زاویه سازی صورتزیبایی صورت

چگونه شکل و فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

شناخت فرم صورت، پیش نیاز مادلینگ چهره

4.7
(3)

از زمان گذشته تا کنون، معیار زیبایی در بین انسان ها در شهرها و کشورهای مختلف متغیر بوده است. زیبارویانِ هر زمان، موهبتی خداداد و رشک برانگیز از طرف خداوند نصیبشان گردیده بود که به مرور و با پا گذاشتن در دهه میانسالی از چهره شان رخت می بست و گرد پیری برچهره یکایکشان می نشست، اما فی الحال با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی و کمک پزشکان کاربلد و حاذق، هم می توانید این زیبایی و جوانی را به بهترین شکل حفظ کنید و هم می توانید زیبایی تان را دوچندان نمایید.

اگر بخواهید همیشه جوان و جذاب و شیک به نظر برسید، تشخیص فرم چهره تان ضروری خواهد بود. از آرایش مو تا صورت یا انتخاب جواهرات زیبا و عینک، همگی به تشخیص فرم چهره تان بستگی دارد. در ادامه به شما در مورد انواع فرم چهره خواهیم گفت، پس با ما همراه شوید.

آیا فرم چهره های مردانه با زنانه تفاوت دارند؟

دانشمندان بر این باورند که همه ما در ابتدا یک جمجمه کم و بیش یکسان داریم اما در طول سن رشد و تغییراتی که به سبب آن، تحت تاثیر هورمون های جنسی (مانند استروژن و تستوسترون) در بدن رخ می دهد، جمجمه و بافت نرم زیرین آن، تغییر نموده و بر روی سطح جمجمه، پیشانی، گونه ها، خط فک و چانه به شکل منحصر به فرد خود فرم می گیرند و در انتها شکل صورت فرد تعیین می گردد.

به طور عامیانه، فرم صورت به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می شود، مردم عادی معتقدند افرادی با صورت های بیضی شکل و قلبی که یک سوم پایینی صورتشان ظریف تر است، چهره ای زنانه تر و افراد با صورتی مربع شکل (یعنی فک بزرگ تر و زاویه دارتر) که بالا و پایین صورت در یک عرض و متعادل تر است، دارای چهره ای مردانه تر هستند. همینطور گفته می شود پیشانی آقایان نسبت به خانم ها، پهن تر و بلندتر و کمی متمایل به عقب است و گونه هایی صاف تر و پهن تر را دارا می باشند. البته نظر عموم را راجع به بینی افراد فراموش نکنیم. در نگاه کلیشه ای عموم، بینی زنانه باریک و کوچک و در عوض بینی مردانه بلندتر و پهن تر، زیباتر است.

اما باید گفت که چنین چیزی درست نیست و هر فردی که هویت مردانه دارد لزوما صورتی به این شکل را دارا نیست و بالعکس. در اصل این چهره ایده آلی است که در جامعه فعلی تعریف شده و با گذر زمان نیز دستخوش تغییر می گردد. هیچ ترندی، عمری بیشتر از چند سال ندارد.

چرا دانستن نوع فرم صورت، مهم است؟

همان طور که شما برای انتخاب یک لباس مناسب نیاز دارید که اطلاعات کافی راجع به فرم اندام خود داشته باشید برای انتخاب مدل مو و آرایش و حتی جواهرات و اکسسوری هایتان، تناسب و شکل صورت خیلی مهم است. تعیین دقیق نسبت ها و شکل صورت یک فرد، امکان استفاده مناسب از ابزارهایی برای زیبایی بیشتر را برای او فراهم می کند و به پنهان کردن عیوب و حفظ وقار ظاهر و زیباییِ دو چندان او کمک می نماید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

تنوع چهره انسان ها بسیار زیاد است و به راه های متفاوتی قابل توصیفند، مثلا با توجه به تناسبات اجزای صورت، رنگ مو و فرم چشم و بینی و … می توان حدس زد، این خانم، هندی است یا این آقا کره ای است یا دیگری اروپایی است و غیره. همانطور که می بینید نسبت ها نقش مهمی را در شناسایی انواع چهره ها ایفا می کنند. در اوایل قرن بیستم برای توصیف و طبقه بندی چهره افراد، از اشکال هندسی استفاده می شد که بر اساس تناسب خطوط اصلی صورت یعنی استخوان گونه، پیشانی، فک ها و چانه در ابتدا شش فرم شناسایی گردید اما با توسعه این نظریه، فرم های دیگری نیز بر آن افزوده شد.

فرم صورت خود را چگونه تشخیص دهیم؟

فرم چهره شما تعیین می کند که کدام مدل مو و آرایش، عینک و جواهرات، مناسب استایل شماست. البته امروزه با کمک پزشکان توانمند و حاذق و مراکزی که خدمات زیبایی ارائه می دهند، می توان عیوب چهره را از بین برد و فرم صورت را به شکل دلخواه و زیبا تغییر داد. اگر به دنبال تغییر یا شناخت بیشتر چهره ی خود هستید قبل از هر کاری، به عنوان اولین قدم، بهتر است ابتدا با انواع فرم های صورت که در بالا به آن اشاره گردید آشنا شوید، سپس در مرحله بعد با چند اندازه گیری ساده، فرم صورت خود را بیابید و از دانشی که به دست آوردید برای ایجاد یک ظاهر بی نقص و زیبا بهره ببرید. اگر بعد از شناخت فرم صورتتان، علاقمند به تغییراتی برای چهره ای دلفریب تر هستید فقط کافی است به یک کلینیک قابل اطمینان مراجعه نموده و با گرفتن مشاوره ای کارامد، خود را به دستان متبحر پزشکان بسپارید.

انواع فرم های صورت براساس اشکال هندسی

در تشخیص نوع فرم چهره ی هر فرد، به چند پارامتر باید توجه کنیم. مورد اول، طول و عرض صورت است. طول صورت، به اندازه خطی فرضی که از رستنگاه مو تا انتهای چانه ادامه دارد گفته می شود، عرض صورت نیز فاصله برجسته ترین قسمت استخوان گونه از راست به چپ است.

بعد از طول و عرض صورت باید به خط فک توجه گردد که گرد یا نوک تیز یا مربع شکل است. این اطلاعات را می توان برای تشخیص فرم چهره افراد، معیار قرار داد. دسته بندی های متفاوتی برای انواع صورت با معیارهای مختلف می توان نام برد اما تقریبا می توان به جرأت بیان داشت که به طور گسترده در جهان، هفت شکل اصلی برای صورت وجود دارد که عبارتند از:

1.صورت بیضی شکل

در صورت های بیضی شکل، طول صورت (یعنی از رستنگاه مو در پیشانی تا چانه) بیشتر از پهنای استخوان گونه، و پهنای پیشانی بزرگ تر یا مساوی طول فک است. همینطور فک دارای زاویه نبوده و شکل گرد به خود گرفته است. صورت های بیضی شکل را بسیاری، ایده آل می دانند، زیرا دارای نسبت هایی متعادل است.

ویژگی های بارز صورت بیضی شکل:

-پیشانی باریک
-گونه های بلند
-چانه باریک

*از افراد مشهور با صورت بیضی شکل، می توان به جرج کلونی، کلی رولند، اولیویا مان، کری واشنگتن، بلیک لایولی و اما واتسون اشاره نمود.

2.صورت گرد

در این مدل از چهره، عرض استخوان صورت یعنی گونه ها با طول صورت تقریبا برابر است. عرض پیشانی و فک نیز تقریبا برابرند. زاویه فک، نرم و معمولا قابل تشخیص نیست. صورت های گرد به علت نبود خطوط و زوایای قوی و ظاهر دایره ای شکل، از چند فرسخی قابل تشخیص هستند!

ویژگی های بارز صورت گرد:

-طول و عرض برابر صورت
-گونه های پر
-چانه گرد

*از افراد مشهور با صورت گرد می توان به میشل ویلیامز، کریسی تیگن، جنیفر گودوین، جنیفر لارنس و الیزابت اولسن اشاره کرد.

3.صورت به شکل مستطیل

در چهره های مستطیلی، طول صورت، بزرگ ترین بخش صورت و بزرگ تر از عرض آن است. عرض پیشانی، عرض گونه و فک، تقریبا یکسان است.

ویژگی های بارز صورت مستطیلی:

-صورت بلند و باریک
-پیشانی بلند
-بینی و گونه های بلند

*از افراد مشهور با صورت مستطیلی می توان به مریل استریپ، جوآن اسمالز، الکسا چانگ، سارا جسیکا پارکر، لیو تایلر، ژیزل بوندشن و ویل اسمیت اشاره نمود.

4.صورت به شکل مربع

شکل مربع به چهره هایی اطلاق می شود که طول و عرض صورت با هم برابر است. افراد با صورت مربعی، خط فکی قوی و زاویه دار دارند.

ویژگی های بارز صورت مربعی شکل:

-پیشانی پهن
-خط فک برجسته
-خطوط زاویه دار در صورت

*از افراد مشهور با صورت مربعی می توان به آنجلینا جولی، ریحانا، کامرون دیاز، ساندرا بولاک و جاستین تیمبرلیک اشاره نمود.

5.صورت مثلثی شکل

آنهایی که صورت مثلثی شکل دارند معمولا پهن ترین قسمت صورتشان بخش بالایی صورت یعنی پیشانی شان است و اغلب مانند صورت های قلبی شکل، چانه ای باریک و نوک تیز دارند.

ویژگی های بارز صورت مثلثی شکل:

-پیشانی پهن و وسیع
-چانه نوک تیز و باریک

*از افراد مشهور با صورت مثلثی می توان به تایرا بنکس، شیلین وودلی، اشلی سیمپسون و ویکتوریا بکام اشاره نمود.

6.صورت به شکل الماس

شاخصه ی صورت الماسی، چانه ی نوک تیز و گونه ی پهن و بلند است. افراد با این نوع صورت معمولا پیشانی و خطوط فک باریک تر از دیگران دارند. این نوع صورت، کمیاب است.

ویژگی های صورت الماسی شکل:

-گونه های پهن و بلند
-خط فک باریک
-چشمان باریک و موازی

*از افراد مشهور با چهره الماسی شکل می توان مگان فاکس، جنیفر لوپز، ونسا هاچنز، اشلی گرین و رایان رینولدز را نام برد.

7.صورت قلبی شکل

دو ویژگی که صورت های قلبی شکل را از دیگر فرم های صورت متمایز می نماید گونه های بلند و خط فک است که تا چانه کاهش می یابد. در واقع افراد با صورت قلبی، پهن ترین قسمت صورتشان معمولا پیشانی و استخوان گونه شان است و باریک ترین قسمت صورتشان در پایین (یعنی چانه) قرار دارد، مانند یک مثلث وارونه.

ویژگی های صورت قلبی شکل:

-پیشانی وسیع
-چانه ظریف و باریک
-گونه های بلند

*از افراد مشهور با صورت قلبی شکل می توان به هالی بری، رایان گاسلینگ، سارا هایلند، ریس ویترسپون، کلویه گریس مورتز اشاره نمود.

چگونه شکل صورت خود را اندازه گیری نماییم؟

اگر با توجه به توضیحات بالا هنوز متوجه نشده اید که صورت شما بیضی است یا مربع، وقت آن است که با راهنمای گام به گام و ساده به شما در شناخت چهره تان کمک کنیم.

ابتدا به چند اندازه گیری ساده برای مقایسه طول و عرض تک تک قسمت های صورت نیاز داریم، وسایل لازم برای این کار عبارتند از:

یک آینه بزرگ دیواری که بتوانید خود را به طور کامل درون آن مشاهده کنید، یک متر خیاطی و دفتر یادداشت و خودکار.

اندازه گیری ها:

1. پیشانی

روبروی آینه بایستید و به صورت خود با دقت نگاه کنید! خطی فرضی دقیقا موازی با خط رستنگاه مو و خط رویش ابروها را در وسط پیشانی و پهن ترین قسمت آن در نظر می گیریم و از چپ به راست اندازه زده، یادداشت می کنیم.

2. گونه ها

برجسته ترین نقاط استخوان گونه در هر دو سمت صورت را پیدا کنید و اندازه بزنید. اگر برآمدگی بینی مانع اندازه گیری دقیق شما می شود، می توانید نقاط مورد نظر را روی آینه علامت زده و فاصله بین آن ها را یادداشت کنید.

3. آرواره ها یا خط فک

فاصله بین برجسته ترین نقطه در فک پایین که درست زیر لاله گوش قرار دارد را تا نقطه وسط چانه اندازه گیری کنید. البته فک شما در هر دو طرف قرار دارد، پس عدد به دست آمده را دو برابر نموده یا همان فاصله را در طرف دیگر صورت اندازه زده و دو عدد را با هم جمع بزنید و یادداشت کنید. عدد نهایی طول فک شما را نشان می دهد.

4.طول صورت

برای اینکه طول صورت خود را متوجه شوید از نقطه وسط چانه تا نقطه مرکزی خط رستنگاه مو را اندازه گیری کنید. سعی نمایید تاثیر برجستگی بینی را در اندازه گیریتان به حداقل برسانید یا این فاصله را با علامت گذاری در آینه اندازه بزنید و یادداشت کنید.

حالا نوبت آن رسیده که مقدارهای به دست آمده را با هم تجزیه و تحلیل نماییم:

صورت بیضی: طول صورت، بیشتر از پهنای استخوان گونه، و پهنای پیشانی بزرگ تر یا مساوی طول فک است.

صورت گرد: پهنای استخوان گونه و طول صورت، تقریبا برابر است، همینطور عرض پیشانی و خط فک نیز تقریبا با هم برابرند و مقدارشان کمتر است.

صورت مستطیل: عرض فک و گونه و پیشانی، تقریبا یکسان است و طول صورت، بزرگ ترین مقدار است.

صورت مربع: تقریبا تمام اندازه گیری ها برابر هستند.

صورت مثلث: طول فک، بزرگ تر از عرض استخوان گونه است که بیشتر از پیشانی است.

صورت الماس: طول صورت بزرگترین مقدار بوده و بقیه مقدارها به ترتیب استخوان گونه، پیشانی و خط فک، سیر نزولی را طی می کنند.

صورت قلب: پهنای پیشانی، بیشتر از پهنای گونه و خط فک است.

حالا که با فرم صورت خود آشنا شده اید، می توانید انتخاب های آگاهانه تری نسبت به قبل برای نوع آراستن مو و صورتتان و حتی اکسسوری های منتخبتان داشته باشید.

کلام آخر

حال با همه آگاهی که نسبت به شناخت صورت خود بدست آورده اید شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که در بین فرم هایی که برای صورت نام بردیم، کدام از زیبایی بیشتری برخوردار است؟ چهره ایده آل از نظر عموم، کدام یک از انواع نام برده صورت است؟

حقیقتا نمی توان گفت یک شکل صورت هست که نسبت به بقیه جذاب تر است، همه فرم های چهره توسط خداوند با زیبایی های منحصر به فرد خود خلق شده اند.افراد با زیبایی های خیره کننده تر فقط آگاهی بیشتری نسبت به شما در انتخاب مدل مو، آرایش و استفاده درست و به موقع از خدمات زیبایی سودمند و قابل اطمینان دارند.

هیچوقت برای زیباتر شدن دیر نیست، شما هم اگر دغدغه تان زیبایی و جوانی است یا علاقمند به تغییراتی در فرم صورتتان هستید، کلینیک زیبایی ساعی با برخورداری از بهترین مشاوران و پزشکان در عرصه خدمات زیبایی، مادلینگ و زاویه سازی صورت و جوانسازی پوست، آماده ارائه خدمت به شماست. ما شما را برای رسیدن به سبک منحصر به فرد خودتان در زیبایی، همراهی می کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.7 / 5. تعداد رای ها 3

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضوان
رضوان
9 ماه قبل

قلبی یجا گفتید بیشترین پهنارو گونه دارن پایینتر گفتید پیشانی بلندتر از گونه:/

دکمه بازگشت به بالا