جوانسازی پوست

علت چروک شدن پوست صورت و راهکار جلوگیری از آن

1
(1)

چروک صورت عارضه‌ای است که اگر در صورت فردی ظاهر شود موجب می‌شود تا زیبایی صورت تا حد بسیار زیادی کم شود. اغلب چروک‌های صورت ناشی از افزایش سن است. حال آنکه دلایل دیگری نیز برای چروک صورت نیز وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. مناطقی از بدن که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب است بیشتر دچار چروک می‌شود. پوست صورت، گردن، ساعدها و دست‌ها مناطقی است که چروک در آن ایجاد می‌شود. جوان‌سازی پوست راهکار صحیح ناپدید کردن چروک صورت و سایر چروک‌هاست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

پوست صورت از چه سنی چروک می‌شود؟

ایجاد چروک صورت برای افراد می‌تواند باعث ناراحتی آن‌ها شود. خانم‌ها بیشتر از آقایان به پوست خود اهمیت می‌دهند و به علت زیبایی صورتشان چین‌وچروک‌ها می‌تواند برای آن‌ها آزاردهنده‌تر باشد. باید توجه داشت که سبک زندگی صحیح باعث می‌شود تا چین‌وچروک‌ها خیلی دیرتر پدیدار شوند.

واقعیت این است که پیدایش چروک صورت در افراد سن مشخصی ندارد و به دو عامل نوع پوست فرد و میزان مراقبتی است که فرد در برابر نور آفتاب، آلودگی‌ها و سایر موارد انجام می‌دهد. به‌طورکلی سن 25 تا 35 سال سنی است که چروک‌های ریزی در پوست افراد ظاهر می‌شود. ممکن است بعضی از این چروک‌ها با چشم در ابتدا دیده نشود ولی با افزایش سن کم‌کم چروک‌ها بیشتر می‌شود و با چشم نیز دیده می‌شود.

همان‌طور که گفتیم ایجاد چروک صورت در افراد مختلف در سن‌های مختلفی ظاهر می‌شود. حتماً شما هم دیده‌اید افرادی را که باگذشت 50 سال از سن خود هنوز کم چین‌وچروکی در صورت خود ندارند و افرادی که حتی تا قبل از 30 سالگی چروک‌هایی در صورتشان ایجاد می‌شود. اغلب این‌ها به نوع ژنتیک و پوستشان برمی‌گردد. چروک‌های ابتدایی که در صورت افراد پدیدار می‌شود اغلب ناشی از بیان احساسات است. یعنی زمانی که فردی اخم می‌کند و یا می‌خندد به‌مرورزمان در ناحیه چشم‌ها و دهان خود چروک‌هایی را می‌بیند که این چروک‌ها در بلندمدت ایجاد می‌شود.

دلایل چروک صورت در افراد چیست؟

چین‌وچروک‌هایی که در پوست صورت افراد ظاهر می‌شود اغلب به دو دسته‌ی چروک‌های سطحی و چروک‌های عمیق دسته‌بندی می‌شود. در ادامه به بیان جزییات این دو نوع چروک صورت می‌پردازیم.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

چروک‌های سطحی

چروک‌های سطحی که بیشتر در ناحیه دور چشم و یا پیشانی رخ می‌دهد در جوان‌ها شایع‌تر است. این چروک‌ها علاوه بر افزایش سن می‌تواند دلایلی همچون قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و یا مراقبت نکردن از پوست رخ دهد. با گذشت زمان چروک‌های سطحی کم‌کم عمیق‌تر می‌شوند و چروک‌های عمیق پدیدار می‌شوند.

بوتاکس
نمونه کار بوتاکس

چروک‌های عمقی

چروک‌های عمقی همان چروک‌هایی است که در سالمندان بسیار دیده می‌شود. شکاف‌های عمیق که بیشتر در اثر افزایش سن به وجود می‌آید به‌طورکلی شکل ظاهری صورت را تغییر می‌دهد و آن‌ها را پیر نشان می‌دهد.

اما مهم‌ترین دلایلی که باعث ایجاد چروک صورت می‌شود چیست؟ افراد اگر دلایل ایجاد چروک صورت را بدانند راحت‌تر می‌توانند به جلوگیری از ایجاد آن‌ها کمک کنند. این دلایل عبارت است از:

نور‌ آفتاب

نور خورشید اشعه ماوراءبنفش دارد. اشعه‌ای که آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پوست شما وارد می‌کند و سرعت پیر شدن پوستتان را افزایش می‌دهد. افرادی که در شهرهای گرم و آفتابی زندگی می‌کنند و یا افرادی که روزانه زمان بسیار زیادی در آفتاب به سر می‌برند زودتر دچار پیری صورت می‌شوند.

سن

همان‌طور که گفتیم از سنین حدوداً 25 سال به بعد چروک‌های صورت پدیدار می‌شوند و کم‌کم چروک‌ها بیشتر می‌شود. از سن 40 به بعد مراقبت‌ها باید بسیار بیشتر شود و به فکر جوان‌سازی پوست بود.

مصرف دخانیات

مصرف دخانیات باعث می‌شود تا خون زیر پوست صورت تحت تأثیر قرار بگیرد و با نرسیدن خون و سایر مواد مورد نیاز لایه‌های پوست چین‌وچروک‌ها ظاهر شوند.

خواب کافی

مطالعات علمی نشان می‌دهد که افرادی که در طول روز خواب کمتری دارند چین‌وچروک‌های بیشتری در صورت خود دارند.

راهکارهای جلوگیری از چروک صورت چیست؟

به‌طورکلی برای برطرف کردن چروک صورت راهکارهای مختلفی وجود دارد اما باید به دنبال راهکاری بود که با صرف کمترین زمان و هزینه بهترین نتیجه را گرفت. در ادامه به بررسی راهکارهای جلوگیری و رفع چروک صورت می‌پردازیم:

راهکارهای خانگی

مصرف روزانه 8 لیوان آب، عدم مصرف دخانیات، خواب منظم و کافی، کاهش مصرف مواد قندی، مصرف میوه‌ها و سبزیجات به‌صورت مرتب و شستشوی هر روز پوست صورت با مواد شوینده معمولی از جمله راهکارهای خانگی است که با انجام آن‌ها می‌توان چروک صورت را به تعویق انداخت.

بوتاکس

بوتاکس دارویی است که به پوست صورت و چروک‌های آن تزریق می‌شود. سم‌های موجود در این دارو باعث می‌شود تا عضلات موقتاً فلج شود. این فلج شدن موقتی باعث محو شدن چروک صورت می‌شود.

میکرودرم ابریژن

این روش یکی از روش‌های جوان‌سازی پوست است که بر اساس روش لایه‌برداری انجام می‌شود. در این روش اثرات پیری در پوست فرد از بین می‌رود. همه‌ی افراد با رنگ پوست‌های مختلف می‌توانند از این روش استفاده کنند.

لیفتینگ صورت

لیفتینگ از عمل‌های زیبایی است که سلول‌های مرده موجود بر روی پوست و چربی‌های آن برداشته می‌شوند. لیفتینگ از رایج‌ترین روش‌های جوان‌سازی صورت است که با کشیدن پوست چروک صورت را به‌صورت کامل از بین می‌برد.

اگرچه می‌توان با محافظت از پوست از چروک صورت جلوگیری کرد ولی افزایش سن ناچار پوست صورت شما را دچار چروک می‌کند. پس بهترین کار انجام راهکارهایی همچون بوتاکس، لیفتینگ صورت، میکرودرم ابریژن و رفع و بهبود سلولیت در یک کلینیک معتبر است. کلینیک ساعی تمامی خدمات جوان‌سازی پوست را از صفر تا صد برای شما انجام می‌دهد. به دلیل به‌کارگیری بهترین مواد و برترین جراحان رضایت مشتریان این کلینیک بسیار بالاست. شما می‌توانید قبل از انجام عمل‌های جوان‌سازی پوست، با پزشکان کلینیک تخصصی پوست و مو ساعی مشورت کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت مو و کاشت ابرو : 09193697383
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع : medicalnewstoday

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 1 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا