جوانسازی پوستهایفوتراپی

هایفوتراپی غبغب | رفع غبغب بدون عمل جراحی

3.5
(2)

مقدمه

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که با افزایش سن یا وزن در چهره افراد ایجاد می‌شود، غبغب است. غبغب معمولاً بر اثر افتادگی، شل شدن پوست و یا تجمع چربی‌ها در ناحیه گردن ایجاد می‌شود و زیبایی چهره را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل افرادی که این مشکل را دارند به دنبال روشی ایمن و مطمئن برای رفع غبغب می‌گردند. احتمالاً اولین روشی که به ذهن تمام افراد می‌رسد، رفع غبغب با استفاده از جراحی است. اما ترس از جراحی و عوارض آن مثل بیهوشی و روند طولانی بهبود باعث می‌شود تا افراد از انجام جراحی صرف نظر کنند. بهترین روش برای رفع غبغب بدون درد و جراحی، هایفوتراپی غبغب است. این روش کاملاً بی‌خطر است و نهایتاً در 1 الی 3 جلسه غبغب شما از بین می‌رود. در ادامه این مطلب به بررسی دقیق‌تر این روش می‌پردازیم.

نمونه کار هایفوتراپی غبغب کلینیک ساعی
نمونه کار هایفوتراپی غبغب کلینیک ساعی

هایفوتراپی غبغب چیست؟

هایفوتراپی روشی جدید برای درمان غبغب است که اغلب افراد آشنایی دقیقی از آن ندارند. شایعات بسیاری در زمینه استفاده از هایفوتراپی برای درمان غبغب وجود دارد. شایعاتی مثل ایجاد سوختگی، حساسیت‌های پوستی، فلج صورت و گردن، بازگشت غبغب و… که هیچ کدام واقعیت ندارند. منظور از هایفو، امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا هستند در این روش با استفاده از امواج فراصوت پوست‌های شل و افتاده یا چربی‌های موضعی از بین می‌روند. قبل از انجام هایفوتراپی غبغب پزشک با دقت فرد را معاینه می‌کند تا مطمئن شود روش ‌هایفو برای او مناسب است. همچنین در زمان معاینه پزشک نقاط تابش، شدت امواج و تعداد جلسات مورد نیاز را برای شما مشخص می‌کند.

جلسات هایفوتراپی غبغب معمولاً بین 30 الی 60 دقیقه طول می‌کشد و انجام آن نیاز به بیهوشی یا بی‌حسی ندارد، زیرا فرایند آن کاملاً بدون درد است. اغلب پزشک تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان غبغب را همان ابتدا مشخص می‌کند. نتیجه هایفو غبغب را می‌توانید 4 الی 12 هفته بعد از عمل مشاهده کنید. در هایفوتراپی امواج فراصوت با شدت بالا سلول‌های پوستی را گرم کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. در نتیجه اگر غبغب شما بر اثر افتادگی پوست ایجاد شده باشد، با این روش قطعاً از بین خواهد رفت. در حقیقت این روش باعث گرم شدن و تحریک سلول‌های پوستی می‌شود و تولید کلاژن را نیز افزایش می‌دهد. رفع غبغب با هایفوتراپی باعث محکم شدن کلاژن‌ها در گردن و زیر چانه می‌شود و خاصیت ارتجاعی آن قسمت را برمی‌گرداند.

بهترین دستگاه‌ مناسب هایفوتراپی غبغب

دستگاه ‌هایفوتراپی انواع مختلف و متنوعی در بازار دارد که هرکدام کاربردها و مزایای متفاوتی دارند. این دستگاه‌ها اغلب از قیمت بالایی برخوردار هستند. برای انجام هایفو بهتر است به کیلینک‌های معتبر و مجاز در این زمینه مراجعه کنید تا دچار مشکل نشوید. بهترین و رایج‌ترین دستگاه‌های هایفو موجود در ایران، دابلو گلد و CFU هستند. این دستگاه‌ها از لحاظ عمق نفوذ، دقت عملکرد، قدرت، ایجاد درد و… تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

دستگاه‌ هایفو دابلو گلد

در دستگاه هایفوتراپی دابلو گلد از روش پیشرفته‌تری نسبت به دستگاه‌های دیگر استفاده می‌شود. این دستگاه یک منطقه حرارتی انتخابی در بخشی از لایه‌های پوست را در نظر می‌گیرد و بدون آسیب رساندن به بافت اطراف بر روی آن ناحیه تأثیر مثبت می‌گذارد. دستگاه‌های هایفو گلد نسل جدید تکنولوژی اولتراسوند هستند که از آن‌ها برای رفع غبغب، رفع چین و چروک پوست، افتادگی پوست و… استفاده می‌شود. دستگاه دابلو گلد یکی از رایج‌ترین دستگاه‌های هایفوتراپی غبغب در ایران به حساب می‌آید که اغلب کلینیک‌ها از آن استفاده می‌کنند.

مزایای دستگاه دابلو گلد

  • عدم ایجاد افت توان در کارتریج‌های دستگاه.
  • مناسب برای نواحی مختلف صورت.
  • امکان استفاده از بالاترین میزان انرژی و عدم ایجاد آسیب و عوارض جانبی جدی برای پوست.
  • عدم ایجاد آسیب در بافت‌های اطراف، ناحیه مورد نظر.
  • انجام همزمان لیفتینگ و جوانسازی پوست در یک جلسه با این دستگاه امکان پذیر است.
  • قابل استفاده برای انواع پوست بدون محدودیت خاص.
  • اثر بخشی بالا بعد از انجام یک جلسه.
  • تنظیم آسان دستگاه.
دستگاه هایفوتراپی دابلو گلد
دستگاه هایفوتراپی دابلو گلد

دستگاه هایفوتراپی CFU

دستگاه هایفوتراپی CFU، پیشرفته‌ترین و بهترین تکنولوژی سال‌های اخیر برای رفع غبغب و لیفتینگ صورت بدون جراحی با ماندگاری بالا و فقط در یک جلسه است. این دستگاه مورد توجه اغلب کلینیک‌های معتبر در سراسر دنیا قرار گرفته است. در دستگاه هایفوتراپی CFU امواج اولتراسوند می‌توانند با شدت بالا به عمق مورد نظر در پوست نفوذ کرده و کوچک‌ترین آسیبی به آن نرسانند. هایفوتراپی غبغب با استفاده از این دستگاه هیچ‌گونه دردی برای مراجعه‌کننده ایجاد نمی‌کند. این خصوصیت مهم در سیستم‌های لیفتینگ و رفع غبغب با هایفوتراپی از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از مزیت‌های مهم این دستگاه، نمایش تمامی کارها بر روی مانیتور است که درصد خطای اپراتور را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مزایای دستگاه هایفوتراپی CFU

  • اولین و بهترین دستگاه ‌هایفو 4 بعدی در ایران.
  • بدون نیاز به کارتریج.
  • همراه با خنک کننده قوی و بدون ایجاد درد.
  • درمان یکنواخت به دلیل تکنولوژی پیشرفته دستگاه.
  • درمان همزمان 4 لایه از پوست بدون نیاز به تعویض کارتریج.
  • بدون ایجاد عوارض برای مراجعه‌ کننده.
  • مشاهده سریع تر نتایج بعد از انجام تنها یک جلسه.

دستگاه هایفوتراپی CFU در کلینیک ساعی

دستگاه هایفو cfu کلینیک ساعی
دستگاه پیشرفته هایفو cfu کلینیک ساعی

مقایسه دستگاه‌ هایفوتراپی دابلو گلد و CFU برای رفع غبغب

در دستگاه هایفوتراپی CFU با توجه به عدم محدودیت در تعداد شات و همچنین دسترسی به تمام سطوح، کلیه قسمت‌های مورد نظر با هر عمقی را می‌توان تحریک کرد و تحت تأثیر قرار داد ولی در دستگاه دابلو گلد این قابلیت وجود ندارد. همچنین دستگاه CFU بر خلاف دابلو گلد، دارای سیستم خنک کننده قوی است که مانع ایجاد درد برای مراجعه‌کننده می‌شود و هیچ‌گونه عوارض غیرطبیعی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. از طرفی درمان قطعی و اثرات آن با دستگاه هایفوتراپی CFU بعد از 1 الی 2 جلسه کاملاً قابل مشاهده است اما در هایفوتراپی غبغب با دستگاه دابلو گلد، این‌گونه نیست و ممکن است نتیجه درمان را بعد از 4 الی 5 جلسه مشاهده کنید.

مقایسه دستگاه‌ هایفوتراپی دابلو گلد و CFU
مقایسه دستگاه‌ هایفوتراپی دابلو گلد و CFU

عوارض رفع غبغب با هایفوتراپی

هایفوتراپی غبغب یکی از بی‌خطرترین روش‌های رفع غبغب بدون جراحی و درد است. در صورتی که هایفوتراپی را در کلینیک و زیر نظر پزشک متخصص و ماهر انجام دهید، عوارض جدی برای شما نخواهد داشت. اغلب افراد بعد از انجام هایفو قرمزی، التهاب و سوزش جزئی در پوست خود احساس می‌کنند که در اکثر موارد تا چند ساعت بعد از انجام عمل از بین می‌رود و کاملاً طبیعی است. اما این عوارض در برخی از افراد تا یک هفته باقی می‌ماند که به دلیل حساسیت و نوع پوست آن‌ها است. در هایفو غبغب احساس خارش در ناحیه چانه و اطراف آن نادر است. اما اگر به هر دلیلی در این ناحیه احساس خارش داشتید، به هیچ عنوان پوست خود را نخارانید.

از دیگر عوارض هایفوتراپی می‌توان به ایجاد احساس گزگز، خواب رفتگی یا گرگرفتگی در ناحیه گردن و پایین صورت اشاره کرد. این مورد نیز کاملاً طبیعی و نرمال بوده و تا چند روز بعد از انجام هایفو کاملاً برطرف می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست. در صورتی که هایفوتراپی غبغب در کلینیک‌های نامعتبر و توسط فرد غیرمتخصص انجام شود، ممکن است شخص در ناحیه گردن و زیر چانه احساس درد داشته باشد و عوارض آن برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

نتیجه هایفوتراپی غبغب
نتیجه هایفوتراپی غبغب

 اگر با چنین مشکلی مواجه شدید از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها بدون تجویز پزشک یا پمادهای موضعی خودداری کنید و سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنید. در نتیجه مهم‌ترین موضوع در هایفوتراپی انجام آن در کلینیک‌های معتبر و توسط فرد متخصص است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

میزان ماندگاری هایفو غبغب

رفع غبغب با هایفوتراپی روشی با نتایج ماندگار است. اگر فرد بعد از انجام عمل هایفو سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهد، قطعاً نتایج آن تا آخر عمر ماندگار خواهد بود. نتیجه هایفوتراپی غبغب نسبت به روش‌های دیگر مثل جراحی و… دیرتر نشان داده می‌شود، اما ماندگاری آن‌ها بسیار طولانی است. اگر مراجعه‌کننده بعد از درمان با دستگاه هایفوتراپی وزن خود را ثابت نگه دارد و از پوست خود در برابر نور خورشید و آلودگی‌های محیطی مراقبت کند، قطعاً یک بار انجام عمل هایفو برای تمام عمر او کافی خواهد بود.

برای انجام هایفوتراپی غبغب لازم است توجه داشته باشید که عوارض ناشی از افزایش سن را نمی‌توان با دستگاه هایفوتراپی از بین برد. در حقیقت افزایش سن باعث کاهش حالت ارتجاعی پوست شده و منجر به افتادگی و شل شدن پوست در نواحی مختلف بدن از جمله گردن و چانه می‌شود. این مشکل زیبایی چهره را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما با انجام هایفوتراپی و مراقبت‌های صحیح از آن می‌توانید بروز نشانه‌های پیری را به تأخیر بیندازید و از ایجاد افتادگی‌های شدید پوست در سنین بالاتر جلوگیری کنید.

هزینه هایفوتراپی غبغب

مسلماً هزینه هایفوتراپی غبغب به عوامل و پارامترهای متعددی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین عوامل می‌توان به شهر، کلینیک مورد نظر، دستگاه و شرایط پوست شما اشاره کرد. معمولاً هزینه انجام هایفو در شهرهای بزرگ‌تر و کلینیک‌های معتبر بیشتر است. اما به طور کلی قیمت هایفوتراپی نسبت به روش‌های دیگر مثل لیفت غبغب با جراحی یا لیزر بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر است. همچنین تعیین هزینه هایفو به شدت و میزان افتادگی، ضخامت چربی، تعداد جلسات مورد نیاز برای مراجعه‌کننده و معاینه و درمان توسط پزشک بستگی دارد. در کلینیک ساعی، رفع غبغب با هایفوتراپی نسبت به کلینیک‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارد و شما می‌توانید با خیالی آسوده زیر نظر پزشک متخصص این عمل را انجام دهید.

جهت مشاهده هزینه و قیمت هایفوتراپی در کلینیک ساعی این مطلب را بخوانید

نکات مهم برای انجام هایفو غبغب

  • در مرحله اول حتماً انتظارات خود را با پزشک معالج در میان بگذارید و تمام سؤالات خود را مطرح کنید.
  • اگر قبلاً بوتاکس، چربی یا فیلر تزریق کرده‌اید حتماً به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر بیماری به بیماری زمینه‌ای خاصی مبتلا هستید یا دارویی مصرف می‌کنید، به پزشک معالج خود اطلاع دهید تا دچار مشکل جدی نشوید.
  • یک روز قبل از انجام هایفوتراپی غبغب حمام کرده و پوست خود را به صورت کامل تمیز کنید.
  • بعد از انجام هایفو از مصرف غذاهای چرب و شور خودداری کنید.
  • تا حد امکان به پوست زیر چانه خود دست نزنید و از ماساژ دادن یا خارش آن خودداری کنید.
  • مصرف آب و آبمیوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • حداقل تا یک هفته بعد از انجام هایفو از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید.
  • بعد از انجام هایفوتراپی پوست خود را تمیز نگه دارید و تا حد امکان در محیط‌های خیلی گرم یا خیلی سرد حضور نداشته باشید.
عکس قبل و بعد هایفوتراپی غبغب
عکس قبل و بعد هایفوتراپی غبغب

انجام هایفوتراپی غبغب برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • استفاده از هایفوتراپی برای رفع غبغب به افرادی که سن آن‌ها کمتر از 30 و یا بیشتر از 75 سال است، توصیه نمی‌شود. افرادی که در این محدوده سنی قرار دارند و قصد انجام هایفو را دارند حتماً باید با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنند.
  • انجام هایفوتراپی غبغب برای مادرانی که در دوران بارداری یا شیردهی هستند، مناسب نیست.
  • افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری قلبی عروقی، اختلالات غدد و سیستم لنفاوی دارند، باید از انجام هایفو غبغب خودداری کنند.
  • توصیه پزشکان این است که اگر قبلاً بوتاکس، ژل یا چربی تزریق کرده‌اید، تقریباً 2 هفته صبر کنید و سپس برای انجام هایفو و رفع غبغب اقدام کنید. در نتیجه از انجام تزریق ژل و هایفو بافاصله زمانی کم خودداری کنید.
  • در صورتی که در ناحیه گردن یا غبغب خود حساسیت پوستی، تب خال یا زگیل فعال دارید، باید تا بهبودی کامل آن صبر کنید و سپس برای انجام هایفو اقدام کنید.

جمع بندی رفع غبغب با دستگاه هایفو

ما در این مقاله به بررسی از بین بردن غبغب به روش هایفوتراپی پرداختیم. همانطور که گفتیم یکی از مشکلات و معضلاتی که با افزایش سن یا وزن ممکن است با آن مواجه شوید، ایجاد غبغب در صورت است. غبغب معمولاً در اثر افتادگی پوست یا تجمع چربی‌ها در ناحیه زیر چانه و ابتدای گردن ایجاد می‌شود و زیبایی چهره را تا حد بسیار زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. بهترین و مطمئن‌ترین روش رفع غبغب استفاده از دستگاه‌ هایفو است. هایفوتراپی غبغب روشی جدید با استفاده از تکنولوژی‌های نوین است که به جوانسازی و شادابی پوست کمک بسیاری می‌کند. محاسبه دقیق قیمت هایفوی غبغب به شدت افتادگی پوست، ضخامت چربی، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان و… بستگی دارد. اما به طور کلی هزینه این روش نسبت به راه‌های دیگر رفع غبغب بسیار کمتر و به صرفه تر است.

برای از بین بردن غبغب با هایفو تقریباً به 1 جلسه درمان نیاز است. اما باید توجه داشته باشید که نتیجه نهایی هایفو به پروسه تولید کلاژن بدن فرد بستگی دارد و ممکن است برای برخی از افراد پزشک معالج 2 الی 3 جلسه هم تجویز کند. همچنین بعد از انجام هایفوتراپی غبغب، نواحی زیر صورت کمی قرمز شده و ملتهب می‌شود که کاملاً طبیعی و نرمال است. این علائم بعد از گذشت چند ساعت کاملاً برطرف می‌شود و اصلاً جای نگرانی نیست. در نتیجه بهترین روش رفع غبغب استفاده از دستگاه‌های هایفوتراپی در کلینیک‌های معتبر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 3.5 / 5. تعداد رای ها 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا