تزریق ژل و چربی

هزینه، معایب و مزایای تزریق ژل به سینه

4.4
(21)

یکی از راحت ترین راه های بهبود فرم و اندازه سینه ها، تزریق ژل است. یا استفاده از این روش، در یک جلسه درمانی که نهایتا ۲ ساعت زمان می برد، اندازه و فرم سینه های فرد اصلاح می شود، بدون اینکه متحمل عوارض جراحی شود.

روش های دیگری از قبیل تزریق چربی و جراحی نیز برای ایجاد تغییرات مد نظر در سینه ها وجود دارند. هر کدام از این تکنیک ها، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. به هرحال افراد با مشورت پزشک و با در نظر داشتن تمامی نکات از قبیل هزینه، عوارض بعد از درمان و ماندگاری اثرات درمان، یک روش درمانی را انتخاب می کنند. نکته بسیار مهم این است که هیچگاه نباید سلامتی فدای زیبایی شود. بهترین روش درمان زیبایی روشی است که ضمن اینکه کیفیت بالایی دارد، برای سلامتی فرد خطری نداشته باشد.

ما قصد داریم در این نوشتار به بررسی تزریق ژل به سینه بپردازیم. در صورتی که شما به انتخاب یک روش مناسب برای اعمال تغییراتی روی سینه های خود فکر می کنید، پس تا پایان همراه باشید.

آشنایی با تزریق ژل به سینه

ترکیب ژل های تزریقی به سینه ترکیبات همان ژل­ هایی است که برای تزریق به صورت مورد استفاده قرار می گیرند. این ترکیبات خطری برای سلامتی فرد ندارند و توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده اند.

ژل های سینه عمدتا ترکیباتی بر پایه اسید هیالورونیک هستند. اسید هیالورونیک ترکیبی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. بعد از تزریق، اسید هیالورونیک جذب بدن می شود و پس از تجزیه از بدن دفع می شود. این ماده یک ماده کاملا امن و بی خطر است. یکی از بزرگ ترین مزایای ژل های بر پایه اسیدهیالورونیک این است که اگر اثرات بعد از تزریق را دوست نداشته باشید یا بعد از تزریق به هر دلیلی پشیمان شود، با استفاده از تزریق آنزیم، ژل ها حل می شوند و سینه ها به حالت قبل از تزریق باز می گردد، بدون اینکه عارضه ای روی سینه باقی بماند.

 با تزریق ژل ها، اندازه سینه ۱ سایز بیشتر می شود. دوره بهبود بعد از تزریق نیز بسیار کوتاه است و روز بعد از تزریق مب توانید به فعالیت های روزانه معمول خود برگردید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کاندید مناسب تزریق ژل

تزریق ژل راه حل مناسبی برای رفع مشکل در افراد زیر است:

  • افرادی که سایز سینه ها در آن ها بسیار کوچک است و از سایز سینه های خود احساس رضایت ندارند؛
  • افرادی که سینه ها در آن ها تقارن ندارد و از طریق تزریق، تقارن ظاهری در سینه ها برقرار می شود؛
  • علاوه بر شرایط بالا، در صورتی تزریق ژل روی فرد امکان پذیر است که از سلامتی عمومی بالایی برخوردار باشند.

برخی افراد کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل به سینه ها نیستند:

  • بانوانی که تقریبا هیچ بافت سینه ای ندارند، کاندیدای مناسبی برای تزریق ژل به سینه نیستند. در این افراد به دلیل عدم وجود بافت سینه، پس از تزریق ژل، سینه ها ظاهری سفت و غیرطبیعی به خود می گیرند؛ زیرا بافت کافی به منظور پوشش ژل ندارند؛
  • معمولا تزریق ژل برای بانوانی که سینه های بیش از اندازه شل و افتاده دارند، روش درمانی ایده آلی نیست؛ زیرا به دلیل افتادگی بیش از اندازه در آن ها، ژل قادر به افزایش سایز سینه ها نخواهد بود.

تزریق ژل به سینه

مزایا و معایب تزریق ژل به سینه

این روش یک روش مناسب برای افرادی است که از ظاهر سینه های خود راضی نیستند، در عین حال از جراحی ترس دارند و با توجه به لاغری بیش از اندازه، تزریق چربی نیز در آن ها امکان پذیر نیست. برخی از مزایای تکنیک تزریق ژل به منظور فرم دهی و افزایش سایز سینه ها عبارت هستند از:

  • یک روش کم تهاجمی و بدون ایجاد جای زخم و اسکار است؛
  • نیازی به بیهوشی عمومی فرد نیست؛
  • دوران نقاهت بعد از درمان کوتاه است و افراد بلافاصله بعد از جلسه درمان از کلینیک مرخص می شود؛
  • امکان ایجاد حجم دلخواه از طریق تعیین مقدار ژل تزریقی فراهم است؛
  • ترکیب ژل از مواد طبیعی است که در بدن وجود دارند. بنابراین با بافت بدن سازگاری بالایی دارد؛
  • تزریق ژل، اختلالی در نتیجه ماموگرافی برای شناسایی سرطان سینه ایجاد نمی کند؛

تزریق ژل به سینه دارای معایبی به شرح زیر است:

  • ژل های مورد استفاده برای تزریق به سینه، عمدتا بر پایه اسید هیالورونیک هستند. این ژل ها ماندگاری در حدود ۱۸ ماه الی ۲ سال دارند. در صورتی که تزریق چربی به سینه ماندگاری حدود ۵ الی ۷ سال دارد؛
  • احتمال بروز عفونت، هرچند کم وجود دارد؛
  • در صورتی که تزریق به درستی انجام انجام نشود، عوارض برای افراد به دنبال دارد؛
  • هزینه تزریق ژل نسبت به تزریق چربی بیشتر است.

عوارض تزریق ژل به سینه

در صورتی که تزریق ژل سینه در یک کلینیک معتبر، با استفاده از موادی استاندارد و توسط یک متخصص باتجربه انجام شود، عوارض تزریق ژل به حداقل می رسد. برخی عوارض بعد از تزریق ژل به سینه در ادامه فهرست شده است:

  • واکنش های پوستی و خارش؛
  • قرمزی و کبودی در ناحیه تزریق؛
  • سفتی و تورم؛
  • درد؛
  • حساسیت به لمس؛
  • سفتی و گره گره شدن؛
  • عفونت؛
  • خونریزی حین و بعد از درمان.

توصیه های قبل از تزریق ژل به سینه

قبل از اقدام به استفاده از این روش درمانی به نکات زیر توجه شود:

  • لازم است که افراد متقاضی، یک کلینیک درمانی معتبر انتخاب کنند. مهارت در تزریق ژل و استفاده از مواد استاندارد و مرغوب، علاوه بر اینکه برای حفظ سلامتی فرد مهم است در کیفیت نتیجه نهایی نیز تاثیرگذار است؛
  • لازم است که فرد با مشاهده عکس های مراجعین و مشاهده نتایج قبل و بعد از تزریق، توقعات منطقی از درمان داشته باشد. نقش پزشک در این زمینه بسیار مهم است، پزشک با توضیح فرآیند درمان، مزایا و معایب آن، به شما کمک می کند که انتظارات واقع بینانه ای از درمان داشته باشید؛
  • لازم است که اطلاعات دقیقی از سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود در اختیار پزشک قرار دهید؛
  • مصرف نوشیدنی های الکلی و استعمال دخانیات مدتی قبل از درمان متوقف شود؛
  • به منظوری پیشگیری از بروز خونریزی، ۱۰ روز الی ۲ هفته قبل از درمان، مصرف آسپیرین و داروهای ضد التهابی از قبیل ژلوفن، ایبوبروفن، ادویل و ویتامین E متوقف شود.

تزریق ژل به سینه در بانوان

توصیه های بعد از تزریق ژل به سینه ها

توجه به نکات زیر بعد از تزریق ژل به ضروری است:

  • بعد از تزریق ژل به مدت ۱هفته از فعالیت های بدنی پرهیز شود؛
  • بعد از تزریق ژل به مدت ۲ هفته از سونا، جکوزی، حمام داغ و سولاریوم خودداری شود؛
  • به توصیه های پزشک در رابطه با انجام ماساژ در مناطق تزریق توجه شود. انجام ماساژ سبب جلوگیری از تجمع خونمردگی و تشکیل ندول می شود؛
  • معمولا برای اینکه ژل به خوبی در سینه ها مستقر شود، پزشک به شما توصیه می کند که از گن فشرده ساز یا سوتین ورزشی استفاده کنید؛
  • به توصیه های پزشک در رابطه با زمان شستشو و سایر توصیه های مراقبتی به دقت توجه شود.

ماندگاری اثرات ژل به سینه

ماندگاری اسیدهیالورونیک در سینه معمولا  ۱۸ماه و گاهی بیش از ۲ سال است.  ژل به مرور جذب بدن می شود و سپس دفع می شود. به این ترتیب اثرات آن از بین می رود و برای حفظ اندازه و فرم مطلوب سینه ها، نیاز به تزریق مجدد است.

زمانی که هنوز نیمی از ژل در زیر پوست است و تجزیه نشده، اثرات آن مشاهده می شود. ژل های تهیه شده از ترکیبات طبیعی، سازگاری بالایی با بافت های بدن دارند و به همین دلیل عوارض کمی بعد از تزریق به دنبال دارند؛ اما از آنجایی که این ژل ها تجزیه می شوند، ماندگاری کمی دارند که این موضوع نوعی عیب برای این ترکیبات محسوب می شود.

برخی از انواع ژل های تزریقی به بدن، ماندگاری بالایی دارند. حتی ژل هایی با اثرات دائمی نیز وجود دارند؛ اما معمولا ژل های دائمی معمولا حاوی مواد سرطان زا هستند. در صورتی که این مواد جذب بدن شوند و به جریان خون راه پیدا کنند، عواقب جبران ناپذیری شما را تهدید می کند. یکی دیگر از معایب ژل های دائمی این است که در صورت نارضایتی فرد از نتیجه تزریق، اثرات آن قابل برگشت نیست.

تزریق ژل در مقایسه با تزریق چربی

تزریق چربی یکی دیگر از روش های اصلاح فرم و اندازه سینه ها است. در این روش چربی از بخش هایی از بدن از قبیل شکم، ران و پهلوها برداشته می شود و سپس به سینه تزریق می شود. تزریق چربی شامل سه مرحله است.

در مرحله اول، ابتدا ناحیه برداشت چربی، بی حس می شود. سپس با استفاده از دستگاه لیپوساکشن، چربی ها از این ناحیه برداشته می شوند.

در مرحله دوم چربی های استخراج شده، آماده سازی می شوند. طی مرحله آماده سازی، ناخالصی های درون چربی ها حذف می شوند. به این منظور، چربی درون دستگاه های سانتریفیوژ قرار داده می شوند و با چرخش دستگاه، فرآیند جداسازی صورت می گیرد.

در مرحله بعد، چربی آماده شده توسط سرنگ یا کانولا (ابراز مخصوص تزریق چربی) به سینه ها تزریق می شود.

این روش تفاوت هایی با تزریق ژل دارد. برخی تفاوت های تزریق ژل و تزریق چربی عبارت هستند از:

  • ماندگاری تزریق چربی ۵ الی ۷ سال است در حالی که تزریق ژل نهایت ۲ سال ماندگار است؛
  • تزریق چربی نسبت به تزریق ژل پیچیده تر است و نیاز به امکانات خاص و مجهزتر دارد؛
  • تزریق چربی، دوران نقاهت طولانی تری نسبت به تزریق ژل دارد؛
  • با توجه به پیچیدگی بیشتر فرآیند درمان در تزریق چربی، هزینه درمان در تزریق چربی، معمولا بیشتر از تزریق ژل است؛
  • تزریق چربی در افرادی که از نظر جسمی بسیار لاغر هستند، امکان پذیر نیست. در صورتی که در این افراد تزریق ژل محدودیتی ندارد و قابل انجام است.

تزریق ژل به سینه در کلینیک ساعی

زمانی فرد از تمام مزایای یک روش درمانی بهره مند می شود که درمان به بهترین شکل ممکن انجام شود. بهترین و جدیدترین روش درمانی نیز در صورتی که به شکل صحیح انجام نشود، عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال، تزریق ژل که ما آن را به عنوان یک روش امن و بی خطر معرفی کردیم، در صورتی که به درستی صورت نگیرد و تزریق به اشتباه در رگ های خونی انجام شود، احتمال کوری، سکته مغزی و اختلال در بینایی وجود دارد. بدیهی است که به خطر انداختن سلامتی برای دست یابی به زیبایی، کار عاقلانه ای نیست. از سوی دیگر استفاده از مواد غیراستاندارد و نامرغوب نیز، علاوه بر اینکه مانعی برای رسیدن به هدف از انجام درمان است، سلامتی شما را به خطر می اندازد.

در صورتی که درمان در یک کلینیک درمانی معتبر مانند کلینیک ساعی انجام شود، فرد متقاضی با تحمل کمترین عوارض به نتیجه مطلوب خود می رسد. در واقع تمام مخاطراتی که در این بخش عنوان شد، تنها در صورتی احتمال بروز دارد که تزریق ژل در مراکز نامعتبر انجام شود.

سلامتی همشهریان و هموطنان عزیز، اولویت کاری پزشکان متعهد در کلینیک ساعی است. وجود پزشکانی با تجربه و تخصص کافی، استفاده از مجهزترین امکانات و بهترین مواد، عامل اصلی کیفیت بالای خدمات ارائه شده در این مرکز است. در صورت وجود هر گونه پرسش و ابهامی کافی است که با کلینیک ساعی تماس بگیرید. پرسنل دوره دیده این مرکز در تمام مراحل قبل و بعد از درمان همراه شما هستند. جهت دریافت هزینه تزریق ژل و رزرو وقت مشاوره و درمان با شماره های زیر در ارتباط باشید :

 

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.4 / 5. تعداد رای ها 21

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا