پاکسازی پوستجوانسازی پوستزیبایی صورت

مراقبت های بعد از فیشیال صورت

5
(1)

فیشیال یا پاکسازی صورت (Facial or Face Cleansing) یکی از مراحل مهم و اولیه در مراقبت از پوست صورت است. این روش به تمیز کردن و پاکسازی پوست صورت از آلودگی‌ها، آثار آرایش، سلول‌های مرده، چربی‌ها و آسیب های محیطی کمک می‌کند. فیشیال پوست صورت با روشی غیرتهاجمی به از بین رفتن جوش‌های سر سیاه، تنظیم چربی پوست، بهبود بافت،‌ رنگ و سلامت پوست و در مجموع کاهش علایم پیری پوست صورت منجر می شود. در این روش هیچ گونه سوراخ یا برشی در پوست ایجاد نمی شود و تمام فرایند، بدون درد و آسیب انجام می شود.

فیشیال صورت بهترین روش برای متخصصین پوست است که در صورت لزوم قبل از توصیه به روش های درمانی، شناخت خوبی از پوست شما پیدا کنند.

مراحل اصلی فیشیال صورت

مراحل اصلی فیشیال صورت عموما شامل موارد زیر می‌شود:

تمیزکردن: در این مرحله، پوست صورت با یک محلول پاک کننده و با توجه به نوع پوست مراجعه کننده تمیز می‌شود. این کار به پاکسازی آلودگی‌ها و مواد آرایشی از سطح پوست کمک می‌کند.

لایه برداری سطحی: این مرحله شامل استفاده از محصولات پیلینگ یا اسکراب برای برداشتن سلول‌های مرده و لایه برداری از پوست است. این کار باعث شاداب شدن پوست و افزایش درخشندگی آن می‌شود.

بخور دادن: در برخی موارد و با تشخیص متخصص، پوست صورت زیر بخار قرار داده می‌شود تا منافذ پوست باز شود و پاکسازی عمیق‌تری انجام شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

لایه برداری عمیق تر: ممکن است برای رفع برخی مشکلات خاص پوست، محصولات حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA) یا بتا هیدروکسی (BHA) به کار برده شود. این مواد می‌توانند به بازسازی سلول‌های پوست و بهبود تنظیم چربی آن کمک کنند.

هیدراته کردن: پس از پاکسازی و استفاده از محلول های لایه بردار، ماسک و محلول های مرطوب‌کننده روی پوست قرار می گیرد تا از خشکی پوست جلوگیری و به آبرسانی و تعادل رطوبت پوست کمک کند.

نتایج مورد انتظار فیشیال صورت

پس از انجام فیشیال صورت انتظار می رود نتایج زیر برای پوست مراجعه کننده حاصل شود:

تصفیه و پاکسازی پوست: فیشیال پوست می‌تواند آلودگی‌ها، آثار مواد آرایشی و سلول های مرده را از پوست شما تمیز کند و در نتیجه پوستی شفاف و نرم را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهبود ترشح چربی‌ پوست: فیشیال می‌تواند مقدار ترشح چربی‌ها را تنظیم کرده، انسداد چربی روی منافذ پوست را رفع کند و از ترشح بیش از حد چربی یا برعکس کاهش چربی و در نتیجه خشک شدن پوست پیشگیری کند.

کاهش چین و چروک‌های سطحی: این روش می‌تواند چین‌ و چروک‌های سطحی را کاهش داده و در نتیجه پوست را جوان تر و شاداب تر کند.

تسریع فرآیند بازسازی پوست: فیشیال می‌تواند فرآیند بازسازی پوست را تسریع کند به این صورت که پس از انجام این فرایند، کرم های روتین مراقبت از پوست، موثرتر عمل خواهند کرد و مواد مغذی لازم بهتر به پوست منتقل می شوند. در نهایت با تکرار فیشیال در بازه های زمانی توصیه شده توسط متخصص، پوست شما شاداب و درخشان خواهد ماند.

رفع جوش و آکنه: فیشیال می‌تواند جوش‌ و آکنه‌ را کاهش داده، جوش های سرسیاه را از بین ببرد و موجب زیبایی و سلامت پوست شود.

پاکسازی صورت فرایندی است که لازم است به شکلی منظم انجام شود تا به مرور زمان پوست بهبود پیدا کرده و تمیز و شاداب، سالم و جوان نگه داشته شود. انتخاب محصولات مناسب برای نوع پوست، بازه های زمانی مورد نیاز برای انجام پاکسازی و مشورت با یک متخصص پوست، مواردی است که در کلینیک ساعی به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

ضرورت مراقبت از پوست صورت بعد از فیشیال

وقتی سخن از پاکسازی پوست به میان می آید شستن صورت با ژل های شستشو و تمیز کردن صورت با انواع پاک کننده های آرایشی و تونرها و استفاده از ماسک های مرطوب کننده و جوان کننده پوست به ذهن متبادر می شود؛ کاری که بسیاری از بانوان در منزل به صورت روزانه یا هفتگی انجام می دهند. ولی فیشیال تخصصی و کلینیکال پوست، چیزی فراتر از تمیز کردن پوست است و همانطور که در بخش قبل اشاره شد، شامل مراحل مختلفی اغم از لایه برداری سطحی و عمیق، هیدراته کردن و تنظیم چربی پوست صورت با استفاده از محلول های دارویی و تخصصی و متناسب با پوست می باشد.

بعد از انجام مراحل پاکسازی، پوست بسیار نرم، شفاف و براق می شود و با توجه به اینکه پاکسازی پوست از لایه های عمیق تر اپیدرم انجام می شود طبیعتا پوست نسبت به آسیب های محیطی، حساس تر از قبل می باشد. بنابراین مراقبت های بعد از انجام فرایند فیشیال پوست صورت به ماندگاری بیشتر آن، جلوگیری از آسیب های احتمالی محیطی و بهره بردن بیشتر مراجعه کننده از زمان و هزینه صرف شده می شود.

در بخش بعد به مراقبت های لازم بعد از انجام پاکسازی و فیشیال پوست صورت خواهیم پرداخت.

15 نکته درباره مراقبت های بعد از فیشیال پوست صورت

فیشیال پوست صورت با توجه به اینکه با در نظر گرفتن نوع پوست مراجعه کننده و انتخاب درست و حرفه ای محصولات و انجام اصولی و درست مراحل پاکسازی صورت می گیرد، تقریبا هیچ عارضه ای ندارد. در برخی از افراد، استفاده از محصولات لایه بردار، ممکن است باعث قرمزی، سوزش یا التهاب پوستی شود. بنابراین بعد از انجام فیشیال صورت، مراقبت درست و اصولی از پوست بسیار مهم است تا از نتایج بهتری بهره‌مند شوید، پوستتان شاداب و جوان باقی بماند و عوارض احتمالی رفع شود.

در ادامه، ۱۵ مورد از نکات مراقبت پس از فیشیال صورت را توضیح خواهیم داد:

1. استفاده از محصولات ملایم و بدون پارابن و عطر: پس از فیشیال، پوست شما ممکن است حساسیت زیادی داشته باشد. برای مراقبت از آن، از محصولات تمیزکننده و مرطوب‌کننده ملایم، بدون پارابن و بدون عطر استفاده کنید.

2. استفاده از مرطوب‌کننده: استفاده از یک مرطوب‌کننده ی متناسب با نوع پوست شما بسیار مهم است. این کار به حفظ رطوبت پوست پس از پاکسازی کمک می‌کند و از خشکی پوست یا برعکس، ترشح زیاد چربی جلوگیری می‌کند.

3. پیگیری و انجام توصیه های پزشک: در برخی موارد، متخصص پوست شما مکمل های مراقبت از پوست مثل ویتامین C و E یا محلول و کرم های ضد التهاب و یا کمپرس سرد برای بعد از پاکسازی را پیشنهاد می کند. توصیه می شود به صورت مرتب و طبق دستور پزشک، داروها را مصرف کنید و دستورالعمل ها را به درستی انجام دهید.

4. محافظت از پوست در مقابل آفتاب: پوست پس از فیشیال در مقابل نور خورشید، حساسیت بیشتری دارد. بنابراین، حفاظت درست در مقابل تابش های مضر اشعه ماوراء بنفش (UV) با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، بسیار مهم است. این کرم ها را به صورت منظم و به میزان کافی استفاده کنید.

5. مصرف آب به میزان کافی: آبی که می‌نوشید بسیار بر روی پوستتان اثرگذار است. مطمئن شوید که به میزان کافی آب می‌نوشید تا پوستتان مرطوب و ترشح چربی‌ها متعادل باشد. توصیه می شود در طول روز ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

6. اجتناب از لمس پوست: دست‌های شما ممکن است آلوده باشند، بنابراین تا حد امکان از لمس صورت خود پرهیز کنید تا از انتقال آلودگی‌ها به پوست جلوگیری شود.

7. مراقبت از لب ها و چشم‌ها: همانطور که می دانید پوست اطراف چشم‌ و لب ها از دیگر نقاط صورت، حساس‌تر است، بنابراین از کرم دور چشم و بالم لب برای مرطوب نگه داشتن این نقاط استفاده کنید.

8. اجتناب از آرایش سنگین: پس از فیشیال، بهتر است تا چند روز از آرایش‌ و گریم‌های سنگین پرهیز کنید تا پوستتان فرصت تنفس و بازسازی مجدد را پیدا کند.

9. پرهیز از سونا و حمام داغ: سونا و آب داغ حمام می‌توانند پوست را خشک و ایجاد حساسیت کنند. به جای حمام داغ از از آب ولرم یا گرم استفاده کنید و از رفتن به سونا و جکوزی خودداری نمایید.

10. محافظت از پوست در مقابل آلودگی: ترجیحا تا چند روز بعد از پاکسازی سعی کنید در معرض آلودگی هوا،‌ گرد و غبار و سایر آلودگی های محیطی قرار نگیرید. همچنین از ملحفه، روبالشی و حوله تمیز و شسته شده استفاده کنید.

11. تغذیه مناسب: تغذیه درست در بهبود کیفیت پوست پس از فیشیال، کمک زیادی می کند. مصرف میوه‌ها و سبزیجات، آب کافی، و مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی برای پوست، مفید است.

12. اجتناب از ورزش و فعالیت بدنی شدید: تا چند روز پس از فیشیال صورت از انجام فعالیت های شدید ورزشی که منجر به تعریق زیاد می شوند اجتناب کنید چرا که امکان دارد ورود باکتری به منافذ پوست، باعث حساسیت پوستی و آکنه شود.

13. پرهیز از کشیدن و ماساژ پوست: به دلیل حساس بودن پوست، از کشیدن، ماساژ یا خاراندن شدید پوست تا چند روز پس از فیشیال اجتناب کنید.

14. عدم استفاده از اسکراب،‌ ماسک لایه بردار و تونر: تا چند روز پس از پاکسازی، از اسکراب و تونر برای تمیز کردن صورت و ماسک لایه بردار استفاده نکنید؛ زیرا لایه برداری مجدد در روزهای اول باعث تحریک و آسیب به پوست می شود.

15. اجتناب از اصلاح و اپیلاسیون: تا دو هفته بعد از پاکسازی، از اپیلاسیون و اصلاح صورت به دلیل امکان ایجاد حساسیت پوستی پرهیز کنید.

جمع بندی

لایه برداری و پاکسازی پوست در منزل ممکن است از نظر هزینه به صرفه تر و بی نیاز از مراقبت های بعد از آن باشد ولی رعایت نکردن اصول اولیه و روش های درست این فرایند طبیعتا منجر به نتیجه دلخواه نخواهد شد. شما می توانید با تماس با کلینیک ساعی و بهره گیری از مشاوره تلفنی از شرایط فیشیال پوست صورت مطلع شوید.

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام @clinicsaee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا