پیکرتراشیلیپوماتیک

آیا عمل لیپوماتیک درد دارد؟

5
(1)

نارضایتی از اندام، صرفا مختص افراد چاق نیست. عده زیادی از ورزشکاران برای افزایش زیبایی و جذابیت اندام‌شان تصمیم به انجام یکی از روش‌های پیکرتراشی می‌گیرند و این، باعث افزایش اعتماد به نفس آن‎ها خواهد شد، اما ترس از درد بعد از پیکر تراشی و عوارض روش جراحی و غیرجراحی باعث منصرف شدن تعدادی از متقاضیان می‌شود. اگر شما هم قصد لاغری و ساختن اندامی زیبا را دارید، تا آخر مطالب، ما را همراهی نمایید. در این مقاله، قصد داریم مزایا و عوامل درد بعد از عمل لیپوماتیک و راه‌هایی برای کاهش آن در اختیار شما قرار دهیم تا با خیالی راحت تصمیم بگیرید.

عمل لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک، یک روش جراحی زیبایی است که برای از بین بردن چربی های زائد در بدن استفاده می‌شود. این روش به طور عمده برای کاهش چربی های موجود در مناطقی مانند شکم، پهلوها، ران‌ها، بازوها، گردن و صورت استفاده می‌شود.

برای انجام عمل لیپوماتیک، تنها چند سوراخ در بدن کافی است تا بتوان لوله را وارد بافت چربی نمود. لذا جای زخم زیادی در بدن باقی نمانده و این چند سوراخ نیز به سرعت التیام پیدا خواهند کرد؛ از طرفی متخصص برای اینکه در حین جراحی هیچ دردی نداشته باشید ابتدا آستانه تحمل شما را می‌سنجد و سپس مقدار مشخصی از ماده بی‌حسی را به بدن شما تزریق می‌کند. بنابراین باید آسوده خاطر باشید که درد زیادی در حین عمل حس نخواهید کرد.

تصورات غلط در مورد درد لیپوماتیک

در رابطه با عمل لیپوماتیک، تصورات اشتباهی وجود دارد. یکی از تصورات غلطی که درباره این موضوع میان افراد رایج شده این است که اغلب مردم تصور می‌کنند انجام عمل زیبایی لیپوماتیک به علت نحوه‌ی انجامش ممکن است دردناک بوده و عوارض زیاد و درد بعد از عمل به همراه داشته باشد. اما این تصور اصلا واقعیت ندارد، در واقع لیپوماتیک در مقایسه با سایر روش‌ها‌ی حذف سلول‌های چربی اضافی، بسیار ایمن تر بوده و شخص، درد بسیار کمی را متحمل می‌شود.

اگر این عمل توسط یک متخصص حرفه‌ای انجام شود هیچ دردی احساس نخواهید کرد. بنابراین انتخاب تیم جراحی مناسب و متخصص خوب و باتجربه، تاثیر زیادی در نتیجه کار و درد حین عمل دارد. پزشکان تازه‌کار، تجربه کافی در این مورد ندارند. ممکن است در تنظیم عمق نفوذ لوله کانولا خطا کرده و در نتیجه دچار سوختگی بافت و آسیب بافتی شوید که در این صورت درد را احساس خواهید کرد.

تفاوت لیپوماتیک با سایر روش های پیکر تراشی از نظر میزان درد

تفاوت اصلی بین لیپوماتیک و سایر روش‌های پیکرتراشی، به ویژه لیپوساکشن، در روش انجام و عملکرد آنهاست.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

لیپوماتیک، یک روش پیکرتراشی است که با استفاده از یک کانولا نازک و جداکننده، چربی را از بافت اطراف جدا می‌کند و سپس آن را جذب می‌کند. این روش به طور کلی، کم تهاجمی‌تر است و نیاز به برش‌های بسیار کوچکی در پوست دارد. همچنین، محلول تزریقی که قبل از عمل استفاده می‌شود، باعث انقباض عروق خونی می‌شود و بهبود زودتری را به همراه دارد.

در مقابل، لیپوساکشن یا جراحی جذب چربی، با استفاده از یک کانولای بزرگ تر و قدرتمندتر انجام می‌شود. در این روش، چربی به صورت مکانیکی از بافت جدا می‌شود و سپس با استفاده از جذب کننده قوی، جمع‌آوری می‌شود. لیپوساکشن معمولاً نیاز به برش‌های بزرگ تری در پوست دارد و ممکن است باعث ترمیم و بهبود طولانی‌تری شود.

همچنین، لیپوماتیک به طور کلی کمتر از لیپوساکشن به عوارض جانبی مانند خونریزی، سوراخ شدن پوست و … منجر می‌شود. همچنین، زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره پس از لیپوماتیک معمولاً کوتاه‌تر است.

با این حال، هر دو روش می‌توانند برای کاهش چربی و بهبود شکل بدن، موثر باشند. انتخاب بین لیپوماتیک و لیپوساکشن، بستگی به نیازها و ترجیحات شما و همچنین توصیه پزشک متخصص خود دارد، اما در لیپوماتیک قطعا درد بسیار کمتری را حس خواهید نمود .

مزایا و معایب عمل لیپوماتیک

مزایای لیپوماتیک

لیپوماتیک، یک روش بسیار عالی، بدون درد و راحت برای رسیدن به ظاهری زیباست.

• روش غیرجراحی: لیپوماتیک یک فرایند غیرجراحی است، که نیاز به برش و دوخت ندارد. این به معنای کاهش خطرهای مرتبط با جراحی مانند عفونت، خونریزی و همچنین زمان بهبودی کوتاه تر است.

• اصلاح شکل و ظاهر بدن: لیپوماتیک به شکل دهی مناطق مختلف بدن، از جمله شکم، پهلوها، ران‌ها، بازوها و یا مناطقی که چربی چسبیده است، کمک می کند. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری متناسب‌تر و متعادل‌تر بدست آورید.

• بازیابی سریع: به طور کلی، لیپوماتیک فرآیندی غیرتهاجمی است و زمان بازیابی آن نسبت به جراحی های دیگر، سریع تر است. معمولا بیماران در عرض چند روز به فعالیت‌های روزمره خود باز می‌گردند.

معایب لیپوماتیک

عواملی مانند ژنتیک، سن و ترکیب بدن هر فرد، متفاوت می‌باشد. برخی افراد ممکن است انتظارات بالایی داشته باشند اما نتیجه نهایی، دقیقا به همان اندازه انتظارات نباشد.

• عوارض جانبی: ممکن است بعضی از عوارض جانبی نظیر درد، برآمدگی، تورم و … در ناحیه مورد عمل، کبودی و عفونت خفیف رخ دهد. با این حال، عوارض جانبی معمولا طی چند روز بهبود می‌یابند.

• نیاز به تغذیه و سبک زندگی سالم: لیپوماتیک، تکنیکی برای کاهش چربی و شکل دهی بدن است، اما برای حفظ نتایج به دست آمده و جلوگیری از برگشت چربی، نیاز به رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم است.

البته قبل از اقدام به لیپوماتیک، بهتر است با پزشک مشاوره کنید و درباره مزایا و معایب آن و شرایط و نیازهای خاص خودتان صحبت کنید.

عوارض لیپوماتیک

برخی از عوارض ممکن عبارتند از:

• تورم و اِدِم: پس از لیپوماتیک، ممکن است تورم و اِدِم در ناحیه‌هایی که مورد درمان قرار گرفته‌اند، رخ دهد. این علائم در عرض چند روز تا یک هفته بهبود می‌یابند.

• درد و احساس ناراحتی: بعد از لیپوماتیک، ممکن است درد و احساس ناراحتی در ناحیه‌هایی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، احساس شود. این علائم معمولاً به طور طبیعی در عرض چند روز کاهش می‌یابند و با استفاده از داروهای تسکین‌دهنده مدیریت می‌شوند.

• برآمدگی و نقاط ناهموار: ممکن است در برخی از موارد، ناهمواری‌های کوچک و برآمدگی های ناشی از لیپوماتیک در ناحیه‌های درمان شده مشاهده شود. این علائم معمولاً در مدت زمانی کوتاه به طور طبیعی بهبود می‌یابند

• عفونت: در هر نوعی از جراحی، ممکن است خطر عفونت در ناحیه‌های مورد عمل وجود داشته باشد. پزشک شما برای پیشگیری از عفونت ممکن است شما را به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در دوره بعد از عمل ارجاع دهد.

• عوارض جانبی نادر: در برخی موارد نادر، ممکن است عوارض جانبی بسیار نادری مانند تغییرات رنگ پوست، ایجاد ندو استئوژنیک (توده‌ای صلب در نقطه درمان شده) یا تحرک چربی در ناحیه‌های اطراف رخ دهند. این عوارض بسیار موردی بوده و در صورت رخداد، باید به پزشک گزارش شوند.

آیا لیپوماتیک درناک است ؟

نه! لیپوماتیک دردناک نیست. یک روش جراحی زیبایی است که با استفاده از ابزارهای ویژه و فناوری پیشرفته انجام می‌شود. درصورتی که لیپوماتیک توسط یک پزشک ماهر و باتجربه انجام شود، خطرات و مشکلات جدی کاهش می‌یابد.

پیکرتراشی با بیهوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بنابراین فرد هیچگونه دردی در حین این عمل احساس نخواهد کرد و پس از عمل، فرد حدودا ۲ تا ۴ روز ممکن است درد خفیف یا متوسطی داشته باشد ولی بعد از این مدت به مرور بهتر خواهد شد.

عوامل اثرگذار بر درد عمل لیپوماتیک

یک سری از عوامل وجود دارند که می‌ توانند بر شدت درد عمل لیپوماتیک تاثیر بگذارند که در ادامه به آنها می پردازیم:

سطح اندام هدفی که پزشک برای تخلیه چربی در نظر می‌ گیرد یکی از موارد تاثیرگذار بر شدت درد عمل لیپوماتیک می باشد.

همچنین آستانه تحمل فرد نیز می تواند بر این موضوع، تاثیر مستقیمی داشته باشد.

مهارت و تجربه بالای پزشک در تخلیه چربی سبب می‌ شود تا کمترین آسیب به بافت بدن وارد شود. هر چقدر این آسیب ها کمتر باشند می توان گفت بیمار درد کمتری را تحمل خواهد کرد.

مراقبت های قبل از انجام عمل لیپوماتیک نیز باعث کاهش درد عمل لیپوماتیک می شود. بهتر است قبل از این عمل اقدامات لازمی که پزشک تجویز کرده، به صورت کامل رعایت شود.

متخصص با تجویز دارو‌های مسکن‌، درد خفیف را کنترل می‌کند . میزان درد بعد از این عمل به مواردی مانند ناحیه عمل و میزان چربی خارج شده بستگی خواهد داشت. برای به حداقل رساندن درد‌های بعد از عمل باید اقداماتی را قبل از عمل انجام داد و همینطور مراقبت‌های بعدی را جدی گرفت. قبل از عمل پیکرتراشی حتما با پزشک خود در رابطه با نگرانی‌های خود از دردناک بودن عمل و روش‌های بی‌حسی موضعی صحبت کرده و در مورد دارو‌هایی که قبل از عمل نیاز است مورد استفاده قرار گیرد سؤال کنید.

مراقبت های قبل و بعد از عمل لیپوماتیک برای کنترل درد

اگر قصد انجام عمل لیپوماتیک را دارید و از درد عمل لیپوماتیک نگران هستید، بهتر است توصیه های پزشک مربوطه را به صورت دقیق و با جزئیات انجام دهید تا در حین عمل لیپوماتیک هیچگونه درد و مشکلی را احساس نکنید.

• قطع برخی داروها: یکی ازکارهایی که افراد، قبل از عمل لیپوماتیک باید انجام بدهند قطع کردن داروهایی مانند آسپرین، ایبوبروفن و ادویل می باشد. این داروها را باید حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل لیپوماتیک قطع کنند.

• مصرف مایعات زیاد: بهتر است قبل و بعد از عمل لیپوماتیک مایعات فراوان بنوشید و از مصرف فست فودها و مواد شیرین بپرهیزید.

• قطع مصرف نمک: همچنین قطع مصرف نمک از عوامل تاثیرگذار روی کاهش درد و ورم ناشی از عمل لیپوماتیک می باشد.

• قطع مصرف دخانیات: قطع کردن مصرف دخانیات نیز می تواند درد را حین و بعد از عمل تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

• انجام آزمایش های لازم: قبل از انجام عمل باید یک آزمایش کلی از سلامت بدن خود انجام دهید تا اگر دارای بیماری هایی مانند دیابت، صرع و بیماری‌ های قلبی هستید این عمل را با احتیاط انجام دهید. با رعایت همین نکات ساده و بسیار آسان می توانید درد عمل لیپوماتیک را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید و یک عمل بدون درد و مشکل داشته باشید.

• انتخاب پزشک و جراح باتجربه: با انتخاب یک جراح متخصص و باتجربه و یک بیمارستان با لاین حرفه ای، می توانید عملی بدون درد را تجربه کنید. بسیاری از افراد از عمل لیپوماتیک می ترسند و به همین علت از انجام عمل لیپوماتیک منصرف می‌ شوند و خود را از داشتن اندامی زیبا و خوش فرم محروم می کنند. دانستن این نکته ضروری است که درد در هنگام عمل لیپوماتیک بسیار ناچیز است و مراجعه کنندگان با بی حسی موضعی یا بی هوشی هیچگونه دردی را احساس نخواهند کرد.

طول دوره نقاهت عمل لیپوماتیک

خوشبختانه جراحی لیپوماتیک، دوره نقاهت طولانی مدتی ندارد. برای تخلیه چربی‌های اضافی بدن و جراحی لاغری، همانطور که گفتیم چندین روش مختلف وجود دارد که در روش های قدیمی مثل لیپوساکشن، خونریزی خیلی بیشتر است و دوره نقاهت، طولانی تر اما در روش ویژه کلینیک زیبایی ساعی، ‌دوره نقاهت بسیار کوتاه تر است.

بهتر است حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از جراحی، فعالیت‌های سنگین بدنی انجام نشود و شخص به استراحت بپردازد. بعد از آن، فرد باید دستورالعمل‌های دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک را انجام دهد.

جراحی زیبایی لیپوماتیک مانند هر نوع جراحی دیگری ریسک ‌ها و عوارض خود را خواهد داشت اما در صورت مساعد بودن شرایط بدنتان، رعایت نکات آورده‌ شده و انجام مراقبت‌های مورد نیاز، نه تنها جای نگرانی نخواهد بود بلکه این تجربه به یکی از بهترین اتفاقات زندگیتان تبدیل خواهد شد.

جمع بندی

عمل لیپوماتیک یک روش جراحی است که برای از بین بردن چربی های بیش از حد و تغییر شکل و ظاهر بدن استفاده می شود. لیپوماتیک برای اصلاح شکل و ظاهر بدن و بهبود تعادل طولانی مدت آن بکار می رود. این عمل قابل انجام بر روی مناطق مختلف بدن است از جمله شکم، پهلوها، ران‌ها و بازوها؛ اما باید بدانید که عمل لیپوماتیک جایگزین مناسبی برای رژیم غذایی و ورزش روزانه نیست و فرد حتما باید به فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی مناسب پایبند باشد.

عمل لیپوماتیک از جمله عمل های زیبایی محسوب می شود که چندین عامل برای رسیدن به نتیجه مطلوب، موثر است.

در کلینیک زیبایی و پوست و موی ساعی با لاین حرفه ای کوشا و پزشکان متخصص در یک جلسه سه ساعته، با انجام لیپوماتیک شکم در حد سیکس پک، لاغر خواهید شد و نتیجه را همان لحظه خواهید دید. این عمل با خطر آمبولی نزدیک به صفر و دوره نقاهت بسیار کوتاه و درد بسیار کم در این کلینیک انجام می شود.

سوالات متداول لیپوماتیک

• عمل لیپوماتیک برای چه کسانی ممنوع است؟

افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از 40 دارند.
افرادی که دارای چربی احشایی هستند.
کسانی که سابقه بیماری ‏هایی مانند دیابت، پرکاری یا کم‏ کاری تیروئید، قلبی – عروقی، عفونت، مشکلات فشار خون و سیستم ایمنی ضعیف می ‏‏باشند از انجام این عمل خودداری کنند.

• جراحی لیپوماتیک چه مزیت هایی دارد؟

جراحی لیپوماتیک با یک عمل عالی و بدون درد، شما را به اندام دلخواهتان می ‏رساند و از شل شدن پوست جلوگیری می ‏کند. گاهی بر اثر تجمع مایع لنف در نواحی خاصی از بدن، ادم یا ورم ایجاد می شود. این تورم معمولا در بازوها و پاها اتفاق می افتد. برای درمان این عارضه، عمل لیپوماتیک انجام می شود. در مواردی که لازم است یک سری تومورهای چربی تخلیه شود نیز عمل لیپوماتیک بهترین گزینه برای انجام این کار است.

• گن را پس از لیپوماتیک تا کی باید پوشید ؟

متخصصان جراحی توصیه می کنند که گن تنگ را در سه هفته اول باید پوشید اما پس از سه هفته می توان گن شل تر پوشید و تا حدود شش هفته، پوشیدن گن را باید ادامه داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
مریم
25 روز قبل

سلام..من هم تیرویید کم کار دارم هم فشار خون..به دکتر جراح هم گفتم و عمل لیپوماتیک شکم پهلو انجام دادم 3 هفته پیش..ایا ممکنه بعدن برام مشکلی پیش بیاد؟

دکمه بازگشت به بالا