بلفاروپلاستیزیبایی صورت

راه های افزایش ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

نتایج بلفاروپلاستی، دائم است یا موقت؟

0
(0)

فیلسوفی می گوید: “چشم نگین بدن است.” نگینی درخشان و بی بدیل که می بایست قدرش را دانست. این نگین در میان دو پلک انسان، آرام گرفته و حفاظت می شود. با گذر زمان اما پلک ها دچار افتادگی ها و چین و چروک می شوند و در پلک پایین نیز ممکن است کیسه هایی ایجاد شوند که سبب می شوند از درخش و زیبایی نگین بدن کاسته شود. گاهی افتادگی پلک بالا به حدی زیاد می شود که روی بخشی از عنبیه و گاهی مردمک چشم را می گیرد و می تواند سلامت بینایی را به خطر اندازد.

روش های متنوعی برای برطرف کردن این مشکل پیش روی کسانی قرار دارد که بنا دارند تا در جهت زیباتر شدن و یا درمان اختلال بینایی ناشی از افتادگی پلک اقدام نمایند. ما در مقاله ای با عنوان بهترین راه درمان افتادگی پلک را بشناسیم در مورد انواع روش های درمان افتادگی پلک اطلاعات خوبی را گردآوری کرده ایم.

همان طور که در آن مقاله شرح داده ایم یکی از اثربخش ترین و پرکاربردترین روش های درمان افتادگی پلک، عمل بلفاروپلاستی است. این عمل بخصوص در مورد مراجعانی که شدت افتادگی پلک آنها زیاد است و به درمان های سطوح پایین تر مانند استفاده از مواد غذایی و روغن ها، ورزش و ماساژ، تزریق ژل و بوتاکس، واکنش مطلوبی نشان نمی دهند، کاربرد دارد.

در این مقاله قصد داریم به موضوع میزان ماندگاری نتیجه عمل بلفاروپلاستی بپردازیم. برای فردی که کاندیدای عمل بلفاروپلاستی است، اهمیت دارد که از میزان اثربخشی و بعد از آن، ماندگاری نتیجه عملی که در فاصله ای نزدیک به چشمانش انجام می شود، اطلاعات کافی و صحیح داشته باشد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چرا اطلاع از مدت ماندگاری عمل بلفاروپلاستی برای بیمار اهمیت دارد؟

بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک و بازسازی پلک نسبت به دیگر درمان های افتادگی پلک، روش تهاجمی تری به شمار می آید چرا که بخش هایی از بافت های اضافی پلک ها از بدن جدا می شوند و در برخی موارد، کیسه چربی زیر چشم ها نیز تخلیه می شود. نوع کار و الزامات آن مانند دستمزد پزشک متبحر و خدمات خاص ارایه شده در خصوص بلفاروپلاستی هم موجب می شود که از لحاظ هزینه نسبت به انواع دیگر درمان در سطح بالاتری قرار گیرد. از آنجا که بلفاروپلاستی نوعی عمل جراحی است مراقبت های قبل و بعد از عمل نیز می بایست به دقت مورد توجه بیمار و پزشک قرار بگیرند. با توجه به این عوامل، بیمار می خواهد بداند نتیجه عمل بلفاروپلاستی که با چنین تمهیدات و هزینه مالی و زمانی انجام می شود، تا چه مدت ماندگاری دارد؟

ماندگاری بلفاروپلاستی؛ دائم است یا موقت؟

آنچه مسلم است نتیجه عمل بلفاروپلاستی از بالاترین میزان ماندگاری نسبت به دیگر روش ها برخوردار است، زیرا در این روش درمانی که اغلب با بی حسی موضعی و گاهی بسته به تصمیم پزشک که با توجه به شرایط بیمار اتخاذ می شود به صورت بیهوشی عمومی انجام می شود، جراح با ایجاد برش های ظریف و بخیه های ماهرانه با تکنیک های جراحی پلاستیک روی پلک بیمار، تمام پوست اضافی و شل شده روی پلک ها را برداشته و چربی های تجمع یافته در زیر پلک ها را نیز کاملا خارج می نماید. بنابراین زمان طولانی طول می کشد تا بافت پلک بالایی مجددا بخواهد دچار ریزش شود که این اتفاق به ندرت و در طی چندین سال ممکن است حادث شود. در خصوص چربی های زیر پوست پلک ها بخصوص پلک پایین نیز از همین قرار است و برخی پزشکان بیان می دارند که کیسه های حاوی چربی زیر چشم پس از عمل بلفاروپلاستی دیگر ایجاد نخواهند شد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

نقش وراثت و سبک زندگی در ماندگاری بلفاروپلاستی

با وجود دلایل عملی و علمی مبتنی بر ماندگاری بالای این عمل، نمی توان از نقش وراثت و سبک زندگی بر این ماندگاری، غافل شد. اگر فردی به طور ارثی مستعد افتادگی پلک ها باشد ممکن است با افزایش سن و گذر یک دهه دیگر از عمرش، مجددا میزانی از افتادگی را در پلک خود مشاهده نماید. امکان کنترل عامل وراثت تاکنون برای دانشمندان میسر نشده است و کسانی که چنین سابقه خانوادگی دارند می بایست این نکته را در انتخاب روش درمان افتادگی پلک و انتظاری که از ماندگاری آن دارند، در نظر بگیرند.

اگر چه در عامل وراثت، کنترل کامل را نمی توانیم داشته باشیم اما با عواملی نظیر سبک زندگی می توان اثرات آن را کاهش داد و به تعویق انداخت. افرادی که از عامل وراثتی افتادگی پلک مصون هستند هم می بایست با رعایت سبک زندگی بر ماندگاری عمل بلفاروپلاستی خود حتی به اندازه تمام عمر بیفزایند.

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نامرغوب، نداشتن برنامه خواب و برنامه غذایی سالم و مغذی، عادات نادرست ماساژ چشم ها با شدت زیاد، عدم استفاده از کرم ضد آفتاب و یا خشک نگه داشتن پوست اطراف چشم، از جمله مواردی هستند که در اثرگذاری سبک زندگی بر ماندگاری عمل بلفاروپلاستی اثرگذارند.

افزایش ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی پلک پایین، دایم است اما در مورد پلک بالا، بسته به وجود برخی پیش نیازها بین ۵ تا ۹ سال متغیر است. چرا ماندگاری نتیجه عمل بلفاروپلاستی پلک پایین، دایمی است؟ زیرا بدشکلی پلک پایین عمدتا به دلیل چربی های زیرپوستی است و بافت اضافی اندکی در پایین چشم وجود دارد اما در پلک بالایی، نتایج عمل به دلیل لیفت بافت های آویزان حاصل می شود. با مرور زمان و اثر عوامل وراثتی و سبک زندگی، احتمال شل شدن و افتادگی مجدد بافت ها در پلک بالایی وجود خواهد داشت.

آیا راهی برای افزایش ماندگاری بلفاروپلاستی پلک بالا وجود دارد؟

خوشبختانه بله! شما می توانید ماندگاری نتایج عمل بلفاروپلاستی را با در اولویت قراردادن سلامتی پوستتان افزایش دهید و تضمین کنید. اگر عادت دارید که بدنتان دهیدراته باشد باید این عادت را کنار گذاشته و هیدراته بودن را در اولویت های سلامتی تان قرار دهید. همچنین می بایست حواستان به میزان کلاژن و الاستینی که در بدنتان تولید می شود، باشد. این دو ماده می بایست همواره در سطح مطلوب در بدن شما تولید شوند.

هیدراته بمانید

همانطور که بیان شد هیدراته کردن و ماندن بدن برای افزایش ماندگاری بلفاروپلاستی اهمیت دارد، زیرا آب برای هر عملکرد در بدن ما ضرورتی حیاتی است از جمله در تولید کلاژن و الاستین. آب همچنین برای حفظ کلاژن و الاستین فعلی در بدن ما نیز ضرورت دارد.

به خاطر داشته باشید که تشنگی، یعنی بدن شما مدت زمان زیادی را در حالت دهیدراته قرار داشته است. پس نباید برای خوردن آب آنقدر تعلل کنید که تشنه شوید. یک راه برای اطمینان از اینکه هیدراته هستید، ادرار بی رنگ است. اگر ادرارتان بی رنگ نیست، خوردن مایعات و یا غذاهای حاوی مقادیر بیشتری از آب را افزایش دهید.

رژیم غذایی غنی و سرشار داشته باشید

ما همچنین می توانیم ماندگاری عمر بلفاروپلاستی را با رژیم غذایی غنی از پروتئین و ویتامین C افزایش دهیم. پوست به این دو ماده برای ساختن کلاژن، نیاز دارد و کلاژن برای حفظ جوانی و شادابی پوست شما ضروری است.

از ضدآفتاب استفاده کنید

یکی از متداول ترین دلایل پیری زودرس پوست، اشعه فرابنفش خورشید است. شما می بایست از هر موقعیتی که شما را در معرض اشعه مستقیم یا غیرمستقیم خورشید قرار می دهد دوری کنید. حتی اگر تمام روز را در ماشین خود با شیشه های دودی سپری می کنید باز شیشه ها نمی توانند مانع از عبور این اشعه مضر و اثرگذاری آن بر پوست شما شوند. اگر در خانواده خود سابقه سرطان پوست دارید می بایست از کرم های با spf حداقل ۵۵ استفاده کنید و اگر خیر، کرم های با spf حداقل ۳۵ مناسب خواهد بود.

انتخاب پزشک حاذق و مرکزی معتبر

اگرچه این عامل را در انتهای لیست آورده ایم اما اهمیت تخصص و مهارت پزشک متخصص که عمل بلفاروپلاستی را انجام می دهد بسیار زیاد است. اگر خود عمل به خوبی صورت بگیرد تلاش ها و مراقبت های قبل و بعد از عمل می تواند از اثرات و دستاوردهای مطلوب عمل بلفاروپلاستیِ انجام شده، حفاظت کند. بدیهی است که دریافت نتیجه مطلوب از عمل، برای مراجع از هر عامل دیگری مهم تر است. بنابر این انتخاب پزشک به طور مستقیم و غیرمستقیم در افزایش ماندگاری عمل تاثیر می گذارد.

کلینیک ساعی؛ مرکز معتبر باخدمات بهینه و لوازم و دستگاه های به روز

محیطی که عمل بلفاروپلاستی در آن انجام می شود اهمیت زیادی در آرامش بیمار، دریافت اطلاعات صحیح و به موقع در خصوص مراقبت های قبل و بعد از عمل و ارایه خدماتی که مراحل قبل و حین و بعد از عمل را تسهیل کند، دارد. کلینیک خدمات پوست و مو ساعی، با هدف شکل دادن تجربه ای لذت بخش در این مرکز، انجام مراحل عمل را برایتان تسهیل می کند.

حضور پزشکان معتبر و ماهر در این مرکز و دستگاه های به روز و ارایه خدمات توسط کادری مجرب و صمیمی می تواند علاوه بر ایجاد تجربه ای لذت بخش از انجام عمل بلفاروپلاستی، ماندگاری آن را هم تضمین نماید.

و در انتهای این نوشته، از همراهی تان سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید واقع شود. این مقاله را با بیان دغدغه های مراجعین و ارایه روش هایی که ماندگاری عمل بلفاروپلاستی را افزایش می دهد آغاز کردیم و با معرفی یکی از بهترین مراکزی که می تواند انتخاب کاملا مناسبی برای انجام عمل بلفاروپلاستی باشد، به پایان رساندیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا