تزریق بوتاکستزریق ژل و چربیجوانسازی پوست

بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است

3.5
(2)

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

اگر به‌ دنبال راهی برای رفع چین و چروک‌های صورت و گردن خود هستید ما به شما تزریق بوتاکس را پیشنهاد می‌دهیم.

پیشینه‌ی بوتاکس به دهه نود میلادی برمی‌گردد! اما این روش برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ توسط سازمان FDA (غذا و دارو ایالات متحده) ایمن اعلام شد. اما مسئله و دغدغه‌ی اصلی، سن مناسب برای تزریق می‌باشد. به این صورت که عموم افراد، نیازمند اطلاع درباره‌ی سن مناسب تزریق بوتاکس هستند، چراکه به عنوان مثال تزریق بوتاکس در سن ۲۰ سالگی نیز امکان پذیر است اما آیا چین و چروک‌های پیری در ۲۰ سالگی ظهور می‌کنند؟

بررسی بوتاکس و سن مناسب جهت تزریق

متخصصین این حوزه برای افرادی که مستعد بروز چین و چروک می باشند ۳۵ سالگی را بهترین زمان برای تزریق بوتاکس می‌دانند.

ما در این‌ مطالب شما را با تمام نکات ایمنی، معایب و مزایای تزریق بوتاکس آشنا کرده و به طور کامل دراین باره برای شما اطلاعات جمع آوری کرده ایم.

اشخاص مستعد چین چروک در جوانی!

امروزه پوست در معرض آسیب‌های بسیاری است. و این آسیب‌ها علت‌های گوناگونی دارند. از آلودگی هوا گرفته تا اشعه مضر نور خورشید، استعمال دخانیات، مصرف الکل و مشروبات الکلی و…

اما در بین این موارد استعمال دخانیات یکی از اساسی ترین دلایل بروز چین و چروک می‌باشد. زیرا استعمال دخانیات علاوه بر گرفتن اکسیژن از سطح پوست، سطح پوست را خشک کرده و باعث کاهش میزان جریان خون به پوست می‌شود و در این موارد مواد مغذی و اکسیژن به پوست نمی‌رسد و پوست نیز دچار پیری زودرس می‌گردد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

۲۵ تا ۳۴ سالگی پرمصرف ترین‌های دخانیات!

جالب است بدانید تقریبا ۲۰٪ از جمعیت فعلی، افراد ۲۵ تا ۳۴ سال می‌باشند که آمار بیشترین مصرف کنندگان دخانیات نیز به همین ۲۰٪ تعلق دارد. عموما متخصصین، تزریق بوتاکس را برای اینگونه افراد قابل انجام می‌دانند و به این تزریق، تزریق پیشگیرانه می‌گویند و دلیل این نامگذاری این است که این تزریق مانع ایجاد چین و چروک‌های عمیق پوستی در آینده خواهد بود.

تزریق ژل

بهترین سن برای تزریق بوتاکس

یکی از نکاتی که دارای اهمیت می‌باشد این است که تزریق بوتاکس وابسته به شرایط پوستی افراد می‌باشد چرا که گروهی از افراد حتی با وجود انجام ندادن مراقبت‌های پوستی و استعمال دخانیات، پوست صورتشان بسیار سفت و با کیفیت می‌باشد که در این صورت نیازی به تزریق بوتاکس حتی در ۳۵ سالگی نیز ندارند.

تخمین سن حدودی تزریق بوتاکس

باید دانست در حالت کلی تخمین سن مناسب برای تزریق بوتاکس امری است تقریبا ناممکن، زیرا کیفیت پوست اشخاص، میزان مراقبت، محیط زندگی و… متفاوت بوده و از طرفی نمی‌توان یک سن مناسب را برای عموم افراد جامعه در نظر گرفت. اما می‌توان با استفاده از تجارب متخصصان این حوزه و استناد به مجموعه آمار صحیح گفت افراد زیر ۳۰ سال عموما احتیاجی به تزریق بوتاکس نداشته مگر تزریق ژل نوروتیروکسین بوتولینوم (بوتاکس) برای اشخاصی که دارای بیماری خاصی شده‌اند نیاز باشد اما باید در نظر داشت سن تزریق بوتاکس از ۲۰ سال به بالا می‌باشد و تزریق بوتاکس برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است.

تزریق بوتاکس در ۲۰ سالگی، صحیح یا غلط؟

طبق آمار و اطلاعات بدست آمده توسط سازمان کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) تزریق بوتاکس به افراد زیر ۲۰ سال خطرات جبران ناپذیری داشته و این تزریق به هیچ وجه به این افراد توصیه نمی‌شود. یکی از این خطرات به افراد مستعد ضعف عضلانی (آتروفی) است که موجب کوچک شدن حجم صورت فرد می‌شود و دلیل این کاهش حجم، فلج شدن این عضلات به وسیله تزریق بوتاکس است.

تزریق بوتاکس در ۲۰ تا ۳۰ سالگی

همان‌طور که گفته شد تزریق در این محدوده سنی اقدامی پیشگیرانه جهت متوقف‌ کردن پیدایش چین و چروک می باشد و نکته حائز اهمیت این است که به دلیل وجود چین و چروک‌های کمتر در این محدوده سنی نوعی از بوتاکس به نام Baby Botox انجام می‌شود که دارای مقدار داروی کمتر نسبت به تزریق استاندار است.

افراد بسیاری در این محدوده سنی به دلایل گوناگون و به صورت بسیار محدود ایجاد چین و چروک را در صورت خود حس می‌کنند و در نهایت تصمیم به تزریق بوتاکس می‌گیرند. که این اقدام بسیار صحیح و اقدامی پیشگیرانه برای کاهش و رفع چین و چروک‌های صورت است.

تزریق بوتاکس در بازه‌ی زمانی ۴۰ تا ۵۰ سالگی

در این بازه‌ی زمانی چین و چروک‌ها تقریبا به طور کامل آشکار شده و وجود این چین و چروک‌ها به علت عدم توانایی سلول‌های بدن برای ایجاد کلاژن و الاستین می‌باشد. همچنین ۶۰٪ افرادی که بوتاکس تزریق کرده‌اند بین ۴۰ تا ۵۴ سال سن داشتند.

در خانم‌ها بیش‌تر از آقایان تزریق بوتاکس صورت می‌گیرد و دلیل اصلی چین و چروک‌های ایجاد شده در این بازه افزایش میزان سن می‌باشد.

استفاده از کرم‌ها و مواد شیمیایی، درست یا غلط؟

یکی از نکاتی که به صورت اشتباه به باور عموم رسیده استفاده از کرم‌های ضد پیری و سایر مواد شیمیایی برای پوست است که متاسفانه در سنین بالا پاسخگو نبوده و تاثیر مثبتی ندارد همچنین گاهی بوتاکس نیز ثمر بخش نبوده و درمان لیزر یا پرکننده‌های پوستی پیشنهاد می‌شود.

تزریق بوتاکس در سن ۵۰ تا ۶۰ سالگی

اغلب آسیب‌های پوستی در سنین بین ۵۰ تا ۶۰ روی می‌دهد و در این بازه نیز تزریق بوتاکس توصیه می‌شود و این آسیب‌ها دلایل بسیاری دارد که در زیر به ۳ دلیل بسیار مهم آن اشاره می‌کنیم:

  • آسیب رساندن آفتاب
  • کاهش سطح کلاژن و الاستین
  • یائسگی و کاهش استروژن

کلینیک‌های معتبر جهت مشاوره تخصصی تزریق بوتاکس

شما عزیزانی که قصد تزریق بوتاکس را دارید می‌توانید با مراجعه به کلینیک ساعی و دریافت مشاوره تخصصی رایگان از مزایای این کلینیک استفاده کنید. شماره تماس جهت مشاوره رایگان ۸۸۱۰۰۰۵۱-۰۲۱

کلام پایانی

متخصصین عمل‌های زیبایی در کلینیک ساعی با استفاده از متخصصان بروز و مجرب توانسته به عموم خواسته‌های بیماران خود پاسخ دهد. اینک در آخر این مطالب قصد داریم به سه سوال اساسی درمورد تزریق بوتاکس پاسخ دهیم

بوتاکس در کدام نواحی بیشتر اعمال می شود؟

  • خطوط عمودی بین ابروها
  • خطوط افقی روی پیشانی
  • رگه هایی در ناحیه اطراف چشم
  • بالا بردن نوک بینی
  • لثه های بیش از حد قابل مشاهده

هر چند وقت یک بار باید بوتاکس را تکرار کرد؟

اگر کمتر از ماهیچه‌های میمیک خود استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود هر 6 ماه یکبار بوتاکس را تکرار کنید اما اگر بیش‌تر ماهیچه های صورت خود را درگیر می‌کنید ۳ بار تزریق بوتاکس در سال کافیست.


منبع:‌ montrosedermatology

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 3.5 / 5. تعداد رای ها 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا