تزریق ژل و چربیخدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعی

تزریق چربی یا ژل برای ناحیه خط خنده

5
(3)

با افزایش میزان سن یکی از خطوطی که آشکار می‌شود خط خنده است به خصوص اگر خوش‌خنده باشید بروز این خط به مراتب احتمال بیش‌تری دارد .از طرفی افرادی که به زیبایی ظاهری خود اهمیت می‌دهند باید بدانند خطوط خنده در بالا در نشان دادن میزان آن‌ها مرتبط بوده و روش‌های موثری برای از بین بردن این خطوط وجود دارد که می‌توان به دو نوع پرکاربرد آن یعنی تزریق ژل و تزریق چربی اشاره کرد.

حال سوال عموم مخاطبان این است که کدام روش موثرتر عمل می‌کند؟ و این سوال صرفا به این علت است که هر دو روش مزایا و معایبی را دارا هستند و هرکدام وابسته به شرایط فرد می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

حال در مطالب زیر این دو روش را با یکدیگر مقایسه کرده و همچنین شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی ساعی از متخصصین مجرب این کلینیک زیبایی مشاوره گرفته و از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

تزریق ژل به نواحی خط خنده

تزریق ژل باعث کشیدگی و افزایش حجم پوست شده و به آسانی می‌تواند باعث حذف چین و چروک‌هایی نظیر خط خنده گردد. امروزه عوامل مختلفی از جمله قرار گرفتن بیش از حد افراد در معرض اشعه‌های مضر خورشید، بالا رفتن سن، کمبود آب، استعمال دخانیات سبب شده چین و چروک‌های روی سطح پوست عمیق تر شده که در این گونه موارد متخصصین، تزریق فیلر را پیشنهاد می‌کنند.

تزریق خط خنده
تزریق خط خنده

تزریق فیلر

تزریق فیلر درمان مناسبی برای چین و چروک‌های سطح پوست است و حجم کنترل شده‌ی جدیدی را در پوست ایجاد می‌کند که این حجم تزریق جایگزین حجم از دست رفته شده و در نهایت تزریق به خط خنده باعث از بین بردن خط و جوان‌تر شدن صورت فرد می‌گردد.

ژل‌ها انواع مختلفی دارند و از موثرترین آن می‌توان به ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید یا کلاژن اشاره کرد که عموما بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

تزریق ژل به خطوط لبخند ایجاد شده در صورت هم سبب از بین رفتن فرورفتگی‌های خط لبخند می‌شود و هم با کلاژن سازی در پوست باعث جوانسازی پوست و از بین بردن عمیق‌ترین چین و چروک‌ها می‌شود.

تفاوت های تزریق ژل و تزریق چربی به خط لبخند

تزریق ژل و تزریق چربی به خط لبخند دارای ۶ تفاوت عمده است که در زیر به آن اشاره می‌کنیم:

برای تزریق چربی از سلول‌های چربی موجود در بخش‌های مختلف بدن استفاده می شود که در این روش سلول‌های چربی پس از جداسازی خالص شده و مایعات اضافی آن گرفته شده و سپس مایع به‌دست آمده آماده‌ی تزریق است. اما در تزریق فیلر، ماده‌ای جدا نشده و فیلرها توسط مجموعه‌های مخصوص دارویی تولید و برای امور زیبایی عرضه می‌شوند.

از آنجایی که مواد تزریق شده ممکن است در بدن جذب شود احتمال انجام چندین جلسه تزریق وجود دارد درصورتی که نتایج تزریق ژل به صورت آنی نمایان می‌شود و این تزریق تنها در یک جلسه انجام می‌پذیرد.

تزریق چربی با یک جلسه لیپوماتیک همراه است و امکان دارد ناحیه‌ای که از آن چربی جدا شده است دچار تورم و درد شود و فرآیند بهبودی حدود یک هفته طول بکشد اما تزریق ژل اینگونه نبوده و با سرعت بیش‌تری فرد بهبود می‌یابد.

در تزریق چربی به دلیل تزریق بیش‌تر چربی ممکن است صورت فرد تا مدتی دچار تورم گشته اما فیلر حجم ثابتی خواهد داشت و با این تزریق تورمی حاصل نمی‌شود.

نتایج تزریق چربی نسبت به تزریق ژل عموما طولانی تر بوده اما افرادی که دست به تزریق ژل می‌زنند باید در بازه‌های معین مجددی مجددا تحت درمان قرار گیرند.

تزریق چربی علاوه بر از بین بردن خط خنده می‌تواند باعث لاغری موضعی نیز بشود.

مزیت های تزرق چربی برای خط خنده

چربی ماده‌ی استخراج شده از بدن خود فرد می‌باشد. لذا بر خلاف تزریق ژل سیستم ایمنی بدن پس از تزریق هیچگونه واکنش آلرژیکی از خود نشان نمی‌دهد.

نتایج حاصل از چربی بسیار ماندگارتر و طبیعی‌تر از تزریق ژل خواهد بود و علاوه بر این مورد تکرار جلسات تزریق نیز برخلاف تزریق ژل طولانی‌تر خواهد بود.

تزریق چربی باعث لاغری موضعی شکم، پهلو یا باسن می‌شود.

در این تزریق از چربی استخراج شده‌ی باقی مانده می‌توان جهت تزریق به نواحی دیگر استفاده کرد.

مزیت‌ های تزریق ژل برای خط خنده

ژل نسبت به چربی چین چروک‌ها را به صورت عمیق ازبین می‌برد بنابراین افرادی که دارای چین و چروک‌های عمیقی هستند بهتر است از این نوع تزریق استفاده کنند.

اسید هیالورونیک، اسید پلی ال لاکتیک و هیدروکسیل آپاتیت کلسیم مواد موجود در ژل‌ها می‌باشد که علاوه بر کشیدگی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها موجب کلاژن‌سازی شده و عمیق‌ترین چین و چروک‌ها را نیز رفع می‌کند.

با انتخاب نوع ژل تزریقی می‌توانید مدت ماندگاری ژل را مشخص کنید اما در عموم موارد تزریق ژل نتایج فوری و ماندگاری کمی دارند.

اگر به دنبال روش بدون گذراندن دوره نقاهت هستید و نمی‌خواهید تزریق چربی داشته باشید بهترین پیشنهاد تزریق فیلر است که فاقد دوره‌ی نقاهت است.

یکی از مهم‌ترین پارامترهای متقاضیان تزریق، هزینه می باشد!

از عوامل تاثیرگذار برای انتخاب هزینه تزریق می‌باشد. در این مقوله تزریق ژل نسبت به تزریق چربی هزینه‌های کمتری را در پی داشته اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که نتایج حاصل از تزریق چربی بسیار رضایت‌بخش و طبیعی‌تر خواهد بود.

کلام پایانی

در مطالب بالا دو روش تزریق ژل و تزریق چربی را با یکدیگر مقایسه کرده و به مزایای هرکدام از این روش‌ها اشاره نمودیم اینک مطالب بالا را با پاسخ به سه سوال اساسی خلاصه می‌کنیم:

مزایای تزریق چربی را به صورت موردی ذکر کنید؟

  • ماندگاری طولانی‌تر
  • بروز کمترین عوارض جانبی
  • استفاده از چربی بدن خود شما برای تزریق
  • عدم واکنش منفی بدن به چربی
  • طبیعی به نظر رسیدن نتیجه تزریق

تزریق ژل چه مزایایی دارد؟

تزریق ژل علاوه بر داشتن دوره نقاهت کوتاه و هزینه‌ی کمتر دو مزیت عمده دارد:

  • درمان چروک و خطوط عمیق چهره
  • سریع بودن روند تزریق

۴ مورد از تفاوت‌های تزریق چربی با ژل را نام ببرید؟

  • تزریق چربی طولانی‌تر است اما تزریق ژل مدت زمان کم‌تری دارد
  • هزینه تزریق چربی بیش‌تر بوده اما هزینه تزریق ژل نسبتا پایین‌تر است
  • تزریق ژل نسبت به تزریق چربی ماندگاری کمتری دارد.
  • دوره نقاهت برای تزریق ژل نسبت به تزریق چربی کم‌تر است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 3

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا