خدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعیکاشت ابرو

درمان ورم و کبودی چشم بعد از کاشت ابرو

3.3
(6)

کاشت ابرو یک عمل زیبایی است که فولیکول‌های مو از ناحیه پشت گوش برداشته شده و به ناحیه ابر‌وهای شما منتقل می‌گردد. هدف از این فرآیند پرشدن نقاط خالی ابرواست.

اکثر افراد با افزایش سن دچار ریزش مو و کم پشت شدن مو می‌شوند ، معمولا بانوان به دلیل اصلاحات بیش از حد روی ابر‌وها به مدت طولانی ریشه‌ها را به مرور سست و شکننده می‌کنند و بعد از مدتی دیگرابروها رشد نخواهند کرد و ریشه ها سست می‌شوند ، برخی نیز به دلیل وراثت از ابروهای کم پشتی برخوردارهستند که این امر می تواند بر اعتماد به نفس و زیبایی ظاهر این افراد تأثیر بسزایی ایجاد کند.

افرادی‌که دارای ریزش یا کم پشتی ابرو هستند می‌توانند با ترمیم ابروها در مراکز معتبر کاشت مو این نشانه پیری را حذف کنند،یکی از رایج ترین روش‌ها برای درمان کم پشتی یا ریزش ابرو کاشت ابرو است.

قبل از عمل کاشت مو افراد باید از عوارض و خطرات کاشت ابرو مطلع باشند تا در زمان بروز عوارض بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند. یکی از عوارض جانبی کاشت ابرو کبودی اطراف چشم است که این مورد یکی از رایج ترین عوارض کاشت ابرو است.

عوارض کاشت مو

کاشت ابرو مانند تمام فرآیند‌های زیبایی دارای عوارضی است که افراد باید پیش از انجام عمل زیبایی نسبت به این عوارض آگاهی کسب کنند، پس از انجام فرآیند کاشت در محل انتقال دهنده و محل اهداکننده درد خفیفی به وجود می‌آید وگاهاممکن است محل کاشت دچار تورم و کبودی شود .

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

یکی از عوارض رایج در بین افرادی که کاشت ابرو انجام داده اند کبودی و ورم دور چشم است ، شدت کبودی و ورم اطراف چشم در هر فرد متفاوت است ، به طوری که در برخی افراد اطراف چشم سیاه و تیره می‌شوند و برخی نیز دچار تغییر رنگ خفیفی در اطراف چشم می‌شوند.

افرادی که دچار کبودی و ورم دور چشم شده‌اند معمولا در رو‌ز‌های سوم و چهارم بعد از کاشت ابرو این علائم را شدید تر مشاهده می‌کنند ، اما بعد از گذشت چند روز این ورم وکبودی به مرور کم تر و خفیف تر خواهد شد تا زمانی که ظاهر چشم کاملا به حالت اول خود بازگردد.

* نکته:در بیشتر موارد عوارض جانبی کاشت ابرو کوتاه مدت است و نهایتا در هفته دوم کاملا رفع می‌شود .

 

درمان کبودی و تورم

اگر پس از فرآیند کاشت ابرو کبودی یا ورم در اطراف چشم ایجاد شد ، نگران نباشید مسلم است این کبودی وتورم موجب ناراحتی شما شده است اما این علائم به زودی ناپدید خواهند شد، شما می‌توانید با توجه به برخی نکات این کبودی و تورم را به حداقل برسانید، این موارد عبارتند از:

  •  استفاده از کمپرس آب سرد هر ساعت به مدت 20 الی 25 دقیقه. مصرف داروهای مسکن برای کاهش درد.
  •  بالا نگه داشتن سر در هنگام درد ، این کار باعث می شود جریان خون ایجاد شود.
  •   به آرامی محل مورد کاشت را ماساژ دهید تا تورم و کبودی به مرور بهبود یابد.

ایجاد کبودی در اطراف چشم پس از کاشت ابرو یک امر طبیعی و نرمال است ، زیرا مایعات اضافی ناحیه کاشت به سمت پایین حرکت کرده ودر پلک ها جمع می‌شوند، به همین دلیل کبودی وتورم ظهور پیدا می کند. این عارضه به مرور بعد از مدت 2 هفته برطرف خواهد شد.
* نکته: شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های معتبر و مشاوره با پزشک متخصص در زمینه کاشت ابرو از بروز این عوارض جلوگیری کرده و یا به درمان هرچه سریع تر این موارد دست پیداکنید.

سایر عوارض جانبی

علاوه بر عوارض جانبی رایج کبودی چشم ، عوارض دیگری نیز ممکن است به وجود آید که باید قبل از انجام کاشت ابرو از این موارد اگاه باشید ، این عوارض عبارتند از:

تورم وخارش پوست

اگر شما دچار خارش در ناحیه کاشت شدید ، این نشان دهنده بهبود کاشت است زیرا این تورم و خارش به دلیل تحریک اعصاب و سلول‌های بدن به وجود می‌آید . شما می‌توانید برای رفع این مورد از داروهای ضد التهاب استفاده کرده و در زمان استحمام مقداری شامپو به محل مورد کاشت زده تا خارش ناحیه کاشت راکاهش دهد.

خونریزی

اگر خونریزی محل کاشت کم است نگران نباشید ، با تمیز کردن محل کاشت می‌توانید از عفونت جلوگیری کنید این کار را می‌توانید با استفاده از گاز یا دستمال تمیز به آرامی انجام دهید. اما اگر خونریزی شدید است می‌تواند نشان دهنده عفونت باشد که باید با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

بی حسی موضعی

زمانیکه بی حسی موضعی محل پیوند مو از بین برود ممکن است شما در ناحیه پیوند مو احساس درد را تجربه کنید و این امری طبیعی است .در طی چند روز آینده این درد فروکش کرده و ازبین خواهد رفت.

ریزش مو

زمانیکه فولیکول‌های مو پیوند داده می شوند ممکن است موهای کشات شده در محل دچار ریزش شوند . باید بدانید که این ریزش تنها برروی ساقه مواست و ریشه موها آسیبی نخواهند دید زیرا فولیکول های مو در زیر پوست قرار گرفته و محافظت می شوند.

ریزش مودر 90 درصد موارد کاشت دیده شده که پس از مدتی با جای گیری و منسجم شدن فولیکول‌های مو ریشه شروع به ساقه سازی کرده و مو رشد می کند ، این امر ممکن است چندماه زمان برد اما بعد از گذشت زمان استراحت فولیکول ها موهای با ضخامت بالا مشاهده خواهید کرد.
اگرشما نیز به دلیل ریز ابرو اعتماد به نفس خود را از دست داده اید توصیه می‌کنیم با مشاوره با یک پزشک متخصص و متعهد در یک کلینیک تخصصی کاشت مو ،در مورد احتمالات انجام این عمل صحبت کرده و از تمام جزئیات این عمل آگاهی کسب کنید . مشاوره با یک پزشک متخصص می‌تواند ظاهر کلی و سلامت عاطفی شما را بهبود بخشد.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع :realself

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 3.3 / 5. تعداد رای ها 6

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا