تزریق ژل و چربی

تزریق چربی به پیشانی برای چه کسانی مناسب است؟

مزایا و عوارض و هزینه 1402

5
(1)

اگر در گذشته، به واسطه شیطنت های کودکی یا حادثه ای، زخمی بر پیشانی فردی نقش می بست، تا همیشه این علامت بر پیشانی وی حک می ‏شد اما امروزه با انواع روش های جراحی پلاستیک و زیبایی می توان جای چنین زخم هایی را محو کرد.

حتما دیده اید خط اخم های عمیقی که بر پیشانی و ابروها نقش می بندد و صورت فرد را عصبانی جلوه می دهد، این روزها به راحتی از چهره ها حذف می شوند و فرد با چهره ای بشاش تر و جوان تر از قبل در آینه روبه رو می شود؛ و یا خطوطی که با افزایش سن به آهستگی روی پیشانی می نشینند و خبر از افزایش سن می دهند و خاطر برخی افراد را آزرده می کنند هم این روزها قابل درمان هستند.

برای برخی افراد، دیدن تغییراتی که در اثر افزایش سن رخ می دهد چندان مساله ساز نیست درحالی که برای برخی دیگر موضوعی مهم و آزاردهنده به حساب می آید. اما احتمالا همگان در حذف جای اسکار زخم، شکستگی ها و یا جای جوش های جوانی هم نظر باشند.

تزریق چربی، روشی ماندگار در خدمات زیبایی

تزریق چربی به پیشانی، یکی از روش هایی است که عیوب پیشانی را توسط آن رفع می کنند و با مزایا و عوارض مختص به خود، امروزه مورد استفاده گسترده پزشکان و استقبال زیباجویان قرار می گیرد. تزریق چربی یا پیوند چربی به صورت، یکی از پرطرفدارترین راهکارهای جوانسازی صورت و داشتن چهره ای با زوایای دلخواه است. راهکاری که با برداشت ماده پرکننده (چربی) از بدن خود فرد و تزریق آن به جای دلخواه، احتمال واکنش های آلرژیک یا پس زدن ماده پرکننده توسط بدن به حداقل می رسد. در این نوشته به بررسی ابعاد مختلف تزریق چربی به پیشانی می‏ پردازیم و به مزایا و عوارض آن نیز اشاره خواهیم کرد.

تزریق چربی به پیشانی برای رفع چه مواردی مناسب است؟

خوب است بدانیم افراد برای چه مشکلاتی کاندیدای تزریق چربی به پیشانی می شوند و این روش قادر است در رفع چه مشکلاتی موثر عمل نماید:

– رفع چین و چروک عمیق و غیر عمیق روی پیشانی که در اثر افزایش سن بوجود آمده اند
– پرکنندگی جای زخم ها و اسکارهای شکستگی ها
– پرکنندگی خط اخم های عمیق و کم عمق
– پرکنندگی شقیقه های گود رفته
– پرکنندگی فرورفتگی هایی که در اثر حوادث یا تصادفات روی پیشانی بوجود آمده اند
– هلالی کردن و برجسته سازی پیشانی صاف

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

در زمان تزریق چربی به پیشانی، چه رخ می دهد؟

هنگام تزریق چربی به تمامی قسمت های بدن، فرایندی یکسان انجام می شود: برداشت چربی از محلی که ذخیره چربی دارد (اغلب شکم، پهلو و ران)، تصفیه و پالایش چربی استخراج شده از سلول های مرده و آب و مایعات اضافی، و در نهایت تزریق به مکان مورد نظر.

این فرایند در خصوص پیشانی معمولا با بی حسی موضعی قابل انجام است و بیمار پس از ریکاوری حدودا دو ساعته به خانه باز می گردد.

مقداری ورم و کبودی در تزریق چربی به پیشانی، مشهود است و بیمار در حین برداشت و تزریق چربی دردی احساس نمی کند.

دوران نقاهت تزریق چربی به پیشانی به دلیل میزان اندک چربی مورد نیاز، معمولا کوتاه و در حدود دو الی سه هفته بوده و در صورت نیاز، احتمال تمدید آن نیز وجود دارد.

تزریق چربی، بوتاکس یا ژل؟ کدام بهتر است؟

علاوه بر تزریق چربی، تزریق ژل و بوتاکس نیز برای رفع مشکلات ظاهری پیشانی، پیشنهاد می شوند. بنابراین طبیعی است که هنگام انتخاب بین روش های انجام کار دچار تردید شویم. با افزایش اطلاعات در مورد هر کدام و دریافت مشورت از چند پزشک متخصص و معتمد، می توان به نگاهی جامع دست پیدا کرد.

گاهی برخی از مشکلات کم شدت پیشانی را می توان با بوتاکس رفع نمود و در درجات بعدی ژل ها کاربرد دارند. چرا که کمتر تهاجمی بوده و موقتی هستند و در صورت عدم رضایت از نتیجه کار ، اثر آن بعد از مدتی از بین خواهد رفت.

باید در نظر داشت که برای رفع برخی عیوب که نیاز به ماده پرکننده زیادی دارند، تزریق چربی راه حل موثرتری به شمار می آید، زیرا تزریق بوتاکس که با اثر بر عضلات و فلج کردن آنها عمل می کند، اثر چندانی ندارد. ژل ها نیز برای حجم کم مورد استفاده قرار می گیرند زیرا در مقدار زیاد، امکان جابجایی و بد شکلی در ناحیه تزریق وجود دارد.

در مقابل، مواردی وجود دارند که با تزریق بوتاکس و ژل می توان به نتیجه رضایت بخشی دست یافت و تزریق چربی در اولویت بعدی قرار بگیرد. در بخش بعد به مقایسه روش های فوق می پردازیم.

مقایسه تزریق چربی به پیشانی/ تزریق ژل به پیشانی/ تزریق بوتاکس به پیشانی

تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم با اثرگذاری بر عضلات پیشانی و فلج کردن آنها عمل می کند در حالی که در تزریق چربی و ژل، از اثر پرکنندگی آنها بهره برده می شود.

چربی مورد نیاز برای تزریق، از بافت بدن خود فرد تهیه می شود و ژل و بوتاکس، مواد خارجی یا غریبه به شمار می آیند.
ژل ها و بوتاکس انواع مختلفی دارند و استفاده از بهترین انواع آن، نقش مهمی در نتیجه دارد. استفاده از انواع نامرغوب می تواند آسیب زا باشد.

چربی تزریق شده با بافت بدن پیوند می خورد و توسط رگ های خونی محل تزریق تغذیه می شود اما ژل از بافت بدن مجزا بوده و پس از مدتی توسط بدن جذب می شود.

تزریق چربی به پیشانی، ماندگاری دو تا چند ساله دارد و تمدید کمتری نیاز دارد اما تزریق ژل ها و بوتاکس، ماندگاری 6 ماه تا 1/5 سال داشته و به تمدیدهای بیشتر نیازمندند.

ظاهر پیشانی پس از تزریق چربی نسبت به تزریق ژل و بوتاکس، طبیعی تر به نظر می رسد.

نشان دادن احساسات صورت در تزریق چربی و ژل نسبت به بوتاکس، امکان پذیر است و واکنش های صورت فرد، طبیعی تر است.

تزریق چربی به پیشانی، نسبت به تزریق بوتاکس و ژل، مقداری تهاجمی تر و فرایند آن تخصصی تر است.

دوره نقاهت تزریق چربی نسبت به دو روش دیگر، طولانی تر است. رفع کبودی و ورم ژل معمولا تا سه روز اتفاق می افتد و در تزریق چربی می تواند تا 2 الی 3 هفته زمان ببرد.

چگونه بهترین روش رفع عیوب پیشانی را انتخاب کنیم؟

پزشکان از روش های تزریق بوتاکس و ژل و تزریق چربی برای رفع عیوب و یا جوان سازی پیشانی بهره می برند. انتخاب روش مناسب برای هر فرد، بستگی به موارد مختلفی دارد که در ذیل به آنها می پردازیم. با بررسی همه جانبه می توان بهترین روش را اتخاذ کرد و احتمال رضایت مندی از نتیجه را تا حد بالایی افزایش داد:

– نظر پزشک متخصص و مجرب در خصوص بهترین روش با توجه به نوع کاری که قرار است انجام شود
– انتظار زیباجو از نتیجه کار و مدت زمان ماندگاری آن
– میزان بودجه ای که متقاضی برای این کار در نظر دارد

با توجه به موارد بالا، ممکن است پزشک با توجه به انتظارات بیمار از مدت ماندگاری و همچنین هزینه تزریق و مهم تر از آن، روشی که با توجه به شرایط پیشانی بیمار بهترین نتیجه را داشته باشد، به تصمیم گیری بپردازد. برای مثال تزریق چربی به پیشانی، نسبت به دیگر فیلرها، ماندگاری بیشتری دارد و یا ژل ها و بوتاکس پس از مدت زمان حدودی 6 ماه الی یک سال، اثر خود را از دست می دهند.

بنابراین اگر فردی در ایجاد تغییر دایمی در پیشانی خود، مردد است می توان از روش های کوتاه مدت تر استفاده کند، و یا اگر جای زخمی روی پیشانی آزارش می دهد می تواند روش تزریق چربی را انتخاب کند و برای مدت طولانی و حتی باقی عمر، آن را محو نماید.

آیا تزریق چربی به پیشانی، عوارض دارد؟

با وجود آن که تزریق چربی به پیشانی، جزو روش های جوانسازی کم عارضه به شمار می آید، با این حال برخی عوارض متداول و گاهی عوارض حاد را به دنبال دارد. آگاهی از عوارض بالقوه می تواند در انتخاب و تصمیم گیری شما برای تزریق چربی راهگشا باشد.

عوارض متداول تزریق چربی

– ورم و کبودی که تا دو الی سه هفته پس از تزریق رفع می شود
– احساس کشیدگی و حساس شدن در محل تزریق
– احساس کمی درد و ترشح خونابه در محل برداشت چربی

عوارض حاد و نادر تزریق چربی به پیشانی

– عفونت در ناحیه تزریق و برداشت چربی
– گلوله شدن چربی زیر پوست
– عدم تقارن و یکنواختی
– جذب چربی تزریق شده به بدن و افتادگی پوست در محل تزریق

چگونه عوارض تزریق چربی به پیشانی را کاهش دهیم؟

در صورتی که با تحقیق در مورد شرایط تزریق چربی و گفتگو با افرادی که سابقه تزریق چربی داشته اند، به این نتیجه رسیدید که تزریق چربی به پیشانی را انجام دهید حتما موارد ذیل را برای کاهش عوارض در نظر داشته باشید:

در انتخاب پزشک خود بسیار دقت کنید. به جرات می توان گفت نقش پزشک و تکنیک ها و مهارت های وی در تزریق چربی، مهم ترین عامل در جلوگیری و کاهش عوارض است. زیرا تزریق چربی علاوه بر تخصص و تجربه به استعداد زیبایی شناختی و هنرشناسی پزشک هم نیاز دارد. برخی پزشکان بدون در نظر داشتن تناسب صورت، ممکن است فرمی را در صورت و پیشانی شما ایجاد کنند که مطلوب شما نباشد. همچنین برخی پزشکان چندان به خواسته شما توجهی ندارند و یا گاهی برای همه انواع صورت، تزریق یکسانی را انجام می دهند. در حالی که تغییرات هر صورت می بایست متناسب با فرم کلی آن ایجاد شود.

بیشترین تعداد نارضایتی های پس از تزریق چربی به دلیل ظاهر نامتناسبی هست که پس از تزریق ایجاد می شود.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق را جدی بگیرید. پزشک شما و یا کلینیکی که قصد دارید در آن تزریق چربی را انجام دهید، علاوه بر کنترل وضعیت سلامتی شما، برگه ای حاوی دستورالعمل های مراقبتی قبل و بعد از تزریق، به شما خواهند داد. رعایت آنها را جدی بگیرید چرا که در کاهش و یا جلوگیری از عوارض برای شما سودمند خواهند بود. منع مصرف برخی داروها و دخانیات، و انجام برخی آزمایشات قبل از عمل، عدم ماساژ، تماس و ضربه به محل تزریق و عدم انجام فعالیت های سنگین، از جمله مراقبت های پس از تزریق چربی هستند.

در انتخاب مرکزی که می خواهید تزریق چربی را در آن انجام دهید، دقت کنید. انتخاب مرکزی معتبر که در تزریق چربی و خدمات زیبایی، خوشنام هستند می تواند تا حدودی خاطر شما را از کیفیت خدمات در قبل و حین تزریق و خدمات پشتیبانی و حمایتی پس از تزریق آسوده کند. گفتگو با افرادی که در این مراکز، خدمات زیبایی دریافت نموده اند را از خاطر نبرید و مدت زمان مناسبی را برای این کار در نظر گرفته و عجله نکنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا