پیکرتراشیزیبایی صورتلیپوماتیک

لیپوماتیک غبغب؛ راهکار پرطرفدار حذف چربی غبغب

0
(0)

مدت زمان زیادی است که لیپوماتیک سابمنتال submental یا همان لیپوماتیک غبغب برای حذف چربی غبغب و قسمت گردن و چانه مورد استفاده قرار می گیرد. درصد موفقیت بالای این عمل به همراه ماندگاری نتایج آن سبب شده تا این روش به عنوان پرطرفدارترین و اثرگذارترین راهکار حذف چربی غبغب شناخته شود. اما لیپوماتیک غبغب چگونه انجام می شود و چه نکاتی را می بایست در مورد آن بدانیم. در ادامه این نوشته اطلاعات کاملی را در پاسخ به این سوالات گرد آورده ایم.

چرا لیپوماتیک غبغب؟

• کارآمدی لیپوماتیک غبغب توسط اغلب پزشکان تایید شده است.
• لیپوماتیک اگر چه نوعی جراحی پلاستیک است اما به دلیل آنکه نسخه پیشرفته لیپوساکشن به شمار می آید و بسیاری از عوارض آن کاهش یافته، ایمن و کم خطر است.
• نتیجه لیپوماتیک در حذف چربی غبغب به سرعت قابل مشاهده است.
• به دلیل انجام بی حسی موضعی در حین عمل بیمار دردی احساس نمی کند.
• امکان حذف مقدار بیشتر چربی و فرم دهی چانه، فک و گردن به طور همزمان وجود دارد.
• در یک جلسه تمام چربی اضافی استخراج می شود.

علی رغم تمام مزایای لیپوماتیک تشخیص کارآمدی آن برای هر فرد، بستگی به نظر پزشک جراح حاذق دارد.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک از گروه اعمال جراحی لیپوساکشن است که طی آن بافت چربی اضافی توسط یک لوله باریک توخالی به نام کانولا خورد شده و سپس با مکش دستگاه از طریق همان لوله به بیرون کشیده می شود. تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن در نحوه خورد کردن و متلاشی کردن بافت چربی و همچنین امکاناتی است که به دستگاه لیپوماتیک افزوده شده است. دستگاه لیپوماتیک دارای سنسورهایی است که با نزدیک شدن کانولا به بافت های مجاور چربی، عمل خورد کردن چربی را متوقف می کند. این قابلیت سبب جلوگیری از آسیب به بافت ها و اندام های مجاور می شود. تکنولوژی لیپوماتیک سبب خوردشدن یکنواخت چربی شده و امکان کنترل بیشتر بر روی عمل توسط پزشک را فراهم است. بدین ترتیب نتیجه عمل به انتظار پزشک و بیمار بسیار نزدیک تر است.

لیپوماتیک غبغب چگونه انجام می شود؟

عمل لیپوماتیک غبغب مانند لیپوماتیک در دیگر اندام های بدن مانند شکم، سینه مردان، پشت، ران، باسن و پهلو انجام می شود. طی این عمل، چربی اضافی موضعی با مکش چربی توسط ابزاری به کانولا از اندام خارج می شود. کانولا یک لوله تو خالی استیل است که از طریق برش های کوچکی که توسط پزشک روی پوست ایجاد می شود، به داخل بافت چربی وارد می گردد. در تکنولوژی لیپوماتیک، کانولا با حرکات ارتعاشی و چرخشی خود منجر به خوردشدن بافت چربی می شود. سپس این چربی خورد شده توسط مکش قوی دستگاه لیپوماتیک از اندام خارج می شود.

در کلینیک ساعی، لیپوماتیک غبغب با بی حسی موضعی انجام می شود و مدت زمان 30 الی 40 دقیقه زمان می برد و بعد از عمل، گن (چانه بند) مخصوص بر روی غبغب بسته می شود تا از احتباس آب و مایعات در ناحیه عمل جلوگیری کرده و به ارتجاع و سفت شدن پوست بعد از عمل کمک نماید. گن می بایست به مدت 3 هفته و بطور مداوم در ناحیه غبغب استفاده شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

با پایان عمل لیپوماتیک علایم بیمار کنترل می شود و بیمار می تواند از کلینیک خارج شده و به منزل بازگردد. از این رو عمل لیپوماتیک غبغب، نیازی به بستری یا تحت نظر بودن ندارد.

درد لیپوماتیک غبغب چگونه است؟

در حین عمل لیپوماتیک غبغب، به دلیل انجام بی حسی موضعی دردی احساس نمی شود. کوچک بودن محدوده انجام عمل و کاهش مدت زمان لیپوماتیک نیز در عدم احساس درد موثر است. پس از عمل ممکن است برخی بیماران در ناحیه غبغب مقداری درد احساس کنند که با مسکن هایی مانند استامینوفن قابل کنترل است.

لیپوماتیک غبغب برای چه کسانی مناسب است؟

• افرادی که به طور ژنتیکی در قسمت غبغب دارای چربی اضافی هستند که موجب بر هم خوردن توازن شکل چانه و گردن شده است
• افرادی که به دلیل افزایش سن، دچار چربی انباشته و شلی پوست در ناحیه غبغب شده اند.
• کسانی که با انجام ورزش و رژیم غذایی چربی غبغب آنها از بین نمی رود.
• افرادی که تمایل به تغییر زاویه فک و چانه و انحنای گردن شان دارند.
• افراد 18 سال به بالا تا 30 سال بهترین کاندیداهای لیپوماتیک هستند.

چه کسانی نباید لیپوماتیک غبغب انجام دهند؟

• افراد زیر 18 سال به دلیل امکان تغییر وزن و شکل اندام به دلیل رشد
• افراد بالای 60 سال به دلیل عدم کشسانی مناسب پوست؛ همچنین افرادی که پوستشان کشسانی مطلوب را نداشته باشد، بدلیل آنکه عمل لیپوماتیک گاهی ممکن است سبب شلی و افتادگی پوست می شود، احتمال دارد نتایج غیرمطلوبی را تجربه کنند.
• افراد خیلی چاق؛ در این افراد امکان حذف لایه چربی عمقی تر که زیر لایه چربی سطحی وجود دارد وجود ندارد.
• افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند حتما باید با مشورت پزشک خود اقدام نمایند چرا که احتمال خونریزی در این دسته از افراد افزایش پیدا می کند
• افرادی که دچار بیماری های کلیوی، قلبی، دیابت و بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی هستند.

نقاهت لیپوماتیک غبغب چه مدت زمان است؟

با توجه به آنکه محدوده عمل در لیپوماتیک غبغب، کوچک بوده و حین حرکت یا خوابیدن درگیر نمی شود، فرد می تواند بلافاصله به فعالیت های روزمره خود بازگردد. با این حال 5-3 روز استراحت و مراقبت از محل عمل تا 3 هفته توصیه می شود.

نتیجه لیپوماتیک غبغب چه مدت بعد مشخص می شود؟

اگر حجم چربی غبغب زیاد باشد بلافاصله بعد از انجام لیپوماتیک، کاهش حجم آن مشخص می شود. اما اگر حجم چربی کم بوده باشد بدلیل آنکه بعد از لیپوماتیک بر روی غبغب گن بسته می شود، ممکن است تغییرات آشکاری مشاهده نشود. با گذشت سه هفته شکل غبغب و فرم چانه مشخص می شود با این حال بدلیل تفاوت واکنش های متفاوت بدن افراد، می بایست تا حدود یک سال زمان را برای مشاهده نتیجه نهایی در نظر داشت.

آیا چربی غبغب بعد از لیپوماتیک غبغب بر می گردد؟

با توجه به آنکه لیپوماتیک غبغب اغلب برای افرادی انجام می شود که به صورت ژنتیکی در ناحیه غبغب انباشت چربی دارند انجام می شود، بازگشت تجمع چربی نخواهیم داشت. اما در صورتی که چربی غبغب بدلیل چاقی و اضافه وزن باشد در صورت عدم رعایت رژیم غذایی ممکن است مجددا مقداری چربی تجمع پیدا کند. رعایت رژیم غذایی سرشار از پروتیین و فیبرها و فعالیت های هوازی بعد از کلیه اعمال لیپوماتیک و پیکر تراشی برای حفظ نتایج عمل توصیه می شود.

عوارض لیپوماتیک غبغب چیست؟

عمل لیپوماتیک به دلیل تکنولوژی که در آن به کار می رود به صورت کلی کم عارضه و مطمئن است. طی عمل لیپوماتیک غبغب به دلیل آنکه در بخش کوچکی انجام می شود و زمان کوتاهی حدود نیم ساعت زمان می برد، احتمال بروز عوارض بسیار کمتر خواهد بود.

عوارض معمول لیپوماتیک شامل مقداری درد، تورم، التهاب، کبودی و بی حسی موقتی در هفته های اول پس از عمل می باشد. این عوارض معمولا به طور خودبخودی نهایتا طی 3 هفته از بین می روند.

عوارض نادر: برخی مشکلات نیز ممکن است در هفته ها یا ماه های پس از عمل رخ بدهند. مشکلاتی مانند تورم ماندگار، باز شدن محلی که از آنجا کانولا وارد غبغب شده است، شکل گیری اسکار زخم در محل برش (برش ها)، خون مردگی، شلی پوست و ورم لنفاوی. البته این عوارض بسیار نادر هستند و در صورتی که عمل لیپوماتیک توسط پزشک متبحر انجام شود احتمال آنها نزدیک به صفر خواهد بود.

هزینه لیپوماتیک غبغب چقدر است؟

هزینه لیپوماتیک یا پیکرتراشی اندام ها بستگی به عوامل مختلفی از قبیل مقدار چربی که می بایست خارج شود، دستمزد پزشک جراح، احتمال بیهوشی، هزینه های کلینیک شامل خدمات و تجهیزات و محل جغرافیایی کلینیک دارد.

لیپو غبغب از آنجا که زمان عمل کمتری داشته و میزان چربی محدودی مکش می شود نسبت به دیگر اندام ها از هزینه کمتری برخوردار است. در کلینیک ساعی درسال 1402 هزینه لیپوماتیک غبغب در حدود 12 میلیون تومان می باشد.

مهم است که تنها عامل قیمت را در نظر نگیرید و به اعتبار پزشک و کلینیک بیش از عامل قیمت بها بدهید. زیرا جراحی لیپوماتیک عملی در حوزه زیبایی بوده و نتیجه خوب عمل به دقت و ظرافت انجام کار توسط پزشک وابستگی زیادی دارد. از طرفی هزینه جبران اشکالات و رفع عوارضی که در اثر بی تجربگی پزشک رخ می دهد می تواند فراتر از آنچه باشد که تصور می کنیم!

بیشتر بخوانید: هزینه لیپوماتیک قسمت های مختلف بدن 1402 در کلینیک ساعی

بهترین کلینیک برای لیپوماتیک غبغب کجاست؟

اگر چه عمل لیپوماتیک غبغب کم عارضه بوده و در ناحیه کوچکی از بدن انجام می شود اما این موضوع از اهمیت بسیار زیاد آن هم از جنبه سلامت و هم از جنبه زیبایی نمی کاهد. پس تحقیق در مورد کلینیک و پزشکی که قرار است عمل لیپوماتیک را انجام دهند بسیار جدی بگیرید. چرا که عدم حصول نتیجه مطلوب، اثرات ناخوشایند جسمی و روحی برای شما خواهد داشت.

• کلینیک مجهز به تجهیزات و دستگاه لیپوماتیک به روز؛ در کلینیک ساعی از دستگاه آمریکایی لیپوماتیک استفاده می شود که باعث می شود لیپوماتیک با ایمنی بالایی انجام شود و دوره نقاهت نیز کوتاهتر باشد
• کلینیکی که نسبت به انتخاب پزشکان متخصص و مجرب و خوشنام متعهد باشد
• خدمات کلینیکی و کادر حرفه ای درمانی نیز علاوه بر ایمنی عمل، تجربه آسان و دلچسبی را برایتان رقم خواهد زد
• امکان دریافت مشاوره رایگان از پزشک جراح و ارزیابی شرایط متقاضیان

کلینیک ساعی مفتخر است که تمامی شرایط را برای زیباجویان فراهم آورد و تجربه ای عالی همراه با احساس خوب رضایت از نتیجه عمل را برای ایشان فراهم آورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارهای کلینیک ساعی می توانید از طرق ذیل اقدام نمایید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا