تزریق ژل و چربی

برجسته سازی گونه مردان با تزریق چربی

4
(1)

صورت انسان، مهم ترین عنصر جذابیت ظاهری اوست و تقریبا انسانی نیست که زیبایی و تناسب صورت برایش اهمیت نداشته باشد. با افزایش سن و ایجاد چین و چروک ها و همینطور از دست رفتن چربی زیر پوست، تناسب بین اجزای صورت تغییر می کند.

از بین رفتن چربی و برجستگی گونه یکی از عواملی است که زاویه ها و خطوط صورت را که به کانتور صورت تعبیر می شود تحت الشعاع قرار می دهد. گونه های برجسته و برآمده البته در حد طبیعی، موجب جوان تر به نظر رسیدن و افزایش جذابیت می شود. از این رو برجسته کردن گونه یا کاشت گونه در زنان و طی سال های اخیر در مردان طرفداران زیادی داشته است.

آگاهی از روش های انجام این کار و مزایا و عوارض احتمالی آن می تواند به تصمیم گیری کسانی که به کاشت و برجسته سازی گونه فکر می کنند، کمک نماید. بنابراین در این مقاله به کاشت گونه با اولویت کاشت گونه در آقایان می پردازیم.

زاویه سازی صورت در مردان و زنان متفاوت است؟

اعمال اصلاحات بر گونه، فک و چانه از مهم ترین اجزای زاویه سازی صورت هستند که با تزریق فیلرهای مختلف یا روش های جراحی انجام می شوند. اگرچه زاویه سازی صورت و برجسته سازی گونه هم در مردان و هم زنان انجام می شود، اما باید توجه داشت که آناتومی زیبایی شناسی صورت زن و مرد، متفاوت است. معمولا جذابیت مردان با چهره ای زمخت و برجسته تر سنجیده می شود در حالی که در زنان، می بایست در کنار برجسته سازی یا زاویه دار کردن بخش هایی از صورت، به ظرافت و ملاحت چهره زنانه هم توجه گردد.

از طرفی توجه به ویژگی های طبیعی هر چهره و انجام زاویه سازی مناسب با آن و یا کاشت گونه متناسب با دیگر اجزای صورت اهمیت زیادی در مصنوعی نشدن چهره و افزایش زیبایی آن دارد. بنابراین بررسی چهره و مشورت با پزشک در مرحله پیش از انجام تزریق یا عمل برجسته سازی و یا کاشت گونه اهمیت دارد. مردان می بایست پزشک را از حساسیت ها و انتظارات خودشان از چنین تغییراتی را کاملا مطلع سازند و پزشک نیز می بایست با در نظر داشتن زیبایی شناسی صورت فرد، توضیحات لازم را ارایه دهد و انتظارات بیمار را تعدیل و یا مرتفع نماید.

برجسته سازی گونه از چه روش های انجام می شود؟

باید بدانیم که روش های برجسته سازی گونه یا زاویه دار کردن صورت در مردان و زنان، تفاوتی ندارند. جراحی و تزریق انواع فیلر، روش های مورد استفاده برای حجم دادن به اجزای مختلف صورت هستند. این شما هستید که با افزایش آگاهی خود از مزایای هریک از روش های گونه گذاری و همچنین مدت ماندگاری و عوارض احتمالی آنها در کنار مشورت با یک پزشک ماهر، بهترین روش برجسته سازی گونه برای خودتان را انتخاب کنید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

گونه گذاری در آقایان با پروتز و لیفت گونه

گونه گذاری با پروتز و لیفت گونه از روش های جراحی و تهاجمی محسوب می شوند که با بیهوشی عمومی همراه هستند و دوره نقاهت طولانی تری هم دارند. دراین دو روش، برش هایی روی صورت ایجاد می شوند و پروتز توسط جراح وارد بخش مورد نظر شده و درآنجا به استخوان ها یا بافت های نرم متصل می شود.

برش در لیفت گونه در محل شقیقه و پشت خط رویش موها زده می شود و در پروتز گونه معمولا برش داخل پلک پایین زده می شود و یا از داخل دهان. ماندگاری چنین عمل هایی در صورت انجام شدن توسط متخصص مجرب با تجربه بالا و چندین ساله است. اما احتمال بروز حساسیت و عفونت نیز با توجه به ورود جسمی خارجی در بدن بالا بوده و از سویی برخی افراد ممکن است روش های کمتر تهاجمی را ترجیح دهند.

گونه گذاری در آقایان با تزریق فیلرها، چربی و ژل

در گونه گذاری با تزریق فیلرها به معنی پرکننده ها که با چربی و انواع ژل انجام می شود، پزشک با تزریق مقدار مناسبی از فیلر به اطراف استخوان گونه، آن را حجیم می سازد. ممکن است برای ایجاد شکل مطلوبِ گونه، تزریق در قسمت های مختلف آن انجام شود و مهارت و تجربه پزشک در این زمینه، بسیار بااهمیت است.

فیلرها معمولا با بی حسی موضعی و از طریق سوزن هایی مخصوص به محل مورد نظر تزریق می شوند. پس از تزریق فیلرها مقداری درد، تورم و کبودی ایجاد می شود و گونه و اطراف آن به لمس حساس می شوند. این علایم معمولا ظرف 2 الی نهایتا 10 روز از بین می روند.

گونه گذاری در آقایان با تزریق ژل

برجسته سازی گونه با انواع ژل ها انجام می شود که معمولا بر پایه اسید هیالورونیک ساخته می شوند و هر چقدر کیفیت ژل تزریقی بهتر باشد، مدت زمان ماندگاری آن و عوارض آن نیز کمتر است. ژل ها معمولا پس از تزریق به گونه بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند و به تدریج توسط بافت بدن، جذب شده و اثرشان از بین می رود.

گونه گذاری آقایان با تزریق چربی

در برجسته سازی گونه با تزریق چربی، مقدار متناسبی چربی از محل تجمع چربی در بدن نظیر شکم، ران و پهلوها توسط سوزن های مخصوص و روش لیپوساکشن ملایم برداشته شده، سپس چربی استخراج شده توسط دستگاه های مخصوص، تصفیه و خالص سازی می شود و نهایتا با سوزن های بسیار باریک به بدن همان فرد تزریق می شود.

از آنجا که سلول های چربی خود فرد به او تزریق می شود احتمال واکنش آلرژیک نسبت به آنها تقریبا صفر است و این مورد یکی از بهترین مزایای کاشت گونه با تزریق چربی به شمار می آید.

نتایج نهایی گونه گذاری در آقایان با کاهش التهاب و قرمزی محل تزریق پس از حدود 10 روز الی دو هفته قابل مشاهده است.

ماندگاری گونه گذاری مردان با تزریق چربی چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی به اجزای صورت و دیگر اعضای بدن مانند سینه و باسن، بسته به ویژگی های فردی و مهارت و تخصص پزشک، متفاوت است. معمولا با گذشت 3 الی 6 ماه، معمولا 30 الی 50 درصد سلول های چربی تزریق شده می توانند در بافت جدید پیوند بخورند و زنده بمانند. به این معنی که با رگ های خونیِ بافت جدید مرتبط شده و از طریق آنها تغذیه شوند. این سلول ها به سلول های دایمی آن بافت تبدیل می شوند و مابقی سلول ها از بین می روند. در صورتی که این میزان سلول چربی، شکل دلخواه گونه را ایجاد کرده باشد نیازی به تزریق مجدد نیست؛ در غیر اینصورت ممکن است نیاز به تزریق چربی مجدد باشد.

کاشت گونه با تزریق چربی معمولا چندین سال ماندگاری دارد چرا که سلول های چربی، جزیی از بدن می شوند و بدن تلاشی برای دفع آنها نمی کند. با این حال روند پیری و یا کاهش وزن می توانند مانند دیگر سلول های چربی بر این سلول های پیوندی نیز تاثیر بگذارد و اثر حجم دهندگی آنها را کاهش دهد.

برجسته سازی گونه برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که صورت کشیده و لاغر و بسیار استخوانی دارند. برخی افراد، حالت طبیعی و مادرزادی چهره شان به گونه ایست که تناسب کافی ندارد، برای مثال چانه ای بسیار کشیده یا گونه های فرورفته دارند. گاهی اوقات در اثر کاهش وزن های ناگهانی، چربی های صورت تا حد زیادی از دست می رود و صورت، دچار کاهش حجم می شود.کاشت گونه موجب پهن تر نشان داده شده صورت در این دسته افراد می شود.

افرادی که به دلیل ضربات یا اتفاقات، استخوان گونه آنها تغییراتی داشته است. گاهی شکستگی های استخوانِ گونه در اثر ضربات ورزشی یا دیگر ضربات، موجب بدشکلی گونه می شود. در برخی موارد استخوان شکسته به شکلی نادرست جوش می خورد و موجب تغییراتی در گونه و حتی شکل و فرم چشم ها می شود.

افرادی که در اثر افزایش سن، استخوان و بافت چربی گونه ها تحلیل رفته و ظاهری افتاده و کشیده به صورت فرد داده است.

افرادی که می خواهند چهره های هالیوودی با مشخصه گونه های برجسته و فک V شکل داشته باشند.

پس از تزریق چربی به گونه ها، چه عوارضی را تجربه می کنیم؟

بلافاصله پس از تزریق چربی، می توان اثر حجم دهندگی آن را مشاهده کرد. هم چنین جای برش کوچک در محل برداشت چربی و محل تزریق سوزن چربی نیز قابل مشاهده است. با گذشت زمانی کوتاه آثار کبودی، قرمزی و مقداری التهاب نمایان می شود و با از بین رفتن اثر بی حسی موضعی اعمال شده، ممکن است مقدار مختصری درد را تجربه کنید که با مسکن های تجویز شده، به راحتی قابل کنترل است.

طی چند روز آتی، میزانی از ترشح و درد را نیز ممکن است در ناحیه برداشت چربی داشته باشید.

عوارض مذکور، عموما بدون نیاز به پزشک مرتفع می شوند اما در صورتی که پزشک یا افراد آموزش ندیده اقدام به تزریق چربی به گونه ها کرده باشند و یا مرکز نامعتبری برای این کار انتخاب کرده باشید ممکن است عوارض حادتری نیز بوجود بیاید که عبارتند از:

1. تجمع خون در زیر پوست
2. مرگ تعداد زیادی از سلول های چربی و عدم موفقیت تزریق
3. خونریزی بیش از حد
4. عفونت در محل برداشت و یا تزریق چربی

چگونه پس از تزریق چربی به گونه، زودتر به سرکارمان برگردیم؟

برای آقایان و البته خانم ها این موضوع که از چه زمانی پس از تزریق چربی به گونه می توانند به سرکار برگردند و یا فعالیت های روزمره شان را از سر بگیرند، اهمیت دارد. با انجام یک سری اقدامات می توانید عوارض را کاهش داده و سریع تر به محل کار خود بازگردید.

• بعد از تزریق می‏ بایست تا 48 ساعت استراحت مناسب داشته باشید و از فعالیت های سنگین به شدت اجتناب کنید. بنابراین اگر کارتان به گونه ای است که فعالیت های سنگین یا ورزش های سنگین انجام می دهید، می بایست علاوه بر 48 ساعت اولیه ی عمل تا مدت زمانی که پزشک معین می کند از این گونه فعالیت ها اجتناب کنید.

• پس از تزریق چربی به گونه ها از کرم های ضدآفتاب در محل تزریق استفاده کنید و سعی کنید کمتر در مجاورت نورآفتاب قرار بگیرید.

• تا 48 ساعت پس از عمل، از استخر و سونا استفاده نکنید.

• در 24 ساعت اول بعد از تزریق چربی، با بالاقرار دادن سر وگردن خود، به کاهش التهاب کمک کنید.

• از استعمال سیگار و دخانیات و الکل تا دو هفته پس از تزریق اجتناب کنید.

• دستورالعمل های مخصوص پزشک خود را با جدیت مراعات کنید.

• در روز اول پس از تزریق، برای تسکین تورم و یا حساسیت‌های موجود پس از تزریق می توانید به طور متناوب (هر 20 دقیقه) از کمپرس سرد استفاده کنید.

• در ۲۴ ساعت اول تزریق، گونه را مالش، خارش یا ماساژ ندهید.

مطلب مرتبط: تزریق چربی به پلک، ظهور دوباره جوانی و شادابی

بهترین پزشک و بهترین مرکز برای تزریق چربی به گونه آقایان

بهترین پزشک، متخصص پوست و یا جراح پلاستیکی است که در این زمینه تجربه و تبحر داشته باشد و بر تکنیک های استخراج و تزریق چربی برای داشتن نتیجه‌ امن و رضایت‌بخش مسلط باشد. بنابراین ارزشش را دارد قبل از انجام هر تزریقی در مورد تجربه پزشک معالجتان تحقیق جامعی انجام دهید.

یکی از راه های انتخاب پزشکِ حایز شرایط، مراجعه به مراکز معتبر و خوشنام ارایه دهنده خدمات زیبایی و درمانی پوست و مو نظیر کلینیک ساعی می باشد. کلینیک های معتبری همچون کلینیک ساعی با دارا بودن دستگاه های به روز و امکانات تخصصی مطلوب، از پزشکان معتبر و باتجربه، دعوت به همکاری می کنند و بسیاری از متخصصان ماهر تمایل دارند که جراحی ها و اعمال زیبایی را در چنین مراکزی انجام دهند تا بیمارشان خدمات مناسبی را در مراحل قبل، حین تزریق و پس از آن دریافت نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کلینیک ساعی و مشاهده نمونه کارها از طرق ذیل تماس بگیرید:

مشاوره خدمات زیبایی : ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا