت های زیادی را در این زمینه داشته است. در لیپوساکشن، ابزاری به نام کانولا (یک میله باریک توخالی) که استریل و از جنس استیل می باشد، سلول های چربی را از بدن بیرون می کشد. کانولا از طریق برش های کوچکی داخل پوست می شود. وقتی کانولا در جای مورد نظر قرار داده شد، جراح آن را به سمت عقب و جلو حرکت می دهد و به بافت چربی ضربه می زند تا سلول های چربی شکسته و خورد شوند. سپس با نیروی مکش شدیدی، چربی های شکسته شده به سمت بیرون از بدن کشیده می شوند.

لیپوماتیک اما روش جدیدتری است که از انرژی امواج اولتراسوند و حرکت متفاوت کانولا در داخل بافت چربی برای شکستن سلول های چربی استفاده می کند. ابزار کانولا نیز با حرکات ارتعاشی و دورانی خود در داخل بافت چربی، سبب یکنواخت شدن و خورد شدن بافت چربی می شود و خروج آنها را از بدن آسان تر می کند. در لیپوماتیک نیز نیروی مکش شدیدی، چربی خورد و یکنواخت را از داخل بافت تحت درمان بیرون می کشد.

با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در لیپوماتیک، بافت چربی به صورت یکنواخت خرد شده و به حالت امولسیون در می آید. از این رو امکان تخلیه آسان تر آن فراهم می شود. از طرفی در تکنیک لیپوماتیک هیچ یک از سلول های چربی، آسیب نمی بینند و لذا امکان استفاده از آنها در دیگر بخش های بدن مانند صورت، زاویه سازی فک و … امکان پذیر است.

در لیپوماتیک مانند لیپوساکشن به ماهیچه ها و رگ های خونی آسیبی وارد نمی شود با این حال در لیپوماتیک، به محض ورود کانولا به ناحیه اطراف بافت چربی، فعالیت دستگاه متوقف می شود و این ویژگی، میزان ایمنی لیپوماتیک را نسبت به لیپوساکشن، تا حد زیادی افزایش می دهد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن از لحاظ مدت زمان عمل

با توجه به آنکه در لیپوماتیک، بافت چربی توسط چرخش و ارتعاش کانولا، به طور یکنواخت و با سرعت بالایی خورد و شکسته می شود و شکل امولسیون به خود می گیرد، خروج آن در مقایسه با لیپوساکشن، زمان کمتری می برد.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن از لحاظ اثرگذاری

هدف قراردادن بافت چربی مورد نظر در لیپوماتیک، آسان تر است و بنابراین امکان آنکه مقداری از بافت چربی در محل، باقی بماند، در روش لیپوماتیک، اندک است. با باقی ماندن بافت چربی، امکان ذخیره مجدد چربی توسط بدن وجود دارد. بنابراین می توان گفت اثرگذاری لیپوماتیک، بیشتر است و فرم دهی اندام با آن دقیق تر انجام می شود.

حرکات چرخشی و سه بعدی کانولا در لیپوماتیک، باعث ظاهر یکنواخت و بدون برآمدگی پوست می شود اما بعد از لیپوساکشن، گاهی برآمدگی هایی زیر پوست دیده می شود.

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک از لحاظ ماندگاری نتایج

با توجه آن که هر دو روش در حذف چربی های مقاوم، موفق هستند، ماندگاری نتایج آنها بستگی به رعایت رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی پرتحرک همراه با ورزش دارد. در صورت عدم رعایت موارد فوق، سلول های چربی در ذخیره چربیِ اضافی و تقسیم سلولی شان تردید نخواهند کرد!

از سویی ماندگاری نتایج در لیپوماتیک به دلیل حذف بهتر و دقیق تر چربی ها، طولانی مدت تر و در صورت سبک زندگی فعال، حتی مادام العمر خواهد بود.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن از لحاظ درد

در لیپوساکشن سنتی، معمولا از بیهوشی استفاده می شود مگر آنکه بخش کوچکی از بدن، مورد درمان قرار بگیرد. اما روش لیپوماتیک معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود و در صورتی که بخش های زیادی مدنظر باشد یا بنا بر پیکرتراشی باشد، بیهوشی عمومی انتخاب می شود.

بدیهی است که در بیهوشی برای هر دو روش، بیمار حین عمل، دردی احساس نخواهد کرد. اما مقایسه میان لیپوماتیک و لیپوساکشن با بی حسی موضعی نشان می دهد که با توجه به تکنولوژی به کار رفته در لیپوماتیک، در این روش بیمار در حین و بعد از عمل، درد کمتری احساس می کند. از جمله آن که:

• در لیپوماتیک، آسیب کمتری به بافت های اطراف و سطح پوست وارد می شود و در نتیجه درد کمتری حین و پس از عمل حس می شود

• به دلیل نوع عملکرد کانولا در لیپوماتیک که با حرکات چرخشی و ارتعاشی اقدام به متلاشی کردن بافت چربی می کند، زمان عمل، کوتاه می شود و بیمار سریع تر از اتاق عمل خارج می شود.

• امواج ساطع شده از کانولا در لیپوماتیک، دارای اثر بی حس کننده و همچنین کمک کننده به تجزیه سریع تر بافت چربی بوده و بدین شکل با اثر داروی بی حسی، هم افزایی ایجاد می کند.

با این حال، در هر دو روش، درد پس از عمل در ناحیه مورد درمان حس می شود که با مسکن های تجویزی قابل کنترل خواهد بود.

فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن؛ کدام تکنیک بهتر است؟

مقایسه عوارض لیپوماتیک و لیپوساکشن

لیپوماتیک، جدیدترین تکنیک لیپوساکشن است که در آن، عوارض چنین عمل هایی تا حد زیادی کاهش یافته است؛ عوارضی مانند کبودی، تورم، عفونت، سوراخ شدن اندام های مجاور و به خصوص احتمال آمبولی (مسدود شدن رگ توسط ماده ای جامد). احتمال آمبولی در لیپوماتیک، در حد صفر در نظر گرفته می شود.

با این حال عوارضی مانند درد، تورم، کبودی و التهاب، بسته به واکنش بدن هر فرد، در هر دو روش تا چند روز وجود خواهد داشت و تنها مدت زمان تجربه آنها متفاوت می باشد.

تفاوت لیپوساکشن و لیپوماتیک از لحاظ دوره نقاهت

دوره نقاهت لیپوماتیک به دلیل عوارض کمترِ آن، کوتاه تر است. دوره ریکاوری لیپوماتیک، چند روز تا یک هفته است اما در لیپوساکشن، ممکن است تا دو هفته یا بیشتر، زمان لازم باشد. این مورد به وسعت نواحی تحت درمان، میزان چربی خارج شده و واکنش بدن هر فرد بستگی دارد.

در هر دو روش می بایست بعد از عمل، از گن های مخصوص استفاده کرد. اما مدت زمان استفاده از گن در لیپوساکشن، بیشتر است. مدت زمان استفاده از گن در لیپوماتیک معمولا از دو هفته تا دو ماه است و در لیپوساکشن ممکن است تا چند ماه نیز زمان ببرد. اینکه چه مدت بعد از لیپوماتیک و لیپوساکشن باید گن ببندیم؟ توسط پزشک و در معاینات پس از عمل مشخص می شود.

مقایسه لیپوماتیک و لیپوساکشن از لحاظ هزینه

لیپوماتیک، به روزترین و جدیدترین روش لاغری موضعی و پیکرتراشی به شمار می آید. هزینه عمل لیپوماتیک نسبت به لیپوساکشن، به دلیل جدیدتر بودن تکنولوژی لیپوماتیک، بیشتر است. دستگاه لیپوماتیک نیز جزو دستگاه های بسیار پیشرفته به شمار می آید که تمامی تجهیزات و امکانات لازم مانند تجهیزات تزریق و ساکشن (مکش) و سنسور ایمنی دستگاه در آن تعبیه شده است. از این رو استفاده از دستگاه پیشرفته لیپوماتیک، هزینه بیشتری نسبت به تجهیزات لیپوساکشن در بردارد.

در بحث هزینه، عوامل مهم دیگری مانند دستمزد جراح متخصص و آشنا با کارکرد دستگاه نیز حایز اهمیت است. تسلط به کار با دستگاه لیپوماتیک، موجب افزایش ایمنی و اطمینان، شده و از آنجا که فرم دهی و پیکر تراشی، کاری ظریف و هنرمندانه به شمار می آید، تجربه و دقت جراح در موفقیت عمل، کاملا دخیل است.

کلینیک یا مرکز درمانی زیبایی که برای انجام لیپوماتیک درنظر گرفته می شود نیز تا حد زیادی هم در هزینه و هم در نتیجه عمل، موثر است. برخورداری از پزشکان مجرب، کادر حرفه ای و آموزش دیده و تجهیزات به روز در افزایش ایمنی عمل و احساس آرامش ایشان و کسب نتیجه دلخواه، موثر است.

فرق لیپوماتیک و لیپوساکشن؛ کدام تکنیک بهتر است؟

شرایط انجام لیپوماتیک و لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن و لیپوماتیک در حذف چربی های موضعی نتایج موفقیت آمیزی داشته اند و اقبال بسیاری به آنها شده و می شود. با این حال این تکنیک های درمانی، نوعی عمل جراحی بشمار می آیند و می بایست تحت شرایطی خاص و با تایید پزشک متخصص انجام شوند.

• دارا بودن حداقل سن 18 سال اما، سن 35 تا 55 مناسب ترین سن پیشنهادی برای انجام لیپوماتیک و لیپوساکشن می باشد

• عدم نتیجه بخشی راهکارهایی مانند رژیم غذایی و تمرینات ورزشی برای از بین بردن چربی های اضافی سرسخت

• شرایط سلامتی مناسب برای انجام عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک از نظر بررسی بیماری های قلبی، ریوی، فشارخون، دیابت و دیگر بیماری ها

• نداشتن اضافه وزن زیاد

• افراد دارای چاقی موضعی، کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک و لیپوساکشن هستند

• افراد علاقه مند به تغییر شکل بدن، مانند کوچک کردن یک اندام و بزرگ تر کردن اندام دیگر و ایجاد انحناهایی در بدن

بهترین خدمات لیپوماتیک را در کلینیک ساعی تجربه کنید

کلینیک ساعی، یکی از بهترین مراکز خدمات زیبایی و مراقبت پوست و مو در تهران است که همواره تلاش نموده است تا با بهترین و به روزترین تجهیزات، و همکاری با زبده ترین متخصصان پوست و مو و جراحان پلاستیک، بهترین خدمات زیبایی، لاغری و پیکرتراشی را به مراجعان خود ارایه دهد.

اکنون با اطلاعاتی که از تفاوت های لیپوماتیک و لیپوساکشن دارید می توانید طی مشاوره تخصصی با پزشکتان، بهترین روش مناسب خودتان را انتخاب کنید!

شما می توانید جهت دریافت مشاوره در خصوص خدمات لیپوماتیک و لیپوساکشن در کلینیک ساعی از طرق ذیل اقدام نمایید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا