پاکسازی پوستجوانسازی پوستزیبایی صورت

فشیال صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

4
(1)

فشیال صورت، فرآیندی است که در آن آلودگی‌ها نه تنها از لایه‌های بالایی بلکه از لایه‌های داخلی اپیدرم پاک می‌شود. در طی این روش، کل لایه اپیدرمی تمیز می‌شود. این، باکیفیت‌ترین و موثرترین روش برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه، سلول‌های مرده پوست، مواد مسدود کننده منافذ مانند سبوم و مواد سمی از روی پوست با کمک محصولات آرایشی و بهداشتی و دستگاه‌های پیشرفته است که اثر آن برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

فیشیال به شما این امکان را می‌دهد که پوست را بازیابی کنید، از شر آکنه خلاص شوید، فرآیندهای متابولیک را عادی کنید، گردش خون را بهبود ببخشید و سایر مشکلات پوست را حل کنید. این روش با استفاده از راه‌های مختلف و با استفاده از داروهای متنوع انجام می‌شود. فشیال صورت رایج‌ترین روش درمانی است که توسط متخصصین زیبایی انجام می‌شود.

این یک راه عالی برای پزشک پوست شماست تا قبل از توصیه به درمان‌های بیشتر یا متفاوت، البته اگر نیاز به درمان های دیگر باشد، درک خوبی از پوست شما به دست آورَد.

مراحل فیشیال صورت چیست؟

فشیال شامل مراحل زیر می‌باشد:

1. تجزیه و تحلیل پوست توسط پزشک متخصص
2. پاک کردن آرایش
3. پاکسازی پوست
4. لایه برداری
5. بخور دادن به پوست
6. استخراج جوش‌ها و کومدون‌ها
7. ماسک درمانی
8. سرم/مرطوب کننده

فشیال صورت، یک درمان پوستی چند مرحله‌ای است که می‌تواند شامل لایه‌برداری، ماسک صورت، پاکسازی، ماساژ صورت، بخور آب و انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها باشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

انواع مختلفی از فشیال‌ها وجود دارد که بسته به مشکلات پوستی و نوع پوست شما انتخاب می‌شوند. برخی برای سفت کردن پوست خوب هستند، برخی دیگر برای از بین بردن پوست مرده و نمایان کردن یک لایه تازه و شفافیت پوست عالی هستند و برخی دیگر بر حل یک بیماری خاص پوستی یا درمان نواحی مشکل دار تمرکز می‌کنند.

متخصص زیبایی شما یک سری مراحل را بر اساس آنالیز پوست شما توصیه می‌کند. در حالی که توصیه استاندارد برای فشیال صورت، هر 4 تا 6 هفته یکبار است، متخصص زیبایی ممکن است برنامه زمانی متفاوتی را بر اساس نیازها یا نگرانی‌های پوست شما توصیه کند.

در بسیاری از موارد، چندین درمان برای دستیابی به اهداف فشیال مورد نیاز است. به طور کلی، یک سری پاک کننده‌های عمیق صورت و همچنین یک روتین روزانه مراقبت از پوست که برای نوع پوست شما طراحی شده، برای ایجاد نتایج ایده آل توصیه می‌شود.

توصیه های قبل از انجام فشیال در کلینیک ساعی

ابتدا باید برای مشاوره تشریف بیاورید! شما نمی‌توانید بدون دانش مناسب در مورد پوستتان فشیال انجام دهید.

دوم اینکه یک هفته قبل از فشیال باید از آفتاب گرفتن و سولاریوم خودداری کنید.

سومین توصیه این است که چند روز قبل از جلسه، غذای مناسب بخورید. از خوردن غذاهای دودی، چرب و شور که منجر به از دست دادن شدید مایعات بدن می‌شود، خودداری کنید.

روش انجام فیشیال صورت در کلینیک ساعی

مرحله 1: پاکسازی پوست

قبل از شروع درمان، کارشناسان ما آرایش شما را با یک پاک کننده مناسب پاک می‌کنند. متخصص ما نوع پوست شما و هر منطقه مورد نگرانی را تجزیه و تحلیل می‌کند تا بهترین مراحل فشیال را برای شما برنامه‌ریزی کند.

مرحله 2: پیلینگ شیمیایی

اسیدتراپی برای لایه برداری پوست و باز کردن منافذ استفاده می‌شود. ما هر مرحله از فشیال را با نوع پوست بیمار، به عنوان مثال، چرب، خشک، حساس، جوان یا بالغ تطبیق می‌دهیم تا بهترین نتیجه را به دست آوریم. اگر شرایط شما اجازه لایه برداری با اسید را نمی‌دهد، لایه برداری اول را می‌توان با میکرودرم ابریژن جایگزین کرد. لایه‌برداری، لایه بالایی و سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست تازه زیر را نمایان می‌کند.

مرحله 3: استخراج جوش‌های سر سیاه و سرسفید

پس از لایه برداری، متخصص، جوش‌های سرسیاه و سرسفید را با کمک ذره بین استخراج می‌کند تا به پاکسازی پوست از تمام ناخالصی‌ها کمک کند. استخراج کومدون‌های روی بینی، منافذ مسدود شده را پاک می‌کند. با استخراج، می‌توانیم جوش‌های سرسیاه، سر سفید یا میکروکیست‌ها را با استفاده از میکرونیدل از بین ببریم. این روش کاملا بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد. نواحی آکنه یا التهاب فعال در این مرحله به دلیل احتمال ایجاد اسکار درمان نمی‌شوند.

مرحله 4: هیدراتاسیون

در مرحله بعد، متخصص پوست، یک ماساژ تخلیه لنفاوی انجام می‌دهد و از کرم‌های آبرسان قوی یا ضد پیری غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی که به عمق درم نفوذ می‌کنند، استفاده می‌کند.

مرحله 5: شفاف سازی

هنگامی که پوست آماده شد، پرستار زیبایی ما از ماسک‌های مخصوص استفاده می‌کند تا از نفوذ عمیق‌تر و دقیق‌تر مواد فعال اطمینان حاصل کند. این مرحله به آرام کردن پوست و جلوگیری از قرمزی بیش از حد مرتبط با مراحل قبلی کمک می‌کند. این یک راه آرام، گرم و آرامش بخش برای پایان دادن به درمان است. ماسک حرارتی برای کمک به شل شدن فیبرهای ماهیچه‌ای استفاده می‌شود. وقتی خنک شد، ماسک منقبض می‌شود و پوست شما را بلند می‌کند و به آن استحکام می‌بخشد.

بعد از درمان با فشیال، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

در روز انجام فشیال نیازی به شستشوی پوست یا استفاده از چیزی نیست. از آنجایی که در حین عملیات پاکسازی، پوست از لایه‌های مرده با محصولات لایه بردار پاک می‌شود، پوست باید به خوبی مرطوب شده و تا چند روز پس از فشیال موارد زیر را رعایت فرمایید که عبارتند از:

-پوسته‌ها ممکن است در محل منافذ آسیب دیده ظاهر شوند، از تماس با آنها بپرهیزید، زیرا ممکن است جای زخم در آن ناحیه ظاهر شود.

-از قرار گرفتن پوست صورت در برابر اشعه خورشید خودداری کنید.

-تا چند روز بعد از فشیال برای ترمیم سریع پوست، استفاده از لوازم آرایشی، رنگ کردن مژه و ابرو توصیه نمی شود.

-از مراجعه به حمام، سونا، باشگاه ورزشی یا استخر پرهیز نمایید.

با رعایت نکاتی که پزشک به شما گوشزد می‌نماید می‌توانید بهترین نتیجه مطلوب را از درمان با روش فشیال کسب کنید.

چه نوع فشیالی برای چه نوع پوستی مناسب هست؟

شما نه تنها برای انتخاب مراحل فشیال مناسب، بلکه برای انتخاب محصولات مراقبت روزانه و لوازم آرایشی سازگار با پوستتان نیز باید نوع پوست خود را بشناسید. در کل 4 نوع پوست اصلی وجود دارد که براساس میزان ترشحات غدد چربی تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

پوست طبیعی: مقدار متوسطی چربی در پوست آزاد می‌شود و ظاهر خوبی دارد، منافذ معمولا برجسته نمی‌شوند. تشکیل بثورات پوستی نیز در این نوع نادر است.

پوست خشک: از آنجایی که در این نوع پوست، تولید چربی کمتر از حد نرمال است، ظاهر آن کدر و پوسته پوسته است. به سرعت به شرایط آب و هوایی واکنش نشان می‌دهد و چین و چروک‌های ظریف بر روی آن زود ظاهر می‌شوند.

پوست چرب: در این نوع، پوست چند ساعت پس از شستن صورت در اثر ترشح چربی برق می زند. منافذ، بزرگ شده، آکنه و بثورات التهابی اغلب بر آن ظاهر می‌شوند. فرد دارای این نوع پوست برای جلوگیری از تشکیل آکنه، باید یک برنامه پاکسازی دقیق را دنبال کند.

پوست مختلط: در این نوع پوست، توزیع چربی به شکل حرف T در صورت (پیشانی، بینی و ناحیه چانه) می‌باشد و در آن جوش‌های سرسیاه و منافذ برجسته جلب توجه می‌کنند.

ناحیه T در صورت

چگونه نوع پوست خود را تعیین کنیم؟

برای تعیین نوع پوست خود، احتمالاً باید یک آزمایش کوچک انجام دهید.
صورت خود را با استفاده از ژل یا فوم نرم بشویید. اجازه دهید پوست برای چند ساعت بدون تونیک، کرم یا سایر محصولات باقی بماند. یک دستمال نازک را روی بینی، چانه، گونه‌ها و پیشانی خود بمالید، ببینید آیا اثری روی دستمال باقی مانده است یا خیر.

اگر علامت چربی روی دستمال وجود داشته باشد، به احتمال زیاد پوست از نوع چرب می‌باشد. اگر اثری که باقی مانده است به سختی قابل توجه باشد، پوست طبیعی است. اگر دستمال تمیز بماند، خشک است. اگر در برخی مناطق خشک و در برخی دیگر روغنی باشد، نوع آن مختلط تعریف می‌شود.

فیشیال به چه ‌کسانی توصیه می‌شود؟

همه ما برای حفظ شادابی و جوانی پوست صورتمان در فواصل زمانی مختلف نیاز به پاکسازی داریم. به عنوان مثال، برای پوست‌های خشک و معمولی، یک جلسه هر 2 تا 3 ماه یک بار ممکن است کافی باشد، در حالی که برای پوست‌های مشکل‌دار و چرب، پاکسازی بیشتر مورد نیاز است. فشیال برای کسانی که دارای یکی یا تعدادی از نشانه‌های زیر در پوست صورت خود هستند، می‌تواند بهترین راه حل برای درمان باشد، این نشانه‌ها عبارتند از:

-سطح بالای چربی پوست
-منافذ بیش از حد بزرگ شده
-وجود کومدون‌ها
-وجود آکنه، جوش یا اثر باقیمانده از آنها
-ظاهر ضعیف پوست، علائم کشش پوست، اسکار
-کاهش رنگ پوست، کک و مک

فواید انجام فشیال در کلینیک چیست؟

مزیت اصلی این روش، کارایی بالای آن است. این یکی از موثر‌ترین روش‌ها برای خلاص شدن از شر بسیاری از نقایص پوستی است. کلینیک ساعی با بهره‌برداری از بهترین مواد بهداشتی و دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند آکوآفشیال، پلاژن، آر اف و غیره؛ همچنین با ترکیب آن با بروز‌ترین روش‌های مراقبت از پوست، شفافیت و شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد. اگر می‌خواهید پوستی زیبا، الاستیک و صاف داشته باشید، آن را به دست متخصصان واقعی در زمینه زیبایی بسپارید و از ظاهر بی‌نظیر خود لذت ببرید!

فواید فشیال پوست صورت بسیار فراوان است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

• حذف جوش‌های سر سیاه و سر سفید
• پوست‌های چرب، مستعد آکنه و ملتهب را بهبود می‌بخشد.
• منافذ بزرگ شده را کاهش می‌دهد.
• ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد.
• سموم را از ناحیه تحت درمان خارج می‌کند.
• بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.
• سبوم اضافی، چربی، انسداد را از بین می‌برد.
• سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و سبوم را نرم می‌کند.
• گردش خون و لنف را افزایش می‌دهد.
• به کنترل تولید چربی و سبوم کمک می‌کند.
• پوست را اکسیژن رسانی می‌کند.
• کیسه‌های زیر چشم و سیاهی دور چشم را از بین می برد.

فشیال برای چه کسانی مناسب نیست؟

فیشیال برای افرادی که مبتلا به هر کدام از بیماری‌های زیر هستند، راه مناسبی برای درمان محسوب نمی‌شود، مگر به تشخیص پزشک و در شرایط کنترل شده و امن:

-بیماری‌های پوستی در مرحله حاد
-بیماری‌های عفونی و خونی و آنکولوژیک
-تشدید بیماری‌های پوستی و بثورات
-وجود جراحات تازه (زخم‌ها و خراش‌های عمیق)
-التهاب فراوان روی پوست
-فلج صورت و نورولوژی اعصاب سه تایی بینایی
-مویرگ‌های گشاد شده و اگزما و تبخال
-بیماری آسم برونش
-تومورهای بدخیم
-عدم تعادل هورمونی
-افزایش دمای بدن
-فشار خون بالا
-آلرژی به مواد مورد استفاده در این روش

آیا فشیال، عوارض جانبی دارد؟

مراقبت‌های پزشکی از پوست در روش فشیال که به صورت حرفه‌ای و با محصولات حرفه‌ای برای نوع پوست شما برنامه ریزی می‌شود، تقریباً هیچ عارضه‌ای ندارد. اگرچه محصولات لایه‌بردار مورد استفاده در طول فشیال به ندرت باعث سوزش و قرمزی خفیف می‌شوند که جای هیچ گونه نگرانی نیست، این وضعیت معمولاً با استفاده از ماسک‌های تسکین دهنده برطرف می‌شود.

هر چند وقت یکبار باید فشیال انجام شود؟

این مساله، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. متخصصان پوست توصیه می‌کنند که هر 4 تا 6 هفته یک بار از فشیال برای سلامت پوستتان استفاده کنید. این مدت زمانِ لازم برای بازسازی پوست است. در برخی موارد، فواصل درمان ممکن است کاهش یابد. مثلا؛ در صورت وجود مشکل پوستی مانند لک یا آکنه، مراقبت از پوست در فواصل 2-1 هفته‌ای شروع می‌شود و زمانی که اثر مطلوب از درمان حاصل شد، فواصل فشیال به تدریج افزایش می‌یابد. در کل برای اینکه فشیال‌ها مؤثر باشند و پوست شما سالم بماند، باید به اندازه کافی انجام شود. اگر آنها را به دفعات و در بازده زمانی کمتری از آنکه پزشکتان تشخیص داده است، انجام دهید، می‌تواند باعث تحریک و ایجاد عوارض برای پوست شما شود.

اما این پاکسازی به موقع است که به شما امکان می‌دهد از شر بثورات و جوش‌های سر سیاه خلاص شوید، تعداد چین و چروک‌های ظریف را کاهش دهید و بازسازی طبیعی سلول‌ها را تقویت کنید.

هزینه فشیال در کلینیک ساعی

قیمت‌های فشیال بسته به روشی که باید انجام شود، محصولات حرفه‌ای انتخاب شده، تعداد و دفعات جلسات متفاوت است. پس از معاینه و ارزیابی پزشک، او اطلاعات دقیقی در مورد روش و قیمت به شما خواهد داد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران زیبایی کلینیک ساعی با شماره ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸ تماس بگیرید.

سوالات متداول

مدت زمان مناسب برای جلسه فشیال چقدر است؟

یک جلسه فشیال صورت به مدت 1.5 تا 2 ساعت ادامه دارد. مدت زمان را تکنیک انتخاب شده و شرایط پوست شما تعیین می‌کند.

از چه سنی می‌توان درمان با فشیال پوست را شروع کرد؟

فشیال را می‌توان بر روی بیماران مرد و زن در تمام گروه‌های سنی از سنین نوجوانی انجام داد. با شروع نوجوانی، غدد چربی صورت به طور فعال شروع به کار می‌کنند. به همین دلیل مشکلات پوستی مانند آکنه، منافذ و دانه‌های سرسیاه ایجاد می‌شود. بنابراین در صورت لزوم می‌توان فشیال را با حضور والدین برای کودکان زیر 18 سال نیز انجام داد.

آیا فشیال، یک روش دردناک است؟

از آنجایی که این روش با ماساژ صورت انجام می‌شود، هیچ دردی احساس نمی‌شود. ماساژ صورت باعث احیای صورت، تسریع گردش خون و شل شدن عضلات صورت می‌شود. گاهی اوقات محصولات لایه بردار مورد استفاده در طول فشیال ممکن است باعث سوزش خفیف شوند. این حالت معمولاً بلافاصله پس از لایه برداری شروع می‌شود و در عرض چند دقیقه فروکش می‌کند.

آیا فشیال برای نوع پوست من مناسب است؟

این درمان را به خوبی می‌توان برای انواع پوست انجام داد. زیرا برای پوست‌های ملتهب، چرب، حساس یا مستعد آکنه طراحی شده است. با این حال، یکی از دلایلی که ما هر گونه درمانی را در کلینیک ساعی با مشاوره پزشک متخصص شروع می‌کنیم، ارزیابی پوست شما و ایجاد برنامه درمانی مناسب بر اساس آن است.

نتایج درمان با فشیال چیست وچگونه می‌توان آنها را حفظ کرد؟

مراحل فشیال اگر توسط یک متخصص زبده و با تجربه انتخاب و انجام شود، این نتایج را تضمین می‌کند:

پیشگیری از پیری
کاهش تعداد چین و چروک‌های ریز
افزایش خاصیت الاستیک پوست
بازسازی بافت و بهبود فرآیندهای متابولیک
یک دست شدن رنگ صوررت
کاهش یا از بین بردن آکنه و سایر بثورات
باریک شدن منافذ
پاکسازی عمیق
بهبود جریان خون و لنف و همچنین متابولیسم موضعی
تحریک به نوسازی سلولی و تولید کلاژن
سموم حذف شده و ناخالصی‌ها از بین می‌روند.

ما در کلینیک ساعی به شما توصیه می‌کنیم که چگونه می‌توانید از روتین مراقبت از پوست در منزل برای به حداکثر رساندن نتایج فشیال صورت خود استفاده کنید. برای حفظ نتایج ممکن است بخواهید هرچهار هفته یک بار درمان را تکرار کنید. البته باز هم، توصیه‌های پزشک ما به این بستگی دارد که چه چیزی برای پوست شما بهتر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا