پیکرتراشیلیپوماتیک

لیپوماتیک بازو؛ جدیدترین روش زیبایی بازوها

0
(0)

لیپوماتیک بازو با برداشتن چربی های موضعی انباشته شده در بازوها، به شکل دهی و ایجاد فرمی زیبا در بازوها کمک می کند. این روش که نوعی جراحی از نوع کم تهاجم به شمار می آِید، بیشتر برای آن دسته از افرادی که چربی های بازوهایشان با تمرینات ورزشی و رژیم غذایی از بین نمی رود، مناسب است. تکنیک لیپوماتیک که نوع مدرن روش لیپوساکشن است برای پیکرتراشی و شکل دهی به بدن کاربرد دارد و توانسته نتایج موفقی را ثبت نماید. در این مقاله به نحوه انجام لیپوماتیک بازو و میزان اثرگذاری آن در زیبایی بازوان می پردازیم.

عمل لیپوماتیک بازو چگونه انجام می شود؟

لیپوماتیک بر اساس خورد کردن چربی های اضافی زیر پوست و مکیدن آن توسط دستگاه مکش چربی عمل می کند. این روش با لیپوساکشن کلاسیک، شباهت های کلی دارد اما از لحاظ تکنیک خورد کردن چربی های اضافی با لیپوساکشن تفاوت دارد. در لیپوماتیک، بافت چربی که بناست از بافت بازو خارج شود توسط لوله ای تو خالی به نام کانولا به قطعات ریزی خورد می شود. خورد شدن توسط حرکات چرخشی و ارتعاشی (لرزشی) کانولا و امواج اینفراسونیک انجام می شود. سپس چربی خورد شده که به شکل امولسیون در آمده، با مکش قوی دستگاه مکنده ی چربی از زیر پوست خارج می شود.

دسترسی به نواحی بافت چربی از طریق ایجاد برش های ظریفی در بازو انجام می شود که در پایان لیپوماتیک با بخیه مسدود می شوند. محل ایجاد برش ها با توجه به شکل بازو و نحوه تجمع چربی در آن توسط پزشک تعیین می شود.

در لیپوماتیک بازو، چربی از کدام بخش های بازو خارج می شود؟

خارج نمودن چربی از بخش های مختلف بازو مانند قسمت بالای بازو، پشت بازو، قسمت داخلی بازو و محل اتصال بازو به سینه توسط عمل لیپوماتیک قابل انجام است. شکل بازوی فرد مشخص می نماید که از کدام قسمت بازو و به چه مقدار می بایست چربی خارج شود.

بهترین کاندیدای عمل لیپوماتیک بازو چه کسانی هستند؟

به طور کلی برای انجام عمل لیپوماتیک بهتر است که پوست فرد از نظر کشسانی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد تا پس از خارج کردن چربی ها و طی دوره نقاهت، شکل بازو زیبا و طبیعی تر باشد. از سویی، انجام لیپوماتیک برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود زیرا بدن هنوز در حال تغییر و رشد است بنابراین شکل و اندازه بازوها نیز ممکن است تغییراتی داشته باشد و لذا اعمال جراحی زیبایی به طور کلی برای افراد زیر سن 18 سال توصیه نمی شود.

افرادی که با کاهش وزن های سریع، دچار افتادگی های زیادی در سطح پوست خود شده اند، ممکن است در کنار عمل لیپوماتیک نیاز به برداشتن و لیفت پوست داشته باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

ابتلا به بیماری های قلبی، کلیوی و دیابت نیز ریسک های لیپوماتیک بازو را افزایش می دهد و ممکن است فرد دچار عوارض متعددی شود، بنابراین کنترل سلامت از لحاظ عدم ابتلا به بیماری های مذکور اهمیت زیادی دارد.

بنابراین افرادی که به طور ژنتیکی دارای تجمع چربی در قسمت بازو هستند و با انجام تمرینات ورزشی و رژیم غذایی موفق به کاهش یا حذف آن نشده اند، در رده سنی بین 18 تا 60 سال قرار دارند و به بیماری های قلبی، کلیوی و دیابت مبتلا نمی باشند، بهترین کاندیدای عمل لیپوماتیک بازو به شمار می آیند.

به چه دلایلی عمل لیپوماتیک بازو مناسب است؟

کاهش چربی موضعی: درصد موفقیت عمل لیپوماتیک در کاهش چربی و شکل دهی و خوش فرم کردن بازو بالا می باشد.

تغییر در ظاهر و اعتماد به نفس: ایجاد تناسب بین اندام ها و زیبایی بازوان در ایجاد حس به اعتماد به نفس موثر است و باعث می شود فرد احساس بهتری نسبت به خود و همچنین هنگام حضور در اجتماع پیدا کند.

روش غیر تهاجمی: میزان تهاجمی بودن لیپوماتیک، پایین است زیرا از طریق یک لوله باریک و با آسیب بسیار کم و عوارض اندک انجام می شود و از ایمنی بالایی برخوردار است. این امر باعث می شود دوره نقاهت آن نیز کوتاه بوده و در نتیجه افراد، قادر هستند سریع تر به فعالیت های شخصی و کاری خود باز گردند. در این روش به بافت های اطراف آسیبی وارد نمی شود زیرا دستگاه لیپوماتیک مجهز به سنسورهایی است که با ورود کانولا به بافت های مجاور بافت چربی، حرکات کانولا را متوقف می کند. از سویی کنترل کانولا به دلیل نوع حرکات آن برای پزشک آسان تر است.

عوارض لیپوماتیک بازو

با وجود آنکه لیپوماتیک جزو اعمال جراحی ایمن و کم خطر است با این حال می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد. انتخاب کلینیک مجهز و پزشک متبحر، احتمال تجربه عوارض را تا حد زیادی کاهش می دهد. در ذیل به عوارض معمول و نادر عمل لیپوماتیک می پردازیم:

عوارض معمولی لیپوماتیک بازو

– تورم و کبودی
– درد پس از عمل

عوارض نادر لیپوماتیک بازو

– عدم تقارن در بازوها
– تحریک عصبی یا حساسیت پذیری و بی حسی در ناحیه عمل (به مرور زمان ممکن است مرتفع شود)
– آسیب به بافت های اطراف و خونریزی
– احتمال آسیب به کلیه و قلب در صورت ابتلا به بیماری های قلبی و کلیوی
– خونریزی
– عفونت
– آمبولی چربی

نکات قابل توجه قبل از تصمیم به لیپوماتیک بازو

• آگاهی و کسب شناخت در مورد عمل لیپوماتیک و لیپوماتیک بازو به طور خاص و عوارض آن
• دقت در انتخاب پزشک جراح با بررسی سوابق، نظرات بیماران قبلی وی،کلینیک یا مرکز جراحی که عمل در آن انجام می شود
• ارایه پرونده سلامت به پزشک معالج و رعایت دستورالعمل های قبل از عمل لیپوماتیک
• طرح انتظارات از عمل لیپوماتیک با پزشک جراح و داشتن نگاه واقع بینانه به آن
• مشاوره با پزشک در خصوص بهترین راه حذف چربی های اضافی بازو با توجه به شرایط شخص شما

مراقبت های پس از لیپوماتیک بازو

میزان بالایی از موفقیت عمل لیپوماتیک، وابسته به رعایت دقیق دستور العمل های بعد از عمل برای بهبودی سریع و تضمین نتیجه لیپوماتیک است. مراقبت های مهم شامل موارد زیر می باشد:

بستن یا پوشیدن گن طبی بعد از لیپوماتیک: استفاده از گن های مخصوص یا باندهای فشاری مخصوص بازوها در حصول نتیجه مطلوب لیپوماتیک بسیار موثر بوده و در حقیقت بخشی از فرایند عمل لیپوماتیک به شمار می آید. بستن گن، از عضلات بازو و محل جراحی حمایت می کند و در جمع شدن پوست قسمتی از بدن که چربی زیرین آن خارج شده است و همین طور جلوگیری از افتادگی و شلی آن، موثر است. گن ها همچنین سبب تسریع در بهبود تورم و کاهش درد پس از عمل شده و در نهایت سبب می شوند بازو شکل زیبا و متعادل خود را به دست آورد.

مدت زمان استفاده از گن ها توسط پزشک جراح معین می شود اما 2 هفته حداقل زمان استفاده از گن می باشد و بسته به شرایط فرد و عمل می تواند تا چندین هفته نیز تغییر کند.

استراحت و قرار دادن بازو در وضعیت مناسب: برای جلوگیری از افزایش تورم حتما می بایست استراحت کافی داشته باشید و از انجام کارهای سنگین خودداری کنید. بازوهایتان را در حالتی قرار دهید که احساس راحتی داشته باشید، به مدت حداقل 2 هفته، روی بازوهایتان و به پهلو نخوابید و وسایل سنگین بلند نکنید. از کشش بیش از حد دستان خود اجتناب کنید.. می توانید هنگام خوابیدن یا در حالت نشسته با قرار دادن بالش های کوچک زیر بازوهایتان از آنها حمایت کنید.

مراقبت از محل عمل: طبق نظرات و دستورات پزشکتان از محل عمل و جای بخیه ها مراقبت کنید. محل زخم ها را تمیز و خشک نگه دارید. مراقبت از محل زخم جهت جلوگیری از عفونت و بهبود سریع تر، موثر است.

مصرف داروها: داروهای تجویز شده توسط پزشک را در زمان های مشخص شده مصرف کنید و از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید. در مورد زمان شروع داروهایی که قبل از عمل لیپوماتیک بازو مصرف می کردید، با پزشکتان مشورت کنید.

مراقبت های تغذیه ای و سبک زندگی: در طول دوره نقاهت از غذاهای حاوی پروتیین و فیبر بالا استفاده کنید و مصرف میوه جات و سبزیجات را افزایش دهید. بدنتان را هیدراته نگه دارید (مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز). از مصرف دخانیات و الکل به مدت حداقل دو هفته خودداری کنید تا سریع تر بهبود پیدا کنید.

تجربیات بیماران از لیپوماتیک بازو

تجربه بیماران از عمل لیپوماتیک، متنوع است و بستگی به نوع عمل، واکنش بدن به عمل، پزشک جراح و میزان تبحر وی دارد. اغلب افرادی که تحت عمل لیپوماتیک بازو قرار گرفته اند از نتیجه عمل خود در کاهش چربی موضعی رضایت داشته اند. احساس اعتماد به نفس بیماران به دلیل ایجاد شکل زیبا در بازوانشان افزایش یافته و خوشحالی شان را از بابت پوشیدن لباس های مدنظرشان ابراز کرده اند.

در خصوص تجربه درد، برخی ابراز داشته اند که درد اندکی را بعد از عمل تجربه کرده اند در حالی که برخی درد بیشتری را گزارش کرده اند. درد پس از عمل با مسکن های تجویزی توسط پزشک کاملا قابل کنترل بوده است.

میزان تورم بعد از عمل نیز در افراد مختلف، متفاوت بوده و زمان بهبودی تورم نیز متفاوت گزارش شده است. با این حال در خصوص بازگشت به فعالیت های روزمره، اغلب بیماران ابراز داشته اند که بین ده روز الی یک ماه به زندگی عادی خود بازگشته اند.

همگی بیماران بیان داشته اند که استراحت پس از عمل و رعایت مراقبت های بعد از لیپوماتیک بازو نقش موثری در کاهش زمان نقاهت دارد.

بسیاری از افرادی که عمل لیپوماتیک را انجام داده اند، داشتن رژیم غذایی مناسب را در عدم بازگشت چربی و حفظ نتایج عمل موثر دانسته اند و سوابق نشان می دهد در صورت عدم رعایت رژیم غذایی، احتمال بازگشت چربی، البته در مقدار کمتر از گذشته، وجود دارد.

گفتنی است دقت در انتخاب پزشک جراح باتجربه که مراحل لیپوماتیک بازو را با صبر و حوصله برای مریض تشریح می کند، از توصیه های اغلب بیمارانی است که تجربه لیپوماتیک را داشته اند.

هزینه لیپوماتیک بازو

هزینه عمل لیپوماتیک بازو با توجه به عوامل زیر متغیر است:

• دستمزد پزشک؛ پزشکان باسابقه و ماهرتر دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد.

• محل انجام عمل جراحی (تهران و کلان شهرها یا شهرستان ها)؛ معمولا هزینه لیپوماتیک در تهران و کلان شهرها نسبت به شهرستان ها بیشتر است).

• کلینیک و مرکزی که لیپوماتیک بازو در آن انجام می شود؛ بر اساس تجهیزات و امکانات و خدمات ارایه شده.

• میزان چربی که بناست از بازو تخلیه شود؛ هر چه میزان چربی بیشتر باشد در هزینه عمل نیز اثرگذار است.

جهت اطلاع از قیمت عمل لیپوماتیک بازو می توانید از طریق راه های ارتباطی که در انتهای مقاله آمده است، اقدام نمایید. البته بهتر است از یک جلسه مشاوره رایگان لیپوماتیک نیز استفاده کنید تا با معاینه و دریافت شرح حال شما، برآورد دقیق تری از قیمت لیپوماتیک بازو انجام شود.

لیپوماتیک بازو در کلینیک ساعی

کلینیک ساعی با بهره بردن از همکاری بهترین پزشکان لیپوماتیک و به روزترین دستگاه ها کلیه خدمات لیپوماتیک شامل پیکر تراشی (کل بدن) و لیپوماتیک اندام های بدن شامل غبغب، بازو، سینه آقایان، قسمت پشت سینه، شکم، پهلوها و ران ها را ارایه می نماید.

شما می توانید جهت تعیین زمان جلسه مشاوره رایگان لیپوماتیک با پزشکان کلینیک ساعی و طرح سوالاتتان از طرق زیر با مشاوران کلینیک ساعی در ارتباط باشید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا