پیکرتراشیلیپوماتیک

لیپوماتیک چیست؟

جدیدترین و بهترین روش فرم دهی بدن

0
(0)

احتمالا شما هم بارها رژیم گرفته اید و سخت ورزش می کنید، اما چربی های سرخت و سمج همچنان در بخش هایی از اندامتان خودنمایی می کنند و در مقایسه با تلاشی که کرده اید آنها تغییر خاصی نکرده اند. یک راهکار مطمئن برای خلاصی از این وضعیت، خارج نمودن چربی های زیر پوست است که اکنون بسیار کم عارضه تر از قدیم شده است چرا که از تکنولوژی های موثرتری برای حذف چربی بهره می برد.

لیپوماتیک، جدیدترین و کم عارضه ترین روش پیکرتراشی برای حذف چربی و فرم دهی به بدن است که نتایج موفقیت آمیز بسیاری را ثبت کرده است. در این نوشتار، از لیپوماتیک و مزایا و نحوه انجام آن خواهیم گفت.

عمل لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک، جدیدترین روش لیپوساکشن به شمار می آید. در عمل لیپوماتیک، چربی های موضعی اضافی بدن که به رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند از زیر پوست خارج شده و فرم و شکل آن بخش از بدن تغییر پیدا می کند.

لیپوماتیک به دلیل روشی که برای خروج چربی دارد، نسبت به دیگر روش های حذف چربی موضعی اضافی، ایمن تر و موثرتر است و دوره نقاهت کوتاه تری دارد. فرم دهی یا پیکر تراشی توسط لیپوماتیک در بسیاری از اندام های بدن اعم از شکم، باسن، پهلو، نواحی داخلی ران و زانو، پشت ساق پا، غبغب و همینطور سینه آقایان با درصد موفقیت بسیار بالا قابل انجام است.

عمل لیپوماتیک با چه دستگاهی انجام می شود؟

عمل لیپوماتیک با دستگاهی که به همین نام شناخته می شود، انجام می گیرد؛ “دستگاه لیپوماتیک”. این دستگاه با به کارگیری ارتعاش و ضربه باعث می‌شود بافت های چربی به ذرات ریزتر تقسیم شوند. یعنی این ذرات، تقریبا شبیه به امولسیون شده و از بدن خارج می شوند. (امولسیون نوعی ترکیب مایع در مایع است که قطرات مایعی در مایع یا مایعات دیگر غوطه ور است). دستگاه لیپوماتیک این عمل را با ابزاری با نام کانولا انجام می دهد. کانولا میله توخالی باریکی است که با ایجاد جراحت کوچکی وارد قسمت مورد نظر می شود و سپس با لرزش و چرخش درون بافت و آزاد کردن امواج فراصوت، چربی را به شکل مایع در آورده و آن را با مکش به بیرون از بدن می کشد.

سلول های چربی در لیپوماتیک، سالم باقی می مانند و سالم بودن بافت چربی خارج شده از بدن، باعث می‌شود که بتوان آن را به سایر نقاط بدن شخص تزریق کرد و به اندام دیگر فرم و شکل داد. به دلیل اینکه سلول‌های چربی از بدن خود شخص خارج شده‌اند، امکان پس زدن بافت چربی تزریق شده وجود نخواهد داشت.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

لوله کانولا برای اینکه فرآیند تجزیه بافت چربی را به صورت یکدست و یکنواخت انجام دهد، قادر است در سه جهت مختلف حرکت کند. اصطلاحاً گفته می‌شود که لوله کانولا حرکت سه بعدی دارد. این حرکت باعث می‌شود بافت چربی سریع تر و کامل تر، خرد و تجزیه شود و مدت زمان خروج چربی از بدن کاهش پیدا کند.

جراحی لیپوماتیک چطور انجام می شود؟

هنگام جراحی لیپوماتیک، پزشک، داروی بی حسی را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند. در صورتی که بنا باشد لیپوماتیک برای بخش های زیادی از بدن انجام شود از بیهوشی عمومی نیز استفاده می شود. پس از آن لوله کانولا توسط پزشک متخصص و ماهر، وارد بافت چربی در قسمت معین شده می شود. کانولا با کمک ارتعاش و ضربه، قادر است بافت چربی را خرد کرده و به قطعات ریز تقسیم کند.

نکته قابل توجه در لیپوماتیک آن است که با ورود کانولا به بافت های دیگر به غیر از چربی، دستگاه لیپوماتیک به طور خودکار متوقف می شود. این ویژگی برای جلوگیری از آسیب به بافت های مجاور می شود. در نهایت دستگاه مکش از طریق کانولا، بافت چربی خورد شده را به راحتی از زیر پوست خالی می‌کند.

ویژگی مهم دیگر آن است که علاوه بر داروی بی حسی، امواج فراصوت منتشر شده توسط کانولا نیز نقش بسیار مهمی در بی حس شدن ناحیه جراحی دارند. اثر این دو با هم، باعث می‌شود که جراحی لیپوماتیک بدون هیچگونه دردی انجام شود.

لیپوماتیک چقدر طول می کشد؟

زمان عمل لیپوماتیک بستگی به تعداد قسمت هایی از بدن که بناست پیکرتراشی شوند، دارد و البته تبحر و تجربه پزشک هم در این امر، بسیار اثرگذار است. به طور کلی لیپوماتیک برای قسمت های مختلف بدن بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد و برای کل بدن در حدود 3 ساعت زمان می برد. بدین ترتیب یک صبح تا ظهر را برای انجام لیپوماتیک می بایست در نظر گرفت.

آیا بعد از لیپوماتیک، بیمار نیاز به بستری دارد؟

معمولا خیر. اما اگر پیکرتراشی برای قسمت های زیادی از بدن یا روی کل بدن انجام شده باشد بهتر است بیمار برای یک روز بستری و تحت نظر قرار بگیرد. همچنین شرایط بیمار نیز پس از عمل لیپوماتیک در احتمال بستری شدن و مراقبت بیشتر نقش دارد. اما در بیشتر موارد، فرد ساعاتی پس از لیپوماتیک می تواند به منزل بازگردد.

مهم ترین تفاوت لیپوماتیک با لیپوساکشن چیست؟

در حالی که ایده اصلی لیپوساکشن و لیپوماتیک یک چیز است اما روش های اجرا کردن این ایده یعنی از بین بردن چربی اضافی موضعی، متفاوت است و به همین دلیل اثرات آن ها با هم فرق دارد.

در لیپوساکشن، چربی زیر پوست، ذوب یا تخریب می شود و احتمال آسیب به بافت های مجاور بیشتر است. ولی در لیپوماتیک چربی خورد شده و تبدیل به امولسیون می شود و آسیب به بافت های مجاور وارد نمی شود.

میزان نقاهت و طول عمل در لیپوساکشن بیشتر از لیپوماتیک است و احتمال آمبولی در لیپوماتیک کمتر و تقریبا نزدیک به صفر است.

مزایای عمل لیپوماتیک چیست؟

• سیستم ایمنی قابل اطمینان: به محض آنکه کانولا به بافت غیرچربی برسد دستگاه متوقف می شود.
• خونریزی کمتر به دلیل آن که بافت چربی که با ارتعاشات و لرزش ها شکسته می شود سالم مانده و خونریزی کاهش می یابد.
• جای زخم یا اسکار جراحی کوچک تر نسبت به دیگر روش های فرم دهی بدن
• هدف قراردادن موثرتر چربی ها و رسیدن به بهترین نتیجه از تناسب اندام
• تخلیه چربی به صورت یکنواخت و یکدست و ظاهر سفت و یکنواخت بعد از لیپوماتیک
• کیفیت ارتعاشات و امواج صوتی عالی در لوله کانولا که منجر به خوردشدن چربی ها به طور یکنواخت و خروج آسان تر آنها می شود.
• سرعت انجام بالا و کوتاه شدن زمان عمل

آیا می توان چربی خارج شده از زیر پوست را به دیگر اندام ها تزریق کرد؟

در روش لیپوماتیک بله. زیرا سلول های چربی، بدون آب شدن یا سوزانده شدن از بدن به خارج مکیده می شوند، پس می توان از آنها برای تزریق به دیگر اندام ها و فرم دهی به آنها استفاده کرد.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

با آنکه لیپوماتیک، جزو کم عارضه ترین و امن ترین روش های پیکرتراشی و لاغری موضعی و فرم دهی به بدن به شمار می آید با این حال می تواند عوارضی از خود برجای بگذارد:

• کبودی، تورم و التهاب در محل ورود کانولا یا محل انجام لیپوماتیک
• درد در ناحیه ای که تحت لیپوماتیک قرار گرفته است
• آسیب به برخی عروق خونی در اثر ضربات و لرزش های خیلی شدید
• واکنش های آلرژیک به ماده بی حسی یا بیهوشی
• بروز مشکلات قلبی یا کلیوی
• عفونت
• عدم تقارن در فرم دهی بخش های جفت (مانند طرفین باسن و کمر)
• ایجاد لخته خونی
• سوراخ شدن برخی از اندام های داخلی

با مشاوره با متخصص حرفه ای، قبل از انجام لیپوماتیک و انجام این عمل در کلینیکی معتبر می توان از بروز این دست از عوارض تا حد زیادی پیش گیری کرد.

مراقبت های قبل از لیپوماتیک

• انتخاب یک کلینیک معتبر و خوشنام و پزشک متبحر و با تجربه در لیپوماتیک
• دریافت مشاوره سلامتی و زیبایی از پزشک
• قطع مصرف الکل و دخانیات به مدت 2 هفته قبل از عمل
• قطع مصرف آسپرین ها و داروهای ضدانعقاد خون به فاصله 2 هفته پیش از لیپوماتیک
• صرف غذایی سبک در شب قبل از لیپوماتیک

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

• حضور یک همراه پس از انجام لیپوماتیک
• عدم فعالیت فیزیکی در چند ساعت پس از لیپوماتیک و نوشیدن مایعات فراوان
• توجه و مراقبت در هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته به ایستاده (احتمال سرگیجه یا افتادن در برخی موارد وجود دارد)
• انجام استحمام 48 ساعت پس از لیپوماتیک و تمیز نگاه داشتن محل زخم ها
• استفاده از گن به مدت مشخص شده توسط پزشک برای کمک به تخلیه مایعات اضافی از محل زخم ها و رفع تورم حاصل از عمل
• ایجاد سبک زندگی فعال و پویا همراه با گنجاندن برنامه ورزشی منظم
• مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تجویز شده
• عدم مصرف آسپرین و ایبوپروفن تا یک هفته

آیا نتیجه لیپوماتیک، ماندگار است؟

با انجام برخی توصیه ها می توان از ماندگاری بلندمدت و حتی مادام العمر لیپوماتیک برخوردار شد. رعایت رژیم غذایی مناسب مانند مصرف آب و مایعات به میزان بالا، غذاهای کم چرب و با پروتیین بالا، میوه ها و سبزیجات، و ورزش منظم از ذخیره مجدد چربی جلوگیری کرده و نتایج لیپوماتیک را حفظ می کنند.

کاندیدای مناسب لیپوماتیک چه کسانی هستند؟

لیپوماتیک معمولا برای افرادی که میزان چربی انباشته شان از کم تا متوسط رده بندی می شود بهترین نتیجه را می دهد. افرادی که از چربی های انباشته موضعی زیاد رنج می برند بهتر است از دیگر روش ها برای پیکرتراشی استفاده کنند.

از لحاظ سن مناسب لیپوماتیک باید گفت لیپوماتیک در جوانان که می توانند میزان چربی را با رژیم و ورزش کنترل کنند، توصیه نمی شود. پیشنهاد می شود بین سنین 35 الی 55 در صورت نیاز لیپوماتیک انجام شود. پس از 55 سال ممکن است به دلیل شل بودن پوست، پس از لیپوماتیک، فرم مناسب ایجاد نشود. اگرچه می توان در چنین مواردی بعد از لیپوماتیک از دیگر روش های زیبایی برای برداشتن پوست شل و اضافی طبق نظر پزشک استفاده کرد.

برخورداری از سلامت عمومی در حد مناسب برای انجام لیپوماتیک؛ پزشک توسط آزمایشات مختلف و پرونده پزشکی فرد تعیین می کند که آیا فرد کاندیدای مناسبی برای لیپوماتیک هست یا خیر؟

زمان نقاهت لیپوماتیک چقدر است؟

مدت زمان یک هفته را برای اغلب عمل های لیپوماتیک می توان در نظر گرفت، این زمان در مقایسه با دیگر روش ها مانند لیپوساکشن که بین دو هفته تا دو ماه دوره نقاهت دارند، کوتاه تر است.

آیا عمل لیپوماتیک ایمن است؟

با توجه به ویژگی های عمل لیپوماتیک که بسیاری از مشکلات روش های قبلی لیپوساکشن را ندارد و احتمال آمبولی در آن بسیار کم و در حد صفر می باشد، عمل قابل اطمینانی به شمار می آید. رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از لیپوماتیک و همکاری فردی که خواهان لیپوماتیک است نیز بر ایمنی این عمل می افزاید.

هزینه عمل لیپوماتیک چقدر است؟

هزینه عمل لیپوماتیک با توجه به قسمت هایی که فرم دهی در آنها انجام می شود، مهارت و تجربه پزشک و کلینیکی که در آن کار انجام می شود تعیین می شود. در صورتی که قصد انجام لیپوماتیک دارید می توانید جهت تعیین هزینه در جلسه مشاوره با پزشک از هزینه آن به طور دقیق تر مطلع شوید.

کلینیک زیبایی ساعی مفتخر است که در فضایی صمیمانه همراه با پزشکانی مجرب و کادری حرفه ای در کنار سایر خدمات زیبایی درمانی، به ارایه باکیفیت ترین خدمات در زمینه لاغری و فرم دهی پرداخته است و فراتر از آن توانسته رضایت مراجعین خود را جلب نماید. لیپوماتیک در کلینیک ساعی با بهترین دستگاه لیپوماتیک انجام می شود و باید گفت که متخصصان کلینیک ساعی قادرند پیکرتراشی در حد سیکس پک را در این مرکز انجام دهند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طرق ذیل با مشاوره زیبایی کلینیک ساعی و مشاهده فعالیت ها در صفحه اینستاگرام ساعی در ارتباط باشید.

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا