خدمات کلینیک ساعیمزوتراپی غبغب

همه چیز درباره مزوتراپی غبغب در سال 1403

4
(1)

غبغب، چربی زیر پوست است که اغلب در زیر چانه و بین صورت و گردن فرد به وجود می‌آید و وجود آن باعث می‌شود زیبایی فرد تحت تأثیر قرار بگیرد. غبغب در بیشتر موارد در افرادی وجود دارد که دچار اضافه وزن هستند. البته افرادی که اضافه وزن هم ندارند ممکن است غبغب داشته باشند. غبغب ممکن است ژنتیکی باشد و یا بر اثر شل شدن پوست گردن اتفاق بیفتد. مزوتراپی غبغب روشی جدید و مناسب برای برطرف کردن غبغب است که نسبت به روش‌های جراحی عوارض بسیار کمتری دارد. در ادامه ضمن معرفی مزوتراپی غبغب به مزایا، مراقبت‌های بعد از مزوتراپی و میزان ماندگاری آن می‌پردازیم.

برای مشاهده مقاله ی مربوط به مزوتراپی مو می توانید به اینجا مراجعه کنید .
 

مزوتراپی غبغب چیست؟

مزوتراپی غبغب روشی است که در آن پزشک متخصص سعی می‌کند با تزریق مواد بیولوژیک در پوست، مولکول‌ها و سلول‌های چربی ناحیه غبغب را از بین ببرد. موادی که توسط مزوتراپی به پوست تزریق می‌شود شامل مجموعه‌ای از عصاره‌های مختلف گیاهی، انواع ویتامین‌ها و موادی است که باعث از بین رفتن چربی اضافه در ناحیه مورد نظر می‌شود. این مواد توسط سوزن‌های مخصوص و با قطر بسیار کم در لایه میانی پوست تزریق می‌شود و به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتماً در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

عکس مزوتراپی غبغب
عکس مزوتراپی غبغب

ترکیباتی که در مزوتراپی به ناحیه مورد نظر پوست تزریق می‌شود به صورت وکتل هایی است که از قبل آماده شده است. پزشک متخصص بسته به نظر خود می‌تواند دزهای مشخصی از این مواد را با یکدیگر ترکیب و سپس به پوست فرد بیمار تزریق کند. نداشتن درد و عوارض باعث شده است تا افراد زیادی برای برطرف کردن غبغب خود از روش مزوتراپی استفاده کنند.

مزوتراپی غبغب چگونه انجام می‌شود؟

در مزوتراپی غبغب پزشک متخصص با استفاده از سوزن‌های مخصوصی چند تزریق ساده در ناحیه غبغب انجام می‌دهد. محلول تزریق شده به صورت مستقیم به لایه‌های چربی تزریق می‌شود و باعث واکنش شیمیایی می‌شود. این واکنش باعث از بین رفتن چربی‌های موجود می‌شود که اصطلاحاً به آن لیپولیز می‌گویند. چربی‌ها در نهایت به صورت مایع از طریق کبد و کلیه دفع می‌شود.

روش انجام مزوتراپی غبغب
روش انجام مزوتراپی غبغب

روش مزوتراپی غبغب بدون درد می‌باشد ولی در بعضی از موارد پزشکان متخصص برای برخی از بیماران قبل از تزریق از کرم بی حسی موضعی استفاده می‌کند. در این روش پزشک از دستگاه خاصی استفاده می‌کند که سوزن‌های بسیار ظریفی دارد و وکتل‌های خاصی در آن موجود است.

میزان ماندگاری مزوتراپی غبغب چقدر است؟

میزان ماندگاری مزوتراپی غبغب به عوامل مختلفی مثل نحوه انجام مزوتراپی، کلینیک مورد استفاده، نوع محلول تزریق شده و نحوه انجام مزوتراپی بستگی دارد. اما معمولاً میزان ماندگاری مزوتراپی غبغب بین 6 ماه تا یک سال است. به طور کلی مزوتراپی غبغب روشی است که ماندگاری بالایی دارد و اکثر افراد بعد از مزوتراپی تا سال‌های سال از شر غبغب‌های خود خلاص می‌شوند.  فردی که به تازگی مزوتراپی انجام داده است اگر به ورزش و رژیم غذایی خود توجه کند می‌تواند انتظار ماندگاری بالاتری نیز داشته باشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

نمونه کار مزوتراپی غبغب
نمونه کار مزوتراپی غبغب

مراقبت‌های بعد از مزوتراپی غبغب چیست؟

پزشکان بعد از مزوتراپی غبغب توصیه می‌کنند که بیمار تا چند روز از فعالیت‌های بدنی شدید خودداری کند. معمولاً استفاده از کمپرس آب یخ بعد از مزوتراپی می‌تواند بسیار مؤثر باشد. داشتن رژیم غذایی مناسب بعد از انجام مزوتراپی می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین استفاده از غذاهای پروتئینی و حاوی کربوهیدرات می‌تواند نقش بسیار خوبی در بهبود بعد از انجام مزوتراپی داشته باشد. در ادامه به مراقبت‌های لازم بعد از انجام مزوتراپی به صورت تیتروار می‌پردازیم:

  • تا یک روز بعد از مزوتراپی به حمام و استخر نروید.
  • بعد از مزوتراپی در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • بعد از مزوتراپی هیچ‌گونه لایه‌برداری و الکترولیز انجام ندهید.
  • اگر از جلسه قبلی مزوتراپی هنوز التهابات وجود دارد برای مزوتراپی نباید اقدام کرد.
  • به نکاتی که پزشک بعد از انجام مزوتراپی به شما گوشزد می‌کند توجه کافی داشته باشید.
  • بعد از مزوتراپی از کرم‌های تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.
  • در هنگام خوابیدن به صورتی باید خوابید که نواحی زیر گردن کشیده شود. همچنین بهتر است که از بالش‌های کوچک‌تر استفاده کرد.

مزایای مزوتراپی غبغب چیست؟

مزوتراپی غبغب به صورت سرپایی انجام می‌شود و کل عمل در حدود 15 الی 30 دقیقه زمان می‌برد. این نوع مزوتراپی بدون درد خواهد بود و به همین دلیل افراد زیادی ترجیح می‌دهند برای رفع غبغب خود آن را امتحان کنند. در ادامه به مزایای مهم مزوتراپی غبغب می‌پردازیم:

  • نتیجه مزوتراپی بعد از سه هفته مشخص می‌شود.
  • روشی کم‌خطر به همراه کمترین عوارض جانبی برای بیمار
  • این نوع مزوتراپی به جراحی و بیهوشی نیاز ندارد.
  • موفقیت بالا
  • امکان بازگشت به فعالیت‌های روزانه بعد از مزوتراپی
  • عدم وجود دوران نقاهت
  • برطرف کردن چربی‌های زیر چانه
  • کبودی و قرمزی کم که بعد از گذشت چند روز از بین می‌رود.
مزوتراپی غبغب
مزوتراپی غبغب

به طور کلی مزوتراپی غبغب یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش‌های رفع غبغب در افراد است. ماندگاری مزوتراپی غبغب بسیار بالاست و بهتر است که بعد از انجام مزوتراپی با فعالیت‌های ورزشی و توجه به رژیم غذایی از ایجاد اضافه وزن خودداری کنید. بهترین کلینیک برای انجام مزوتراپی غبغب، کلینیک تخصصی ساعی است که با استفاده از بهترین دستگاه‌ها و پزشک‌های متخصص آماده خدمات رسانی به افراد است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا