پاکسازی پوستجوانسازی پوستزیبایی صورت

هر چند وقت یکبار فیشیال صورت لازم است؟ آنچه باید بدانید

0
(0)

فیشال پوست با از بین بردن بیرونی ترین لایه پوست که همان سلول های مرده پوست هستند، ترمیم پوست را تسریع می کند و ظاهری صاف و درخشان به آن می بخشد. حال سوالی که پیش می آید آنست که واقعا هر چند وقت یکبار فیشیال صورت انجام دهیم؟ آیا مشکلات پوستی هم نقشی در تعداد دفعات فیشیال دارند؟ پاسخ به این سوالات، کمی پیچیده تر از آنست که بتوانیم به آن جواب بله یا خیر بدهیم. در این نوشتار همراهمان باشید تا عوامل موثر بر تعیین تعداد دفعات فیشیال را به طور کامل بشناسیم.

آیا هر ماه به فیشیال نیاز دارم؟

جواب کوتاه اینست که: نه، نه الزاماً!
در پاسخ به این سوال باید بین فیشیال خانگی و فیشیال حرفه ای که توسط متخصص در کلینیک انجام می شود تمایز قایل شد. فشیال حرفه ای از لایه بردارهای قوی تری استفاده می شود و بنابراین ممکن است لازم نباشد که هر ماه آن را انجام داد. پیشنهاد می شود حداقل 2 بار در سال و در حالت متوسط 4 بار در سال (فصلی یک بار) فیشیال انجام شود. در صورتی که طی مشورت با بیوتیشن یا متخصص مراقبت از پوست، فیشیال ماهانه برای شما مناسب تشخیص داده شده است نیز می توانید اقدام کنید. با این حال در برخی موارد که آسیب ها و مشکلات پوستی وجود داشته باشد ممکن است به بیش از یکبار فیشیال در ماه هم نیاز باشد.

تعداد جلسات فیشیال بستگی به چه عواملی دارد؟

برخی عوامل بر تعداد جلسات فشیال و اینکه هر چندوقت یکبار انجام شود، موثرند:

• نوع پوست
• نوع فیشیالی که بر پوست شما انجام می شود
• سن
• سبک زندگی و محیط
• مشکلات پوستی (میزان نیاز مراقبتی و یا درمانی پوست)
• حساسیت و آزردگی بیش از حد پوست

نوع پوست

فشیال پوست چرب و مستعد آکنه: پوست چرب و پوست مستعد آکنه می تواند از دفعات بیشتری فیشیال بهره ببرد. این فیشیال های درمانی پوست را تمیز کرده، ناخالصی ها را زدوده و از بروز لک ها جلوگیری کند.

فیشیال هایی که در آنها لایه برداری سطحی تا عمقی پوست انجام می شود، بهتر است هر چندهفته یکبار انجام شوند. فیشیال هایی که در آنها از دستگاه های لیزری یا نور استفاده می شود معمولا چند جلسه ای هستند و ممکن است از هفته ها تا ماه ها زمان ببرند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

فشیال پوست خشک: اگر از خشکی پوستتان رنج می برید، فشیال تخصصی پوست می تواند در رفع آن به شما کمک کند. در این موارد توصیه می شود هر 6-4 هفته یکبار برای فیشیال اقدام کنید. در فشیال پوست های خشک بعد از لایه برداری سطحی و ملایم (معمولا با اسید لاکتیک و آنزیم ها) لایه خشک پوست برداشته می شود و سپس مراحل استخراج جوش ها سرسیاه و ماساژ انجام می شود. در ادامه، استفاده از سرم آب رسان و ماسک مرطوب کننده مخصوص و استفاده از درمان هایی مانند اکسیژن تراپی و نور قرمز LED در مراحل فیشیال پوست های خشک، مفید می باشد.

اثر سن بر جلسات فشیال مورد نیاز

با افزایش سن، توانایی پوست برای ترمیم و جایگزینی سلول های آسیب دیده کاهش می یابد. در نتیجه تعداد بیشتری از سلول های مرده بر روی پوست حضور داشته و پوست، ظاهری کدر و خسته پیدا می کند. فیشیال های منظم می تواند اثرات افزایش سن بر روی پوست را کاهش دهد. برای کاهش نشانه ها و اثرات پیری پیشنهاد می شود هر 6-4 هفته یکبار برای فشیال پوست مراجعه کنید.

فیشیال برای کاهش اثرات افزایش سن

فیشیال برای پوست میانسالان، شامل همان مراحل فیشیال معمولی است با این تفاوت که در فیشیال پوستی که در اثر افزایش سن دچار خطوط و لک و … شده است، از ماسک ها و سرم های حاوی پپتید استفاده می شود.

پپتیدها مولکول هایی هستند که به ساخت و حفظ کلاژن و الاستین کمک می کنند. کلاژن و الاستین دو جزء اصلی تشکیل دهنده پوست می باشند که به آن، ظاهری محکم و سفت می دهند. در فیشیال پوست در سن بالا می توان از دستگاه هایی که با امواج رادیویی به پوست نفوذ کرده و ماهیچه های صورت را تحریک می کنند، بهره برد. بدین ترتیب پوست، لیفت شده و محکم و کشیده به نظر می رسد.

سبک زندگی و محیط

اگر شما در شهری بسیار آلوده زندگی می کنید و یا استرس شغلی بالایی دارید، فشیال های مرتب، از اثرات مضر این عوامل بر پوست شما می کاهد. اینکه هر چند وقت یکبار فشیال انجام شود باز هم بستگی به نوع پوست فرد و مشکلات احتمالی آن و میزان تحمل و واکنش پوست به فیشیال دارد که با مشورت شما و پزشکتان تعیین می شود.

مشکلات پوستی و تعداد جلسات فشیال

منظور از مشکلات پوستی، مواردی مانند آکنه، هایپر پیگمنتیشن (نقاط تیره)، بیماری روزاسه، لک، اسکار زخم هستند که نیاز به رسیدگی و درمان دارند. فیشیال منظم در این موارد می تواند از شدت مشکلات بکاهد یا از ایجاد آنها جلوگیری کند. گاهی اوقات برخی درمان های مکمل همزمان با فشیال نیز در نظر گرفته می شود تا مشکل کاملا مرتفع شود.

اگر پوست دارای ضایعه هایی مثل لک باشد می توان هر 10روز یکبار فیشیال را تا زمان از بین رفتن مشکلات ادامه داد.

برای از بین بردن جوش های سرسیاه با توجه به شدت آن، زمان مراجعه بعدی معین می شود. باید توجه داشت که استمرار در انجام فیشیال در اینگونه موارد، اهمیت بالایی در کسب نتیجه مطلوب دارد.

جلسات فیشیال درمان آکنه می تواند بصورت هفتگی و در مدت زمان 8-6 هفته انجام شود.

جلسات درمان هایپرپیگمنیشن با فشیال صورت می تواند به مدت 3-2 هفته و هفته ای یکبار انجام شود.

حساسیت و آزردگی پوست

انجام فشیال های مکرر در پوست های حساس می تواند منجر به التهاب و آسیب پوست گردد. برای مثال لایه برداری بیش از حد و استفاده از مواد با قدرت اثر بالا، ممکن است مقاومت پوست را بشکند و موجب قرمزی، التهاب و افزایش حساسیت بیش از حد پوست شود. حتما بعد از انجام فیشیال، واکنش پوست را رصد کنید و متدها و دفعات تکرار فیشیال را با واکنش پوستتان تنظیم کنید.

نوع فیشیال در نظرگرفته شده برای پوست های حساس، بسیار حایز اهمیت است چرا که احتمال آسیب دیدن پوست نسبت به انواع دیگر پوست ها بسیار بیشتر است.

انواع فشیال و اثر آن بر تعداد جلسات مورد نیاز

 

فشیال کلاسیک

این نوع فشیال را فیشیال استاندارد هم می نامند که شامل مراحل آنالیز و شناخت پوست، پاکسازی، لایه برداری؛ بخور، ماساژ، خارج کردن جوش های سرسیاه در صورت نیاز و ماسک می باشد. این نوع فشیال، مناسب تمامی انواع پوست ها می باشد.

فشیال روشن کننده

از این نوع فیشیال برای درمان هایپرپیگمنتیشن، ناهمگونی رنگ پوست و یا لکه های ناشی از افزایش سن استفاده می شود. هدف فشیال، پاکسازی، لایه برداری و روشن کنندگی می باشد.

فشیال ضد آکنه

این نوع فشیال برای مشکلات مرتبط با آکنه مانند اسکار آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید و قرمزی و التهاب استفاده می شود. در این نوع فشیال بر از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه تمرکز می شود و همچنین از برخی دستگاه های مورد استفاده در انجام فیشیال با توجه به شدت مشکلات و نظر متخصص استفاده می شود.

فیشیال ضد پیری

فشیال صورت ضدپیری با هدف تزریق حیات و شادابی به پوست و بهبود نشانه های افزایش سن به کار می رود. با انجام مستمر این نوع فشیال می توان از بروز برخی مشکلات ناشی از افزایش سن مانند خطوط پوستی و لک ها جلوگیری کرد.

فیشیال آبرسان

این نوع فیشال برای انواع پوست مناسب است و طی آن با انجام فیشیال کلاسیک، از سرم و مرطوب کننده های غنی از آنتی اکسیدان ها به همراه ماساژ صورت، استفاده می شود.

روش های درمانی مکمل فشیال چه چیزهایی هستند؟

در هر یک از انواع فشیال، بسته به مشکلات پوست، روش های درمانی دیگر که گاهی با استفاده از دستگاه ها به کار می روند، مورد استفاده قرار می گیرند: ماساژ لنفاوی، مزوتراپی پوست صورت، تکنیک میکرودرم ابریژن، دستگاه ترمیا، نوردرمانی، پلاژن تراپی (اکسیژن تراپی)

هر یک از انواع فیشیال صورت چقدر زمان می برد؟

برحسب نوع فیشیال، مدت زمان انجام آن متفاوت است. معمولا فیشیال صورت بین 45 الی 2 ساعت زمان می برد.

برای فیشیال حرفه ای صورت به کجا مراجعه کنیم؟

فیشیال صورت در خانه، آرایشگاه و کلینیک های مراقبت از پوست انجام می شوند. بدیهی است که فشیال حرفه ای توسط فردی حرفه ای انجام می شود و فردی که آموزش مناسب در این زمینه را نداشته باشد نمی تواند شناخت درستی از پوست شما و در نتیجه انتخاب فشیال مناسب آن داشته باشد. از سویی اگر پوستتان دارای مشکلی باشد که نیازمند رسیدگی و درمان است، فشیال های خانگی و آرایشگاهی با وجود اثری که در پاکسازی و درخشندگی پوست دارند اما در این موارد چندان موثر نیستند. زیرا دسترسی به مواد و ماسک های درمانی زیبایی تنها برای کلینیک های معتبر، میسر است.

سخن پایانی

فشیال صورت با تمامی مزایایی که دارد می بایست زیر نظر متخصص انجام شود و تعداد جلسات فیشیال بر اساس عواملی همچون نوع پوست، سن و نوع فیشیال مورد استفاده مشخص شود. بنابرین انجام 2 بار فیشیال در سال بعنوان حداقل دفعات، چهار بار در سال (فصلی) و فیشیال ماهانه با در نظر داشتن شرایط پوست پیشنهاد می شود. در برخی موارد که مشکلات پوستی مانند لک، آکنه، اسکار و … وجود داشته باشند می توان دو تا چهار جلسه در ماه نیز فیشیال صورت را انجام داد.

انجام فیشیال در کلینیک معتبر، امکان آسیب پوستی را به حداقل رسانده و اثرگذاری حداکثری را خواهد داشت. کلینیک ساعی که از معتبرترین کلینیک های درمانی زیبایی شهر تهران به شمار می آید، فیشیال حرفه ای صورت را توسط درمانگران حرفه ای زیبایی و زیر نظرمتخصصین پوست به زیبایی جویان ارائه می دهد.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده نمونه کارهای کلینیک ساعی از طرق ذیل اقدام نمایید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا