بلفاروپلاستیزیبایی صورت

بهترین راه درمان افتادگی پلک را بشناسیم

0
(0)

چشم ها دریچه هایی درخشانند که از طریق آنها انسان، بیرون را می نگرد و دیگران هم وقتی به ما نگاه میکنند اولین جایی که میبینند چشممان است. متاسفانه با افزایش سن چین های ریز و افتادگی هایی در اطراف این دریچه درخشان خودنمایی می کنند. علائمی که اگرچه نمایانگر طول عمر و تجارب ارزنده ما از زندگی هستند اما زیبایی چشم ها را تحت تاثیر قرار می دهند و فکر ما را به سمت درمان می برند. علاوه بر زیبایی چشم ها، گاهی برخی افتادگی ها آنقدر شدید هستند که اختلالاتی در بینایی ایجاد می کنند.

خوشبختانه این روزها، با پیشرفت تکنولوژی در عرصه پزشکی، روش های متنوعی برای حفظ زیبایی چشم و سلامت بینایی وجود دارند و نگرانی ها را از بابت این مشکلات برطرف می نمایند. در این مقاله قرار است ضمن مروری بر روش های درمان افتادگی پلک، با بهترین روش درمان این عارضه، آشنا شویم.

دلیل افتادگی پلک چیست؟

با افزایش سن، تولید پروتئین کلاژن در پوست و همچنین رطوبت پوست کاهش می یابد. لغت “کلاژن” از کلمه ای یونانی به معنای چسب، اقتباس شده و این پروتئین در بدن ما، مانند چسب، بخش ها و بافت های مختلف بدن را کنار هم نگه می دارد. با کاهش کلاژن سازی و شل شدن و کش آمدن پوست اطراف چشم از یک طرف و خشکی پوست از طرف دیگر، چین و چروک ها پدیدار شده و پلک ها افتادگی پیدا می کنند. عامل ارثیه ژنتیکی هم البته موثر است.

این فرایند ممکن است در برخی افراد با سرعت بیشتر یا کمتر از روند معمولی پیش برود. افرادی هم هستند که افتادگی پلک آنها نه تنها به دلیل سن که به دلیل وراثت یا مادرزاد با آنها همراه است که با افزایش سن در این افراد، افتادگی پلک با شدت بیشتری همراه می شود و ممکن است به دلیل فشاری که به چشم وارد می کند، حتی منجر به اختلال بینایی شود که می بایست مورد درمان قرار گیرد.

عواملی نظیر افتادگی پلک مادرزادی، انواع اختلالات عصب پلک، اختلالات عضله ای و مغزی، برخی بیماری ها نظیر دیابت، اتفاقات رانندگی، سوانح سوختگی یا پاشش اسید نیز از دلایل دیگر افتادگی پلک به حساب می آیند.

روش های درمان افتادگی پلک چشم

راه های مختلفی برای درمان افتادگی پلک وجود دارند که هر کدام از لحاظ اثربخشی برای هر شخص، ماندگاری اثر، مدت درمان و هزینه قابل بررسی هستند. اما نکته مهم این است که بهترین روش درمان افتادگی پلک که متناسب با شرایطمان باشد را تشخیص داده و انتخاب کنیم. در ذیل به انواع روش ها اشاره می کنیم:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

درمان افتادگی پلک با ورزش و ماساژ

حرکات ورزشی و ماساژهای مربوط به تقویت عضلات پلک ها و ابروها و حتی پیشانی از طرف متخصصان توصیه می شود. انجام آنها به طور مداوم، از چهار الی شش روز در هفته و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه توصیه می شود. با شروع تمرینات ورزشی از سن ۳۰ سالگی به بعد می توان تا حد زیادی از ایجاد چین و چروک و افتادگی پلک پیشگیری کرد. این روش برای هر سطحی از افتادگی پلک کارایی دارد و از شدت آن کم می کند اما اگر افتادگی، شدید باشد راه حل قطعی نخواهد بود.

درمان افتادگی پلک با انواع روغن ها و درمان های خانگی

انواع روغن های زیتون، بادام، نارگیل، کنجد و روغن درخت چای برای کاهش چین و چروک و تا حدی افتادگی پلک توصیه می شوند. روغن ها به طور کلی منابعی غنی از اسیدهای چرب، ویتامین و مواد معدنی مانند روی و پتاسیم هستند که سلول های اطراف چشم را تغذیه کرده و موجب افزایش رطوبت، نوسازی و تقویت آنها شده و در جلوگیری از تسریع روند چین و چروک و افتادگی پلک، اثرگذارند. استفاده از روغن ها به دلیل طبیعی بودن آنها معمولا عوارضی ندارد اما ممکن است در مواردی، حساسیت زا باشند که می بایست با دقت مورد استفاده قرار بگیرند. این روش معمولا برای شدت کم تا متوسط افتادگی پلک، اثرگذار است و در استفاده از آنها می بایست مداومت داشت.

درمان های خانگی، استفاده از موادی مانند سفیده تخم مرغ، روغن زنجفیل (زنجبیل)، ماسک آلوئه ورا و چای کیسه ای بر روی پلک بالا را توصیه می کنند که می توانند در صورت استمرار، به سفت شدن پلک بالا و کاهش افتادگی آن کمک کنند. بهتر است در خصوص کاربرد صحیح این مواد، اطلاعات لازم را قبل از استفاده جمع آوری کنید تا اثربخشی شان افزایش پیدا کند.

درمان افتادگی پلک با کرم ها

انواع مختلفی از کرم ها، اطراف چشم با مواد موثر گوناگون، تولید، و توسط متخصصان برای پیش گیری، کاهش و درمان مشکلات افتادگی پلک کاربرد دارند. کرم های دور چشم، جزو پراستفاده ترین کرم ها هستند که برخی از آنها قادرند به طور موقت، برای مثال چند ساعت، افتادگی پلک را برطرف کنند اما این اثر، موقتی است. نکته مهم این است که کرم ها معمولا قبل از ایجاد مشکلات مربوط به پلک، بیشترین اثرگذاری را دارند و بعد از آن، تاثیر چندانی ندارند و همین عامل، فرد را به سمت استفاده از روش های قوی تر با اثربخشی بیشتر سوق می دهد.

درمان افتادگی پلک با تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس و ژل (فیلر) دو ماده مختلف هستند که با روش هایی متفاوت به درمان افتادگی پلک و رفع چین و چروک کمک می کنند. تزریق ژل و بوتاکس می بایست توسط پزشک حاذق انجام شود تا از کیفیت مطلوب مواد تزریقی، اطمینان حاصل شده و از عوارض ناشی از تزریق نادرست ژل یا ماده پرکننده نیز جلوگیری شود. این روش، دارای ماندگاری کوتاه بین ۴ الی ۶ ماه است و پس از این مدت برای حفظ حالت پلک، تزریق باید تکرار شود. اگر به دنبال روش های اثربخش تر با ماندگاری بیشتری هستید پیشنهاد می کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درمان افتادگی پلک با نخ

این روش غیرتهاجمی که با بی حسی موضعی و در مطب انجام می شود از جمله روش هایی است که برای لیفت افتادگی های خفیف کاربرد دارد. نخ مورد استفاده از نوعی الیاف ویژه تهیه شده و میزان استفاده از آن، بستگی به شرایط پلک شخص متقاضی دارد. این روش، بدون برش روی پوست انجام می شود و مدت زمانی لازم است تا جذب بدن شود و ماندگاری اثر این روش درمانی، موقتی و در حدود دو سال است. البته شرایط پوست، سن و ژنتیک فرد نیز اثرگذار هستند. این روش، عوارض جانبی جدی ندارد و به همین دلیل انتخاب خوبی برای تمامی رده های سنی در صورت تشخیص پزشک به شمار می آید.

بلفاروپلاستی، روشی با بالاترین ماندگاری برای درمان افتادگی پلک

لغت بلفارو به معنای پلک و لغت پلاستی به معنای جراحی پلاستیک می باشند. بنابراین اصطلاح بلفاروپلاستی معادلی برای جراحی پلک یا بازسازی پلک است. این روش برای دو هدف زیبایی و درمانی کاربرد دارد و تاکنون نتایج بسیار مطلوبی را در جراحی پلک ثبت کرده است. ماندگاری بلفاروپلاستی، بلند مدت بوده و بسته به وراثت و مراقبت های بعد از عمل و اصلاح سبک زندگی، بین ۷ الی ۱۰ سال، اثربخشی دارد.

پزشک با بررسی شرایط بیمار و سیر درمان، ممکن است بلفاروپلاستی را بهترین روش درمانی برای افتادگی پلک وی تشخیص دهد.

در این روش که اغلب به صورت بی حسی و گاهی بیهوشی عمومی انجام می شود، با ایجاد برش هایی روی پلک بالا، عضلات ضعیف پلک بیمار تقویت می شود و پوست اضافی که تا بالا یا روی چشم آمده است، برداشته می شود. همچنین چربی های موجود در زیر پلک ها که منجر به بدشکلی آن شده اند خارج می شوند. بخیه ها بسیار ظریف بوده و در چین بالای پلک، زده می شوند و پس از مدتی آثاری از آنها نخواهد ماند. با عمل بلفاروپلاستی می توان بدشکلی ها و ایرادات پلک پایین را نیز درمان کرد، از جمله کیسه هایی که عمدتا به دليل افزایش سن یا برخی بیماری ها در پایین چشم ایجاد شده اند، رفع می شوند.

بلفاروپلاستی معمولا برای افتادگی های با شدت بالا که به دیگر روش های غیرتهاجمی تر پاسخ مناسبی نمی دهند با مشاوره تخصصی پزشکان، انتخاب و اجرا می شود.

علاوه بر بلفاروپلاستی با جراحی، بلفاروپلاستی توسط لیزر و پلاسماجت نیز انجام می شود که افتادگی پلک، چین و چروک ها و چربی تجمع یافته زیر پلک ها را بدون ایجاد برش بر پوست درمان می کنند. روش های اخیر نسبت به روش جراحی، جدیدتر هستند. گاهی بسته به شرایط بیمار، پزشک به طور ترکیبی، از جراحی و لیزر برای دریافت بهترین نتیجه استفاده می کند.

برای انتخاب بهترین راه درمان افتادگی پلک، بهتر است با متخصصان حاضر در کلینیک زیبایی ساعی مشورت کرده و آنان را در جریان انتظاراتی که از عمل بلفاروپلاستی دارید، قرار دهید.

بلفاروپلاستی در بهترین مرکز تهران

اگر به دنبال مرکزی حرفه ای و تخصصی برای انجام عمل بلفاروپلاستی هستید، کلینیک پوست و مو ساعی می تواند بهترین گزینه باشد. چرا که اگر بهترین روش درمان افتادگی پلک را انتخاب کنید اما تبحر و تجربه کافی پزشک معالج را در نظر نداشته باشید، متاسفانه عوارض بیشتری را پس از عمل متحمل خواهید شد و شاید نتیجه مطلوب هم برایتان حاصل نشود.

بیشتر بخوانید: بلفاروپلاستی یا جراحی پلک در بهترین مرکز تهران

کلینیک ساعی با هدف فراهم ساختن یک تجربه لذت بخش و ماندنی در حوزه درمان و زیبایی با پزشکان حرفه ای و خلاق و دستگاه های به روز، انواع خدمات زیبایی و درمانی از جمله بلفاروپلاستی را ارایه می نماید.

سخن آخر

بهترین روش درمان افتادگی پلک را چطور انتخاب کنیم؟ حال که روش های درمانی مختلف را با هم مرور کردیم با توجه به عوامل زیر می توانیم روش مناسب درمان را برای خودمان انتخاب کنیم:

• روشی که بخش بیشتری از مشکلات شما را مرتفع می کند.
• با انتظارات شما از نتایج عمل، تطابق بیشتری دارد.
• مشورت با مرکزی معتبر و پزشکانی حاذق.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید:

• مشاوره خدمات زیبایی : ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
• صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا