زیبایی صورت

روش های درمان جوش صورت- معرفی پکیج های درمان جوش کلینیک ساعی

1
(1)

جوش که حتی یک دانه اش هم زیاد است! گاهی به صورت دسته جمعی هم مهمانِ صورت می شود و فراتر از آن، با جدی شدن جوش ها و تبدیل شدنشان به آکنه، کار بیخ پیدا می کند. پوست لطیف و صاف دوران کودکی با جوش ها و آکنه های کوچک و بزرگ، ناهموار و دانه دانه شده؛ و با اضافه شدن هر جوش، بر نگرانی مان اضافه می شود.

نکته امیدوارکننده آنجاست که روش های متنوع و اثربخشی برای کنترل این مهمان های دوست نداشتنی که انگار میل به صاحبخانه شدن دارند وجود دارد که در مهار و همچنین جلوگیری از آسیب های آنها مانند لک ها و جای زخم ها یاری رسان هستند.

در این مقاله قصد داریم به روش های درمان جوش صورت بپردازیم و پکیج های درمانی که کلینیک ساعی در درمان جوش و آکنه فراهم کرده است را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا جوش می زنیم؟ / علت جوش زدن چیست؟

جوش ها به دلیل آلوده شده فولیکول های مو توسط سلول های مرده پوست، چربی های ترشح شده توسط پوست(سبوم) و یا باکتری ها ایجاد می شوند. فولیکول ها که مانند اسمشان شکل حبابی یا حفره ای دارند دارای منفذی هستند که مو از آن خارج می شود. در صورتی که این منفذ توسط عوامل فوق، پر و مسدود شود، موجب ایجاد جوش می شود.

با ادامه این انسداد، گلبول های سفید جهت دفاع از بدن به محل عازم می شوند و مواد تولید شده توسط آنها به همراه لاشه های خود این گلبول ها، موادی را تشکیل می دهند که چرک نامیده می شود و به شکل قرمزی و التهاب خود را نشان می دهند.

گاهی بنا بر دلایلی التهاب جوش ها تشدید شده و سبب تشکیل آکنه ها و جوش های بزرگ تر و عمیق تری می شود که درمان آنها دشوارتر است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

چه عواملی موجب تشدید جوش صورت می شود؟

حال که دانستیم چگونه جوش ایجاد می شود خوب است عواملی را که بر ایجاد و تشدید آنها موثر هستند را هم بشناسیم:

– عدم رعایت بهداشت پوست صورت

– دستکاری و ترکاندن جوش ها و آکنه ها به گونه ای که سبب ترکیدن محفظه فولیکول مو و انتشار مواد عفونی داخل آن به بخش های مجاور و آلودگی آنها شود

– هورمون های ترشح شده در ایام بلوغ در دختران و پسران با اثراتی که بر افزایش میزان ترشح چربی معروف به سبوم می گذارند، موجب ایجاد و تشدید جوش و آکنه می شوند.

– میراث ژنتیکی افراد در احتمال و شدت بروز جوش و آکنه اثرگذارند.

– رژیم غذایی حاوی مواد چربی و قندی بالا

– استرس و اضطراب با افزایش ترشح هورمون های آندروژن، شرایط ایجاد جوش را فراهم می آورد

– استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت که منجر به بسته شدن منافذ پوستی شده و آن را مستعد جوش یا کمدون می کنند.

– مصرف برخی داروهای خاص مانند داروهای حاوی تستوسترون، لیتیوم و یا کورتیکواستروییدها

انواع جوش ها را می شناسید؟

از آنجا که شناخت انواع جوش ها ما را در زمینه نحوه مراقبت از آنها و یا نیاز به مراجعه به پزشک آگاه می کند، بیایید به طور مختصر آنها را مرور کنیم.

جوش و آکنه ها براساس شدت وخامت آنها طبقه بندی می شوند. جوش ها از یک سفیدی کوچک و یا قرمزی کوچک بدون برآمدگی تا یک کیست بزرگ حاوی مواد عفونی (چرک) که در لایه های عمیق تر پوست تشکیل شده است را شامل می شوند.

جوش ها و آکنه ها را به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می کنند:

آکنه های غیر التهابی:

• جوش های سرسیاه

وقتی منفذ فولیکول مویی که با چربی و سلول های مرده پر شده است، به سمت بیرون و روی پوست باز می شود. تغییر رنگ مواد داخل فولیکول به سیاه و یا زرد موجب تیره به نظر رسیدن آنها می شود.

جوش های سر سیاه

• جوش های سرسفید

فولیکول مو کاملا بسته شده و منفذی به بیرون ندارد و ظاهر جوش، سرسفید به نظر می رسد.

جوش های سرسفید

آکنه های التهابی:

پاپول

جوش به شکل یک برآمدگی قرمز ملتهب روی پوست مشاهده می شود.

آکنه پاپول

پاسچول (پوسچول) یا چرک دانه

جوش، ظاهری متورم و قرمز رنگ دارد که در مرکز آن، تجمع چرک به رنگ سفید دیده می شود. یعنی دور تا دور جوش به رنگ سرخ و مرکز آن، سفید دیده می شود.

پاسچول (پوسچول) یا چرک دانه

نودول یا گره Nodule

جوش با التهابِ بیشتر از پاسچول را نودول می نامند که در لایه های عمیق تر پوست تشکیل شده و کاملا توسط انگشتان به شکل برآمدگی قابل لمس است.

نودول یا گره Nodule

کیست Cyst

کیست ها از ندول ها عمقی تر هستند و به صورت توده های بزرگ و متورم در زیر پوست قابل لمس هستند. کیست ها در صورت عدم درمان مناسب به اسکار یا جای جوش تبدیل می شوند.

کیست Cyst

فرق بین جوش و آکنه چیست؟

برخی جوش را مترادف آکنه به کار می برند و برخی جوش هایی که رو به وخامت می گذارند و به سختی درمان می شوند را آکنه می نامند.

راه های درمان جوش ها چیست؟

در ابتدا می بایست علت و منشا جوش و آکنه مشخص شود. در صورتی که دلایل هورمونی، دخیل باشند و یا پوست فرد، چربی بیش از حد ترشح کند، پزشک با داروها و پمادها و محلول ها اقدام به تعدیل هورمون ها و یا چربی پوست کرده و مشکلات پوستی فرد تا حد زیادی برطرف می شود.

در صورتی که جوش ها دلایل هورمونی و فیزیولوژیکی نداشته باشند، راه هایی برای درمان ایمن و بدون عوارض آنها وجود دارند. جوش های پاپول و پاسچول، جوش های با شدت متوسط به شمار می آیند که معمولا بدون دخالت پزشک و با داروهای بدون نسخه پزشک برطرف می شوند، اما در صورتی که تعداد آنها زیاد باشد و شدت درگیری پوست با آنها افزایش یابد ممکن است نیاز به مداخله متخصص داشته باشند تا درمان آنها بهتر انجام شود و از ایجاد جای لک پس از بهبود پیش گیری گردد.

آکنه های ندول، گاهی؛ و کیست های متعدد، اغلب؛ نیازمند استفاده از خدمات کلینیکی برای درمان ایمن هستند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

گاهی ندول ها و کیست ها در اثر دستکاری و یا وخیم شدن اوضاعشان می توانند آسیب های بافتی به همراه داشته باشند که بعدها به صورت فرورفتگی ها و برآمدگی هایی در پوست باقی می مانند. در صورتی که تعداد اینگونه جوش ها و آکنه ها در صورت شما زیاد است و به داروهای بدون نسخه مانند پمادها و ژل های ضد آکنه پاسخ مناسب نمی دهند، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا از سایر روش های درمانی جوش صورت، مطلع شوید.

همه راه های درمان جوش صورت

• تجویز آنتی بیوتیک ها و داروهایی که می بایست با مجوز پزشک مصرف شوند
• انجام فرایند فیشیال Facial
• پلاژن تراپی
• نور درمانی
• دستگاه ترمیا
• مزوتراپی پوست صورت جهت درمان جوش ها

*هشدار: راه های درمانی فوق می بایست بسته به وضعیت جوش ها و شدت آنها و همچنین نوع پوست، توسط پزشک متخصص تعیین و انجام شود. انجام هر یک از روش های فوق در کلینیک های غیرمعتبر و بدون مجوز و یا آرایشگاه ها می توان عوارض جبران ناپذیری برای پوست افراد در بر داشته باشد. بنابراین در انتخاب کلینیک پوست و مو معتبر و پزشک معالجتان دقت کامل داشته باشید!

فیشیال پوست

فیشیال، یکی از موثرترین راه های پاکسازی پوست صورت است که طی آن با از بین بردن سلول های مرده، حذف چربی های اضافی و آلودگی ها و بستن منافذ باز، شرایط مناسب برای ایجاد جوش ها و آکنه ها از بین می رود. در کلینیک ساعی، فیشیال به عنوان اولین مرحله از درمان جوش مورد استفاده قرار می گیرد. فیشیال عمدتا غیر تهاجمی است و با بهره گیری از لایه برداری، بخور، ماساژ و عدم استفاده از هر نوع سوزن انجام می شود.

برای انجام فیشیال پوست، پس از ماساژ صورت، پاک سازی کامل پوست از چربی ها و دیگر آلودگی ها انجام شده و در ادامه با به کارگیری باکیفیت ترین لایه بردارهای صورت، عمل لایه برداری انجام می شود. بخور صورت و خارج کردن جوش ها و آکنه ها و دیگر ناخالصی ها با دستگاه های مخصوص انجام می شود.

پاکسازی صورت با دستگاه پلاژن

اکسیژن تراپی با دستگاه پلاژن نیز در مرحله پاکسازی صورت، قابلیت استفاده دارد که موجب اکسیژن رسانی به پوست و رفع آلودگی های آن می شود. پلاژن تراپی، درمان بسیار موثری در درمان جوش و همچنین جای جوش به شمار می آید. تشخیص استفاده از این نوع درمان باز هم منوط به نظر متخصص و نوع و شدت جوش ها است.

رفع جوش وآکنه با نوردرمانی

نورهای قرمز و آبی، نقش موثری در درمان آکنه از خود نشان داده اند. درمان با این دستگاه، نیاز به 4 الی 6 جلسه تکرار دارد و توسط دستگاه نوردرمانی انجام می شود.

• در کلینیک ساعی، پلاژن تراپی و نوردرمانی در مرحله فیشیال با نظر متخصص و در صورت نیاز انجام می شود.

درمان جوش با دستگاه ترمیا

دستگاه ترمیا از تکنولوژی نانو آر اِف فرکشنال ابیلیتیو برخوردار است و عملکرد جوانسازی و لیفت پوست و درمان انواع لک ها و مشکلات پوستی را انجام می دهد. امواج آر اف، امواجی با طول موج رادیویی هستند که برای بدن آسیب زا نیستند. ترمیا توسط این نفوذ امواج رادیویی به لایه های زیرین پوست، تولید کلاژن و الاستین را تحریک کرده و به جوانسازی و شادابی آن کمک می کند. ترمیا همچنین با بستن منافذ باز پوست و رفع اسکار (جای آکنه و جوش)، احتمال تشکیل جوش و آکنه را نیز کاهش می دهد.

دستگاه ترمیا آخرین نسل از آر اف فِرَکشنال‌های ساخته شده تا امروز؛ و یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های غیرتهاجمی در زمینه جوانسازی و زیبایی پوست به شمار می آید. این دستگاه، مجهز به کارتریج سوزنی با تکنولوژی بسیار مدرن و برخوردار از سوزن های بسیار ظریف (میکرو نیدل) است که بر روی پوست قرار داده شده و روزنه های بسیار کوچکی را جهت عبور امواج آر اف به داخل پوست ایجاد می کنند.

* در کلینیک ساعی به هر بیمار، یک سری سوزنی اختصاصی تعلق می گیرد که در جلسات درمانی به همراه خواهد داشت.

درمان جوش با مزوتراپی

مزوتراپی، تزریق مواد مغذی به لایه ی مزوی پوست می باشد. در مزوی ضد آکنه، محلول مزو یا کوکتل ضد آکنه به لایه مزوی پوست فرد تزریق می شود که شامل مواد مغذی و دارویی ضد آکنه بوده و در جلوگیری از تشکیل آکنه های جدید، موثر است. مزوتراپی برای درمان جوش معمولا برای بیمارانی که آکنه های عمیق و وخیم دارند پیشنهاد می شود.

روش های درمان جوش صورت در کلینیک ساعی

کلینیک ساعی جهت درمان جوش، بسته های درمانی متناسب با وضعیت بیمار را که توسط پزشک متخصص تعیین می شود برای درمان موثر جوش تدارک دیده است:

پکیج درمان جوش صورت FTC

افرادی که دارای مشکلات هورمونی نبوده و نیازمند مداخله پزشکی جهت درمان جوش هایشان هستند در اولین سطح از شدت و گستردگی جوش و آکنه، می توانند از درمان ترکیبی شامل فیشیال + ترمیا استفاده کنند که طی 6 جلسه انجام می شود. سه جلسه فیشیال و سه جلسه ترمیا که به صورت یک در میان بر روی پوست انجام می شوند.

پکیج درمان جوش صورت MTC

در خصوص افراد با درگیری بالاتر و آسیب دیدگی و اسکار بیشتر می توان از روش های درمانی فیشیال+ مزوتراپی+ ترمیا در مدت زمان 9 جلسه استفاده کرد. به این صورت که هر روش درمانی به 3 جلسه نیاز دارد و جلسات مشابه، پشت سر هم نخواهند بود.

روش های درمانی فوق که با کمترین تهاجم و توسط بهترین متخصصان پوست در کلینیک ساعی مورد استفاده قرار گرفته اند نتایج رضایت بخشی در درمان جوش و آکنه به همراه داشته است.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نتایج درمان از طرق ذیل با ما در تماس باشید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528

صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 1 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا