جوانسازی پوست

لیزر CO2 فرکشنال بهترین روش برای جوانسازی پوست

2
(1)

لیزر CO2 فرکشنال روش موثری برای برطرف کردن مشکلات پوستی است. با گذشت زمان و افزایش سن به دلایل مختلفی ممکن است پوست دچار مشکلاتی شود. بزرگترین عضو بدن ما در واقع یک لایه حفاظتی بر روی تمامی اعضای دیگر ما است. به همین دلیل با مخاطرات زیادی روبرو می‌شود. اسکارها، ضخم‌ها ، لک‌ها و جوش صورت از ضایعاتی است که برای پوست ما ایجاد می‌شوند.

همچنین چین و چروک‌های سطحی که پس از دوران جوانی کم کم خود را نشان می‌دهند از دیگر مشکلاتی است که برای پوست ایجاد می‌شوند. البته شما می‌توانید با فنآوری‌های نوینی که در علم پزشکی و زیبایی ایجاد شده است این مشکلات پوستی را برطرف کنید. لیزر CO2 به شما کمک خواهد کرد تا جوانسازی پوست را بدون جراحی و یا عوارض شدیدی انجام بدهید. در این مطلب نگاهی به این روش درمانی زیبایی خواهیم کرد.

انواع روش‌های لیزر درمانی پوست

لیزرها در علم پزشکی و برای درمان پوست دارای دو نوع هستند. برخی از آنها لایه برداری انجام می‌دهند و دسته دیگر آنها غیر لایه بردار هستند. نوع دیگری از دسته بندی که برای لیزرهای درمانی پوست استفاده می‌شود بر اساس ناحیه‌ای است که لیزر به آن تابیده خواهد شد. در این نوع دسته بندی نیز دو نوع فرکشنال و غیر فرکشنال وجود دارد. در لیزرهای غیر فرکشنال، ناحیه بزرگتری تحت تابش قرار می‌گیرند که ممکن است قسمت‌های سالم پوست را نیز در بر بگیرد. اما در لیزرهای فرکشنال که آر اف فرکشنال نمونه‌ای از آنها است، ناحیه تحت تاثیر لیزر به نقاط مورد نیاز محدود خواهد شد و در نتیجه بافت پوست در سایر مناطق دچار آسیب نخواهند شد.

در لیزرهایی که به صورت لایه بردار عمل می‌کنند، یک تخریب سلولی کنترل شده بر روی سطح پوست ایجاد می‌شود. در نتیجه پوست لایه قدیمی خود را از دست داده و لایه جدید ایجاد شده و جوانسازی انجام می‌شود. اما در سایر لیزرها، عمق پوست تحریک شده و حرارت ایجاد شده در عمق پوست عاملی برای کلاژن سازی خواهد شد که در نهایت ترمیم در پوست را شاهد خواهیم بود.

لیزر CO2 فرکشنال چیست؟

لیزر CO2 فرکشنال به صورت نقطه‌ای به تخریب بافت‌های آسیب دیده پوست می‌پردازد. پوست تقریبا تا وقتی که لایه قدیمی خود را داشته باشد، اقدام به بازسازی نخواهد کرد. با از بین رفتن بافت‌های آسیب دیده‌ای که به دلیل زخم یا بخیه و یا حتی جای جوش ایجاد شده‌اند، پوست تحریک شده و شروع به ترمیم و بازسازی خود خواهد کرد. فتو ترمولیز اصطلاحی است که برای این روش درمانی استفاده می‌شود. در واقع فوتون‌ها توسط این دستگاه به پوست تابیده شده و با گرمای ایجاد شده، سلول‌های آسیب دیده تجزیه خواهند شد. لایه جدیدی که پوست با کلاژن سازی خود ایجاد خواهد کرد، چین و چروک و یا دیگر آسیب‌های قدیمی را برطرف خواهد کرد.

لیزر CO2 فرکشنال چیست
لیزر CO2 فرکشنال چیست

کاربرد لیزر CO2 فرکشنال

لیزر CO2 در بسیاری از درمان‌های پوستی کاربرد دارد که در ادامه به بعضی از آنها اشاره خواهیم کرد:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

  • اسکارها از مشکلات پوستی هستند که می‌توانند زیبایی پوست شما را تحت تاثیر قرار بدهند. با استفاده از این لیزر می‌توان اسکارها را از بین برد.
  • خال‌ها نیز ممکن است شما را اذیت کنند و علاقه‌ای به باقی ماندن آنها نداشته باشید. برطرف کردن خال‌ها از دیگر کاربردهای این روش درمانی است.
  • رنگ پوست بدن به دلایل متفاوتی ممکن است در ناحیه‌ای دچار تغییر رنگ شود. این لکه‌ها در برخی مواقع با گذر زمان برطرف نمی‌شوند و شما باید از روش‌های درمانی برای رفع این موارد استفاده کنید. لیزر CO2 فرکشنال در این زمینه نیز به شما کمک زیادی خواهد کرد.
  • آفتاب سوختگی‌های شدید، آثار سوء پوستی به دلیل استفاده زیاد از دستگاه سولاریوم و آثار پوستی ایجاد شده به دلیل تابیده شدن زیاد از حد امواج یو وی و یا فرابنفش از دیگر مشکلات پوستی است که با استفاده از این روش درمانی بر پایه لیزر، قابل برطرف کردن است.
  • تلانژکتازی ضایعات عروقی هستند که در زیر پوست ایجاد می‌شوند و دلیل بروز این ضایعات، گشاد شدن مویرگ‌ها است. جالب است بدانید که لیزر CO2 فرکشنال در درمان تلانژکتازی نیز موثر خواهد بود.

دیگر کاربردهای لیزر CO2 فرکشنال

  • اگر به دنبال لیفت پوست باشید نیز می‌توانید از این نوع لیزر برای درمان پوست خود استفاده کنید. با استفاده از لیزر دی اکسید کربن فرکشنال، فاکتورهای رشد که به آنها GAG گفته می‌شوند افزایش پیدا خواهند کرد. همچنین میوفیبریل‌ها با استفاده از این فنآوری منقبض شده و کلاژن سازی به صورت همزمان انجام خواهد شد. در نتیجه پوست شما سفتی خود را بازیابی کرده و لیفت پوست انجام خواهد شد.
  • در بسیاری از موارد برای رفع افتادگی پلک و یا از بین بردن چروک روی پلک بالا از عمل جراحی که به بلافاروپلاستی معروف است استفاده می‌شود. اما بهتر است بدانید که در بعضی از مواردی که این مشکلات جزئی باشند، نیازی به عمل جراحی نبوده و می‌توان با استفاده از لیزر CO2 فرکشنال، آنها را برطرف کرد.
لیزر CO2
لیزر CO2

مدت دوره درمانی لیزر دی اکسید کربن فرکشنال

دوره درمانی با بررسی و اعلام نظر پزشک و بر اساس آسیب‌ها و ضایعاتی که وجود دارد تعیین خواهد شد. اما به طور کلی می‌توان گفت که هر جلسه درمانی ممکن است از حدود سی دقیقه تا دو ساعت وقت ببرد. در بیشتر مواقع نیز حداقل سه جلسه درمانی و حداکثر شش جلسه درمانی نیاز خواهد بود تا نتیجه خوبی کسب شود. البته پس از پایان درمان نیز مدتی زمان خواهد برد تا پوست بتواند خود را به صورت کامل بازسازی کرده و جوانسازی پوست انجام شود. اما در هر جلسه، آثار بهبود را نسبت به جلسه قبلی تجربه خواهید کرد. مثلا در مورد چروک‌های پوستی می‌توان گفت که پس از سه جلسه برطرف شدن آنها را خواهید دید.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب دیدیم، یکی از بهترین روش‌های درمانی برای برطرف کردن ضایعات و مشکلات پوستی و پیری زودرس پوست، استفاده از لیزر CO2 فرکشنال است. به یاد داشته باشید که این لیزر یک روش درمانی است و باید توسط متخصص انجام شود تا بدون ایجاد آسیب احتمالی، از فواید آن بهره‌مند شوید. شما می‌توانید برای جوانسازی پوست خود با این روش و رفع مشکلات پوستی از خدمات تخصصی کلینیک پوست و موی ساعی بهره ببرید.


منبع: ncbi

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 2 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا