جوانسازی پوستخدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعی

مزوتراپی و پی ار پی بعد از کاشت مو

5
(1)

مزوتراپی و پی ار پی بعد از کاشت مو می‌تواند نتایج خارق‌العاده‌ای بعد از کاشت مو به همراه داشته باشد. مزوتراپی بعد از کاشت مو و پی ار پی با نظر پزشک متخصص و در کلینیک‌های تخصصی انجام می‌شود. این عمل‌ها اگر در کلینیک‌های معتبر انجام شود بدون درد و عارضه خواهد بود و به رشد بهتر فولیکول‌های تازه کاشته شده کمک زیادی می‌کند.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی از نظر لغوی از دو کلمه «مزو» به معنای میانی و «تراپی» به معنای درمان تشکیل شده است. بنابراین مزوتراپی درمان ناحیه میانی پوست است که از طریق سوزن‌های ظریف و مخصوصی برای تزریق مواد ویژه‌ای در کلینیک انجام می‌شود. داروهای رشد مو، عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها موادی هستند که با نظر پزشک به پوست تزریق می‌شود.

مزوتراپی مو
مزوتراپی مو

به‌طورکلی پوست از سه لایه تشکیل شده است. لایه اول که اپیدرم نام دارد تقریباً ضخامت 1 میلی‌متری دارد و سلول‌های آن مدام در حال تقسیم و یا مرگ هستند. لایه دوم لایه میانی یا درم نام دارند. کلاژن و الاستین ترکیبات لایه میانی است که کارش حفظ رطوبت پوست و انعطاف‌پذیری آن می‌باشد. لایه سوم نیز هیپودرم نام دارد که از بافت‌های چربی و پیوندی به وجود آمده است و وظیفه‌ی اتصال لایه میانی به عضلات را بر عهده دارد.

دلیل استفاده از مزوتراپی این است که به‌وسیله‌ی این روش می‌توان مواد موردنیاز پوست را به ناحیه میانی یا «درم» رساند. در حالت عادی داروهای موضعی قابلیت عبور از لایه‌ی اپیدرم و رسیدن به لایه درم را ندارند. پس مزوترواپی می‌تواند روش مؤثری برای رساندن مواد موردنیاز به پوست باشد. مزوتراپی بعد از کاشت مو رایج‌ترین عمل است که می‌تواند نتایج مؤثری برای رشد موهای تازه کاشته شده داشته باشد.

مزوتراپی بعد از کاشت مو چه فوایدی دارد؟

گرافت‌های تازه کاشته شده بر روی سر بسیار حساس هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند. برای رشد مناسب موها بعد از کاشت باید گردش خون در پوست سر را افزایش داد. خون می‌تواند مواد مغذی موردنیاز ریشه مو را تأمین کند. استفاده از مزوتراپی بعد از کاشت مو می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای فرد داشته باشد. انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو سبب رسیدن مواد موردنیاز به لایه میانی پوست سر می‌شود. گردش خون در سطح پوست سر، افزایش فولیکول‌ها و تأمین مواد مغذی فواید انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو است. پزشک متخصص با انجام عمل مزوتراپی بعد از کاشت مو به تعادل بخشیدن هورمون‌های موجود در زیر پوست سر کمک زیادی می‌کند. تعادل بخشیدن به هورمون‌های لایه میانی پوست سبب رشد موهای سالم در سطح پوست سر می‌شود.

اغلب پزشکان حداقل 2 جلسه مزوتراپی بعد از کاشت مو را توصیه می‌کنند. البته تعیین جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو بر عهده پزشک متخصص فرد است. چراکه پزشم متخصص ضعیف و قوی بودن فولیکول‌های موهای بیمار را تشخیص می‌دهد و نظر نهایی را در مورد تعداد جلسات مزوتراپی می‌دهد. طول جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو حدوداً 40 دقیقه و به‌صورت یک ماه یک‌بار انجام می‌شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

پی ار پی چیست؟

پی ار پی روشی کلینیکی است که معمولاً بعد از کاشت مو انجام می‌شود. در این روش پزشک چند سی‌سی از خون بیمار را می‌گیرد و غلظت پلاکت‌های آن خون را 3 الی 5 برابر می‌کند. افزایش غلظت پلاکت‌ها توسط کیت‌های مخصوصی انجام می‌شود. سپس پزشک خون موردنظر را با دستگاه مخصوصی به ناحیه موردنظر تزریق می‌کند. پی ار پی روشی نسبتاً مدرن است که در آن از خون خود بیمار برای تحریک موهای تازه کاشته شده استفاده می‌شود. این روش باعث می‌شود تا فولیکول‌های موهای فرد به‌خوبی با خون تزریق‌شده پایدار شود و به رشد خود ادامه دهد.

پی ار پی
پی ار پی

پلاکت‌هایی که در فرآیند پی ار پی به سطح پوست سر فرد تزریق می‌شود شامل افزایش کلاژن و الاستین در سطح پوست سر می‌شود و سبب رشد هر چه بیشتر موهای تازه کاشته شده می‌شود. از طرفی این پلاکت‌ها سبب می‌شود که اگر ضربه‌ای به سلول‌های بافت پوست سر وارد شود پوست به‌خوبی از خود محافظت کند.

پی ار پی بعد از کاشت مو چه اثراتی دارد؟

انجام عمل پی ار پی بعد از کاشت مو باعث می‌شود تا گرافت‌های تازه کاشته شده به‌خوبی رشد کند. پی ار پی به قرار گرفتن بهتر و سریع‌تر گرافت‌های تازه شده و همچنین بهبود سریع‌تر زخم‌های کاشت مو کمک می‌کند. افزایش خون‌رسانی اثر فوق‌العاده‌ی دیگری است که پی ار پی بعد از کاشت مو برای فرد بیمار به همراه دارد.  هر جلسه پی ار پی معمولاً 2 ساعت زمان می‌برد و بسته به نظر پزشک ممکن است از 2 هفته بعد از کاشت مو تا 3 سال بعد از کاشت مو انجام شود.

کاشت مو عمل حساسی است و مراقبت‌های پس از آن نقش بسیار مهمی در موفقیت‌آمیز بودن نتیجه دارد. پزشکان توصیه می‌کنند که مزوتراپی بعد از کاشت مو و پی ار پی انجام شود تا رشد موها به‌خوبی انجام شود. پیشنهاد می‌کنیم که مزوتراپی بعد از کاشت مو و عمل پی ار پی را در کلینیک تخصصی ساعی انجام دهید. کلینیک ساعی با بهره‌گیری از بهترین و با تجربه ترین پزشکان متخصص بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید کاشت مو و عمل‌های جانبی بعد از آن را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در کلینیک تخصصی پوست و مو ساعی انجام دهید.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع :hairsure

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا