جوانسازی پوستهایفوتراپی

هایفو تراپی بهتر است یا ار اف فرکشنال؟

4.3
(9)

آر اف فرکشنال، هایفو تراپی و جوانسازی اصطلاحاتی هستند که امروزه بسیار در کنار همدیگر شنیده می‌شوند.

پوست انسان، حالت ارتجاعی دارد تا بتواند شکل خود را به درستی حفظ کرده و همچنین انعطاف مناسبی در زندگی روزمره داشته باشد. اما با افزایش سن، پوست کم کم پیر می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را رفته رفته از دست خواهد داد. سبک زندگی و نوع نگهداری از پوست نیز در این موضوع تاثیر زیادی داشته و می‌تواند سرعت پیری را کاهش داده و یا پیری پوست را افزایش بدهد.

شل شدن پوست و از دست دادن شادابی و درخشش پوست می‌تواند چهره شما را پیرتر از حد نشان داده و اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. به همین دلیل راهکارهایی برای جوانسازی دوباره پوست توسط متخصصین زیبایی اختراع شده است که هایفو تراپی و آر اف فرکشنال، نمونه‌های معروفی از این نوع راهکارها است. در ادامه به بررسی و مقایسه این دو روش خواهیم پرداخت.

هایفو

آر اف فرکشنال و هایفو تراپی را بهتر بشناسید

هایفو (HIFU) روشی برای جوانسازی پوست است که در آن از امواج متمرکز شده فرا صوت با شدت زیادی استفاده می‌شود. اما در آر اف (RF) فرکشنال برای تحریک پوست و جوانسازی آن از امواج رادیویی استفاده می‌شود. هدف هر دو روش، کاهش چروک‌هایی است که در پوست به وجود آمده‌اند. اما همانطور که متوجه شده‌اید، فناوری استفاده شده در این روش‌ها کاملا با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه باید با آشنایی بیشتر با این روش‌ها، بر اساس نیاز خود از روشی که برای جوان کردن دوباره پوست شما بهتر خواهد بود استفاده کنید.

آر اف چگونه عمل می‌کند؟

در این روش با استفاده از دستگاهی که به همین نام شناخته می‌شود، امواج رادیویی در داخل پوست نفوذ کرده و گرما تولید می‌کنند. این گرما و انرژی به لایه‌های پوستی زیرین وارد شده و کلاژن‌هایی که عامل جوان نگه داشتن پوست بوده و پس از سال‌ها ناتوان شده‌اند را بازیابی خواهد کرد. کلاژن‌ها سفتی پوست و حالت ارجاعی پوست را بازیابی خواهند کرد. یادتان باشد که هرچند امواج دستگاه آر اف از نوع امواج رادیویی هستند، اما با امواج رادیویی خطرناک برای سلامتی همچون امواج آنتن‌های موبایل و یا امواج مایکروفر متفاوت است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

آر اف فرکشنال
آر اف فرکشنال

برای بهتر شناختن هایفوتراپی و آر اف فرکشنال باید گفت که آر اف در واقع به لایه میانی پوست بیشترین اثر خود را وارد می‌کند و حداکثر سه میلی متر به داخل پوست اثر می‌کند. امواج این دستگاه به لایه رویی پوست اثر نکرده و در نتیجه آسیبی نیز به این لایه نخواهد رساند. تحریکی که این امواج، درون بافت‌ها و کلاژن پوست ایجاد می‌کنند، ماه‌ها در درون پوست فعالیت کرده و با فشرده شدن کلاژن، پوست سفت‌تری را تجربه خواهید کرد. همچنین این امواج جریان خونی را نیز تقویت کرده و با افزایش جریان خون، پوست شاداب‌تر و درخشان‌تر خواهد شد.

کاربردهای آر اف فرکشنال

این روش جوان کردن پوست در انواع اختلال‌های پوستی کاربرد دارد. جوان کردن پوست صورت، تغییر محل عضله‌های موجود در صورت، جابجایی ابروهای افتاده و همچنین برای برطرف کردن خطوط موجود در صورت و چروک‌های پوستی و پاکسازی دور چشم استفاده می‌شود.

از آنجایی که آر اف با تحریک کلاژن تا ماه‌ها پس از استفاده از آن، عملکرد بسیار خوبی بر روی پوست شل شده دارد، در نتیجه بر روی افتادگی انواع بافت صورتی دارد که مختصر بوده و یا حداکثر افتادگی پوست متوسطی شناخته می‌شود. در نتیجه بیشترین استفاده از این دستگاه برای محدوده سنی تا 60 سالگی پیشنهاد می‌شود. نسبت به میزان و عمق خطوط و افتادگی پوست، استفاده از این روش نیاز به چند جلسه درمان در ماه اول دارد. پس از پایان دوره اولیه درمانی، هر سال نیاز است تا حداکثر دو جلسه استفاده از این روش برای شاداب ماندن پوست استفاده شود. تعداد جلسات درمانی پوست به نوع و شدت عارضه و همچنین دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، بستگی خواهد داشت.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو روش دیگر موج درمانی پوست است. در این روش با استفاده از امواج فراصوت، پوست تحریک شده و شروع به ترمیم طبیعی خود خواهد کرد. این امواج، شدت زیادی دارند و از آنجایی که متمرکز هستند می‌توانند به عمق زیادی از پوست نفوذ کنند. با نفوذ عمیق هایفو به پوست، لایه عضلانی پوست تحریک خواهد شد. در نتیجه بدون اینکه لایه رویی پوست دچار آسیبی بشود، کلاژن‌های پوست دوباره فعال خواهند شد. این روش با توجه به عمق نفوذ در پوست خود، می‌تواند با یک جلسه نتیجه خوبی را نشان دهد. این نتیجه در بلند مدت باعث سفتی پوست و کشیده شدن آن خواهد شد.

اگر بهترین دستگاه هایفو را بخواهیم برای جوان کردن پوست نام ببریم می‌توانیم دو دستگاه دابلو (Doublo) و همچنین اولترا (Ulthera) را نام برد. هرچند برخی از متخصصین بر این باور هستند که دستگاه دابلو نسبت به اولترا بهتر است اما به یاد داشته باشید که انتخاب دستگاه بهتر است به پیشنهاد پزشک متخصص انجام شود.

بیشتر بدانید: انواع دستگاه هایفو موجود در ایران و بهترین دستگاه هایفوتراپی

عوارض بعد از هایفو می‌تواند شامل تورم باشد که به دلیل تحریک پوست خواهد بود و عارضه خاصی نیست. اما در کمتر از یک درصد از افرادی که از روش هایفو برای جوان سازی پوست استفاده می‌کنند، ممکن است اعصاب صورت دچار آسیب شود. در واقع باید گفت که مراقبت بعد از هایفو نیاز به کار خاصی ندارد. هایفو بعد از انجام، خود را نشان می‌دهد و با گذشت یک تا دو ماه و حتی پس از سه ماه به نتیجه نهایی خواهید رسید. در این مدت کلاژن جدید ایجاد شده و پوست سفت‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: عوارض هایفوتراپی/ آیا هایفوتراپی درد دارد؟

مقایسه هایفو تراپی و آر اف

– همانطور که گفته شد، این دو روش درمانیِ افتادگی پوست از دو نوع امواج متفاوت استفاده می‌کنند که آر اف امواج فرکانس پایین‌تری نسبت به امواج هایفو دارد.

– روش درمانی آر اف به عمق میانی پوست نفوذ می‌کند. اما هایفو به درون لایه‌های زیرین اثر می‌کند و تاثیر خود را بر روی لایه SMAS می‌گذارد.

– درمان افتادگی پوست با آر اف نیاز به چند جلسه برای دستیابی به نتیجه دارد اما در هایفو با یک جلسه می‌توان نتیجه درمان را به دست آورد.

– از آنجایی که هایفوتراپی یک روش درمانی جدید است، در نتیجه آر اف از سابقه بیشتری برخوردار بوده و نتایج عملکرد خود را به خوبی نشان داده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.3 / 5. تعداد رای ها 9

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا