بلفاروپلاستی

همه آنچه باید درباره‌ی بلفاروپلاستی بدانید!

0
(0)

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک جهت بهبود ظاهر پلک‌ها و درمان مشکلات عملکردی پلک انجام می‌شود. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیش‌تر درباره‌‌ی این جراحی با ما همراه باشید تا در مطالب زیر شما را بیش‌تر با این نوع جراحی آشنا کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

در جراحی پلک پوست و چربی‌های اضافی نواحی اطراف چشم برداشته می‌شود و در نتیجه چین‌ و چروک‌های اطراف چشم از بین می‌رود. همچنین افتادگی پلک که به دلیل افزایش سن می‌باشد نیز در بلفاروپلاستی به طور کامل تحت درمان قرار می‌گیرد.

یکی از عناصر مهم زیبایی صورت چشم‌ها هستند و بهترین راه جوان‌سازی این نواحی بلفاروپلاستی است. این عمل با بی‌حسی موضعی صورت می‌پذیرد و بیمار پس از جراحی نیازی به بستری شدن ندارد و همچنین در این جراحی دوره نقاهت چند هفته‌ای است و این جراحی کم عارضه می‌باشد.

بلفاروپلاستی درمانی در بعضی از موارد باعث درمان التهابات پوستی ناشی از قرار گرفتن چین‌های پلک روی هم نیز می‌شود همچنین گاهی آنقدر پوست اضافی پلک‌ها سنگین است که فرد برای دید مناسب مجبور است از عضلات پیشانی خود استفاده کند که این عارضه با جراحی پلک کاملا قابل درمان است.

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) چیست ؟

علت اصلی انجام این جراحی رفع افتادگی پلک و از بین بردن پوست اضافی آن است. به کمک این جراحی پوست نواحی پیرامون چشم سفت و لیفت می‌شود و ظاهری جوان‌تر به فرد ارائه می‌دهد.

رفع موانع بینایی به کمک بلفاروپلاستی

پزشکان در بعضی از موارد جهت رفع موانع بینایی حاصل شده از افتادگی پلک، جراحی پلک را پیشنهاد می‌کنند. در این روش درمانی پوست اضافی، عضلات و گاهی اوقات بافت چربی از نواحی هر دو پلک جدا می‌شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

بلفاروپلاستی زیبایی

از نظر پزشکی بلفاروپلاستی زیبایی، ضرورتی نداشته اما این عمل کاربرد زیبایی دارد. باید بدانید در اثر افزایش سن و تجمع چربی پیرامون چشم، پلک بالایی و پایینی افراد پف کرده و متورم می‌شود و این موارد سبب افتادگی پلک‌ شده که در زیبایی صورت افراد بسیار تاثیرگذار است. برای درمان این عارضه متخصصان مختلفی می‌توانند این عمل زیبایی را انجام دهند از متخصصان چشم گرفته تا جراحان پلاستیک و متخصصان گوش و حلق و بینی.

بلفاروپلاستی درمانی

از نظر متخصصان بلفاروپلاستی درمانی جهت رفع مشکلات پلک‌ها امری بسیار ضروری و حائز اهمیت است. در این موارد، جراحی معمولا زمانی صورت می‌گیرد که پوست اضافی پلک‌ها به حدی آن‌ها را سنگین کرده باشد که دید فرد را مختل کند‌. یا در مواردی این عارضه عینک زدن و یا قرار دادن لنز‌های طبی را نیز دشوار می‌کند که برای درمان آن باید از جراحی پلک استفاده نمود.

کاربردهای بلفاروپلاستی

  • درمان افتادگی پلک و رفع چین و چروک‌های آن
  • رفع اختلالات بینایی به وجود آمده بر اثر افتادگی پلک‌ها
  • برطرف کردن پف و تورم زیر چشم و پلک‌ها
  • برداشت پوست اضافی پیرامون چشم

چه کسانی مناسب جراحی پلک هستند؟

در حالت کلی اگر پوست پلک‌های شما متورم و افتاده است جراحی پلک بهترین انتخاب برای جوان‌سازی شماست اما باید به این نکته نیز توجه داشت که پف کردن چشم‌ها ناشی از افزایش سن است یا آلرژی که اگر این تورم ناشی از آلرژی باشد متخصصان، جراحی پلک را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنند.

بلفاروپلاستی
بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی برای چه افرادی مناسب نیست؟

جراحی پلک برای افرادی که دچار اختلالات انعقادی، مشکلات سیستم ایمنی، بیماری‌های ویروسی مانند هپاتیت و ایدز، دیابت و فشار خون هستند معمولا توصیه نمی‌شود اما اگر این بیماری تحت کنترل‌ باشد با نظر پزشک متخصص این جراحی امکان پذیر است.

رابطه مصرف دخانیات و بلفاروپلاستی!

افرادی که به طور منظم از دخانیات استفاده می‌کنند مناسب انجام این عمل جراحی نبوده زیرا دخانیات در روند بهبودی این افراد اختلال ایجاد می‌کند.

بلفاروپلاستی چه هزینه‌هایی دارد؟

  • آزمایش‌های پزشکی مثل آزمایش خون پیش از انجام عمل
  • هزینه‌ی داروهای تجویز شده و مراقبت‌های بعد از عمل
  • هزینه‌های جراحی (وابسته به کلینیک انتخابی)

مراقبت‌های پیش از جراحی پلک

  • عدم مصرف داروهای رقیق کننده‌ی خون و مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن به مدت ۱۴ روز قبل از عمل
  • نداشتن آرایش بر روی صورت در روز جراحی
  • استراحت چند ساعته بعد از انجام جراحی

نحوه جراحی پلک‌ها

در این جراحی ابتدا پزشک مربوطه قسمت‌هایی که باید پوست اضافی یا بالشتک‌های چربی‌شان برداشته شود را مشخص می‌کند و سپس با ایجاد برش‌هایی در نواحی خاصی از پلک که به کمک ابزار‌های مخصوصی انجام می‌شود چربی‌ها و عضلات اضافی برداشته می‌شود و گاها در صورت نیاز جراح از لیزر کربن دی اکسید (CO2) نیز برای بهبود نتایج و جون‌سازی لایه‌های سطحی پوست استفاده می‌کند.

مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی

استفاده از کمپرس سرد در روز اول و کمپرس گرم در روز‌های بعدی

مصرف داروهای مسکن با تجویز پزشک

عدم استفاده از لنز‌های طبی تا رسیدن به بهبودی کامل

کشیدن بخیه‌ها بعد از گذشت یک هفته (درصورت استفاده نکردن پزشک از بخیه‌های جذبی)

عوارض و خطرات جراحی پلک

یکی از عوارض مهم بلفاروپلاستی عدم توانایی در کامل بستن چشم‌‌ها است که پس از گذشت چند هفته ابتدایی این عارضه بهبود می‌یابد اما همچنان احتمال بروز عوارض دیگر وجود دارد که این عوارض به شرح زیر می‌باشد.

  • عدم برداشت کامل پوست اضافه
  • بی‌حسی پلک‌ها
  • عفونت پلک
  • دوبینی
  • تشکیل اسکار یا جای زخم واضح
  • اشکال در قرارگیری پلک‌ها
  • کوتاه شدن پلک‌ها

جراحی پلک در کلینیک معتبر ساعی

کلینیک ساعی یکی از معتبرترین کلینیک‌های درمانی پوست و موی‌ پایتخت می‌باشد که با متخصصین بروز و مجرب خود توانسته در تمامی بخش‌ها از جمله بلفاروپلاستی، پاسخگوی دغدغه‌های مراجعین خود باشد. این کلینیک در جردن تهران واقع شده و شما می‌توانید جهت تمامی امورات زیبایی درمانی خود به این کلینیک مراجعه نمایید.


منبع : drclevens

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا