تزریق ژل و چربیجوانسازی پوست

تزریق چربی به گونه ها

مزایا، معایب، هزینه ها

0
(0)

زیبایی چشمگیر در چهره و اندام، رویای هر انسانی است. یکی از مشکلاتی که تا ذهن هر فرد زیباجویی را درگیر و نگران می‌کند، از دست دادن حجم صورت و بدن با بالا رفتن سن است. در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی و در کنار آن، اهمیت پیدا کردن صنایع زیبایی و مد در بین اقشار مختلف جامعه، علم پزشکی برای برطرف نمودن نیازهای افرادی که به ماندگاری و بالا بردن عمر زیبایی خود اهمیت می‌دهند، با متدها و دستگا‌ه‌های پیشرفته به یاریشان شتافته و از آنان رفع نیاز نموده است.

امروزه با وجود این پیشرفت‌ها پزشکان راه‌های فراوانی با مزایا و معایب متفاوت و ماندگاری‌های گوناگون به افراد برای اصلاح حجم صورت یا بدنشان پیشنهاد می‌دهند. یکی از این راه ها تزریق چربی به نواحی مختلف صورت، از جمله گونه هاست که یک روش طبیعی و تاثیرگذار برای جوانسازی پوست صورت و تغییر در چهره شماست.

تزریق چربی به گونه‌ها و برجسته‌سازی آن، چرا و چگونه؟

هرچقدر که شما مراقب پوست و زیبایی خود باشید بالاخره گذشت زمان، اثرات پیری را بر چهره شما نمایان می کند و با ظهور چین و چروک ها و از بین رفتن برجستگی های زیبای صورتتان خود را به رخ شما خواهد کشید. تزریق چربی به گونه ها می تواند اولین اقدام شما در مقابل از بین رفتن حجم صورتتان باشد. برجستگی گونه‌ها لبخند شما را نیز دلفریب تر و زیباتر می‌سازد.

برخی دیگر از کارکردهایی که تزریق چربی، علاوه بر برجسته سازی گونه‌ها دارد، عبارتند از:

• رفع تیرگی و گودی اطراف چشم
• رفع چین و چروک ها و خطوط ریز از جمله خطوط اطراف دهان و بینی و چشم که عمق زیادی ندارند.
• زاویه سازی صورت و تزریق در خطوط فک و چانه
• افزایش حجم لب ها

تزریق چربی به گونه‌ها چگونه صورت می‌گیرد؟

برای تزریق چربی به گونه‌ها و دیگر نواحی، باید چربی مورد نیاز برای تزریق را از دیگر قسمت‌های بدن که دارای چربی تجمع یافته و اضافی هستند، با لوله‌هایی نازک خارج کرده، سپس از طریق فرآیندهایی به کمک دستگاه‌هایی مخصوص، چربی استخراج شده را خالص نمود تا برای انتقال آماده گردد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مرحله بعدی تزریق پیوند چربی به گونه‌ها از طریق سرنگ‌هایی ظریف است. پزشک ابتدا موضع مورد نظر را بی‌حس نموده و سپس تزریق را انجام می‌دهد. تزریق‌ها به دفعات و در چند جهت با دوزهای کم و چند ناحیه با عمق‌های متفاوت انجام می‌گردند تا تاثیر به سزایی در حجم ایجاد شده داشته باشند. علاوه بر آن، هرچه تزریق آهسته‌تر انجام شود سرعت تثبیت آن افزایش می‌یابد. در بعضی نقاط صورت با یک مرحله تزریق به نتیجه دلخواه و قابل شهود دست پیدا می‌کنیم، اما در بعضی نقاط با چند تزریق پی در پی نتیجه دلخواه حاصل می‌شود.البته تعداد دفعات تزریق و نتیجه مطلوب خیلی به انتخاب پزشک متبحرِ و کلینیک مطمئن دارد. وقتی شما نزدِ یک پزشک حاذق، عملیات زیبایی خود را پیش می‌برید، دیگر نگران عوارض و نامتقارن بودن نتیجه تزریق نخواهید بود.

بیشتر بدانید: کانتورینگ صورت با تزریق چربی، مراحل و هزینه ها

تزریق چربی به گونه‌ها چقدر زمان می‌برد؟

به طور معمول، تزریق چربی بین 30 الی 60 دقیقه زمان می‌برد که البته به موضع هدف برای تزریق و مقدار چربی لازم برای رسیدن به حجم دلخواه بستگی دارد که خود، تعیین کننده تعداد دفعات تزریق است.

مزایای تزریق چربی به گونه‌ها نسبت به دیگر روش‌ها

تزریق چربی، انتقال بافت زنده و طبیعی است که نسبت به پرکننده‌های مصنوعی به دلیل استفاده از بافت زنده از بدن خود فرد، احتمال واکنش آلرژیک را به صفر می‌رساند. همین طور در استفاده از فیلرهای مصنوعی، این موضوع حائز اهمیت است که فیلرها بعد از تزریق، ظرف مدت کوتاهی به طور کلی از بین رفته و شما احتیاج به تزریق مجدد دارید اما در تزریق بافت چربی به گونه ها، شما تا زمانی که بافت چربی وجود دارد و جذب نگردیده – که معمولا در حالت عادی زمان بیشتری نسبت به همه فیلرها می برد – احتیاج به تزریق مجدد برای برجستگی گونه ها نخواهید داشت. از طرفی مواد لازم آن به وفور در بدن خود شما یافت می شود، حتی در لاغرترین افراد نیز مقداری چربی برای تزریق وجود دارد.

آیا می‌توان از چربی فرد دیگری مثلا خانواده فرد برای تزریق استفاده کرد؟

خیر! زیرا DNA شما با دیگران متفاوت است و بدنتان با سلول‌های چربی از شخص دیگر مانند یک جسم خارجی برخورد نموده و آنها را پس می‌زند.

تزریق چربی به صورت و تاثیرات آن

متداول‌ترین ناحیه و کارکرد پیوند چربی، نواحی مختلف صورت از جمله لب‌ها، رفع چین‌و‌چروک‌ها و پر نمودن خطوطی که در اثر آنها به وجود آمده، همینطور برجستگی گونه و کانتورینگ صورت می‌باشد. تزریق چربی در این نواحی، تاثیرات به سزایی بر سلامت و جوانسازی صورت می‌گذارد که عبارتند‌ از:

• تزریق چربی به صورت شما باعث تحریک پوست برای کلاژن‌سازی می‌شود.
• سلول‌های چربی تزریق شده همانند نوعی از سلول‌های بنیادین عمل نموده و پوست را جوان و شاداب می‌نمایند.
• بخشی از حجم‌های از دست رفته در صورت، با افزایش سن به وسیله تزریق چربی و جذب آن توسط بافت‌های صورت، برگشته و بهبود می‌یابد.
• چربی‌های تزریق شده در اثر رعایت مراقبت‌های لازم دوام بالایی خواهند داشت و تا مدتی طولانی خیال شما را از بابت تزریق مجدد آسوده می‌کنند.

سایر نواحی بدن که قابلیت تزریق چربی دارند

درست است که تزریق به قسمت‌های مختلف صورت، جزء شایع‌ترین موارد تزریق چربی می‌باشد؛ اما پیوند چربی برای حجم‌دهی و جوانسازی قسمت‌های دیگر بدن نیز کاربرد دارد که در اینجا به اختصار شرح خواهیم داد:

1.تزریق چربی به دست‌ها

تزریق چربی به پشت دست برای از بین بردن علائم پیری و چروکیدگی پوست دست یا از بین بردن آثار لاغری‌های بیش از حد در این ناحیه انجام می شود.

2.تزریق چربی به سینه‌ها

تزریق در این قسمت برای ایجاد تقارن یا حجیم‌سازی طبیعی انجام می‌شود. همینطور برای کسانی که عمل ماستکتومی انجام داده‌اند، برای اصلاح فرورفتگی‌های حاصل از این جراحی‌ها از تزریق چربی استفاده می‌شود.

3. تزریق چربی به باسن

تزریق در این ناحیه گاهی برای برجسته‌سازی و به اصطلاح برزیلی نمودن باسن انجام می‌گیرد و گاهی به منظور فرم ساعت شنی دادن به اندام (از فرم‌های ایده‌آل اندام در معقوله زیبایی) به کناره‌های باسن مقداری چربی تزریق می‌کنند، با این روش کمر، باریک تر به نظر رسیده و جلوه فریبنده‌ای به پیکر شما می‌بخشد.

4.تزریق چربی به پاها

معمولا برای از بین بردن جلوه ظاهری پاهای پرانتزی به کار برده می‌شود تا کمی پاها صاف‌تر به نظر بیایند و از انحنای بیش از حد آن‌ها کاسته شود.

علاوه بر همه موارد نامبرده، از تزریق چربی می‌توان در برطرف سازی تاثیرات لیپوساکشن و پر نمودن فرورفتگی‌های حاصل از عمل‌های مختلف استفاده نمود، تا بدن ظاهر طبیعی خود را بدست آورد.

از دیگر کاربردهای تزریق چربی، استفاده آزمایشی در تشخیص درست و مناسب برای کمک به جراحی‌های دائمی چون ایمپلنت‌ها می‌باشد، زیرا سلول‌های چربی بعد از مدتی جذب بدن شده و هیچ آسیبی به بافت موردنظر نخواهند زد که بعد از جذب آنها می‌توان برای جراحی دائمی، اقدامات لازم را انجام داد.

عوارض و مشکلات احتمالی تزریق چربی

بعد از تزریق چربی به گونه‌ها ممکن است ناحیه گیرنده کمی دچار تورم و کبودی شود که طبیعی است و به فاصله یک یا دو هفته و با رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق که توسط پزشک برایتان شرح داده می‌شود اثرات آن‌ها کامل از بین می‌رود، آنجاست که گونه‌های زیبای شما نمایان می‌گردد.

می‌توان گفت تزریق چربی، عوارض جانبی ندارد، اگر شما تزریق خود را در یک کلینیک معتبر و زیر نظر پزشکانی متخصص و با تجربه انجام دهید. دقت داشته باشید که نتیجه تزریق به شدت به تبحر و تجربه پزشک معالجتان بستگی دارد. اگر شما مجموعه‌ای با سابقه موفقیت‌های فراوان در عملیات پیوند چربی همچون کلینیک ساعی را برای عملیات زیبایی خود برگزینید، دیگر نباید نگران عوارض یا مشکلات احتمالی بعد از تزریق باشید؛ اما در صورت مراجعه به مراکز نامعتبر و یا پزشکان کم‌تجربه ممکن است با مشکلات و عوارضی بعد از تزریق روبرو گردید که عبارتند از:

-عفونت در ناحیه تزریق چربی که معمولا به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی و بهداشت لازم و نبود اتاق‌های مخصوص جراحی ایجاد می شود.

-بی‌حس شدن ناحیه گیرنده تزریق یا ایجاد حساسیت بالا و التهاب در ناحیه موردنظر که معمولا با کمی ماساژ برطرف می‌گردد.

-به وجود آمدن توده‌های چربی در محل تزریق که در اثر تزریق اشتباه و تشخیص نادرست دوز چربی لازم برای تزریق اتفاق می‌افتد.

-ممکن است تغییر رنگ در موضع گیرنده پیوند چربی حاصل گردد که این وضعیت بغرنجی است و باید از تکرار تزریقات با فاصله کم خودداری نمود.

-با توجه به جذب مقداری از چربی تزریق شده، ممکن است اگر جراح باتجربه نباشد گونه‌های شما نامتقارن گردد، به همین منظور شما مجبور به تزریق مجدد تا کسب نتیجه دلخواه خواهید بود.

ماندگاری تزریق چربی به گونه‌ها چه میزان است؟

میزان ماندگاری چربی تزریق شده، ارتباط مستقیم با درصد سلول‌هایی دارد که پس از انتقال زنده می مانند. هرچه تعداد سلول‌های زنده ی انتقال یافته بیشتر باشد، تزریقِ موفق‌تر و با دوام‌تری خواهید داشت. این مهم زمانی حاصل می‌گردد که شما برای تزریق چربی به یک کلینیک معتبر و مطمئن با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته همچون کلینیک زیبایی ساعی و پزشکان توانمند و با تجربه‌اش مراجعه نموده باشید.

امروزه به لطف دستگاه‌های پیشرفته که امکان انتقال سریع بافت چربی بدون تماس با هوا را می‌دهند، درصد بافت زنده چربی هنگام تزریق افزایش می‌یابد.

از دیگر مواردی که بر دوام تزریق چربی اثر دارد، کم تحرک بودن عضوی است که دریافت کننده سلول‌های چربی بوده، برای مثال ناحیه‌ای مانند گونه‌ها که از فعالیت کمتری نسبت به نواحی فعالی چون ران‌ها برخوردارند، شانس موفقیت بیشتری در تزریق چربی دارند.

بیشتر بدانید: زاویه‌سازی صورت، چه میزان ماندگاری دارد؟

هزینه تزریق چربی به گونه‌ها

هزینه تزریق چربی به گونه‌ها با توجه به حساسیت بالایی که برای تزریق و تهیه بافت سالم و زنده چربی برای انتقال دارد، نسبت به دیگر روش‌ها قابل پذیرش‌تر و به نتیجه طبیعی حاصل از آن می‌ارزد. البته با توجه به اینکه شما می‌توانید به مدت 6 ماه، چربی استخراج شده را برای تزریق در نواحی دیگر و حتی تزریق مجدد استفاده کنید، بسیار هم به صرفه می‌باشد.

هزینه تزریق چربی در کلینیک ساعی به تعداد تزریق‌های لازم برای حجم دلخواه شما در گونه‌ها و تشخیص پزشک در جلسه مشاوره دارد. شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با کلینیک در تماس باشید و از مشاوره رایگان همکاران ما بهرمند شوید.

کلام آخر

گونه‌ها نقش شگفت انگیزی در زیبایی چهره و لبخند شما دارند. به همین دلیل است که شما برای برجسته نمودن نقاط قوت صورتتان باید به پزشکی که به ظرافت‌های این کار، آگاه باشد و حس زیبایی‌شناسی و تجربه را توامان با یکدیگر داشته باشد، مراجعه کنید تا با نتیجه دلخواه خود، در صورتتان احساس جوانی و شادابی کنید.

زیبایی حق شماست. کلینیک ساعی، افتخار همراهی هزاران زیباجو را دارد که با اخذ نتایج مطلوب، مهمان همیشگی ما برای جوانسازی پوستشان به شیوه‌های متفاوت هستند، شما نیز مهمان ما باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا