تزریق ژل و چربیجوانسازی پوست

هزینه، مزایا و تاثیرات شگفت انگیز پروفایلو

5
(10)

شاید یکی از مهم ترین دلایل نارضایتی افراد از افزایش سن، تغییر در چهره ظاهری و توانایی های جسمی آن ها باشد. در صورتی که با مراقبت های بیشتر این امکان وجود دارد که فرد با حفظ شادابی ظاهری و قابلیت های جسمی خود وارد دوران میانسالی و پیری شود و از مزایای لذت بخش این دوران بهره مند شود؛ بدون اینکه نگرانی بابت افزایش سن خود داشته باشد.

سبک صحیح زندگی از قبیل تغذیه سالم و انجام ورزش و تمرینات مناسب به فرد کمک می کند که توانایی جسمی خود را حفظ کند. استفاده از لوسیون های ضدآفتاب، توجه به تغذیه و تامین احتیاج های بدن و استفاده از شوینده های مناسب، نقش بسیار مهمی در حفظ شادابی و طراوت پوست دارد؛ اما ایجاد برخی تغییرات پوستی که حاصل تغییرات هورمونی و پیری هستند، اجتناب ناپذیر است.

خوشبختانه روش های بسیار زیادی برای بازگرداندن شادابی و زیبایی به پوست وجود دارد. تزریق ژل یکی از روش های موثر در جوانسازی پوست است. امروزه برندهای مختلفی از ژل های تزریقی در کلینیک های مختلف استفاده می کنند. ما در این مقاله به ژل پروفایلو، یکی از جدیدترین و موثرترین ژل های مورد استفاده در درمان های زیبایی می پردازیم.

ترکیب ژل پروفایلو چیست؟

ژل پروفایلو یکی از انواع ژل های بر پایه اسید هیالورونیک است. در تولید این محصول با استفاده از یک فناوری پیشرفته و انحصاری، اسید هیالورونیک با وزن مولکولی زیاد و اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم با یکدیگر اتصال داده می شوند؛ البته در اتصال آن ها از پیوند دهنده های شیمیایی استفاده نشده است. رفتار اسید هیالورونیک در این ترکیب جدید، تغییر یافته است و تاثیرات قابل توجهی در بازسازی پوست دارد.

ترکیب جدید حاصل از اتصال اسید هیالورونیک با وزن مولکولی کم و اسید هیالورونیک با وزن مولکولی زیاد، در برابر آنزیم های تجزیه کننده اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا بسیار مقاوم است. اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا در محصولات جوان کننده پوست (BHT) به صورت گسترده استفاده می شود. طول عمر این محصول هیبرید، بیشتر از اسید هیالورونیک است و عملکرد آن در بازسازی پوست، بسیار ایده آل است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

ترکیب هیبرید سبب افزایش کلاژن سازی نوع I و III در فیبروبلاست و کلاژن نوع IV و VII در کراتینوسیت ها می شود. با توجه به این ویژگی ها، هیدراتاسیون در درم و اپیدرم با کیفیت بهتری صورت می گیرد.

پروفایلو حاوی ۳۲ میلی گرم اسید هیالورورنیک با وزن مولکلولی کم و ۳۲ میلی گرم اسید هیالورونیک با وزن مولکولی بالا است. در هر تزریق صورت معمولا ۲ سی سی پروفایلو وارد پوست می شود. به عبارت دیگر در هر تزریق صورت، ۶۴ میلی گرم اسید هیالورورنیک به پوست تزریق می شود.

تزریق ژل پروفایلو

معمولا تزریق ژل پروفایلو در صورت، از ۵ نقطه در هر سمت صورت انجام می شود. نقاط تزریق که تحت عنوان نقاط زیبایی پوستی (BAP: Bio Asethetic Points) معروف هستند، توسط شرکت تولیدکننده، با مشارکت و نظرات تعدادی متخصص حرفه ای مشخص شده اند. در انتخاب این نقاط به ویژگی های خاصی توجه شده است. این نقاط از اعصاب و رگ های مهم صورت دور هستند و بیشترین انتشار اسیدهیالورونیک از آن ها انجام می شود. برای تزریق این ژل ها از سر سوزن ۲۹ گیج استفاده می شود.

نقاط زیبایی پوستی انتخاب شده برای تزریق ژل پروفایلو عبارت هستند از:

  1. برآمدگی گونه : ۲ سانتی متر خارج از گوشه خارجی چشم؛
  2. پایه بینی : محل تلاقی خط فرضی افقی از پره بینی به تراگوس و خط فرضی عمودی از وسط مردمک؛
  3. تراگوس : جلوتر از قسمت پایین تراگوس؛
  4. چانه : محل تلاقی خط فرضی عمودی از وسط چانه و خط افقی از ۳/۱ فوقانی همان خط، ۵/۱ سانتی متر به سمت گوشه لب ها؛
  5. زاویه ماندیبولار : ۱ سانتی متر بالاتر از زاویه مندیبل.

محل تزریق ژل پروفایلو

پروفایلو عمدتا به منظور جوانسازی پوست صورت استفاده می شود؛ اما علاوه بر صورت در سایر بخش های بدن از قبیل گردن، بازو، زانو و دست ها نیز کاربرد دارد. بعد از صورت، تقاضا برای جوانسازی پوست گردن با استفاده از ژل پروفایلو نسبت به سایر نقاط بدن بیشتر است.

استفاده از پروفایلو در همه افرادی که نیاز به آبرسانی قوی دارند، مفید است؛ اما مناسب ترین سن برای تزریق این ماده، سنین بالای ۳۰ الی ۴۵ سال است، البته تا سن ۶۵ سالگی نیز امکان استفاده از ژل پروفایلو وجود دارد. در برخی مواقع، استفاده از ژل پروفایلو در افراد بالای ۶۰ سال نتایج بهتری داشته است. گاهی برای دست یابی به نتایج بهتر، به صلاح دید پزشک از ترکیب روش های مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال برای لیفت صورت پروفایلو در کنار سایر فیلرها یا روش ها به کار می رود.

تاثیرات کلی پروفایلو در پوست

پروفایلو یک آبرسان قوی با غلظت بالای اسید هیالورورنیک است. پس از تزریق، غلظت بالایی از اسید هیالورونیک وارد لایه های عمیق پوست می شود. این ژل به صورت متوازن در همه قسمت های پوست نفود می کند؛ سبب جوانسازی پوست صورت در تمام نواحی می شود و لیفت قوی در پوست صورت ایجاد می کند. این ماده قابلیت حجم دهندگی اغراق آمیز در نقاط خاص صورت ندارد و سبب شکل دهی زیبا و طبیعی در کل پوست می شود. در شرایطی که افراد به افزایش حجم نقاط خاصی از صورت تمایل دارند، استفاده از سایر فیلرها توصیه می شود. به طور کلی تزریق ژل پروفایلو سبب تغییرات زیر در پوست می شود:

  • تحریک کلاژن سازی در پوست؛
  • افزایش آبرسانی به پوست؛
  • افزایش شفافیت پوست؛
  • رفع چین و چروک های پوستی؛
  • رفع افتادگی پوست و لیفت پوست صورت؛
  • افزایش سفتی پوست؛
  • بهبود تناژ و بافت پوست؛

با ایجاد تغییرات بالا، پوست ظاهری صاف تر، نرم تر، زیباتر و شاداب تر پیدا می کند.

در بسیاری افراد تنها ۱ هفته بعد از جلسه درمان، اثرات پروفایلو قابل مشاهده است و ۴ هفته بعد، تغییرات قابل توجهی در پوست بیمار ایجاد می شود؛ اما به طور کلی در بیشتر افراد تاثیرات درمان ۶ ماه بعد از تزریق قابل مشاهده است. برای حفظ اثرات تزریق معمولا توصیه می شود که ۶ ماه بعد از درمان، به طور مجدد افراد برای تزریق ژل اقدام کنند.

تعداد دفعات لازم برای تزریق در افراد مختلف بستگی به وضعیت پوست و چین و چروک های آن دارد. معمولا ۲ بار تزریق به فاصله زمانی ۱ ماه انجام می شود. در برخی افرادی که پوست بسیار شلی دارند یا افرادی که بسیار پپوست بسیار پیر با چین و چروک های زیاد دارند، معمولا ۳ بار تزریق لازم است.

ویژگی های منحصر به فرد و اثرات قابل توجه پروفایلو

با توجه به ترکیب خاص و ویژگی های منحصر به فرد پروفایلو، تزریق این نوع ژل تاثیرات خاصی روی پوست دارد که به شرح زیر هستند:

  • ویسکوزیته پایین : با توجه به اینکه پروفایلو یک ژل با ویسکوزیته پایین است، این ماده قابل تزریق توسط سوزن ۲۹ گیج است. این موضوع سبب کاهش درد حین تزریق و توزیع یکنواخت اسید هیالورورنیک می شود.
  • سازگاری بالا با پوست : اسید هیالورورنیک با وزن مولکولی پایین و بالا در ترکیب پروفایلو بدون اتصال دهنده های شیمیایی به یکدیگر متصل شده اند. به همین دلیل سازگاری بالایی با پوست دارند. سازگاری با پوست در محصولات جوان سازی، موضوع بسیار مهمی است.
  • رهاسازی آهسته و کاهش التهاب : با توجه به اینکه اسید هیالورورنیک با وزن مولکولی کم که در ترکیب این ژل به کار رفته است، به آرامی از هیبرید اسید هیالورونیک آزاد می شود. بدین ترتیب تحریک سیتوکین ها و احتمال التهاب کاهش می یابد.
  • اثرات طولانی مدت : ترکیب این محصول به گونه ای است که نسبت به هیالورونیک اسید با وزن مولکولی بالا، ۸ برابر در برابر تخریب پایدارتر است. با توجه به این پایداری بیشتر، اثرات آن در پوست طولانی تر خواهد بود.
  • ماندگاری اثرات درمان های زیبایی از قبیل تزریق ژل پروفایلو، به ویژگی های فردی بستگی دارد؛ به طور کلی ماندگاری پروفایلو حدود ۶ ماه است.

تزریق ژل پروفایلو در ناحیه برآمدگی گونه

مراقبت های قبل از تزریق

برخی از مهم ترین توصیه های قبل از تزریق ژل عبارت هستند از:

  • در انتخاب پزشک و کلینیک درمانی دقت شود. درمان در مکان ها و مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیرمتخصص، نه تنها فرد را به نتیجه موردنظر نمی رساند؛ بلکه نتایج معکوسی نیز دارد.
  • به مدت ۲۴ ساعت قبل از تزریق از نوشیدن الکل خودداری شود.
  • فرد متقاضی درمان، پزشک را از سوابق پزشکی خود و همهتمام داروها، مکمل ها و داروهای گیاهی مصرفی مطلع کند.
  • ۱۰ روز الی ۲ هفته قبل از تزریق ژل، مصرف داروهای رقیق کننده خون و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی متوقف شود. استفاده از این داروها خطر خونریزی و کبودی را افزایش می دهد.
  • بسیار مهم است که بیمار در رابطه با انتظارات خود از درمان به طور شفاف صحبت کند. پزشک بعد از آگاهی نسبت به انتظارات بیمار، به او کمک می کند که انتظارات واقع بینانه ای از درمان داشته باشد. گاهی یک روش درمانی پاسخگوی انتظارات بیمار نیست و پزشک با در نظر داشتن انتظارات بیمار، به این نتیجه می رسد که استفاده از یک تکنیک درمانی دیگر برای رسیدن به نتایج موردنظر بیمار مناسب تر خواهد بود.

مراقبت های بعد از تزریق

برخی توصیه های مهم بعد از تزریق پروفایلو و سایر ژل های تزریقی در ادامه بیان شده اند:

  • معمولا توصیه می شود که فرد به مدت ۱ هفته بعد از درمان از لوازم آرایشی خودداری کند. البته استفاده از پمادها و لوازم آرایشی معدنی توصیه شده توسط پزشک مانعی ندارد و باید استفاده شود؛
  • به مدت ۱ هفته بعد از درمان استفاده از وکس، نخ کشی و سایر اقدامات درمانی ممنوع است؛
  • از لمس، دستکاری، اعمال فشار و خاراندن صورت و نقاط تزریق خودداری شود؛
  • دستورالعمل های پزشک در رابطه با انجام ماساژهای خاص، دقیقا طبق دستورالعمل انجام شود؛
  • به مدت ۲۴ ساعت از رفتن به باشگاه و انجام ورزش و فعالیت های ورزشی خودداری شود؛
  • گرما و سرمای شدید سبب تاخیر روند درمان و بهبودی عوارض می شوند. بنابراین قبل از بهبودی عوارض سونا، جکوزی، سولاریوم، حمام آفتاب، اسکی، پاتیناژ و پریدن در حوضچه آب سرد ممنوع است؛
  • در صورتی که بر اساس نظر پزشک، نیاز به جلسات درمانی تکمیلی بود، لازم است که جلسات درمان کامل شوند؛
  • معمولا استفاده از استامینوفن برای التیام درد بعد از تزریق ژل کافی است. استفاده از مسکن هایی از قبیل ایبوپروفن، ژلوفن و آسپیرین، سبب افزایش احتمال کبودی و خونریزی می شوند؛
  • در رابطه با شست و شوی صورت و استفاده از پمادها و شویندها به توصیه های پزشک عمل شود.

تزریق پروفایلو

عوارض پروفایلو

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد پروفایلو، تزریق این ماده با عوارض بسیار کمی همراه است. در واقع این  محصول اثرات قابل توجه، ولی عوارض بسیار کمی دارد. تنها مقدار کمی کبودی، قرمزی و تورم بعد از تزریق این ژل در برخی افراد مشاهده شده است که به مرور زمان برطرف می شود. حساسیت به لمس در ناحیه درمان نیز از دیگر عوارض مشاهده شده است. از آنجایی که تزریق با استفاده از سوزن ۲۹ گیج انجام می شود، درد با تزریق نیز بسیار کم است.

این عوارض معمولا بعد از چند روز به طور خود به خود یا با استفاده از درمان های بسیار ساده و تجویزهای پزشک برطرف می شود. گاهی عوارض به مدت ۱ هفته ماندگار بوده اند. احتمال بروز عوارض جدی بسیار ضعیف  و نادر است؛ اما لازم است که افراد در صورت مشاهده هر کدام از این عوارض با کلینیک تماس بگیرند یا به پزشک مراجعه کنند. عوارض جدی بعد از تزریق پروفایلو به شرح زیر است:

  • احساس گرما در پوست، همراه با افزایش شدت قرمزی و تورم؛
  • افزایش درد در ناحیه درمان؛
  • افزایش تورم در ناحیه درمان؛
  • احساس ضعف و ناخوشی عمومی؛
  • رنگ پریدگی، سفید و خاکستری شدن پوست در روز درمان یا روزهای بعد از آن.

هزینه تزریق پروفایلو

هزینه تزریق ژل پروفایلو در افراد مختلف متفاوت است؛ زیرا ویژگی های پوستی افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است.

معمولا هزینه تزریق یک سرنگ با حجم ۲ سی سی،  ۵ میلیون تومان است.

بدیهی است که هزینه تزریق ژل در سال 1402 تغییر خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک ساعی تماس بگیرید.

هزینه درمان توسط پزشکان مختلف متفاوت است. نقش جراح در جراحی های زیبایی بسیار مهم است. مهارت بالای پزشک، سبب افزایش کیفیت درمان و احساس رضایت بیشتر افراد متقاضی می شود.

کلینیک درمانی و موقعیت جغرافیایی نیز از دیگر عوامل موثر بر هزینه نهایی درمان هستند. در برخی کلینیک ها که امکانات بیشتری در اختیار بیمار قرار می دهند یا از دستگاه های پیشرفته تری برای درمان استفاده می کنند، هزینه درمان بیشتر می شود. به هرحال اگر شما کاندیدای تزریق ژل پروفایلو هستید، بهتر است به منظور تعیین یک جلسه مشاوره، در اولین فرصت با کلینیک درمانی تماس بگیرید. پزشک پس از معاینه و بررسی های اولیه، هزینه درمان را تعیین و به شما اعلام می کند.

تزریق ژل پروفایلو توسط متخصصان باتجربه در کلینیک ساعی

در تزریق پروفایلو انتخاب صحیح نقاط تزریق بسیار مهم است. در صورتی که نقاط تزریق نزدیک رگ های عصبی باشند، عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. بنابراین تزریق این ماده نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد و بدیهی است که افراد غیرمتخصص از عهده آن بر نمی آیند. در صورتی که به دلیل عدم تبحر پزشک یا فرد درمانگر، تزریق بیش از حد عمیق انجام شود، هیالورورنیک اسید به سطح پوست نمی رسد؛ بنابراین تاثیری در رفع چین و چروک ها ندارد.

در صورتی که تزریق بیش از اندازه سطحی انجام شود، جوش ها و تاول های سطحی محتوی اسید هیالورونیک در پوست تشکیل می شوند. بعد از مدتی جوش و تاول ها از بین می روند. اسید هیالورونیک درون آن ها تاثیری در جوان سازی پوست  نداشته است.

افراد زمانی از مزایای درمان های زیبایی بهره مند می شوند که درمان در یک کلینیک درمانی معتبر، توسط پزشکانی حرفه ای انجام شود. در کلینیک پوست و موی ساعی انواع درمان های زیبایی از قبیل تزریق پروفایلو، توسط پزشکانی متعهد و با تجربه در یک محیط آرام و بهداشتی ارائه می شود. سلامتی و رضایت خاطر مراجعه کنندگان، اولویت کاری همه پزشکان و پرسنل کلینیک ساعی است.

جهت تعیین وقت و کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید :

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 10

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا