تزریق ژل و چربیجوانسازی پوست

تزریق چربی از شکم به صورت، دو نشان با یک تیر

5
(1)

میل به جاودانگی، همواره با بشر همزاد و همراه بوده است. جسم انسان امانتی باارزش و البته آسیب پذیر پیش اوست که با گذر زمان، آثار پیری در آن مشهود می شود و میل به جاودانگی و هراس همیشگی او از نیست شدن، سبب انجام تلاش ها و پژوهش های علمی در زمینه های سلامت و پزشکی در همه ی سالیانِ زیستِ انسان روی کره خاکی شده است. اینجاست که انسان، هراس و ترس را به فرصتی برای رشد و ارتقای علم و آگاهی خود تبدیل کرده است، چرا که شاهدیم تلاش های دانشمندان، روز به روز تکنیک های کمتر تهاجمی و با کارآمدی بالاتر را برای درمان بیماری ها و فراتر از آن، افزایش عمر بدن و بهبود ظاهری آن که به جوانسازی تعبیر می شود، فراهم می کنند.

یکی از بهترین و به روزترین روش های جوانسازی پوست که با تکنیک های مختلف جراحی پلاستیک و علم پزشکی عمل می‏ کند، تزریق چربی یا انتقال چربی است که به ترتیب با Fat Injection و Fat Transfer شناخته می شود.

این تکنیک برای اهداف مختلفی نظیر جوانسازی پوست، رفع عیوب مادرزادی یا مواردی که بر اثر اتفاقات و حوادث ایجاد شده اند و همچنین مادلینگ یا مدل سازی صورت (Modeling) به کار برده می شود.

آنچه در این مقاله به آن می پردازیم مرتبط با جوانسازی صورت و مادلینگ آن با استفاده از تزریق چربی به صورت است که سالانه هزاران نفر در سراسر دنیا آن را به عنوان ماندگارترین روش و کم عوارض ترین راه جوانسازی صورت و رفع آثار پیری انتخاب می کنند و از نتایج آن رضایت خاطر دارند.

اثر گذر زمان بر پوست چیست؟

با افزایش سن، پوست صورت و بدن انسان نیز رو به افول می گذارد. پوست صورت از آن جهت که معمولا بدون پوشش است، در معرض انواع عوامل محیطی قرار می گیرد و علاوه بر این با افزایش سن، تغییرات فیزیولوژیکی طبیعی بدن انسان نیز سبب ایجاد خط و خطوط، چین و چروک و افتادگی هایی در پوست صورت و پلک ها می شود.

عوامل بیرونی و عوامل درونی موثر بر پوست صورت

عوامل بیرونی و اکتسابی:

• نور آفتاب با اشعه فرابنفش سبب تخریب کلاژن و الاستین و از دست رفتن آب سطح بیرونی پوست صورت می شود.
• جای زخم ها و جوش ها و آبله بر پوست صورت که گودی و تغییر رنگ ایجاد می کنند.
• استعمال سیگار و دخانیات
• رژیم غذایی فاقد مواد تغذیه کننده پوست
• برخی بیماری ها نظیر اختلالات تیرویید، اختلالات کبدی
• مصرف برخی داروها
• تصادفات و اتفاقاتی که منجربه آسیب بخش هایی از صورت می شوند

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

عوامل فیزیولوژیک طبیعی یا درونی:

• کاهش ساخت پروتئین های کلاژن و الاستین
• کاهش چربی های زیر پوستی
• کاهش هورمون زنانه استروژن در بانوان با بالا رفتن سن و نزدیک شدن به دوران یائسگی

تزریق چربی چیست و چه مراحلی دارد؟

در تزریق چربی که با عبارت انتقال چربی هم شناخته می شود، مقدار معینی از چربی در شرایط استریل از قسمتی از بدن فرد استخراج می شود و بعد از تصفیه و پاکسازی آن به قسمت معینی از بدن همان فرد تزریق می شود. بنابراین چربی ای که در بخشی از بدن، اضافی محسوب می شود به بخش دیگری از بدن که به چربی نیازمند است، منتقل می شود.

تزریق چربی، کاری ظریف، دقیق و حساس است که اغلب تحت بی حسی موضعی توسط ابزارها و روش های پیشرفته و توسط پزشک متخصص و مجرب در این حوزه انجام می شود. فرایندهای مکش چربی از قسمت اهدا کننده، پاکسازی و تصفیه آن و مجددا تزریق آن از طریق تکنیک های پیشرفته و توسط سوزن های بسیار ظریف و مخصوص تزریق چربی انجام می شود که بر موفقیت و کسب نتیجه ی مطلوب، اثرگذاری زیادی دارند.

بهترین قسمت های بدن برای برداشت چربی، کدام است؟

شکم، قسمت های داخلی و خارجی ران و پهلوها، قسمت هایی از بدن هستند که به دلیل انباشت چربی در آنها برای برداشت چربی مناسب هستند. در خصوص اینکه کدام قسمت، بهترین چربی را برای برداشت دارد، نظرات مختلفی وجود دارد که به تجربه پزشک و مهارت وی در تزریق چربی بستگی دارد.

نظر برخی پزشکان بر این است که تفاوتی بین چربی ها وجود ندارد و مهم ترین عامل، دقت و تکنیک به کار گرفته شده در برداشت و تصفیه چربی برداشت شده است تا با کمترین آسیب به سلول های چربی و دارا بودن بالاترین حد از سلول های بنیادی، تهیه شود و آماده تزریق به بدن بیمار گردد.

برخی پزشکان در مشاوره قبل از تزریق چربی به صورت یا دیگر قسمت های بدن، از بیماران خود در مورد آنکه کدام بخش از چربی آنها به ورزش یا رژیم غذایی و کاهش وزن، واکنش کمتری نشان می دهد و اصطلاحا «چربی مقاوم و لجباز!» است، اقدام به برداشت چربی از همان قسمت می کنند تا احتمال ماندگاری آن در عضو دریافت کننده نیز بیشتر باشد.

این در حالی است که متخصصانی هستند که قسمت هایی از بدن که چربی نرم تری داشته باشد را مورد مناسب تری می دانند. بنابراین بهتر است پزشک مجرب و حاذق و کلینیک معتبری را انتخاب کنید و از مشورت پزشک خود بهره برده و به وی اعتماد کنید.

چرا تزریق چربی به صورت، نسبت به دیگر روش ها پرطرفدار است؟

با آنکه روش های مختلفی برای از بین بردن چین و چروک ها و جوانسازی و مادلینگ صورت وجود دارد، نظیر تزریق انواع فیلرها و ژل ها، لیفت صورت با نخ و همینطور عمل جراحی. اما به دلایل ذیل، تزریق چربی و به ویژه تزریق چربی به صورت پرطرفدار است:

تزریق چربی به صورت، روش کمتر تهاجمی

اگر چه تزریق چربی در دسته اعمال جراحی قرار می گیرد اما از نوع کم تهاجمی تر آنهاست. چرا که نیاز به بیهوشی نداشته و چون چربی مورد استفاده از بدن خود فرد به وی تزریق می شود احتمال آلرژی و حساسیت به حداقل می رسد.

تزریق چربی به صورت، ریسک پایین و ماندگاری بالا

عوارض تزریق چربی، بسیار پایین بوده و ماندگاری روش تزریق چربی به صورت، نسبت به دیگر روش ها نظیر تزریق ژل- که نیازمند تمدید پس از بازه زمانی حدود 6 ماه تا یکسال است – طولانی تر و در حدود چندین سال می باشد. در صورتی که میزان حجم دهی چربی پایین بیاید نیز می توان بار دیگر آن را تمدید کرد.

لازم است بدانیم که می توان چربی مورد نیاز برای تمدیدهای احتمالی را در همان بار اول برداشت چربی، استخراج و فریز نمود. سپس به هنگام نیاز از همان ذخیره چربی استفاده کرد.

خوب است بخوانید: تزریق چربی به صورت خوب یا بد؟

کاربردهای تزریق چربی به صورت از شکم

جوانسازی صورت

با تزریق چربی برداشت شده به اجزای صورت مانند پلک ها، شقیقه، چانه، گونه، پیشانی، خط عمیق بین گونه تا دهان، پوست دارای حجم شده و ظاهر جوان تری به خود می گیرد.

مادلینگ صورت

گاهی بدون وجود اثرات پیری هم ممکن است خواهان چانه یا گونه ای برجسته تر و یا علاقه مند به زاویه‏ سازی صورت باشید، در این صورت، تزریق چربی به صورت، راهکاری مناسب شما خواهد بود. مادلینگ با متعال کردن کانتور و خطوط صورت شما می تواند جذابیت های مردانه یا زنانه صورت شما را افزایش داده یا بازآفرینی کند.

رفع جای زخم (اسکار) و جوش یا بدشکلی هایی که در اثر اتفاقات بوجود می آیند

جوش های دوران بلوغ و جای زخم های پیشین معمولا برای افراد آزاردهنده هستند، تزریق چربی به صورت می تواند در رفع ماندگار آنها به شما کمک کند.

چه کسانی نمی توانند تزریق چربی به صورت داشته باشند؟

• خانم ‏های باردار و شیرده
• کسانی که سابقه خونریزی شدید و غیرطبیعی و یا حساسیت های خاص دارند
• افرادی که انتظاری غیرمنطقی از نتیجه تزریق چربی دارند
• افراد بسیار لاغر که چربی انباشته لازم را ندارند

علاوه بر موارد بالا، پزشک شما در مشاوره های قبل از عمل، سوابق پزشکی و درمانی شما را بررسی کرده و شما را از اینکه آیا کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی به صورت هستید یا خیر، مطلع می سازد.

افسانه کاهش وزن با تزریق چربی از شکم به صورت

واقعیت آن است که میزان چربی مورد نیاز برای تزریق به صورت، بسیار کمتر از میزان مورد استفاده برای تزریق چربی به سینه می باشد. لذا این تصور که برخی گمان می کنند با برداشت چربی از شکم و انتقال آن به صورت، کاهش وزن قابل توجهی انجام می ‏شود، درست نیست. مگر آن که چربی شکم فرد، زیاد نبوده و با میزان چربی مورد نیاز برای تزریق به صورت، وی تفاوت قابل توجهی نداشته باشد؛ یا آنکه میزان چربی مورد نیاز برای دیگر قسمت های بدن با میزان ذخیره چربی در شکم وی نزدیک باشد.

تاثیر میزان تبحر پزشک و کلینیک بر تزریق چربی

اهمیت صورت و زیبایی آن برای آدمی بر کسی پوشیده نیست. از سویی تناسب بین اجزای صورت، خود عامل بسیار مهمی در زیبایی صورت است، به خصوص اگر بنا باشد تغییراتی در آن اعمال شود.

لزوم شناخت مفاهیم تناسب و زیبایی شناسی صورت توسط پزشک در کنار انتخاب جای صحیح برای تزریق، تزریق مقدار مناسب چربی، تکنیک های تزریق چربی، دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده توسط وی، همگی نشان دهنده میزان اهمیت انتخاب پزشک شماست. این عوامل در ماندگاری بالای جوانسازی یا مدلینگ صورت شما و البته آنچه از صورت خود بعد از تزریق در نظر دارید، اثر مستقیم ایفا می کنند.

در کنار اینها، پزشک مجرب و حاذق می تواند انتظارات شما را از نتایج عمل، تعدیل کرده و با ارایه مشاوره صحیح، میزان رضایت پس از تزریق چربی را در شما افزایش دهد که سبب آرامش و اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

بنابراین با انتخاب کلینیک های معتبر مانند کلینیک زیبایی ساعی که از همکاری بهترین متخصصان تزریق چربی، بهره ‏مند و به امکانات و تجهیزات به روز مجهز می باشند، حس رضایت و شادمانی خود را تضمین کنید.

کلینیک ساعی با کادری مجرب و صمیمی، آماده ارایه مشاوره در خصوص تزریق چربی به صورت و دیگر خدمات زیبایی پوست و مو می باشد. شما می توانید جهت هرگونه مشاوره و یا مشاهده فعالیت های کلینیک از طرق ذیل اقدام نمایید:

مشاوره خدمات زیبایی : ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا